handdator

Visa fullständig version : Keso med banan och curry?

X-Change
2006-10-14, 11:59
Enda sättet jag kan äta keso är med lite vaniljsocker på och krossad annanas (blir riktigt gott). Men tänkte på det, kan man inte göra nåt med banan? Typ någon efterrätt i ugnen med keso, banan och curry? Finns det inte nån här som sitter på några smariga kesorecept som tar bort den vidriga kesosmaken?

skratt
2006-10-14, 12:02
Naw, keso som är så gott :).

Men varför pina i dig keso om du inte gillar det? finns ju lika bra allternativ, och finns ingen anledning att käka de om man tycker de smakar vidrigt.

Annars mindras kesosmaken i ugnen tycker jag. Testa varma mackor med keso, banan å curry i ugnen :). Ingen efterätt kanske, men gott!

gnagaren
2006-10-14, 12:10
Kesella + funlight = Supergott och bra

Lilly
2006-10-14, 15:44
Typ någon efterrätt i ugnen med keso, banan och curry?

Byt ut curryn mot massor av kanel, det e kanongott. Eller byt ut keson mot kesella/bana/kanel är också jättegott!!

X-Change
2006-10-14, 16:18
Keso med krossad annanas är gott, men lite variation är alltid roligt. Kesella äter jag redan.
Att det ska vara efterrätt är inget krav. Kom bara på att banan, keso och curry kanske skulle fungera ihop.

Okej Lilly. Tack för ditt svar. Skivar du bara bananen och blandar allt till en sörja eller hur gör du?

Skratt: Tack! Har du mer recept på där man tillagar keson i ugn?

Scratch89
2006-10-14, 16:35
Annars fungerar keso tillsammans med en vanlig fruktsallad, t.ex äpple, banan, apelsin, kiwi, päron, ananas... och sedan en skvätt saft på. :eating:

Baha
2006-10-14, 17:00
en grov lite fuktigare typ av bröd skiva sen på med keso, skivad banan och krydda över med curry, en av mina favoriter.

skratt
2006-10-14, 19:11
Broccoli-låda är gott och enkelt :). Ta lite förvälld broccoli, purjolök och skivade coctailtomater i en form och häll över en burk keso, oregano, örtsalt, peppar och ev lite tabasco. In i ugnen och ät som tillbehöv till kött/fisk/fågel/veg. Kan varieras i det oändliga..

Brukar även alltid byta ut bechamelsås i lasagne mot keso. Supergott! Antingen naturell, eller med smak.

Kan tänka mig att banan-curry grejjen är god, fast man byter ut mot äpple-kanel i ugn.

Lilly
2006-10-14, 20:02
Okej Lilly. Tack för ditt svar. Skivar du bara bananen och blandar allt till en sörja eller hur gör du?

Skivar banan eller mosar beroende på vad jag e på för humör :D och sen på med massa kanel.

X-Change
2006-10-14, 23:06
Okej! Tack alla. Skitfina tips från er alla! Men keep 'em coming! Och häng inte upp er på att banan eller curry måste vara med. Alla kesorecept välkomnas!

Kabuto
2006-10-15, 04:17
Polar extrem med 2-3 skivor av valfri skinka, lite gurka och massor med keso! :eating: örtsalt kan också vara gott på keson i mindre mängder.. :)

Isabella
2006-10-15, 10:11
aromat o parika med keso är super:eating:

UmmaGumma
2006-10-15, 18:35
Bästa mellanmålet med keso är lätt:

Ananas/Passion Keso
Skivad banan
Hackade hasselnötter
Russin
Gotta ihop allt! SUPER!

skratt
2006-10-17, 18:44
nää.. de smaksatta söta är ingen höjdare, på tok för söta! möjligvis till efterrätt, annars rockar MINI!:hbang:

mirrranda
2006-10-17, 18:50
Mini rockar fett (hihi) och vissa smaksatta är ju grymma, framförallt tacos och grillad paprika ääälskar jag!

På tal om curry och banan så det grym gott till kesella och kyckling! Jag vet att det låter som en knäpp blandning men det har jag fått sedan jag var liten. Kesella+kyckling+curry+banan på ciabatta bröd = gudomligt :D

skratt
2006-10-21, 11:24
Blandar du kesellan å bananen (mosar?) då eller? Eller brer du på kesella som "smör" och skivar på bananer?

Låter smarr! Fast med qourn då :).

Håller med om de "matiga" smaksatta kesona, dom är grymma! Keso med feta&oliv i lasagne istället för vit sås..mmmm!