handdator

Visa fullständig version : Gothic 3...

Sidor : [1] 2

King Grub
2006-10-13, 06:27
...är släppt. Gothic 2 är ett av dom bästa rollspelen någonsin. Jag kan inte tänka mig att det här är sämre; lär vara en klar Oblivion-konkurrent.

http://www.jowood.com/gamers/en/games/gothic3/ss/gothic3_1.jpg

http://www.jowood.com/gamers/en/games/gothic3/ss/gothic3_3.jpg

http://www.jowood.com/gamers/en/games/gothic3/ss/gothic3_6.jpg

Mel
2006-10-13, 06:51
Denna är en "must have" titel, förhoppningsvis skaffar jag det idag.

Finns en Patch ute redan..
http://www.fz.se/filarkiv/index.php?file=spel/gothic3/Gothic3_RelUp_EUR.exe

King Grub
2006-10-13, 06:52
Tidigare Gothic har också varit väääldigt buggiga till att börja med, tyvärr. Många parametrar som skall klaffa i ett så stort, öppet spel, antar jag.

tano
2006-10-13, 07:16
finns det någon möjlighet till mp?

King Grub
2006-10-13, 07:24
Gothic är singleplayerspel.

tano
2006-10-13, 07:40
Gothic är singleplayerspel.

Tråkigt, saknade väldigt mycket att få spela på lan med Oblivion.
Trodde dessa kanske tänkt på det, men de har väl lagt alla resurser på singleplayer helt enkelt.
Det är ju bara det att mp förnöjer spelandet så mycket. Ajja får väl fortsätta med soldat.
Iaf känsla i det :)

Empe
2006-10-13, 09:56
Finns det något riktigt schysst singleplayer-rollspel jag skulle kunna köpa tror ni? Min dator är toppen förutom RAM-minnena, och eftersom det är en dell så är jag tvungen att beställa svindyra RAM-minnen från deras hemsida.

Halldin
2006-10-13, 10:09
Tråkigt, saknade väldigt mycket att få spela på lan med Oblivion.
Trodde dessa kanske tänkt på det, men de har väl lagt alla resurser på singleplayer helt enkelt.
Det är ju bara det att mp förnöjer spelandet så mycket. Ajja får väl fortsätta med soldat.
Iaf känsla i det :)
Finns iofs en multiplayermod till Oblivion, dock i utvecklingsstadie.
Men det går att ladda ner och köra.

jwzrd
2006-10-13, 10:14
Ffs, spel börjar bli äckligt snygga nu med senaste lighting model-funktionerna som kommer.

HenrY
2006-10-13, 10:46
Holy ass, Grafiken!:hbang:

Till och med jag blir sugen på att pressa lite rollspel!:D

Baan
2006-10-13, 11:07
Ffs, spel börjar bli äckligt snygga nu med senaste lighting model-funktionerna som kommer.

Bara man har råd med en äckligt bra dator också så! :)

----

G3 blir säkert fint, jag har spelat G2 när det var sönderpatchat så märkte inte av några större problem. Spelsystemet är ju ganska unikt, tänker mycket på kontrollen, tror inte G3 överaskar med att ha Oblivionliknande kontroller. Tror även det har gått tillräckligt mycket tid för att dom två spelen inte ska vara direkta konkurrenter.

Om inte annat kan vi trösta oss med att tyskarna är patrioter och stödjer sina speltillverkare så spelmakarna kommer inte gå fattiga hur det än går ;)

nemd
2006-10-13, 11:39
Finns det något riktigt schysst singleplayer-rollspel jag skulle kunna köpa tror ni? Min dator är toppen förutom RAM-minnena, och eftersom det är en dell så är jag tvungen att beställa svindyra RAM-minnen från deras hemsida.

Never winter nights. ;F

Daniiiel
2006-10-13, 11:47
Never winter nights. ;F

Baldursgate!

Wennerberg
2006-10-13, 11:54
Neverwinter Nights!!!

jwzrd
2006-10-13, 11:56
Bara man har råd med en äckligt bra dator också så! :)

----

G3 blir säkert fint, jag har spelat G2 när det var sönderpatchat så märkte inte av några större problem. Spelsystemet är ju ganska unikt, tänker mycket på kontrollen, tror inte G3 överaskar med att ha Oblivionliknande kontroller. Tror även det har gått tillräckligt mycket tid för att dom två spelen inte ska vara direkta konkurrenter.

Om inte annat kan vi trösta oss med att tyskarna är patrioter och stödjer sina speltillverkare så spelmakarna kommer inte gå fattiga hur det än går ;)

Ptja, så förbannat dyrt blir det inte.

King Grub
2006-10-22, 16:01
http://users.pandora.be/bauknecht/crap/bellybump.gif

Bump!

Goshdarn it vad roligt det är! Mysigare än Oblivion.

Kurash
2006-10-22, 16:04
Hur funkar kontrollerna?

shadowfire
2006-10-22, 16:05
http://users.pandora.be/bauknecht/crap/bellybump.gif

Bump!

Goshdarn it vad roligt det är! Mysigare än Oblivion.
ahahah....
vafan bättre än oblivion alltså?:.. ånej, då ryker precis allt socialt liv nu igen... oblivion var ju KUNG.

Kurash
2006-10-22, 16:07
La så sjuuukt mycket tid på Gothic 2, hela jävla fantastiskt. Ganska olikt andra spel i genren, framförallt kontrollerna. Det blir nog att köpa en ny dator, enkom för att kunna spela G3.

King Grub
2006-10-22, 17:17
Hur funkar kontrollerna?

Utmärkt. Det går att definiera om tangenterna hur man vill.

Kurash
2006-10-22, 17:23
Utmärkt. Det går att definiera om tangenterna hur man vill.

Tänkte mer på hela systemet med kombinationer för attacker och sådär. Höger, vänster, upp, ner, för att att slå en 3-slags-kombo o sen blocka. Typ. Är det likadant?

dynamo
2006-10-22, 17:34
Köpte Gothic 3 nån dag efter det kom ut i Sverige. Det är går segt på min dator i 1024x768 utan vidare mycket detaljer påslagna (p4 3ghz, Radeon X850XT, 2 gb ram). Det hackar ofta till när jag springer omkring, vilket är riktigt störande. Jag hade med mig en som skulle hjälpa fightas, men jag tappade bort han nånstans, han försvann. Nu kan jag inte få med mig nån annan och jag vet inte hur jag ska "bli av" med den förre utan att hitta honom först. Några banditer jag skulle "pulla" från en grotta försvann. Det var en stängd grotta så de kan inte ha smitit förbi mig. De verkar ha fallit igenom texturerna på nått sätt, för det lät som att de fightades med nån inne i berget. Hoppas inte nån quest sabbas av det nu, när jag inte kan döda dem. Jag har fått 3-4 crash to desktop, en av dem lyckades jag inte reda ut förutom kallstart av burken. Har stött på en massa mindre buggar som jag inte kommer på just nu.

Till råga på allt så kände jag mig tvungen att ladda ner cracken, bara för att kunna köra utan att ha skivan i. När jag har skivan i blir laddtiderna 15-20 sekunder längre eller så. Den verkar kolla kopieringsskyddet varje gång man ska ladda och då ska läsarn spinna upp och dona. Hemskt, hoppas de fixar det i nästa patch. Save och framförallt laddningstiderna är jäkligt jobbiga, speciellt när jag som melee-lirare gärna vill savea titt som tätt och det blir en del laddning också.

Trots att jag tycker det är buggigt och inte särskilt snyggt på min burk, så tycker jag det är skitskoj! Hoppas nästa patch kommer snart. :D

Jag är nånstans kring lvl 15 tror jag, satsar mot dual-wield med svärd. Har statsen som krävs men inte hittat nån som lär ut det ännu.

King Grub
2006-10-22, 17:34
Tänkte mer på hela systemet med kombinationer för attacker och sådär. Höger, vänster, upp, ner, för att att slå en 3-slags-kombo o sen blocka. Typ. Är det likadant?

Nej, det är mycket enklare. Tar bara några fighter, sedan sitter det. Närkampsteknikerna:

http://i13.tinypic.com/2ilg9oy.jpg

King Grub
2006-10-22, 17:36
Dynamo: jag har haft en crash på 30 timmars speltid, så för mig fungerar det helt godkänt. Ett par grafiska "glitches" på den tiden, men inga spelförstörande buggar. Jag har läst om att det hackar till för många, men det har jag inte upplevt alls. Jo, just när man startat spelet för första gången, i några sekunder, men inte alls sedan.

dynamo
2006-10-22, 17:38

Vänster och höger musknapp. Möjligtvis man senare lär sig mer avancerade grejjer.

Som melee så blir det segare och hårdare slag om du håller in musknappen längre. Höger musknapp är både parry och slag, beroende på om du håller in längre eller ej.

Sen får du försöka tima in och se på motståndaren så att du vinner, kan tänka mig att det blir lite fäktning senare. Man får in lite bättre taktik eftersom. I början var det mest klicka-en-jävla-massa för mig.

Kör du melee får du räkna med att dö rätt ofta. Det blir lätt så när man stöter på nån som attackerar hårt, t ex boars. Får de in ett slag, så brukar jag inte alltid ta mig ur deras slagserie (nu slår de inte förstås, utan stångas och ev. bits eller vad de nu gör)

King Grub
2006-10-22, 17:41
Stor fördel i jämförelse med Oblivion är att fienderna inte levlar upp allteftersom man själv gör det. En drake är farlig, redan från början, en goblin är det inte. När man själv blir mäktig dödar man mindre fiender med ett slag. Negativt kan vara att det är lätt att springa på något som är totalt övermäktigt i början, men det får man ta.

Kartsystemet är det enda som är dåligt. Dålig överblick och inga detaljerade kartor där man ser var man befinner sig ordentligt.

Som sagt, mycket "mysigare" värld än Oblivion. Mer levande, på något sätt. Jag får en slags Ultima-känsla av den. Hemtrevligt.

Otto GROV
2006-10-22, 17:45
Stor fördel i jämförelse med Oblivion är att fienderna inte levlar upp allteftersom man själv gör det. En drake är farlig, redan från början, en goblin är det inte. När man själv blir mäktig dödar man mindre fiender med ett slag. Negativt kan vara att det är lätt att springa på något som är totalt övermäktigt i början, men det får man ta.

Kartsystemet är det enda som är dåligt. Dålig överblick och inga detaljerade kartor där man ser var man befinner sig ordentligt.

hatar de systemet i oblivion,,, Iof finns de moddar som fixar de...
va tycker du om spelet annars grub??? ja funderar på att införskaffa de men ekonomin ä dålig tycker du man ska vänta till newer whintwer nights 2???

Kurash
2006-10-22, 17:46
Sen får du försöka tima in och se på motståndaren så att du vinner, kan tänka mig att det blir lite fäktning senare. Man får in lite bättre taktik eftersom. I början var det mest klicka-en-jävla-massa för mig.

Tajming var ju A och O i Gothic 2. Var man duktig med tangenterna kunde man spöa Orc Fighters tidigt i spelet. Det uppskattade jag verkligen, inte som i alla andra spel där bara levels räknas.

dynamo
2006-10-22, 17:48
Tajming var ju A och O i Gothic 2. Var man duktig med tangenterna kunde man spöa Orc Fighters tidigt i spelet. Det uppskattade jag verkligen, inte som i alla andra spel där bara levels räknas.

Japp. Det har även inneburit att jag spenderat massa tid på att försöka få ihjäl saker som jag egentligen inte borde dräpa vid då aktuell level. Har svårt att erkänna mig besegrad när jag väl dött en gång. Inte optimalt! :P

King Grub
2006-10-22, 17:54
va tycker du om spelet annars grub???

Just nu har jag svårt att avsätta tid till annat än Gothic 3.

Kurash
2006-10-22, 17:57
Japp. Det har även inneburit att jag spenderat massa tid på att försöka få ihjäl saker som jag egentligen inte borde dräpa vid då aktuell level. Har svårt att erkänna mig besegrad när jag väl dött en gång. Inte optimalt! :P

Haha +1 på den. Kom ihåg när jag köpte en lite pilbåge, hoppade ner i den lilla svackan precis utanför stan som va full av Worgs, klättrade fort som rackans upp på en gren som låg ner efter att ha pullat ett gäng av worgsen. Sen satt jag däruppe i sköt ihjäl dom. Det tog säkert en vecka innan jag lyckades.
Men det allra bästa är fanimej troll-tricket!! Man targetar trollet, sen strejfar runt det så det har ryggen mot dig hela tiden. När trollet vänder sig snurrar man bara med åt samma håll och på så vis undviker attacker. Sen är det bara att slå nån gång ibland. Men det gäller att vara snabb, ett slag så dör man.

Mikeman
2006-10-22, 17:57
Jag är ett stort fan av G2 som jag anser som ett av de bästa spelen som gjorts. Måste dock säga att gothic 3 gav mig ett ganska dåligt intryck direkt + en massa buggar. Allt känns dåligt optimerat och ofärdigt. Ska ge det en chans till då jag i ren besvikelse stängde av det efter ca en 45 minuters spel.

Otto GROV
2006-10-22, 18:03
Just nu har jag svårt att avsätta tid till annat än Gothic 3.

de låter ju som ett bra tecken:) får la vänra tills nwn2 kommer ut å kika lite på recensioner å liknande

dynamo
2006-10-22, 18:05
Mikeman: Jag var nära att göra detsamma, men det tar sig!

Början på spelet var rätt dålig tyckte jag också.

Zakath
2006-10-22, 18:22
Någon som har en bra länk där man kan läsa om spelet? Tack!

Helst något som liknar en recension :)

King Grub
2006-10-22, 18:27
Någon som har en bra länk där man kan läsa om spelet? Tack!

Helst något som liknar en recension :)

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=147535

regus
2006-10-22, 18:28
ingen aning om vad det var för spel, men efter 2 sekunder på google's bildsök..

Mmmmmmmm must have! :eek:

ManuelIT
2006-10-22, 18:39
bara jag som tycker det är otroligt svårt? började spela ett par dagar sedan och är precis i början men jag dör hela tiden. får typ uppdrag att döda wild boars, men man har ju ingen chans mot dem. tröttnade efter ett par försök...

King Grub
2006-10-22, 19:38
bara jag som tycker det är otroligt svårt? började spela ett par dagar sedan och är precis i början men jag dör hela tiden. får typ uppdrag att döda wild boars, men man har ju ingen chans mot dem. tröttnade efter ett par försök...

Jag hade inga problem, och jag tog hand om det uppdraget nästan direkt, utan att ha levlat mer än ett par steg. Tre slag med svärdet, poff.

Scratch89
2006-10-22, 20:01
Jag antar att detta är för bra för min dator, men är de andra två tidigare spelen roliga? Detta verkar vara något slags Diablo/NWN-spel som jag helt missat.

King Grub
2006-10-22, 20:05
Liknar inte Diablo alls. Vet du vad Oblivion eller Morrowind är så vet du hur det fungerar. Och Gothic 2 är jättejättebra.

Mikeman
2006-10-22, 20:30
Mikeman: Jag var nära att göra detsamma, men det tar sig!

Början på spelet var rätt dålig tyckte jag också.

Ok, jag testar igen nu då. Återkommer...

Scratch89
2006-10-22, 21:23
En fråga till: Måste man ha spelat ettan och tvåan för att förstå trean? Måste man ha spelat ettan för att förstå tvåan?

Kurash
2006-10-22, 21:24
Jag har bara spelat 2:an. Dom börjar med att beskriva lite vad som händer i ettan (eftersom hjälten man spelar har svimmat och fått en minneslucka).

King Grub
2006-10-22, 21:29
En fråga till: Måste man ha spelat ettan och tvåan för att förstå trean? Måste man ha spelat ettan för att förstå tvåan?

Det där var TVÅ frågor! http://home.online.no/~johnsr5/boxing1.gif

Svaren är nej och nej.

dynamo
2006-10-22, 21:45

Jag hatar boars. En stor andel av gångerna jag dött har berott på boars. Jag avvaktade med de där quest-boarsen nån level. Sen dog jag ändå flera ggr när jag skulle ta död på dem.

Jag dör fortfarande ibland av boars. Störande som faen.

Mikeman
2006-10-22, 22:00
Damn vad tungrott det är och för att inte tala om laddningstiderna..... :krampus :furious:

Det frös precis så jag fick ctrl-alt-del ut mig. Det börjar bli roligt nu, men jag ska nog låta detta vara tills jag får en bättre dator.
Vad har ni för superdatorer som kan köra detta ok? Jag vet att grub har en bra dator. Själv ligger jag inne med en p2.8ghz, 1gb ram samt ett ati X850xt agp-kort. Jag kör på sunkig medeldetalj samt 1024x768 och det hackar värre än satan. ÄR min dator för klen för detta?

Jag vill ju!!

LarsK
2006-10-23, 04:22
Det där var TVÅ frågor! http://home.online.no/~johnsr5/boxing1.gif

Svaren är nej och nej.
Hahaha, vilken utmärkt smiley. :thumbup:

King Grub
2006-10-23, 06:22
Damn vad tungrott det är och för att inte tala om laddningstiderna..... :krampus :furious:

Det frös precis så jag fick ctrl-alt-del ut mig. Det börjar bli roligt nu, men jag ska nog låta detta vara tills jag får en bättre dator.
Vad har ni för superdatorer som kan köra detta ok? Jag vet att grub har en bra dator. Själv ligger jag inne med en p2.8ghz, 1gb ram samt ett ati X850xt agp-kort. Jag kör på sunkig medeldetalj samt 1024x768 och det hackar värre än satan. ÄR min dator för klen för detta?

Jag vill ju!!

1 GB RAM är klent! Där är boven! Går man ur spelet med CTRL+TAB och kollar i task manager, ser man, att spelets .exe tar över 1 GB RAM när det körs... Första spelet jag sett det på, faktiskt.

Scratch89
2006-10-23, 08:31
1 GB RAM är klent! Där är boven! Går man ur spelet med CTRL+TAB och kollar i task manager, ser man, att spelets .exe tar över 1 GB RAM när det körs... Första spelet jag sett det på, faktiskt.
*cry*

Mikeman
2006-10-23, 09:18

Det var det jävligaste. Nu när du säger det känns det som att minnet är för litet. Jaja, då blir det att pallra sig iväg och inhandla en gb-sticka till då.

Pata
2006-10-23, 12:37
Det var det jävligaste. Nu när du säger det känns det som att minnet är för litet. Jaja, då blir det att pallra sig iväg och inhandla en gb-sticka till då.

Usch, RAM priserna som är så höga nu *grr*

dynamo
2006-10-24, 22:34
Defraggade partitionen och den var i rätt illa skick innan måste jag medge. Det gav en liten prestandaförbättring. Jag körde på lägsta möjliga detaljnivå i 1024x768 och gick ändå nästan lika segt.

Jag ökade detaljnivån till high bara för att testa och då fick jag grafikbuggar, svarta rutor osv istället för grafik på vissa ställen, ospelbart men verkade inte lagga mer direkt. Hittade på forumen att man inte ska köra med Depth of Field om man kör Shader Model 2.0. Jag deactiverade den och nu är spelet mycket snyggare på High detail level och jag vettefaen om det överhuvudtaget går segare än vad det gjorde på low detail level.. :confused:

Ska laborera lite med ini-filen imorrn. Finns visst en del settings där man kan flippa på för att få spelet att smida bättre. Provade lite tidigare utan nån märkbar skillnad, men kanske det är annars nu med defraggad HD och i High detail-läge. Ska bland annat testa öka på nån cache däri.

Finns en del att läsa på Jowoods Gothic forums. Tyvärr verkar det som att de inte alls lyckats vidare bra med vilka settings den väljer automatiskt.

Elwyndaz
2006-10-25, 11:28
Kör alla här på medium eller? jag vart mycket mindre frustrerad och kunde vara glad istället för att bli knullad av boars när jag slog om spelet till Easy! :)

Elwyndaz
2006-10-25, 12:07
och så behöver jag hjälp. vad är lättaste sättet att bli mage? eller behöver man inte välja någon inriktning? det blir ju knapert med learning points och guld om man ska vara allt i allo.

Scrolls, ska man vänta tills man kan lära sig dom om man nu kan det, eller ska man sälja dom eller använda dom? tack på förhand :D

Wennerberg
2006-10-25, 14:04
Jag älskar rollspel.

Jag installerade detta spel och startade det. Allting hackar och grafiken var skitdålig. Skumt tycker jag, eftersom jag spelade oblivion på högsta, utan några problem alls. As a matter of fact, detta är första spelet jag INTE kunnat köra på högsta grafik, och jag spelar rätt mycket. Detta förstörde hela upplevelsen, då grafik för mig, utgör större delen av intresset för ett spel. Ett spel med kass grafik som hackar gör mig vansinnig, så jag stängde av det och har inte testat sen dess.

Zakath
2006-10-25, 14:21
Jag älskar rollspel.

Jag installerade detta spel och startade det. Allting hackar och grafiken var skitdålig. Skumt tycker jag, eftersom jag spelade oblivion på högsta, utan några problem alls. As a matter of fact, detta är första spelet jag INTE kunnat köra på högsta grafik, och jag spelar rätt mycket. Detta förstörde hela upplevelsen, då grafik för mig, utgör större delen av intresset för ett spel. Ett spel med kass grafik som hackar gör mig vansinnig, så jag stängde av det och har inte testat sen dess.

Du kanske har samma problem som dynamo?

Själv har jag ett Geforce 7800GT, 1gig ram (har 1 gig extra, men jag har inte installerat den ännu eftersom jag ivll jämföra skillnaden), och en bra amd processor. Flyter på utan några problem, allting på högsta.

Fast jag fattar inte hur kompassen fungerar i spelet, kan någon förklara?

Zakath
2006-10-25, 14:51
Och är det någon som vet hur man får tillbaka pilar från byten man fällt? De går ju inte att markera dem separat.

Tack på förhand!

Tigerkotten
2006-10-25, 23:58
mycket kul spel än sålänge.

Det jag dock stör mig på e detta ibland, när man blir attackerade e det skitsvårt o vända på fighten ibland. Speciellt av Wild Boars.

Just nu håller jag på röjjer i en bandit grotta, tror faen det e något quest egentligen men har inte tagit något. Var mest nyfiken på vad de var för ställe.

Blev 5-6st light,bandit,heavy nyss på en gång :D Trodde jag skulle dö, o sprang iväg en bit o tänkte de skulle släppa så jag kan plocka de lite då o då. Men nej de gjorde de ej så jag tog fighten o dödade de jäklarna! :D Min jäkla kamrat e vilse efter jag gjorde wild boars questet, jag tog stay men inte faen var han kvar *grr*

Zakath
2006-10-26, 00:01
Nu har jag ett nytt problem, det är en jägare vid "stonehenge"-stället, som ger en i uppdrag att döda "the shy deer", jag har dödat ca. 15 shy deers, provat att starta om spelet m.m. Men jag får inget alternativ att göra klart uppdraget när jag pratar med honom, och utan att klara det kan jag inte träna upp mina hunting skills. :(

Tigerkotten
2006-10-26, 00:04
Nu har jag ett nytt problem, det är en jägare vid "stonehenge"-stället, som ger en i uppdrag att döda "the shy deer", jag har dödat ca. 15 shy deers, provat att starta om spelet m.m. Men jag får inget alternativ att göra klart uppdraget när jag pratar med honom, och utan att klara det kan jag inte träna upp mina hunting skills. :(

aha du e nära mig tror jag! Jag såg någon snubbe där men pratade aldrig me honom :D

Pröva gå vänster om du vill se alla banditer :D O btw på kartan det går inte se vart man e eller? :)

Zakath
2006-10-26, 00:07
aha du e nära mig tror jag! Jag såg någon snubbe där men pratade aldrig me honom :D

Pröva gå vänster om du vill se alla banditer :D O btw på kartan det går inte se vart man e eller? :)

Jag har klarat uppdraget med bandtiderna, det är för nästa stad tror jag, cape dun eller nåt.

Kan du försöka göra shy deer uppdraget med mannen i stonehenge och se om det fungerar för dig? :)

Jo man kan se vart man är på kartan, jag ser en röd tjock pil iaf.

Tigerkotten
2006-10-26, 00:15
Jag har klarat uppdraget med bandtiderna, det är för nästa stad tror jag, cape dun eller nåt.

Kan du försöka göra shy deer uppdraget med mannen i stonehenge och se om det fungerar för dig? :)

Jo man kan se vart man är på kartan, jag ser en röd tjock pil iaf.

Alltså GÅR DET AVSLUTA DET MAN GÖR PÅ NÅGOT SÄTT??! Blir irriterad, har fasiken inte sparat o nu snurrar jag det dära Split me vildsvinet på :D

Borde finnas något som heter End Action, jobbigt om jag måste loada. För bossen är död :D O ja det var för cape dun som du sa :D

Tigerkotten
2006-10-26, 00:27
Så jag tryckte på massor av knappar o laddade om spelet istället :D O klarat av banditerna o ska till det dära stone edge då :>

Vart tränar man upp lockpick? Jag har 20poäng (lvl 6) o e sugen på dra poäng dit.

O behöver man sova? Min end vart typ grå tror det var en spindel som gjorde mig störd? :D Så fick köra en cure eftersom sova hjälpa inte. O enden vart dålig me grå.

Tigerkotten
2006-10-26, 00:47
hittar de inte ens shy deers dvs, eller vänta nu kanske är de vargarna håller på kaxar me! Ska spana.. Fick lov o döda lite orcs :D

Tigerkotten
2006-10-26, 02:18
kollade på fel karta, kollade på där man hade quests visst :D

Löjligt att det inte finns en pil där med! :D

De där shy dears skiter jag i, hade 1 kvar av de 4 o de vart dimma o jag fann honom faen aldrig. Fyfaen för dimma säger jag bara, så extremt frusterande de var o spela.

