Visa fullständig version : Mat , Hur Mycket?
guismo_1
2006-10-15, 19:52
Shaa ...
Undrar hur man ungeför kan veta hur mycket mat som krävs för maximal muskel uppbyggnad?
tex. Är man i plugget o käkar och det är makaroner & köttbullar.
Hur många portioner ska man ta och.
Vad ska man ta mäst av Protein eller Kolhydrater?
Måste ju prioritera något har ju inte oändligt mycket plats
i magen. ;)
Tacksam för svar. :thumbup:
lol. dum fråga ? beror på individen, MÅL, hur mkt du äter resten av dagen, andel motion osvosvosv
hur stor är en portion?? :o
Sundsarn
2006-10-15, 21:28
hur stor är en portion?? :o
Jag vill inte vara otrevlig eller så men jag måste säga att jag tycker dina två inlägg här var mest korkade. Bättre att svara på ett mer seriöst vis så tolkas de säkert därefter med.
guismo_1:
Det handlar som alltid om energi. Du behöver energiöverskott för att kunna växa bra. Hur mycket det handlar om beror som Gpajen var inne på hur mycket energi du gör av med under dagen. Enda sättet att veta exakt är satt räkna på det.
Däremot låter det som att du snarare ska fokusera på att äta mycket och bra mat och strunta i att räkna så mycket.
Det var baserat på det intryck ajg fick av ditt inledande inlägg.
Vill du veta mer om vad som är bra mat osv finns det hur mycket som helst att läsa här på brädan.
Shaa ...
Undrar hur man ungeför kan veta hur mycket mat som krävs för maximal muskel uppbyggnad?
Vad ska man ta mäst av Protein eller Kolhydrater?
Måste ju prioritera något har ju inte oändligt mycket plats
i magen. ;)
Tacksam för svar. :thumbup:
Jag chansar vilt och säger att du är i tonåren och kille? I detta läge är du naturligt dopad, din kropp är full med testosteron och växer så den knakar ofta. Med detta vill jag ha sagt att du behöver absolut inte vara så "optimal" som låt oss säga en 30-åring för att få bra resultat på träningen.
Ät regelbundet vanlig mat och tills du blir mätt, ät enligt tallriksmodellen. Har du svårt att gå upp i vikt så minskar du lite på grönsakerna och ökar lite på pastan etc. Det skulle nog vara fel att prioritera något, då går det lätt överstyr och du får sämre resultat och välmående.
mitt svar var seriöst. tex. "Är man i plugget o käkar och det är makaroner & köttbullar.
Hur många portioner ska man ta och."
det jag mena med posterna var väl att han får berätta mer ingående. omöjligt att veta svar på hans fråga hur många portioner han ska ta till lunchen i skolan utan mer fakta
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.