handdator

Visa fullständig version : Överätning?

rhotkiw
2006-10-14, 15:12
Händer det något speciellt i kroppen då man överäter, förutom att man lär gå upp en gnutta i vikt? jag menar kan man typ sabba någonting i kroppen?

L-Sami
2006-10-14, 15:22
Möjligtvis kan magen börja krångla och man behöver gå oftare på toa.

King Grub
2006-10-14, 15:28
Akut överätning är inte kopplat till negativa hälsoeffekter hos en ung, aktiv individ. Kronisk överätning som leder till övervikt är däremot en av dom största faktorerna med negativ påverkan på hälsan på befolkningsnivå i den industrialiserade världen; sådan överätning är en gigantisk faktor som påverkar alla metabola tillstånd och ökar risken för insulinresistens och det metabola syndromet med diabetes typ II som följd och ger negativ påverkan på blodfetter, ökar cancerrisken och påverkar i princip alla tänkbara hälsomarkörer negativt.

rhotkiw
2006-10-14, 15:35
Fast iofs.. Det är nog ingen ide jag bryr mig för jag har inget begrepp om vad som är "lagom" idag te.x åt jag nästan 3 stora tallrikar med spaghetti och köttfärssås, sat ett äpple och 1 bröd till maten.. sen typ 1,5 timme efter en jävla massa glass och det var bara på 1,5 timme det.. dygnet då man är vaken är ju cirka 16 timmar så :P

Tabbe
2006-10-14, 15:46
Jag finner mig sjalv over ata Otroligt oftare i USA an i Sverige.

Tips nagon?

Larsen
2006-10-14, 18:54
Jag finner mig sjalv over ata Otroligt oftare i USA an i Sverige.

Tips nagon?

Skit i Wendy's och gör din egen mat :D

skaparn
2006-10-15, 09:04
Skit i Wendy's och gör din egen mat :D

Typ så.

Är det Wendys som har Oreo Shake? Kanske det smaskigaste efterrätt en hamburgarkedja producerat.