LarsK
2006-10-26, 02:26
Tigerkotten har tagit över tråden med sin monolog. :)

King Grub
2006-10-26, 04:44
Nu är det här mitt favoritspel. Kan inte sluta spela. Mycket bättre än Oblivion. Och jag har knappt hittat en enda bugg, och grafiken flyter som en dröm.

appapa
2006-10-26, 08:23
http://www.kotaku.com/gaming/pc/gothic-3-combat-is-hilarious-207649.php

Castro
2006-10-26, 08:41
Det låter som ett riktigt bra spel det här, men tyvärr finns det ingen tid att spilla på detta nu när Pro Evolution Soccer 6 kommer inom några dagar! :hbang:

jim
2006-10-26, 08:44
Tigerkotten har tagit över tråden med sin monolog. :)

monolog / förvirrade ljud & läten :D

Dante
2006-10-26, 08:55
Blev det första spelet som gick riktigt sunkigt på min burk. dvs en amd 3200+ 6800gt med 2 gig ram... suck.. det verkar dock skapligt, lite halv svårt i början.

Zakath
2006-10-26, 09:55
Nu är det här mitt favoritspel. Kan inte sluta spela. Mycket bättre än Oblivion. Och jag har knappt hittat en enda bugg, och grafiken flyter som en dröm.

Oblivion har bättre grafik, bättre gränssnitt för uppdrag och bättre optimerat. Samt att striderna är så jobbiga i gothic när den hela tiden vill targeta fel person, speciellt om det är någon som hjälper en.

Men det är ganska kul ändå än så länge. :)

King Grub
2006-10-26, 10:09
På högsta inställningar och en dator som klarar det ger jag Gothic 3 lika högt betyg i grafik.

Uppdragen är betydligt bättre utformade i Gothic 3. Jag uppskattar dom mer i alla fall.

Systemet med levling och fiendernas nivåer är mycket bättre i Gothic 3. Utan tvivel. Hata när monstren levlar upp bara för att man själv gör det, så en liten grävling är lika mäktig när man själv är level 30 som level 2.

Kartan och översikten var man är och håller på med är bättre i Oblivion.

Framförallt tycker jag det är så mycket mer genuin mysig fantasykänsla i Gothic-universat. Mer omväxling, mer... jag vet inte vad jag skall kalla det, en känsla av att "här vill jag vara", ungefär som när man läste Tolkien för första gången i lågstadiet.

jim
2006-10-26, 10:25
På högsta inställningar och en dator som klarar det ger jag Gothic 3 lika högt betyg i grafik.

Uppdragen är betydligt bättre utformade i Gothic 3. Jag uppskattar dom mer i alla fall.

Systemet med levling och fiendernas nivåer är mycket bättre i Gothic 3. Utan tvivel. Hata när monstren levlar upp bara för att man själv gör det, så en liten grävling är lika mäktig när man själv är level 30 som level 2.

Framförallt tycker jag det är så mycket mer genuin mysig fantasykänsla i Gothic-universat. Mer omväxling, mer... jag vet inte vad jag skall kalla det, en känsla av att "här vill jag vara", ungefär som när man läste Tolkien för första gången i lågstadiet.

Är alla monster lika svåra oavsett karaktärens level i Oblivion? :confused: Låter som en sjukt korkad idé.

aitamaa
2006-10-26, 10:55
Är alla monster lika svåra oavsett karaktärens level i Oblivion? :confused: Låter som en sjukt korkad idé.

Tycker det låter mer verkligt.. varför ska en näbbmus bli farligare bara för att du köper ett maskingevär?

jim
2006-10-26, 11:06
Tycker det låter mer verkligt.. varför ska en näbbmus bli farligare bara för att du köper ett maskingevär?

Va? Om du ska slåss mot en arg hund med ett svärd och det är första gången du håller i svärdet eller om du har tränat strid med svärd i 25 år tycker du inte hunden borde vara lättare att besegra i den andra varianten?

Langster
2006-10-26, 11:33
Jag fattar inte riktigt kritiken mot Oblivion angående monstrens levling. När jag började spela det så krävde t.ex en varg ett antal hugg med svärdet innan den dog, nu räcker det oftast med ett hugg. Det kanske mer beror på att man har hittat kraftfullare vapen iofs? Jag tycker inte att monstrens styrka är något stort minus iaf, finns mycket annat i Oblivion som är mycket sämre.

Tigerkotten
2006-10-26, 11:49
Mina 2 "buggar" skulle vara detta, en gång råkade jag klicka på en säng o karaktären vägrade röra sig dit. Så fick ladda om spelet, o nu senast då jag klickade på "Split" där en gris snurrade. O han vägrade sluta göra det, kanske finns något att trycka på för att gå ur action.

Sedan om man slåss mot flera ska det ju gå att "låsa" på en motståndare om man klickar på R men det syns dock inte att man gör det. OM det nu ens funkar, men verkar som det funkar dock.

Men autorun har jag ej fått att funka vilket skulle vara skönt ibland att kunna göra, då det ibland blir en del springande. Så jag kör med forward på mittenmusknappen nu o run fast med mouse 4.

Pro Evolution 6 finns ute på PS 2 o PC redan ;> Vet ej ang xbox dock.. :)

Questen i Gothic 3 gillar jag extremt mycket bättre, Oblivion kändes det för lätt på något sätt då man fick ställe man skulle kuta till alltid via kompassen. Level på monster var snark med..

I Gothic så är väl det typ grå,gul(?), orange,red vad jag märkt hittils på monster iaf.

O i den ordningen, kanske glömt något dock.. :>

jim
2006-10-26, 11:51
Jag fattar inte riktigt kritiken mot Oblivion angående monstrens levling. När jag började spela det så krävde t.ex en varg ett antal hugg med svärdet innan den dog, nu räcker det oftast med ett hugg. Det kanske mer beror på att man har hittat kraftfullare vapen iofs? Jag tycker inte att monstrens styrka är något stort minus iaf, finns mycket annat i Oblivion som är mycket sämre.

Ja så ska det ju vara, det är normalt, men som jag förstod det så levlar monsterna med dig så ett monster är ungefär lika svårt att döda oavsett din level.

Tigerkotten
2006-10-26, 11:52
Ja så ska det ju vara, det är normalt, men som jag förstod det så levlar monsterna med dig så ett monster är ungefär lika svårt att döda oavsett din level.

De gör det.

jim
2006-10-26, 12:02
De gör det.

Bra då är jag inte helt förvirrad, det är iaf i mitt tycke helt ologiskt. Men det har jag nog redan sagt så nu ska jag hålla käften :D

Zakath
2006-10-26, 12:03

Jag har mer än högsta inställningar på gothic 3, då jag har tweakat ini filen enligt några guider, längre draw distance, mer högupplösta texturer m.m. Och jag tycker knappast att grafiken kan mäta sig med oblivions trots det, varken på nära håll eller långt håll, speciellt inte om man fixar snyggare texturer i Oblivion också. Människornas ansikten i oblivion är också överlägsna jämfört med gothic.

Med uppdragen menade jag mer att man inte får någon info om vad man ska göra ibland, man har ju bara konversationen som uppdragslogg, och ofta är det bara två rader eller nåt. Men annars är det inget större fel på uppdragen i sig, även om jag inte tycker att de är så speciella - hämta tio vargskinn, ge mig 2 flaskor vin, döda en ren (fast då skulle man egentligen döda en hel flock med renar verkade det som efter några timmars klurande), rensa en grotta på monster m.m.

Jag håller med om att autolevlingen och allt det sög i oblivion, men det kan man ju fixa med ett par mods på 10 minuter nu, man kan också fixa kartan, gränssnittet och allting väldigt lätt med några moddar i oblivion.

Sedan är oblivion lite mer öppet än gothic, man kan interagera med nästan alla föremål till skillnad från gothic.

Men Gothic 3 är fortfarande bra tycker jag, och smaken är ju som baken :)

Scratch89
2006-10-26, 12:51
Ska installera Gothic 2 nu till helgen och spela sönder mig innan jag går på Gothic 3, hade jag tänkt. Hur många speltimmar väntar jag mig, uppskattningsvis? Är det som vanliga RPG så är det närmare 50 timmar...?

aitamaa
2006-10-26, 13:09
Va? Om du ska slåss mot en arg hund med ett svärd och det är första gången du håller i svärdet eller om du har tränat strid med svärd i 25 år tycker du inte hunden borde vara lättare att besegra i den andra varianten?

Jag måste ha läst fel. Jag menar att som du skriver ska det vara.. vet inte hur jag fick det till att du menade tvärtom.

King Grub
2006-10-26, 13:34
Ska installera Gothic 2 nu till helgen och spela sönder mig innan jag går på Gothic 3, hade jag tänkt. Hur många speltimmar väntar jag mig, uppskattningsvis? Är det som vanliga RPG så är det närmare 50 timmar...?

Ungefär så kanske. Beror mycket på om du bara satsar på huvuduppdraget eller om du vill utforska varje liten grotta och utföra varje sidouppdrag.

Castro
2006-10-26, 13:42
Pro Evolution 6 finns ute på PS 2 o PC redan ;> Vet ej ang xbox dock.. :)

På nätet ja, men Pes 6 är ett spel man köper!

Tigerkotten
2006-10-26, 15:11
Men för i helvete de dära Ogres under Dun Cane eller vad stället heter, de slår fort som attan. Dör konstant, är level 10 atm men har 20poäng tillgodo. Är sugen på fixa thief så jag kan ta svårare chests. Fast hunting kan ju vara najs o fixa med om man ska kirra andra saker inom Strenght. Tycker Parry / Block systemet är lite underligt.

Finns en del "buggar" i spelet har jag märkt när man slåss, går att göra ibland så datorn ej kommer tillräckligt nära.

Typ göra så ett par tunnor är mellan er så är datorn knäpp o inte går runt de typ :) Inte alltid men ibland.. :)

Tigerkotten
2006-10-26, 15:30
Kan man se level på mobsen på något sätt? Nu dog jag skitfort av en spindel. Förstår ej hur det där med färgerna funkar riktigt, jag antar det var som jag skrev tidigare

Grå,Gul(om det nu fanns),Orange,Röd o sedan om Lila nu finns. Men som några vargar som var orange dog 90% av bågen, medans dessa förbenade orges tappade ca 10% .

Tigerkotten
2006-10-26, 15:58
Ogres e döda 400xp o en drake fix smaka crossbow me (500xp) :D

Roligt detta av vapnet Ogres droppa.

Morning Star. Sedan står det, this is no Morning Star but explain that to an Ogre :D

Tigerkotten
2006-10-26, 17:37
vafaen börja spela lite folk!! :D

Klar me dun cane stället nu :] Fixat en nivå högrehttp://www.kolozzeum.com/kolozzeum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=1868792
Reply på lockpick nu så funtar på att gå tebax till grottan för o spana de jag ej kunde ta upp. Var ju drakar som vaktade dammit! Ett impossible fanns med..

Tigerkotten
2006-10-26, 21:07
o yeah pratar mera me mig själv då, har ni andra lagt av eller?

Tycker än så länge de e rätt skoj. DOCK när man väl blir slagen e det lite störande ibland, iaf såkallade parry funktionen vilket jag inte tycker funkar så bra. Så blir backa istället o försöka få in slag efter en stund.

Sedan tror jag att jag fann en bugg, om man vill komma högt upp på saker och ting är det bara gå fram, o sedan hoppa o hålla in springa fort knappen. Ej prövat så mycket ännu dock. På berg menar nu jag alltså.

dynamo
2006-10-26, 21:48
Inte lagt av, men spelet har börjat bängla med mig igen. Laggar igen och buggar ur.. Vettefaen vad som påverkar det där egentligen.

Läste i Jowoods engelska forum att nån läst i tyska forumet att en patch är producerad och skickad för "kvalitetskontroll".. Väldigt lös information, men hoppas att det kommer en patch snart oavsett!

Tigerkotten
2006-10-26, 22:39
Har ej de problem du har :( Är det inte så du har för mycket igång då? Kanske torrrent program osv..

Zakath
2006-10-26, 22:42
Det finns ju åtskilliga fixar för lagg, det mesta har med att editera ini filen att göra (finns att läsa på diverse G3 forum). Sedan fanns det någon fil man kunde ladda ned för att ta bort lensflare och menymusiken som tydligen skulle orsaka krascher m.m.

jim
2006-10-27, 07:15
Låter som en sån där speltillverkare som inte pallar göra klart motorn innan de lanserar spelet.

Jag älskade Morrowind (har inte provat Oblivion) men motorn var fan usel där med, det var spelkänslan som gjorde att det höll vägen ut.

Tigerkotten
2006-10-27, 14:28
Zakath jag spanade igenom de 3 första sidorna på gothic3.com eller vad nu addresen var på forumet o inte fann jag något bra där. (för övrigt vilket uselt forum!!!!) Tyska var det också, men jag reggade mig inte så kanske hade hajjat bättre om jag gjort det. Nu menarj ag tyska på saker som search osv.

