handdator

Visa fullständig version : Snabba med näring?

Lellan
2003-01-30, 20:21
Jag vill ha tips på snabba kolhydrater att äta efter träning, som dessutom ger näring då jag ligger ganska lågt på kcal.

Idag blir det banan, flatbröd, havremust (sötar ev med lite dextropur), torkad frukt.

Så näringstätt som möjligt tack! (gärna c-vitaminrikt)

Örjan
2003-01-31, 01:53
Önos extra prima apelsinsaft.

Vad menar du med mycket näring? Är det bara C-vitamin eller?

Jarod
2003-01-31, 03:41
Näringstätt OCH snabba kolisar!?! Det är ju två önskningar i en!! :D

Käka riskakor, russin och en multivitamin!

Mvh

Mallan
2003-01-31, 10:17
jasminris
dextropur
vitt bröd
drick en fruktjuice (druva...)
gelegodis (finns säkert m x-tra c-vitamin ;) )
russin

Lellan
2003-01-31, 10:25
Originally posted by Örjan
Önos extra prima apelsinsaft.

Vad menar du med mycket näring? Är det bara C-vitamin eller?

Nej, allt som kroppen behöver! Men om jag kollar på hälsovakten ( :rolleyes: ) så har jag svårt att komma upp i just c-vitaminstapeln. Vill helst inte äta "fejk" c-vitamin, läste någon studie att det KAN ha katabol inverkan till skillnad från "äkta" c-vitamin (via kost).

Det måste ju finnas kolhydrater som har hög näringskoncentration (vitaminer, mineraler etc) och samtidigt är snabba! Har tex inget psysiskt el fysiskt behov av tex godis (Överdos på nyårsafton, pallar inte godis sen dess) som i mina ögon inte ger så mycket näring utan mest färgämnen och konstigheter, så då kan man ju passa på att trycka i sig näring tänkte jag! :eating:

loboman
2003-01-31, 11:09
Varför inte köpa lite kosttillskot? Måste ju finnas något som passar dina behov!!! En 50/50 blanding kanske?

Lellan
2003-01-31, 13:11
Originally posted by loboman
Varför inte köpa lite kosttillskot? Måste ju finnas något som passar dina behov!!! En 50/50 blanding kanske?

Ser kosttillskott som just tillskott, föredrar helt enkelt att få i mig näringen från mat först och främst. Använder kosttillskott, men vill leva på huvudsakligen på mat - gillar att tugga och trivs i köket! :) :eating: