handdator

Visa fullständig version : fett+protein innan träning

Diana
2003-01-30, 18:40
många här verkar förespråkas en kosthållning me kolhydrater+protein på förmiddan och sen fett+protein på eftermiddan/kvällen för att minskas i vikt, gäller den även de dagar man tränar?Måste inte målen innan träning bestå av kolhydraterna så man orkar eller skulle de gå att äta fett+protein innan träning och få bra resultat ändå? om man tillex ska ut och springa ca 20 min.

Någon som har förslag på ungefär hur många kolhudrater,om sådana krävs, man ska äta innan man ska ut och springa?

ivandrago
2003-01-30, 20:42
ja det är just för träningens skull kolisar kan vara bra under förmiddagen - för att ha energi dels till sitt arbete, dels till träningen, även om denna sker på kvällen. Men om du bara ska springa 20min behöver du inte nämnvärt mycket kolhydrater. Tänker främst på styrketräning för att kunna prestera bra och förbättra återhämtningen. Många känner dock att de presterar nästan lika bra under en ren ketodiet. Men en varning: om du ska försöka dig på en lågkolhydratdiet så se till att äta mycket protein och fett, så att du inte svälter dig själv!

Diana
2003-02-01, 22:46
ja provade att minska mitt kolhydratintag och de resulterade bara i att träningen blev ett rent helvette:)
så ja håller mej nog till kolisarna!
tack för svaret!//Diana

Mr Pink
2003-02-02, 00:21
Jag tycker du ska ta och läsa på lite om CKD dieter om du vill testa, men det är ju som sagt ett levande hell den första veckan. Direkt man tar i så att pulsen stiger så känns det som man ska spy, men det släpper efter några dagar, sen lossnar det mer och mer (säger detta från egna erfarenheter), jag har till och med ökat i styrka när jag har gått på min keto diet. Men man måste ju plåga sig igenom den första veckan. Jag tycker även det känns ganska svårt att komma i svält tillstånd pss som när man kör en låg fett diet, men det är ju bara min åsikt... Lycka till med dieten än vad du kör....

Diana
2003-02-02, 12:27
ja körde me såndär ckd förut när ja inte tränade så mkt(bara morronprommisar och styrka) då gick de bra eftersom de inte e så energikrävande att prommenera, enda nackdelen e att mat bestående av bara fett och protein smakar skit!:) att bara äta ägg eller kyckling eller makrill utan nåt mer (förutom olja) gjorde mej så äcklad att ja knappt kan äta dessa livsmedel numera utan att kväljas:)
tycker även att minstyrketräning påverkades negativt men de e väl individuellt.