En sak jag undrar, använder ni era spells / scrolls mycket? Jag har ingen spell än så länge, o scrolls har massvis av men de har jag enbart använt om jag ska bota en weakness eller så.

Lite störande ang quickbaren med, går det inte göra så man har flera quickbars o hoppa mellan? Typ säg shift- 1,2,3,4,5, osv. USELT det tycker jag..

När ett quest är klart tycker jag också det borde fortsätta stå där man har questen, eftersom man också ska tebax till npcn man fick questet av för att få lite rewards osv, o det är inte alltid lättast att komma ihåg.

Tycker det e bara underligt att de inte har sådana enkla saker med.
Gillar spelet dock.. Fast Combat är lite skumt, men mot wild boars har jag lärt mig bra som sagt nu, skippa allt det där med parera / slå om de träffar dig utan backa bara o sedan svinga när han missat dig typ.

Wennerberg
2006-10-27, 14:54
JVÖALS AKIT, nu åker skiten i pappaerskorgen

Tigerkotten
2006-10-27, 16:14
JVÖALS AKIT, nu åker skiten i pappaerskorgen

Vad hände? Mitt crashade nyss när jag sluta ta upp loot från en o han reste sig. Vart något error då.

Wennerberg
2006-10-27, 16:21
Vad hände? Mitt crashade nyss när jag sluta ta upp loot från en o han reste sig. Vart något error då.
Hela skiten laggar sönder, jävlar i helvete

Kaew
2006-10-27, 16:23
Fan man blir ju inte sugen att köpa spelet med så mycket buggar :( . Neverwinter nights 2 verkar ju vara samma typ av spel vad tror ni om det ?

Wennerberg
2006-10-27, 16:29
Fan man blir ju inte sugen att köpa spelet med så mycket buggar :( . Neverwinter nights 2 verkar ju vara samma typ av spel vad tror ni om det ?
DET KOMMER SPELAS EN DEL FRAMÖVER JAasad

Spinkot
2006-10-27, 16:35
Jag gillade Gothic 1 som fan men tvåan kändes öhhhh mindre helt på något sätt svårt att förklara känslan men jag känner likadant för Fallout 1 & 2 de har typ satsat på större värld men har glömt fylla den ungefär.

Om jag någonsin fixar en bra dator så testar jag nog Gothic 3 men jag har inte så höga förhoppningar och ny/avancerad grafik är inte viktigt för mig egentligen

Zakath
2006-10-27, 17:08
Får gärna länka eller uploada filen någonstans :D

Om du undrar över msn så får du pma eller säga här så pmar jag :D Men lite mindre lagg skulle jag ej tacka nej till.. Har ej lika bra dator som dig :(

Kolla igenom stickysarna, speciellt ini-tweaks här:
http://forum.jowood.com/forumdisplay.php?f=492

En sak som jag inte är säker på om det står är att det hjälper väldigt mycket att stänga av alla skuggor, jag har inte gjort det, men det är ganska enkelt att ändra det i ini filen (sök bara på shadows eller nåt i den och ändra värdena).

Jag tror du måste ha kollat på fel forum :(

Tigerkotten
2006-10-27, 19:14
Kolla igenom stickysarna, speciellt ini-tweaks här:
http://forum.jowood.com/forumdisplay.php?f=492

En sak som jag inte är säker på om det står är att det hjälper väldigt mycket att stänga av alla skuggor, jag har inte gjort det, men det är ganska enkelt att ändra det i ini filen (sök bara på shadows eller nåt i den och ändra värdena).

Jag tror du måste ha kollat på fel forum :(

Japps jag klickade på
WorldOfGothic forumWorldOfGothic forum
dvs http://forum.worldofplayers.de/forum/forumdisplay.php?f=160

Tack för länken nu ska det lekas, o några cp quest jag gör i staden Monterna. 3 enbart kvar o göra.

Wheat
Thieves
Mercenarys

O Wheat är helt jäkla störd, inte får jag några nya fann 8 sedan lämna in de o sedan hade de kommit 2 nya, har sovit massor osv men inte fasiken kommer det nya. Så blir att söka på forumet o se om någon vet :D

Tigerkotten
2006-10-27, 19:27
Jag vet vad jag gjorde fel me mercenarys, jag råkade klicka på ena slaven att han skulle till tebax på en gång. Så jag fick ej sista infon från honom.

Har 1 fucking point enbart kvar dammit :D

dynamo
2006-10-27, 20:39
Patch släpptes idag.. Har installerat men inte hunnit prova ännu. Hoppas den smider. GL HF

Direktlänk till patchen: http://update.gothic3.com/
Changelog: http://download.piranha-bytes.com/gothic3/Changelog-108.txt

Zakath
2006-10-27, 20:44
Patch släpptes idag.. Har installerat men inte hunnit prova ännu. Hoppas den smider. GL HF

Direktlänk till patchen: http://update.gothic3.com/
Changelog: http://download.piranha-bytes.com/gothic3/Changelog-108.txt

Jo, såg det, tänk på att revertera alla ändringar ni gjort i ini fil m.m. innan ni patchar, och att unequipa allt ni har på era karaktärer innan ni fixar den nya patchen. Det kan bli problem annars.

backflash
2006-10-27, 20:50
nya drivers ute för nvidiafolket, asus kunde inte hålla tätt utan läckte lite. 96.xx. Finns antagligen lite överallt. http://www.tweaksrus.com/ finns de på och de kommer väl släppa de tweakade publikt snart.
Ska tydligen fixa lite texturissues i g3 om jag läste rätt (förbannat vare rödvinet).

Tigerkotten
2006-10-28, 00:59
ångrar att jag körde patchen *Grr*. Men ni som e legala behöver säkert inte oroa er :D

dynamo
2006-10-28, 01:07
ångrar att jag körde patchen *Grr*. Men ni som e legala behöver säkert inte oroa er :D

Nädå, det funkar hyfsat. Bättre än förr iaf.

Nytt iom patchen, förutom att det rullar på lite bättre, är att jag knappt kommer in i vissa byggnader i en av städerna. Gubben stannar vid ingången och vägrar gå in. Om jag då hoppar och trycker framåt i 10-20 sek, så kommer jag in. Det blir samma procedur för att ta sig ut igen. :P

Spelet crashade precis, så det verkar inte vara i toppskick för mig ännu :/

Tigerkotten
2006-10-28, 01:17
Nädå, det funkar hyfsat. Bättre än förr iaf.

Nytt iom patchen, förutom att det rullar på lite bättre, är att jag knappt kommer in i vissa byggnader i en av städerna. Gubben stannar vid ingången och vägrar gå in. Om jag då hoppar och trycker framåt i 10-20 sek, så kommer jag in. Det blir samma procedur för att ta sig ut igen. :P

Spelet crashade precis, så det verkar inte vara i toppskick för mig ännu :/

Prövat lite tweaks ännu då? Jag skulle precis pröva men då hade jag kört updaten o nu håller jag på klurar om jag måste ominstallera spelet för att kunna leka igen :D

Tigerkotten
2006-10-28, 01:22
nu funkar spelet igen :D

Tigerkotten
2006-10-28, 01:33
mitt spel flyter fint nu när jag tweakade ge3.ini

Men vart faen finns "find the teleporter stone to the king"?
Letat massvis o inte hittar jag den.. Zzz

Tigerkotten
2006-10-28, 01:44
vettefaen om tweaken hjälpte, känns nästan mera laggigt nu t.om :D

Questet hade visst öppnat en nytt område, som ej fanns innan.. :D (tror jag) :]

Scratch89
2006-10-28, 14:22
Om man får runtime error första gången man spelar spelet, under första laddningsskärmen efter man tryckt på New Game, vad är det för fel då? ;)

Scratch89
2006-10-28, 14:31
Det kommer även upp en ruta när laddningsskärmen är nästan klar där det står "Scripted script is not registered: OnInit"!. :confused:

Tigerkotten
2006-10-28, 15:34
ingen aning scrach :/

Jag har iaf köpt 1024 mera ram nu :D

ake
2006-10-28, 16:32
Otroligt roligt spel. Minst dubbelt så roligt som oblivion. Som King Grub sa så är det svårt att säga precis vad som är "mysigare". Men att t.ex. gå runt i en stad i oblivion var ju jättetråkigt. Npcs var så träiga där jämfört med hur dom är i Gothic3 (Dessutom hade dom ju 3 skådespelare att göra röster för 2500 npcs).
När man utforskade en grotta i oblivion visste man i princip alltid vad som väntade på sin respektive level, så är det inte här. Spännande. Skrek rakt ut första gången musiken började spela och jag förvånat vände mig om för att se ett jättestort troll slå mig på käften.
Man känner sig aldrig säker, inte ens på lvl50+.

Dom har verkligen lyckats få spelet att kännas levande. Är rädd för att jag snart har klarat det dock :(

9/10

Minus för:
- Kartan, kunde varit mycket mer dynamisk.
- Buggarna givetvis.
- Ett litet minus till optimeringen, känns som det hade kunnat flyta mycket bättre.
- Fler sorters kläder och rustningar är alltid kul (t.ex. handskar, mössor och liknande).
- Hatar att divine artifacts är vita, vill inte springa runt it en vit robe. :D

tonedef
2006-10-28, 17:34
Flyter inge bra på min dator, dör ofta.. Skit störigt när man dör och glömt och save:a på ett tag. Går det inte göra på nått annat sett? Auto save finns inte det i det här spelet? :s

Tigerkotten
2006-10-28, 17:49
Flyter inge bra på min dator, dör ofta.. Skit störigt när man dör och glömt och save:a på ett tag. Går det inte göra på nått annat sett? Auto save finns inte det i det här spelet? :s

trycker du på f4 eller var det f5 så sparar du. Jag sparar väldigt ofta.. :D

Vet ju aldrig om man dör :p Sker då o då :D

Zakath
2006-10-28, 17:52
Det kommer även upp en ruta när laddningsskärmen är nästan klar där det står "Scripted script is not registered: OnInit"!. :confused:

Jag har fått exakt samma problem sen jag patchade spelet :( Funkar varken med eller utan ini tweaks.

Scratch89
2006-10-28, 18:39
Lite offtopic men ändå folk som spelat Oblivion här: Om man råkar dra på sig för mycket saker, och man har fullt så man inte kan röra sig, hur slänger man saker? Jag har ätit upp allt som går att äta, men jag har ändå råkat dra på mig så jag inte kan röra mig. Jag är fortfarande kvar nere i Tutorialsgrottan. :D

Zakath
2006-10-28, 18:49
Lite offtopic men ändå folk som spelat Oblivion här: Om man råkar dra på sig för mycket saker, och man har fullt så man inte kan röra sig, hur slänger man saker? Jag har ätit upp allt som går att äta, men jag har ändå råkat dra på mig så jag inte kan röra mig. Jag är fortfarande kvar nere i Tutorialsgrottan. :D

Shift + vänsterklick om jag kommer ihåg rätt :)

Har du fått bukt med det där problemet i G3 ännu? Jag lider av samma.

Scratch89
2006-10-28, 18:50
Shift + vänsterklick om jag kommer ihåg rätt :)

Har du fått bukt med det där problemet i G3 ännu? Jag lider av samma.
Ok, tack. :)

Nepp, jag har ingen aning om vad det är för fel. Möjligen har jag fel crack till patchen, var finns cracken till den senaste patchen (1.08) ?

Tigerkotten
2006-10-28, 18:55
wtf inte kan röra dig? Är du säker att du inte är stuck bara? Jag har kunnat ha extremt mycket saker på mig utan ha några problem alls.

Har aldrig kastat något iaf.

Så vilka level är ni osv då? Jag är sugen på levla lite så jag fixar min bow till 200 eller något. Har inte mycket alls i ancient knowledge.

Ska starta om datorn snart o fixa minnet osv, sedan kan jag säga alla stats.

Är något i lvl 23 eller så o har ca 170str 150hunting 40alchemy 30ancient knowledge 35thieving.

Vet ej hur det ska gå o använda 2 vapen samtidigt dock? Ej funnit någon npc där jag kan lära mig det ännu iaf..

Rensat upp en "orc stad" på ett main quest lite o pratade me kungen, annars har jag mest gjort andra reputation quests osv. Sugen på göra det mera som sagt me...

Lite skumt att man får alla monster på sig om man kör me båge, fast om man istället går nära kan man istället enbart få 1. Så jag gör så extremt mycket, att jag lockar dit en i taget. Lite segt bara :D

Jag undrar en viktig sak med, då jag har "gorm" eller vad han med mig egentligen, fast jag har tappat bort honom. Så main questet då jag ska ta en paladin lirare till kungen eller så kan jag ej göra atm, då det står att jag har redan en partner typ. Hur ska göra för och fixa det? Måste jag hitta han jag tappat bort eller? Var länge sedan..

De är så jäkla sega o följa med en så.

Tigerkotten
2006-10-28, 19:02
Ok, tack. :)

Nepp, jag har ingen aning om vad det är för fel. Möjligen har jag fel crack till patchen, var finns cracken till den senaste patchen (1.08) ?

