Visa fullständig version : Hälsoundersökning - Bokar man?
kalle_banan
2006-10-12, 19:01
Jag ska genomföra ett projekt där jag på egen hand måste genomgå en hälsoundersökning i förväg. Projektet tar start i mitten av januari, just nu är jag på Island men tänkte göra undersökningen i Sverige av bekvämlighetsskäl, kommer jag behöva boka i förväg?
Jag ska kolla EKG, blodtryck, blodvärden och urinvärden.
Jag bor i Göteborgsområdet f.ö.
Hör med husläkaren. Han lär veta om någon.
kalle_banan
2006-10-12, 21:13
Jag bodde på landet när jag bodde i Sverige, har ingen husläkare.
blekfet2
2006-10-12, 21:17
titta i telefonkatalogen, finns ställen som gör undersökningar/tester.
säg att du har hjärtklappning så slipper du pröjsis
säg att du har hjärtklappning så slipper du pröjsis
Varför skulle dom be honom kissa om han har hjärtklappning?
kalle_banan
2006-10-13, 13:05
titta i telefonkatalogen, finns ställen som gör undersökningar/tester.
Sweet, vad heter sånna ställen? Privatklinik?
blekfet2
2006-10-13, 13:55
Sweet, vad heter sånna ställen? Privatklinik?
dom kan nog heta lite olika. Kolla yrke i telefonkatalogen.
Jag ska genomföra ett projekt där jag på egen hand måste genomgå en hälsoundersökning i förväg. Projektet tar start i mitten av januari, just nu är jag på Island men tänkte göra undersökningen i Sverige av bekvämlighetsskäl, kommer jag behöva boka i förväg?
Jag ska kolla EKG, blodtryck, blodvärden och urinvärden.
Jag bor i Göteborgsområdet f.ö.
Är du folkbokförd i Sverige så kila iväg eller ring till din lokala hälsovårdscentral och boka en tid. Är du inte folkbokförd i Sverige är du troligen hänvisad till privata kliniker.
Varför skulle dom be honom kissa om han har hjärtklappning?
vi tar pissesticka på alla nästan iallafall....
kalle_banan
2006-10-13, 16:57
Är du folkbokförd i Sverige så kila iväg eller ring till din lokala hälsovårdscentral och boka en tid. Är du inte folkbokförd i Sverige är du troligen hänvisad till privata kliniker.
Yes, ngn som ger svar!
Tar undersökningen tid? Tex blodprovet och urin, för jag måste ha resultaten redo i mitten av januari.
Yes, ngn som ger svar!
Tar undersökningen tid? Tex blodprovet och urin, för jag måste ha resultaten redo i mitten av januari.
urinvärden kan man se me en gång iallfall de "enklaste"
blodprover beror väl på hur lång tid dom tar på sig i lab
kalle_banan
2006-10-13, 21:05
urinvärden kan man se me en gång iallfall de "enklaste"
blodprover beror väl på hur lång tid dom tar på sig i lab
Vad kan jag förvänta mig ang blodet, är två veckor lång tid?
Yes, ngn som ger svar!
Jag fick ett delsvar på mitt blod direkt, men det tog bara några dagar för att jag skulle få blodvärden osv.
Urinen har jag för mig att dom skickade iväg och det tror jag också tog några dagar. Men det går helt klart undan. Det som kan ta tid är att få en tid hos en läkare då den offentliga sektorn är aningen sönderstressad.
det beror ju på hur akut det är, på sjukhuset får vi provsvar innom några timmar tillbaka
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.