Visa fullständig version : Fett på magen
Har ni nått bra tips på att bränna fettet på magen? Det är i princip det enda stället jag har mycket fett kvar på och jag vill gärna bli av med den hemskheten! :)
Bortsett från det självklara, att äta mindre för att bränna fett i allmänhet så ska konditionsträning öka förbränningen av fett i magtrakten.
Okej, räcker det med att gå ut och gå/springa/cykla som träning? Och om maten, så äter jag inte alls mycket faktiskt, och det tycker jag är lustigt att jag inte blir av med något fett ;P
Okej, räcker det med att gå ut och gå/springa/cykla som träning? Och om maten, så äter jag inte alls mycket faktiskt, och det tycker jag är lustigt att jag inte blir av med något fett ;P
Det hela handlar ju om att göra av med mer energi än du får i dig. Då går du ner i vikt.
Absinteh
2006-10-14, 00:17
Kondition = mindre fett på magen, vad är det för jäkla gojja.
Kondition = mindre fett på magen, vad är det för jäkla gojja.
Det finns iofs studier som visar på ökad fettförbränning i magtrakterna utav konditionsträning.. Så gojja skulle jag inte säga det är.. *slap*
Sök lite på forumet så hittar du andra trådar där dem tar upp det och även länkar till forskningsrapporten (har jag för mig).
Det finns iofs studier som visar på ökad fettförbränning i magtrakterna utav konditionsträning.. Så gojja skulle jag inte säga det är.. *slap*
Sök lite på forumet så hittar du andra trådar där dem tar upp det och även länkar till forskningsrapporten (har jag för mig).
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1840213&postcount=4
Absinteh
2006-10-14, 11:30
Okej, väldigt applicerbart på verkligheten då. Folk utan någon som helst kondition kan ha väldigt lite fett på magen, och det motsatta. Folk med väldigt bra kondition ha mycket fett på magen. Jag kan inte se något samband där.
King Grub
2006-10-14, 11:43
Vad du ser är irrelevant. Det är så, vilket har bevisats om och om igen.
Och självklart kan man äta sig tjock trots träning. Ditt exempel är också irrelevant.
For IF obesity, the IF reduction was significantly greater in the DE group (-49.3 cm2) than in the DA group (-37.8 cm2). These results suggest that for individuals with IF obesity, the efficacy on reducing IF of adding aerobic exercise training to a diet-alone weight-reduction program is more prominent (-49.3 cm2/-37.8 cm2=1.3 times) compared with DA.
Int J Obes (Lond). 2005 Oct;29(10):1259-66
Addition of exercise training to dietary weight loss preferentially reduces subcutaneous abdominal adipocyte size.
Int J Obes (Lond). 2006 Aug;30(8):1211-6.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.