Det strulade för mig också, så jag körde om min gamla update istället.

Scratch89
2006-10-28, 19:41
Det strulade för mig också, så jag körde om min gamla update istället.
Så bara installera om det utan att uppdatera?

Tigerkotten
2006-10-28, 20:59
Så bara installera om det utan att uppdatera?

Jag kör crackad version, jag kunde ej köra nya upgrade alls. Jag körde bara om gamla updaten o la om filerna från cracken så hade jag ej problem igen.

Tigerkotten
2006-10-28, 23:11
skit dator, köpte nytt minne och det strular. Så nu har jag tagit ur det så jag förhoppningsvis kan spela :D

Varit så sugen hela dagen, men ville ha 2gb ram :(

Zakath
2006-10-28, 23:30
skit dator, köpte nytt minne och det strular. Så nu har jag tagit ur det så jag förhoppningsvis kan spela :D

Varit så sugen hela dagen, men ville ha 2gb ram :(

Hur strular det? Du köpte väl exakt samma ramminne som du hade innan?

Tigerkotten
2006-10-28, 23:38
Hur strular det? Du köpte väl exakt samma ramminne som du hade innan?

Neee. Fanns inte ens den sorten. Men trodde ej det skulle vara problem bara det var samma Mhz.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=81718

Jag kan ej skriva på det där forumet btw Zakath, vet ej varför. Ej fått mail där jag ska confirma eller hur det nu funkar heller.

Jag vill veta hur jag fixar "Take the paladin georg ****************"

För jag kan ej göra det då jag har en gammal person efter mig står det, o han är som sagt borta. Hur ska jag då göra?

Miiix
2006-10-29, 14:21
Jag har lite problem att komma igång med spelet, jag har fått 2 quests (hitta xardas och snacka med rebelledaren) men jag fattar inte hur man kan se på kartan vart man är och vart man ska :S Så jag har mest sprungit rungt och dödat djur och lite orcher.

Så om ni vet det får ni gärna svara.

Zakath
2006-10-29, 14:23
Jag har lite problem att komma igång med spelet, jag har fått 2 quests (hitta xardas och snacka med rebelledaren) men jag fattar inte hur man kan se på kartan vart man är och vart man ska :S Så jag har mest sprungit rungt och dödat djur och lite orcher.

Så om ni vet det får ni gärna svara.

Du ska prata med en person i Ardea som kan vägen till rebellcampen.

Tigerkotten
2006-10-29, 15:10
Pallar inte köra just nu spelet, blev så trött när jag inte fick ramminnet att fungera. O uppgradera bios verkade komplicerat, jag är rädd att jag kommer göra så datorn inte kommer funka igen :D

Sedan var det något snack om att leka med timings o ja det verkade också zzzz.

Hur går det för dig då Zak, gör du mycket sidquests eller fokuserar du dig på main?

Level / specc osv? :>

Zakath
2006-10-29, 15:19
Hur går det för dig då Zak, gör du mycket sidquests eller fokuserar du dig på main?

Level / specc osv? :>

Äh jag orkar inte heller köra mer nu, kom aldrig långt, bara lvl 10. Blev precis dödad av någon vakt för att jag råkade dra mitt vapen och så hade jag itne sparat på länge... Dessutom är grafiken inte något vidare i mina ögon och allting känns så "låst", man kan bara interagera med vissa bestämda saker m.m. Och AIn suger m.m.

Funderar på att ta upp oblivion igen, jag tror det blir roligare :)

Tigerkotten
2006-10-29, 15:22
Gillade spelet mera än Oblivion. Oblivion quest kändes på något sätt för enkelt när man visste vart man skulle osv, sedan det där med monster som vart samma level som en själv etc. Gillade hur man fick poäng etc i Gothic.

Klantigt att du inte hade sparat på länge! :D Jag lärde mig att spara ofta :p

Zakath
2006-10-29, 15:26
Gillade spelet mera än Oblivion. Oblivion quest kändes på något sätt för enkelt när man visste vart man skulle osv, sedan det där med monster som vart samma level som en själv etc. Gillade hur man fick poäng etc i Gothic.

Klantigt att du inte hade sparat på länge! :D Jag lärde mig att spara ofta :p

Äh det var ju bara att modda och fixa så att loot och monster inte följde med ens level i Oblivion, väldigt enkelt.

Det tar så lång tid att spara i G3, jobbigt.

Tigerkotten
2006-10-29, 15:29
lång tid? Typ 10sek är inte så farligt f5 ftw :D

Ja du kanske har rätt i det där me modding osv, men gillade inte hur questet var utformat iaf :>

yeye spela är dåligt för mig iaf, spelar alldeles för mycket.. Mycket pluggande som behövs....

Zakath
2006-10-29, 15:32
lång tid? Typ 10sek är inte så farligt f5 ftw :D

Ja du kanske har rätt i det där me modding osv, men gillade inte hur questet var utformat iaf :>

yeye spela är dåligt för mig iaf, spelar alldeles för mycket.. Mycket pluggande som behövs....

10 sek är ALLDELES för länge, 0-2 sek är lagom.

Scratch89
2006-11-16, 17:19
Lite bump här!
1. När jag var precis utanför tredje staden (eller ja, fjärde om man räknar Reddock) så fick jag ett quest att lura ut slavvakterna, och det gjorde jag, fast jag drog inte ut dem en och en utan dödade allihopa samtidigt. *whistle*
Problemet blev sen att jag inte kunde nästla mig in i staden på sättet som jag ville, utan jag blev stannad överallt och blev anklagad för mord, och jag kunde inte prata mig undan det även fast jag lärt mig den där thief-skillen. Kan man på något sätt bryta förföljelserna i en stad? Jag försökte kasta Amnesia på dem men då blev de skitsura och slog ihjäl mig. Det slutade med att jag fick slakta hela staden med pure skill.

2. Jag testade att spela om ett spel, men då buggade sig en hel del. I ett spel kom vargarna utanför Cape Dunn inte fram, i ett annat fanns inte de tre trälådorna där de skulle vara (väster om Cape Dunn i gräset vid banditerna, precis bredvid sandstranden), de var spårlöst försvinna. Är det här något som löser sig med en update? Jag sitter och spelar release update (1.08) nu, finns det någon senare update? Var isf, och var finns det crack?

Tack på förhand. :)

Scratch89
2007-02-04, 19:31
Jag bumpar igen!

Jag hade tänkt att börja spela igen, men har det släppts någon ny version som är värd att spela? Är det någon som spelar det fortfarande? :)

Jag störde mig på att man inte kunde göra revolt i en stad i taget, för att orcerna i de andra städerna vägrade att släppa in en sen, och man kunde inte få hjälp av rebellerna, då orchövdingen blev aggressiv bara han såg en. Är detta något som det ska vara, eller är det en bugg som har/ska fixas?

Tigerkotten
2007-03-06, 19:50
nu leker jag lite me det, ska bara försöka få det flyta vettigt. Jag har fortfarande inte fixat till mitt ramminne problem dock :D

Scratch89
2007-03-06, 20:49
nu leker jag lite me det, ska bara försöka få det flyta vettigt. Jag har fortfarande inte fixat till mitt ramminne problem dock :D

Jag spelar det fortfarande jag med. Jag spelar inte så ofta så det här spelet räcker länge. :)
Hur långt har du kommit? Jag har befriat Myrtana, och nu har jag i princip härjat klart i öknen, jag ska bara befria alla dessa städer med, sen blir det Nordmar. :)

Tigerkotten
2007-03-06, 20:55
Jag spelar det fortfarande jag med. Jag spelar inte så ofta så det här spelet räcker länge. :)
Hur långt har du kommit? Jag har befriat Myrtana, och nu har jag i princip härjat klart i öknen, jag ska bara befria alla dessa städer med, sen blir det Nordmar. :)

Ingen aning hur om hur långt :D Spelet flöt på iaf bättre, men det fastnade när jag slogs mot några ogres :/ Out of memory shit, hade säkert inte sparat på30min eller så me grrrr! Men ska starta snart igen :D

Går du efter main quests eller alla småsaker me? Jag minns ej vad myrtana var, jag har iaf dödat alla i vanguard :D Tänkte leka lite i tenris eller vad stället heter.

King Grub
2007-03-06, 20:57

Jag har kommit ungefär lika långt jag också. Jag spelar också regelbundet fortfarande. Helt lysande trevligt, mysigt, småputtrigt spel.

Tigerkotten
2007-03-06, 21:10
lvl 26, find the divine ring & teleporter to king har jag gjort som main quest.

Scratch89
2007-03-06, 21:42
Ingen aning hur om hur långt :D Spelet flöt på iaf bättre, men det fastnade när jag slogs mot några ogres :/ Out of memory shit, hade säkert inte sparat på30min eller så me grrrr! Men ska starta snart igen :D

Går du efter main quests eller alla småsaker me? Jag minns ej vad myrtana var, jag har iaf dödat alla i vanguard :D Tänkte leka lite i tenris eller vad stället heter.

Myrtana är mittenlandet, där alla orcher har belägrat människostäderna.
Städerna är Ardea, Cape Dun, Montera, Geldern, Silden, Trelis, Faring, samt rebellgrottorna Reddock, Okara och Nemora. Sen räknas väl Gotha (gammal paladinstad) samt Vengard lite på sidan, då dessa är specialstäder. Bara att gå igenom Myrtana tog väl 30 timmar, minst.

Jag är brutalt pedantisk, och ska göra alla så sidequests som jag bara kan hitta, så jag springer omkring i skogen och letar efter folk som sitter och vill ha saker gjorda. Jag är äldigt moralisk och har inte dödat någon druid eller människa än. Dock var jag tvungen att utrota ett nomadläger och ett par Watermages för att kunna komma in i Ishtar. :(

Scratch89
2007-03-06, 21:45
Jag har kommit ungefär lika långt jag också. Jag spelar också regelbundet fortfarande. Helt lysande trevligt, mysigt, småputtrigt spel.

Spelet var betydligt större än vad man nånsin kunnat ana.
Är du en fighter eller en magiker? Iofs så räcker ens learningpoints till lite både och nu (jag är väl lvl 60 eller nåt sånt), men jag satsade mest på svärd och båge i början. Nu känns det dock som om magi hade ägt sönder allting, Fire ring och fire rain är helt underbart bra och dödar i princip allting som kommer i närheten. Skulle sparat massor av tid när man dödat orcher i städerna. ;)

Enda nackdelen med spelet är att jag fortfarande inte riktigt fattar vad det är man ska göra. Ok, hitta Xardas, men sen ska man även leta efter alla Chalises (jag har väl två kvar), de olika artifakterna (jag har hittat fyra av fem), men till vilken nytta? Borde man inte vinna spelet om man bara slår ihjäl alla ondingar man ser och plundrar dem blinda? :D

Scratch89
2007-03-06, 21:45
lvl 26, find the divine ring & teleporter to king har jag gjort som main quest.

Då har du en bit kvar. ;) Lvl 26 var jag efter Montera nånstans.

Tigerkotten
2007-03-06, 22:01
så kanske jag borde börja på magi redan nu med andra ord då? :D

Hur ser eran ini fil ut? Har ni tweakat saker och ting?

Scratch89
2007-03-06, 22:03
så kanske jag borde börja på magi redan nu med andra ord då? :D

Hur ser eran ini fil ut? Har ni tweakat saker och ting?

ini fil?

King Grub
2007-03-06, 22:11
Inga .ini-tweaks för mig. Det förtar allt nöje.

shadowfire
2007-03-06, 22:14
tweaks? varför skulle man tweaka ett singleplayerspel? *screwy*

klarade G3 i helgen tack och lov, äntligen kan jag få ett liv igen... brutalkul spel

Scratch89
2007-03-06, 22:16
Nä, jag har inte tweakat. Sånt är väl tråkigt?
Shadowfire, du som klarat ut det. Hur stor del har man klarat om man i princip är klar med Myrtana och Varant? Det känns som om det är väldigt lite kvar i Nordmar, då det bara är tre städer.

shadowfire
2007-03-06, 22:16
Jag är brutalt pedantisk, och ska göra alla så sidequests som jag bara kan hitta, så jag springer omkring i skogen och letar efter folk som sitter och vill ha saker gjorda. Jag är äldigt moralisk och har inte dödat någon druid eller människa än. Dock var jag tvungen att utrota ett nomadläger och ett par Watermages för att kunna komma in i Ishtar. :(

fyyyyy, inte röra nomaderna.
Jag gick också in i Ishtar, fast med två svärd dragna istället. For king and country!

Scratch89
2007-03-06, 22:18
fyyyyy, inte röra nomaderna.
Jag gick också in i Ishtar, fast med två svärd dragna istället. For king and country!

