Logga in

Visa fullständig version : slutat minska i vikt!

Diana
2003-01-29, 23:12
Hej!
har läst i trådaran här att många säger att om man vill minska i vikt ska man inte äta för mkt kolhydrater efter träningen.
Ja brukade äta protein+50g.snabba+ca150g. långsamma efter mina konditionspass(ca20min intervall) men nu har ja sänkt till protein+50g.snabba och min viktminskning har slutat,kan de va därför?? ja tränar ju ofta o äter jättenyttigt så ja har ingen aning om varför ja stannat?vilken e den vanligaste anledningen till att man sluter minska? borde ja gå tillbaka till att äta sådär mkt igen? men de kan väl inte va bra o gå o lägga sej me magen proppfull me mat om man vill gå ner?(tränar allti sent på kvällen)väger ca 65 och e 173 lång om de e till nån hjälp?
nån som vet nåt?blir jättefrustrerad!!
tack!//Diana

Jarod
2003-01-29, 23:59
Om du står still i vikt så innebär det att du förbrukar exakt lika många kalorier som du stoppar i dig. Vill du öka i vikt så ät mer och vill du minska så är mindre.

Ja brukade äta protein+50g.snabba+ca150g. långsamma efter mina konditionspass

Vad menade du med detta?? Att du åt +50g snabba proteiner och +150g långsamma proteiner???

Mvh

Nate
2003-01-30, 05:36
Originally posted by Diana

Ja brukade äta protein+50g.snabba+ca150g. långsamma efter mina konditionspass

Hon menar att hon brukade äta 50g protein och 150g snabba kolhydrater.

De långsamma kolhydraterna intas efter konditionspassen!

Pez
2003-01-30, 06:10
Originally posted by Nate

Hon menar att hon brukade äta 50g protein och 150g snabba kolhydrater.

De långsamma kolhydraterna intas efter konditionspassen!

NÄ! För jag tror hon menar att hon brukade äta protein + 50g snabba kolisar + 150g långsamma kolisar.

Vem har rätt? :D

Skämt åsido, klargör vad det är du menar så blir det lättare att svara. Ju mer fakta desto lättare.

/pez

Munter
2003-01-30, 08:34
Jag chansar på att hon egentligen menade 50g protein och 150g lakritspipor.

stybb
2003-01-30, 10:21
varför äta över huvudtaget..

Mallan
2003-01-30, 10:55
Jag haller pa dig Pez.
Det star ju protein PLUS 50g snabba PLUS langsamma och det är ju kolisar vi diskuterar här! :D

Hur ser resten av dagen ut? Vad äter du mer..
200g kolhydrater (om det nu är kolhydrater) later lite mycket.

Vad tränar du för nagot?
Styrketräning, gymping, workout, förbränningsträning..

Lever/gör du samma sak pa dagarna som tidigare?
Arbetsmässigt, stressigar/mindre stressigt...

Diana
2003-01-30, 18:55
Pez hade rätt,ja menade protein+50 gram snabba kolhydrater+ 150 gram långsamma kolhydraterna.

ja tränar mest förbränningträning i form av löpning och ibland cyklar jag.
kanske va anledningen till att jag gick ner mest förr att jag precis börjat träna och det kom som en chock för kroppen då?

hur ser dehär upplägget ut tycker ni?

morronprommenad
07.00 frukost 2 grova bröd pumpernickel+ nåt proteinpålägg

09.00 1 glas fil

12.00 pasta med fisk/kyckling/ägg eller nåt annat nyttigt

15.00 1 tallrik fil och branflakes

18.00 makrill+2 grova pumpernickel

20.00 förbränningträning ca 20 -30 min(intervall)

21.30 . 50g snabba kolhydrtarer+ ca40g protein

borde jag äta mindre kolhydrater på kvällen innan träning? byta ut kolhydraterna mot fett i 15.00 målet och 18.00 målet eller skulle man inte orkas lika bra då?

ivandrago
2003-01-30, 20:35
tycker ditt kostupplägg ser helt ok ut.. hur ofta väger du dig? I början går man ju ner ett par tre kilo under första dagarna eftersom man tappar allt vatten som var bundet till kolhydraterna man hade lagrat i kroppen. Efter detta är en lämplig viktnedgång 0,5kilo i veckan, kanske liite mer första veckorna.

Diana
2003-01-30, 21:06
så du tycker inte ja bor byta ut de två målen innan träning mot nåt me mer protein o fett och mindre kolhydrat?

har ingen våg förresten så ja måste gå efter spegelmått, de kan iförsej va en anledning till att ja inte riktigt har en uppåfattning om hur mkt ja minskar..

Mallan
2003-01-30, 21:30
Ok, jag skulle föresla följande:

morronprommenad
07.00 frukost 2 grova bröd pumpernickel+ nåt proteinpålägg
*Mer protein, 4äggvitor+1helt ägg eller keso ev kan du även lägga pa ca100g av ditt proteinpalägg (makrill är bra innehaller även bra fett)

09.00 1 glas fil
*Behöver kanske inte bytas ut men keso eller kesella innehaller mer protein

12.00 pasta med fisk/kyckling/ägg eller nåt annat nyttigt
*Det är bra. Lägg till lite fett i form av olja

15.00 1 tallrik fil och branflakes
*Hur mycket branflakes äter du? Müsli är ocksa bra, utan socker ;)

18.00 makrill+2 grova pumpernickel
*Du kan ju variera pumpernickel med ris och pasta, makrillen kan bytas ut mot tonfisk eller lax osv

20.00 förbränningträning ca 20 -30 min(intervall)

21.30 . 50g snabba kolhydrtarer+ ca40g protein
[/B][/QUOTE]

Har igentligen bara gett dig lite olika alternativ. Tycker att det ser bra ut. Tänk pa att du far i dig tillräckligt med nyttigt fett.
Hur mycket grönsaker äter du?

Om du inte märker nagon skillnad efter ett tag kan du ta bort kolhydraterna i 15.00 maltiden eller minska sa att du ligger runt 200g i totalt intag (kolhydrater). Vet inte riktigt hur mycket du far i dig idag.

Som invdrago kan det ta ett tag innan kroppen vant sig vid den nya "dieten"

Lycka till!

Diana
2003-02-02, 12:38
tack för tipsen!
e grönsaker och frukt verkligen såå viktiga? käkar typ aldri sånt.. kanske borde börja:rolleyes:

JJ
2003-02-02, 12:41
Ja, lätt att bli sjuk annars när man tränar så mycket som du. Ett tips är ju att dricka jos. Och ett glas rödvin då och då innehåller mycket antioxidanter.:)