Jag tänkte också vara jättemoralisk osv, men skitsamma. Första gången jag spelar vill jag ha tillgång till allting, så jag vet hur det ser ut. Iofs hade jag inte 75% rep i Faring för orcherna heller... Hmm.. Får kanske vara lojal mot dem istället nästa gång, bara för att se hur det ser ut.

shadowfire
2007-03-06, 22:23
Jag tänkte också vara jättemoralisk osv, men skitsamma. Första gången jag spelar vill jag ha tillgång till allting, så jag vet hur det ser ut. Iofs hade jag inte 75% rep i Faring för orcherna heller... Hmm.. Får kanske vara lojal mot dem istället nästa gång, bara för att se hur det ser ut.

Har faktiskt sökt på nätet för att se vem som ger +armour-skillen, men hittar det ingenstans. Tycks inte finnas? Hittar inget om bonusskillen (frågetecknena) heller.

Zakath
2007-03-06, 22:31
Inga .ini-tweaks för mig. Det förtar allt nöje.

Absolut inte! Det ofta en enorm skillnad om man använder sig av några ini-tweak-guider, i prestanda och/eller grafik (ibland också i användarvänlighet). Det är ju så onödigt låga max-inställningar till väldigt många spel, både Oblivion och Gothic 3 inkluderade.

Och har man hårdvara som klarar av lite förbättringar i grafiken så ser jag ingen anledning till att undvika det. :cool:

Scratch89
2007-03-06, 22:32
Har faktiskt sökt på nätet för att se vem som ger +armour-skillen, men hittar det ingenstans. Tycks inte finnas? Hittar inget om bonusskillen (frågetecknena) heller.

Frustrerande, jag har inte heller hittat det.
Något som jag upptäckte är att man i princip inte behöver trycka på Ancient Knowledge, och absolut ingenting på Alchemy. Man hittar så pass mycket tavlor och bokhyllor så man klarar sig.
Dock förstår jag inte Lectern. Vad har man dessa till? Jag har då aldrig kunnat lära mig något från dem, alltid sägs det "I already knew that" eller "Uninteresting".

shadowfire
2007-03-06, 22:41
Frustrerande, jag har inte heller hittat det.
Något som jag upptäckte är att man i princip inte behöver trycka på Ancient Knowledge, och absolut ingenting på Alchemy. Man hittar så pass mycket tavlor och bokhyllor så man klarar sig.
Dock förstår jag inte Lectern. Vad har man dessa till? Jag har då aldrig kunnat lära mig något från dem, alltid sägs det "I already knew that" eller "Uninteresting".

Lectern/lektyr är just ingenting, de är bara inte böcker värda att läsa :)
Annars helt rätt, AK behöver du inte lägga points på och inte Alchemy heller. Rent krasst suger Endurance med, men det finns en quest som kräver 200 points på den.

Vad du än gör så spara alla Kings Sorrels bara, jag råkade sälja/slänga alla mina första gången jag spelade. :)

Tigerkotten
2007-03-06, 23:09
Precis de ini tweaks jag använder är att göra så spelet flyter bättre. Inte så jag fuskar eller så.

Jag har iaf 80 i Fairing just nu, jag tror jag e på väg till den där nomad grejset, men jag är inte säker. Ska man upp för tornet o slicka väggen typ? Såg några golems :D Crashad när jag pausade för fotboll dock >.<

Var på väg in i en grotta, yeyey ska gejma lite mera! :D

Scratch89
2007-03-07, 09:22
Lectern/lektyr är just ingenting, de är bara inte böcker värda att läsa :)
Annars helt rätt, AK behöver du inte lägga points på och inte Alchemy heller. Rent krasst suger Endurance med, men det finns en quest som kräver 200 points på den.

Vad du än gör så spara alla Kings Sorrels bara, jag råkade sälja/slänga alla mina första gången jag spelade. :)

Mjo, jag blev frustrerad när snubben i Faring krävde tre stycken, och han i Geldern kräver en. Dock hittade jag några rätt så snabbt. Är det fler som kräver King's Sorrels?

Scratch89
2007-03-07, 09:24
Precis de ini tweaks jag använder är att göra så spelet flyter bättre. Inte så jag fuskar eller så.

Jag har iaf 80 i Fairing just nu, jag tror jag e på väg till den där nomad grejset, men jag är inte säker. Ska man upp för tornet o slicka väggen typ? Såg några golems :D Crashad när jag pausade för fotboll dock >.<

Var på väg in i en grotta, yeyey ska gejma lite mera! :D

Vad är det för tweaks du ändrat på så det flyter bättre, och var?

Nomaderna ligger i öknen, dvs andra sidan av landet. :D Du är på väg mot nordborna i Nordmar. Du ska inte dit än, du kommer bli slaktad av alla otäckingar som finns där.

Ett tips är att inte befria några städer innan du har varit i hela Myrtana, samt hämtat skeppritningen och blivit Arena Champion i Mora Sul. Många tusen exp att tjäna där.

Tigerkotten
2007-03-07, 12:45
Myrtana säger mig dock inte så mycket :D

Jag tycker det är jäkligt jobbigt att finna vart alla jäkla monster är ibland. Är som sagt i Trelis lite o fixar reputation, så jag förhoppningsvis kan få artifacten där sen.

Jag har lärde mig igår att jag ska leta upp alla de där teleport stenarna :D Då det är rätt drygt att behöva springa så mycket ;)

Okej då vet jag nordmar är ett ställe då, jag såg 2 städer eller så där. Men skippade att gå in där, då de var arga. Men slaktade lite djur iaf! :D

Ang ini tweaksen så fann jag ej länken nu, men tror dne ska finna i denna tråd någonstans.

Här är lite småsaker man kan ändra om man vill.

http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=193477

Tigerkotten
2007-03-07, 14:16
Vad är det för tweaks du ändrat på så det flyter bättre, och var?

http://forum.jowood.de/showthread.php?t=126976

Scratch89
2007-03-07, 18:49
Alltså, om du trycker upp kartan på M, så kommer du se att landet är delat i tre delar, med x antal olika städer i varje del. Mittendelen är Myrtana, norra delen Nordmar och södra delen Varant, ok? :)

Teleportation stones är väldigt användbart, då det sparar in mycket tid och frustration (vissa uppdrag ska du ju bara prata med nån som står en lång bit utanför staden, drygt att springa tillbaka osv).

Trelisartifakten, ja just ja. Jag hoppas att du har pengar du inte använder. *whistle*

shadowfire
2007-03-07, 18:54
Fan nu vart jag sugen på att spela igen, jag blev helt beroende av detta lir...

Scratch89
2007-03-07, 18:59
Fan nu vart jag sugen på att spela igen, jag blev helt beroende av detta lir...

Ska du vara ond den här gången? Eller ska du vara en frilansare som dödar både orcher, druider, människor, nomader och hashishins? All for the exp! :hbang:

shadowfire
2007-03-07, 19:19
Ska du vara ond den här gången? Eller ska du vara en frilansare som dödar både orcher, druider, människor, nomader och hashishins? All for the exp! :hbang:

Ska försöka hålla mig ifrån spelet annars slutar det bara med avvänjningsklinik... oblivion och gothic3 är de två spel som förstört min fritid helt det senaste året.

Scratch89
2007-03-08, 08:19
Ska försöka hålla mig ifrån spelet annars slutar det bara med avvänjningsklinik... oblivion och gothic3 är de två spel som förstört min fritid helt det senaste året.

Av någon anledning tyckte jag Oblivion var aptråkigt. ;)

Tigerkotten
2007-03-08, 15:03
Dags o spela lite! Är lvl 37 eller något sådant just nu.

Leker där i mou sui eller vad stället heter, o jag förstår vad du menar Scrach med Myrtana. Ej lagt märkte till att de stått så på kartan dock :D

Jag har typ 50poäng eller något övers, ni pratade något om Magi. Är det något vettigt att sikta sig på? Vad ska jag isåfall sikta mig in på speciellt då?
Hur är det med manan försvinner inte den fort osv? Så man måste ha fullt laget med mana? För den där jäkla manan går ju inte upp iaf, iaf inte för mig just nu iaf :D Jag har inte användt typ någon scroll heller, förutom för vissa kistor. Jag försökte mig på få ett djur som en kamrat, fast det funkade inte alls :] Är morphs bra för något?

Jag har väl ca 200str 155hunting 40thieving (difficult pickpocket grejset).
Lite Smith + alchemy.

Vet ej vad jag mera har, o sådana där saker som beastslaying, ta ur klor tänder etc.

Tigerkotten
2007-03-08, 15:49
kul min quicksave funkar inte! Måste börja om en del nu :(

Tigerkotten
2007-03-08, 21:30
lvl 41 eller så nu, de där jäkla undead priest alltså. O fire golems, jag dog ju på 2-3hits. Fick lov o hämta en kompis för det där andra templet med flera undead priest. Trodde han var odödlig o tänkte låter han döda allt :D men han dog visst :] Hade tur som sparat iaf innan jag började fighten, för de där var sjuuuuka.

Spenderat massor av poäng på lite diverse saker. Det var snack om att magi var bra, ge lite tips på hur man ska nöta det isåfall.

Scratch89
2007-03-08, 22:16
Jag höll på att trilskas med undead priests för ett par dagar sedan. I templet där du hittar artifacten (en robe) är det helt sjukt svårt, där tre stycken står och skjuter på en så fort man bara tittar fram. Jag fick resa upp en golem som sprang rakt in i fighten och slog ner dem! :smash:

Men är du bara lvl 40ish? Jag är betydligt högre, och vi har gjort samma uppdrag? Jag kanske har hittat fler iofs...

Om du inte redan har tryckt massor på ancient knowledge ska du inte göra det än heller. Se till att ha runt 250 i str, 200 i hunting skill, och sisådär 500 i liv. Sen kan man börja experimentera. Du har väl läst alla bookshelfes i städerna som är befästa med orcs? Där får man en hel del sånt gratis. Om du dessutom har lite olika stone tablets i ditt inventory kan du läsa dessa för att få upp det. Till öster om Mora Sul finns det massor av ruiner (där det finns Water Mages) och där hittar man MASSOR av sånt. Tror jag fick upp min AK 60 point eller nåt sånt där.

Scratch89
2007-03-08, 22:18
Här har du förresten en bra karta som visar det jag hela tiden pratat om.
Nordmar är det vita längst upp, Myrtana det gröna i mitten och Varant det gula längst ner.

http://worldofgothic.de/screenshots/gothic3_fotos/karte.jpg

Tigerkotten
2007-03-08, 22:36
mjo hajjade det där me kartan sen :D

Yepps lvl 41 är jag.

Tror jag har ca atm
205str
155hunting
minns inte ancient 70 perhaps
220-260liv
1** endurance
Sen så köpte jag mana nyss till ca 240 :D Men märkte att den där spellen med is inte var så speciell :p

Funderar på spara poäng till 200hunting nu, o kanske kirra det där me paladin o saker. Skulle vara najs o ha extra lång sprint me, då det känns som jag springer runt 50% av tiden. Jag har nog rensat alla ruiner i mora sul dock, ska bara döda hassan sen ska jag vidare till den där staden till vänster har jag tänkt.

Vad för skeppriting babblar du om btw? :D Jag har iaf 4 sådana där artifacts nu tror jag, springer runt me kronan samt roben, men ska jag köra roben? Tänkte kanske man tar mera skada? :)

Scratch89
2007-03-09, 16:13
Skeppritningen! I Silden träffar du en kille som letar efter det perfekta skeppet. Om du springer till Lago (tror jag att det är) så kommer det sitta en kille som är jättehög på gräs, och han kräver 5 icewolfskins för att ge ifrån sig ritningen. Det är rätt så mycket spring för att klara ett uppdrag, men jag är pedant. ;)

Jag körde inte med roben, jag köpte en paladinarmor som gjorde +100 till allting :D

Har du hittat skillen paladin? Det har inte jag. :(

Tigerkotten
2007-03-09, 16:58
Jag har inte ens varit i Silden :D Borde jag rensa hela myrtana först? O fyfaen va lack jag blev på ishltar eller vad stället längst ner åt vänster. Jäkla 75% reputation hos de nissarn!!! Det lär vara jäkla svårt att fixa, kanske jag skulle skippat att vara snäll mot nomaderna, har rätt bra reputation där nu. Brukar försöka göra typ alla quest så staden gillar mig, sedan gå ewul mode o få hjälp o rensa staden :D Gjorde så på mora sui nyss. Försöker mig på Ben erai lite just nu, började igår. Men det är ju en nisse som är aggresiv på en gång, snackar man eller är för nära så attackerar hela staden mig. Så jag försöker me att göra så många quests som möjligt där först, så han kanske gillar mig :(

Ne ej spanat efter paladin nissen, men det finns ju andra speciella kartor me lite tips.. :) O damn din armor? Jag har typ 30k :D Den där lär kostat en bit.. :p Jag funderar om jag ska fixa bargain i thief grejset? O det var en del poäng, men om man går så högt så kan man också fixa impossible pickpocket, samt lockpick har jag för mig.

Jag har inte ens lekt i Geldern :} Lite i Okara, typ 40reputation i Vengard eller så. Kanske man borde fixa upp de helt.. :]

Grattis btw på 18års dagen.

Jag är f.ö nära på avinstallera spelet. Då jag har börjat nöta lite för mycket, sedan tänker jag i banor som varför spela? Vad ger det mig i livet? Borde jag inte göra något vettigt av tiden istället? Utvecklas som person, o lära mig något bra istället som jag kan ta med mig.

Är detta normalt eller bara jag som tänker så? :] Ofta något man kan lära sig iaf.

Scratch89
2007-03-10, 10:50
Avinstallera inte. :D

Tipset jag kan ge dig är att INTE attackera städerna innan du har fixat reputation i alla de andra städerna, just för att folk då blir aggressiva och du inte kommer in i staden. Så egentligen ska man gå in i alla Myrtanastäder, göra deras quests och få minst 75% så man får träffa orcledaren överallt. Befriandet av staden ska ske sist av alla quests, och jag gjorde alla på följd, för att sedan efteråt sticka till öknen där proceduren upprepades.

För att komma in i Ishtar så måste du döda ett antal nomader och vara allmänt elak. Om du gör det här beror på vilken sida du håller på (Rebellerna, Orcerna eller Hashishins). Jag dödade nomaderna bara för att jag ville se vad som fanns inne i staden, men det var inget direkt upphetsande så jag skulle nog ha gått med dragna svärd som shadowfire gjorde.

shadowfire
2007-03-10, 10:55
Paladinskillen och Regeneration öppnas upp av en karaktär då man valt vilken gud/sida man vill följa (ni kan ju gissa vilken gud man ska välja för att få de skillarna).

Xanthas i sitt torn berättar mer om att välja sida eller inte och själva valet av gud gör man hos munkarna i klostret.

Vill man ha pengar så se till o skaffa alla jägarskills, dvs flå djurens skinn och plocka horn m.m. sedan är det bara o plocka allt från alla djur man dödar och sälja. Går rätt snabbt att få ihop 150k till en paladin armour.

shadowfire
2007-03-10, 10:58
tigerkotten: har du lyckats få ngn sur på dig i en stad så är ett tips att locka med honom en bit utanför staden, se till att han springer efter dig tills ni är utom synhåll för vakter m.m. sedan bankar du skiten ur honom utan att döda honom. När han vaknar upp så har han glömt varför han var sur på dig och ingen av vakterna har sett ngt så då kan du gå in i staden igen.

I vissa fall har jag även plockat en o annan orc och dödat dem utanför stadsgränserna och sedan gått in igen, men det brukar typ bara gå och plocka en max två, sedan börjar staden bli misstänksam som fan.. :D

shadowfire
2007-03-10, 11:00
Ett tips är att rensa Vengaard från orcer, en riktigt rolig quest (som tar evigheter) + att man kommer till kungen och får konfrontera honom och får veta mer om "main quest". Kungen och Xardas är de jag rekommenderar o prata med.

Tigerkotten
2007-03-10, 13:44
Okej bra tips, ska vänta med att rensa alla städer då i framtiden :)

Det där med Vengaard har jag gjort :D Tog evigheter :D Jag körde först på taktiken att köra båge 24/7. Saken e ju dock att många kommer då, men de hade så lång väg att gå så avfyrade ett par pilar. Sedan gick de tebax, o jag återupprepa det :D Sen så lärde mig att det gick gå lite nära en fiende, så fick man bara 1 åt gången :]

Ska försöka komma ihåg det där med att slå ner den där nissen då :]
Ang armour bonus du pratade om, så läste jag att den inte längre finns.

Ska försöka lära mig att orka ta upp alla saker och ting nu då. Fixade den där dark scepter innan jag gick och sov igår, de där 2 trollen nedanför sket jag i :D Sprang bara förbi :] Var ju 2 monster rätt nära med som var rätt störda. När jag blev nerslagen kunde jag ej komma upp igen :/

Otto GROV
2007-03-10, 14:49
hur står sig detta spel i jämförelse me oblivion och nwn2??

Har funderat på att skaffa de länge men inte blivit av

shadowfire
2007-03-10, 14:54
hur står sig detta spel i jämförelse me oblivion och nwn2??

Har funderat på att skaffa de länge men inte blivit av

IMO är G3 bättre än Oblivion tex, jag störde mig lite i Oblivion på att ju mer jag levlade upp, desto mer levlade samma monster upp. Här ligger monstren kvar, så de kämpiga tigrarna i början blir lättare o lättare och man känner att man bemästrar kreatur efter kreatur.

Sedan tyckte jag det gick för snabbt i Oblivion, ett tu tre så hade man full rustning o bästa vapen osv. Här får man lägga pengar på att lära sig färdigheter så det konkurrerar med pengar på vapen/rustning osv.

Nej, G3 är nog det vassaste, även om jag kanske hoppade till lite mer i Oblivion i början då man skulle ner i någon ruin. Oblivion gav lite mer gåshudseffekt ett tag. G3 känns friare med, många fler quests och mycket mer förflyttande över spelkartan, helt klart mer frihet till spelaren att välja sida/välja gudar m.m.

Loke
2007-03-10, 22:17
Jag måste bara fråga en sak:

Jag har köpt ett 'flaming sword' av nån rebell i det där rebellägret som man kommer till precis i början. Det kostade 1000 och ger 100 i skada. Ska det verkligen tillgängligt så tidigt för det priset? Är det här en bugg som har fixats? För i så fall måste det blivit nåt fel när jag patchade.

Scratch89
2007-03-11, 20:51
Jag måste bara fråga en sak:

Jag har köpt ett 'flaming sword' av nån rebell i det där rebellägret som man kommer till precis i början. Det kostade 1000 och ger 100 i skada. Ska det verkligen tillgängligt så tidigt för det priset? Är det här en bugg som har fixats? För i så fall måste det blivit nåt fel när jag patchade.

Flame sword är grymt billigt, ja. Det är ett av de bästa svärden genom sisådär 80% av spelet, så jag tycker också att man fick det för tidigt/billigt. Men det är bara att tacka o ta emot, man hugger ner det mesta på ett par slag. :cool:

Tigerkotten
2007-03-11, 21:09
grrr tappade 20min i spelet eller så nu, håller på rensar staden geldern :D

Men jäkla mupp "kompisar" för inte fan hjälpte några andra mig än slavarna vad jag såg. Vet inte hur många orcer osv jag dödade i grottan, fick springa iväg så man bara får 1-3st åt gången :D Kanske det hade gått o snackat me Marius så både startade samtidigt, fast jag läste det som att man ska börja fightas så ska folk hoppa in. Men icke! yeye mera xp åt mig xD

Scratch89
2007-03-11, 22:36
grrr tappade 20min i spelet eller så nu, håller på rensar staden geldern :D

Men jäkla mupp "kompisar" för inte fan hjälpte några andra mig än slavarna vad jag såg. Vet inte hur många orcer osv jag dödade i grottan, fick springa iväg så man bara får 1-3st åt gången :D Kanske det hade gått o snackat me Marius så både startade samtidigt, fast jag läste det som att man ska börja fightas så ska folk hoppa in. Men icke! yeye mera xp åt mig xD

Du får exp av de som dina teammates dödar också. ;)
När du kommer till öknen ska du se till att INTE börja befria massa städer innan du gjort alla uppdrag osv.

Tigerkotten
2007-03-14, 23:16
Jag avinstallerade spelet samt tog borta mina saves, spela spel är inte bra för mig :D Sedan känns det typ så stelt egentligen. Questa Questa Questa, man vet vad som väntar en ungerfär konstant.

Bästa spelet som gett mig mest skoj är fortfarande klart mmorpg spelet daoc, fast det har jag lagt av att spela med :)

Otto GROV
2007-03-14, 23:45
blääääää de har crashat 3 gånger på 30min

Tigerkotten
2007-03-15, 12:34
blääääää de har crashat 3 gånger på 30min

Glöm inte göra back up på din ini fil du ska ändra om, sen spana här.

http://forum.jowood.de/showthread.php?t=126976

Otto GROV
2007-03-15, 15:36
[QUOTE=Tigerkotten;2161135]Glöm inte göra back up på din ini fil du ska ändra om, sen spana här.

http://forum.jowood.de/showthread.php?t=126976[/QUOTE

ja är helt inkompetent när de gäller sånt hära, Hur fan ändrar man sina Tweaks ja kan ingenting*gah!* .

Spelet låser sig efter typ 10minuter samma sak hela tiden

Tigerkotten
2007-03-15, 15:52
Göra kopia på din g3.ini

Sedan öppna g3.ini i notepad / wordpad

Sedan söker du på det de skriver, o ändrar om saker o ting. Denna länk hjälpte tex mig

http://forum.jowood.de/showpost.php?p=2014299&postcount=274

Hur mycket ram har du?

Otto GROV
2007-03-15, 15:58
jag har 1gb,,,,,,,,,,,,,får 1gb ram till om några veckor,, Spelet flyter på hyffsat men de låser sig hela tiden

Aasa
2007-04-16, 16:48
Jag får det inte att fungera med Windows Vista, någon som har tips på vad man kan göra? Söker på deras hemsida nu men går inte vidare bra för mig.

Hjälp uppskattas. :)

King Grub
2007-05-05, 17:41
Startade om från början i dag med ny dator och Vista. Fungerar som en dröm nu. Inga som helst problem med att köra Gothic 3 på Vista här. Nu skall det bli roligt att köra från början igen; det är så mysigt och roligt. Ett av favoritspelen genom alla tider, helt klart.

Zakath
2007-05-05, 17:52
Startade om från början i dag med ny dator och Vista. Fungerar som en dröm nu. Inga som helst problem med att köra Gothic 3 på Vista här. Nu skall det bli roligt att köra från början igen; det är så mysigt och roligt. Ett av favoritspelen genom alla tider, helt klart.

Jag tvivlar verkligen på din smak, men se nu åtminstone till att uppdatera grafiken i ini-filen så att du slipper dö grafik-döden när du startar spelet. ;) Det skulle ju vara synd att inte göra något med den monsterdator du förmodligen har.

King Grub
2007-05-05, 18:05
Jag har inte uppdaterat någon grafik, och jag har redan spelat. Som en dröm, som sagt.

NiXPhoenix
2007-05-05, 18:14

Då antar jag att du har köpt det så det kan bli ett, förhoppningsvis bättre, Gothic IV. ;)

Scratch89
2007-05-06, 21:35

Har du köpt en nyare dator än den dator du skrev upp i STALKER Tjernobyl-tråden, eller är det samma? Gothic borde väl inte vara något problem, iallafall. :D

Börjar du om med en magiker? En magiker med massor massor massor av mana och ett schysst svärd borde vara rätt så svårslagen.

Kurash
2007-12-11, 17:13
Har någon lite generella tips gällande karaktärsutveckling?
I 2:an tjänade man på att spara de flesta växterna man hittade för att sedan förädla dem via alkemi. Permanenta stat-ökningar blev högre på det sättet och healing potions ger mer än healing roots.
Så, vad spenderade ni era learningpoints på? Åt ni bären rakt av eller brygde ni fina potions?

Kurash
2008-07-15, 08:25
Läste precis i PC-gamer att Gothic4 är under utveckling. Är det gamla nyheter?

King Grub
2008-07-15, 08:28
Ja, det är inte dagsfärska nyheter, men det är trevligt att läsa igen.

Gothic 3 är ett av dom spel jag kan fortsätta spela hur länge som helst. Jag spelar det fortfarande regelbundet, och alla community patches har bara gjort det roligare.

Jag körde Oblivion igen för några veckor sedan, och förvånades över hur överlägset Gothic 3 är. Oblivion bländade till en början, men det är ju så statiskt och träigt i jämförelse (och det är det ändå ett mycket bra spel, det är bara Gothic 3 som är bäst).

shadowfire
2008-07-15, 08:45
Hmm, kanske skulle installera det igen. Fan vad jag myste till det.

The Draf
2008-07-15, 08:55
Ja, det är inte dagsfärska nyheter, men det är trevligt att läsa igen.

Gothic 3 är ett av dom spel jag kan fortsätta spela hur länge som helst. Jag spelar det fortfarande regelbundet, och alla community patches har bara gjort det roligare.

Jag körde Oblivion igen för några veckor sedan, och förvånades över hur överlägset Gothic 3 är. Oblivion bländade till en början, men det är ju så statiskt och träigt i jämförelse (och det är det ändå ett mycket bra spel, det är bara Gothic 3 som är bäst).

Det jag minns mest från Oblivion är hur jävla snyggt jag tyckte det var när man kommit ut ur kloakerna där i början. När jag skaffade ny dator 1½ år senare och fläskade på med effekter och hög upplösning var mina förväntningar skyhöga, men det inte alls snyggt, iaf inte så snyggt som jag trodde det skulle vara :( Mkt händer på 1½ år.

King Grub
2008-07-15, 09:18
Det jag minns mest från Oblivion är hur jävla snyggt jag tyckte det var när man kommit ut ur kloakerna där i början. När jag skaffade ny dator 1½ år senare och fläskade på med effekter och hög upplösning var mina förväntningar skyhöga, men det inte alls snyggt, iaf inte så snyggt som jag trodde det skulle vara :( Mkt händer på 1½ år.

Ha ha, ja samma här. Första gången man kom ut i dagsljuset gick man bara runt och häpnade. När jag gjorde samma sak nu var det mer en ho-hum-upplevelse.

Men Gothic 3 är vansinnigt mysigt, bara att knalla runt i. Och nååågot större än något liknande spel, och mer varierat. Orealistiskt varierat, i o f s, med glaciärer och öknar på gångavstånd från varandra, men so what.

Mescreant
2008-07-15, 17:12
Någon som spelat igenom spelet utan magi?

Tröttnar hela tiden på hur cheesy gubben blir med massa Ancient Knowledge + mana regeneration, dödar ju nästan allt på 1-2 spells. Har börjat om nu med en slags assassin-karaktär. Men vissa monster måste ju vara riktigt svåra utan magi?

shadowfire
2008-07-15, 18:12
Ha ha, ja samma här. Första gången man kom ut i dagsljuset gick man bara runt och häpnade. När jag gjorde samma sak nu var det mer en ho-hum-upplevelse.

Men Gothic 3 är vansinnigt mysigt, bara att knalla runt i. Och nååågot större än något liknande spel, och mer varierat. Orealistiskt varierat, i o f s, med glaciärer och öknar på gångavstånd från varandra, men so what.

Vad har du för dator nu? Antar att du kör ngn monsterburk och fläskar på G3 i maxat i allt?

G3 kändes bra tills att jag blev überbra på allt. I slutet av spelet var man ju gud på rubbet liksom.

King Grub
2008-07-15, 18:26
Min dator var ett monster för ett år sedan, när jag köpte den, men inte nu längre. Däremot finns det inget som den inte klarar, så jag känner det inte som aktuellt att uppgradera i år, utan väntar in Nehalem.

shadowfire
2008-07-19, 16:59
Någon som spelat igenom spelet utan magi?

Tröttnar hela tiden på hur cheesy gubben blir med massa Ancient Knowledge + mana regeneration, dödar ju nästan allt på 1-2 spells. Har börjat om nu med en slags assassin-karaktär. Men vissa monster måste ju vara riktigt svåra utan magi?

Jag lirade ut det som en hybrid fighter/archer helt utan magi. Nog tyckte jag det var jäkligt svårt stundoms. Gick ner i en crypt västerut och grinade riktigt illa där att jag var tvungen o ta så mkt stryk i close quarters combat...

King Grub
2008-07-19, 17:16
Som dom flesta rollspel är det lätt i början med en fighter och svårt med en mage, men tvärtom ju längre i spelet man kommer.

shadowfire
2008-07-19, 17:41
Som dom flesta rollspel är det lätt i början med en fighter och svårt med en mage, men tvärtom ju längre i spelet man kommer.

Är villrådig till hur jag ska göra, tycker det är så otroligt roligt att svinga svärd. :D

Kikar på lite screens för Dragon Age, undrar om det kommer att kunna mäta sig eller överträffa G3.

JockeKillen
2008-07-19, 18:01
Är spelet fortfarande lika buggigt osv som man hörde att det skulle vara i början eller har det släppts en mängd bra patchar?

King Grub
2008-07-19, 18:03
Det har släppts ett antal community patches som fixar nästan alla buggar.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3101151&postcount=748

JockeKillen
2008-07-19, 18:22
härligt, jag provade gothic 3 förut men jag tyckte att det var så sjukt instabilt att jag slutade efter 30 min.

Finns det någon anledning till att det heter community patches ist för bara patches?

King Grub
2008-07-19, 19:11
Det är inte utvecklarna JoWood som har gjort patcharna utan just communityt kring spelet, fansen.

http://forum.jowood.com/attachment.php?attachmentid=40559&d=1202374805

Dom har fixat hundratals buggar, och i dagsläget är det nog bara 8 kända rejäla sådana kvar:

"1. High resolution texture settings will result in a higher crash frequency than mid or low resolution textures.
2. Gothic III will still run out of memory when playing longer sessions (internally we have one crash in 6-7 hours
with high texture resolutions). Teleporting frequently can further reduce the crash frequency.
3. Teleporting will take a little longer due to memory management changes
4. Alt Tabbing randomly leads to a black screen when tabbing in again
5. Game crashes randomly after transforming back from an animal
6. NPC´s can be invisible in rare cases. Just walk away and return
7. Camera can flicker in some cases. Just scroll camera out and in again
8. Playing the Orcish Drums Twice without doing anything else in between leads to a situation where you cannot do
anything anymore. Press CTRL-F8 to resolve this situation."

Scratch89
2008-07-19, 19:43
Dreggeltråd det här är. Min kompis har lånat mitt Gothic 3, jag får nog hota honom så att han kan komma tillbaka med det. Kan bli intressant att spela på TVn.

Frågan är ju om vad som är mest värt att spela som; magiker äger ju sönder allt i sin väg, men det är rätt så kämpigt i början.

King Grub
2008-07-19, 20:13
Min kompis har lånat mitt Gothic 3, jag får nog hota honom så att han kan komma tillbaka med det.

Med community patches installerade behöver man inte ha DVD-skivan i längre; copy protection är officiellt borttaget.

shadowfire
2008-07-19, 21:05
community patchen ägde verkligen.
körde lite tweak också och det flöt på riktigt fint, ända tills jag kom till första orc campen och skulle börja fightas... mitt i fighten så blåhänger det sig och jag kan nästan gå o fixa mer kaffe innan hårddisken har knastrat klart (jag kom upp på en kulle o den behövde ladda long distance textures).. suck, nu minns jag varför jag hatade G3, det liret fick mig att ladda alla möjliga hårdvarusidor för o köpa nytt... mest är det mitt 1gb ram som jävlas dock.

För övrigt är det minst lika kul nu som förr, om inte bättre. Stun Lock är ju inte alls så jävligt som det var förr tack vare patcharna. Förut kunde man fastna på en jävla grävling o sedan var man död utan att man hade ens kunnat lyfta ett vapen.

shut teh face
2008-07-19, 21:11
Fan vad grymt. Ska genast införskaffa spelet.

Ska jag installera det där 1.6 direkt, och isf vilken av dem två?

King Grub
2008-07-19, 21:13
http://www.gamershell.com/news_45367.html

"Full" innehåller alla patchar, inklusive den officiella 1.12. Välj den om Gothic 3 är nyinstallerat. Installera direkt, innan du startar spelet första gången.

"Incremental" är enbart 1.6 och är till för dom som har patchat upp sig allteftersom.

shut teh face
2008-07-19, 21:13
Okej. Leverans om 53 min.

King Grub
2008-07-19, 21:14
Nätgiganten har imponerande snabba leveranser.

shut teh face
2008-07-19, 21:34
Jag fick importera den över havs pga. den dåliga lagerstatusen här i Sverige. Lokal leverans hade varit klar omedelbart.

joriice
2008-07-19, 22:17
Köpte spelet för länge sedan, men tycker inte det är "värt" att spela det på sin dator om man måste dra ner all grafik för mycket... det blir fruktansvärt fult då, så jag skall spela på min kusins dator när han får den uppackad :D

Grymt spel är det hursomhelst, en fin stämning såsom Oblivion, inte bara ett rollspel i mängden utan en värld som lever och man vill hoppa in i.

JockeKillen
2008-07-19, 22:52
Nu var spelet installerat och patchen nedladdad om 2 min, omdöme kommer komma under natten :P

JockeKillen
2008-07-20, 02:13
Det verkar ju vara riktigt roligt det här, dock så får det minus poäng för höga loadtimes och systemkrav.

King Grub
2008-07-20, 09:40
Vill ha.

http://press.jowood.com/html/News/news_details.php?id=981&title=NEWS%20Int.&bereich=61

shut teh face
2008-07-20, 10:31
Jag har riktiga stora förhoppningar för detta spel nu. :D

Kurash
2008-07-20, 10:35
Jag körde svärdsgubbe, och det jag kommer ihåg var att jag allt som oftast blev tvungen att ta till armborstet för att få ihjäl stora orcsamlingar. Ibland var enda sättet att ställa sig på en otillgänglig plats och nöta ner hela arméer med pilar. Har ni lyckats slåss mot flera fiender på en gång med svärd?

Tricce
2008-07-20, 10:39
Kollade _lite_ på G3´s sida och det lilla jag såg samt nån trailer så undrar jag hur mycket detta skiljer sig från Two worlds (http://www.2-worlds.com/)?

King Grub
2008-07-20, 10:52
Two Worlds är ett rätt dåligt spel, roligt första dagen eller så bara, och är inte jämförbart varken med Gothic 3 eller Oblivion.

watertouch
2008-07-20, 11:01
Fan jag fuskade på Gothic3 och fick allt. Teleporterade mig runt o kollade allt. sen försvann spellusten *cry*

King Grub
2008-07-20, 11:02
Gör man något så dumt får man skylla sig själv.

shadowfire
2008-07-20, 11:08
Jag körde svärdsgubbe, och det jag kommer ihåg var att jag allt som oftast blev tvungen att ta till armborstet för att få ihjäl stora orcsamlingar. Ibland var enda sättet att ställa sig på en otillgänglig plats och nöta ner hela arméer med pilar. Har ni lyckats slåss mot flera fiender på en gång med svärd?
Jag lirade ut spelet genom att bara köra svärdfäktning typ, lite pilbåge sedan köttade jag i närstrid. Då körde jag opatchat så jag åkte på stunlock o fick ladda om en hel del, men som sagt så lirade jag ju ut spelet i varje fall.

Kollade _lite_ på G3´s sida och det lilla jag såg samt nån trailer så undrar jag hur mycket detta skiljer sig från Two worlds (http://www.2-worlds.com/)?

Two worlds är mer styrt o så, men jag gillade det spelet också. Friheten i oblivion och gothic3 äger dock + att grafiken i two worlds tyckte jag var märkbart sämre än G3.

Tricce
2008-07-20, 11:11
Two Worlds är ett rätt dåligt spel, roligt första dagen eller så bara, och är inte jämförbart varken med Gothic 3 eller Oblivion.

Two worlds är mer styrt o så, men jag gillade det spelet också. Friheten i oblivion och gothic3 äger dock + att grafiken i two worlds tyckte jag var märkbart sämre än G3.

Det låter ju lovande, blir till att skaffa en "utvärderings version" då :)

Trance
2008-07-20, 11:18
Jag är nyfiken eftersom det är en del som verkar gilla spelet. Hur många är det som har köpt det?

Kurash
2008-07-20, 11:26
Jag är nyfiken eftersom det är en del som verkar gilla spelet. Hur många är det som har köpt det?

Jag. Det kostade typ 149kr.

shut teh face
2008-07-20, 11:27
Ingen?

Jag har installerat och spelet en stund. Det blir en 0.5 sec hack då och då vilket är sjukt störande. :(

För övrigt så kan jag inte uttala mig om spelet än, skulle besöka någon rebel camp i Reddock, men på world mapen så fanns det inget som hette så.

Sen börja jag som swordsman direkt, kunde inte välja magiker, eller man kanske utvecklas som sådan?

Kurash
2008-07-20, 11:29
Ingen?

Jag har installerat och spelet en stund. Det blir en 0.5 sec hack då och då vilket är sjukt störande. :(

För övrigt så kan jag inte uttala mig om spelet än, skulle besöka någon rebel camp i Reddock, men på world mapen så fanns det inget som hette så.

Sen börja jag som swordsman direkt, kunde inte välja magiker, eller man kanske utvecklas som sådan?

Haha, n00bligt värre. Ni kids kan inte questa utan markörer på minimapen, LOL!

Tricce
2008-07-20, 11:37

What finns inte questhelp eller lightheaded? *cry*

watertouch
2008-07-20, 12:00
Vänta vadå minimap.. Finns väll bara en "worldmap" där man ser vilken By/stad man är i????:confused:

shut teh face
2008-07-20, 12:15
Du = mr noob á la dota. ;)

Scratch89
2008-07-20, 12:21
Självklart har man en köpt version.

Och ännu mer självklart är väl att ett rebel camp inte syns på kartan. Hur mycket rebell vore man om man inte vore under ett stealth mission? REddock är dock väldigt lätt att hitta; på väg till Cape Dun så svänger man bara upp höger, in i skogen. Det står en tjomme utanför och vaktar.

stevebc
2008-07-20, 12:27
What? Trodde det kom ut nyss since man behöver en toppdator för att klara av det :'(

Scratch89
2008-07-20, 12:28
Jag kan spela det på min dator, och den köpte jag första året i gymnasiet. Sen om det flyter som en dröm lämnar jag osagt. :D

watertouch
2008-07-20, 12:33
Körde AMD innan då låste skiten sig konstant.. Intel nu flyter på som en dröm:)

JockeKillen
2008-07-20, 13:05
Ingen?

Jag får samma sak men som tur är så blir det inte på så sätt att efter det laggat så är alla rörelser som gjorts "under lagget" köade så att allting går skitfort tills det är kompenserat, hopas nån förstod vad jag menade nu iaf :P

Det finns ju en quest i första staden som gör att du blir escortad till reddock.