Visa fullständig version : Kungen gick på fest – som svart
Röda_Lacket
2006-10-12, 10:43
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,906088,00.html :laugh:
Ja, inte så konstigt när det var Afrikatema. Den där tönten till "prins", klär sig ju som vit när han går runt på stan.
Überbiffen
2006-10-12, 10:50
Herregud. Skandal. Hopp i sjön direkt.
Smaklöst med afrikatema. Först rövknullar vi afrikanerna i bra många århundraden, sen firar vi rövknullandet. Mycket bra.
Überbiffen
2006-10-12, 10:52
Smaklöst med afrikatema. Först rövknullar vi afrikanerna i bra många århundraden, sen firar vi rövknullandet. Mycket bra.
hahaha
Kan man inte ha afrikanskt tema på en fest? På vilket sätt har svenskar rövknullat afrikaner i flera århundranden?
Vi ägde Saint-Barthélemy ett tag på 1800-talet, men vi rövknullade dom inte vad jag vet.
Kan man inte ha afrikanskt tema på en fest? På vilket sätt har svenskar rövknullat afrikaner i flera århundranden?
Vi ägde Saint-Barthélemy ett tag på 1800-talet, men vi rövknullade dom inte vad jag vet.
Just Afrika är ju ett ganska känsligt område där många av dagens problem skapats av oss vita européer, sen att vi i Sverige är ganska oskyldiga, må så vara. Sen kan man ju undra om man inte kan ha en hitlerjugendmaskerad?
Vad är felet? Vem orkar ta illa upp?
Wennerberg
2006-10-12, 11:09
Amen för fan, låt mannen gå utklädd som vafan han vill, det är ju maskerad för helvete!
Just Afrika är ju ett ganska känsligt område där många av dagens problem skapats av oss vita européer, sen att vi i Sverige är ganska oskyldiga, må så vara. Sen kan man ju undra om man inte kan ha en hitlerjugendmaskerad?
Så du tycker att Afrika är som hitlerjugend? Va, va, är det det du tycker?
Nån måtta får det vara. Kungen klädde inte ut sig till en slavhandlare med ett gäng fastkedjade slavar efter sig. Han klädde ut sig till en vanlig svart man. Det vore ungefär som att han klädde sig i en traditionell tysk folkdräkt och hade ett stort lösskägg på en tysklandsinspirerad maskerad. Afrika kan ju aldrig vara så känsligt att det inte ens får finnas till i våra ögon. Om något är det väl att göra upp med det förflutna att man har en afrikamaskerad. Man erkänner dess existens. Man kan till och med gå så långt som att säga att när kungen klär ut sig till afrikan som markerar han vilka som bör bestämma i afrika: Afrikanerna själva. En sorts anti-imperialism.
Jag fattar bara inte hur man kan få detta till något negativt.
Det absurda är ju att någon orkar bry sig, för att inte tala om att en politiker uttalar sig i Aftonbladet. *screwy*
Mikael Trolin, Aftonbladet och Baan får ta och kamma sig.
"Politikern" är ju bara sur för att inte han blev tilldelad en ministerpost.
Coldsmith
2006-10-12, 11:16
Nja, många av problemen har skapats afrikanerna själva. Däremot införde kolonialiseringen saker som administration, infrastruktur, bla bla bla.
Titta på vilka länder som går bäst, det är ju de länder som var kolonier längst.
Så kan man också se det ;).
Niclaaas
2006-10-12, 11:16
Afrika kan ju aldrig vara så känsligt att det inte ens får finnas till i våra ögon.
ett stort fett WORD på den. töntigt.
Mikael Trolin, Aftonbladet och Baan får ta och kamma sig.
Yeah. Särskilt Mikael Trolling.
Deceiver85
2006-10-12, 11:20
"Folkpartisten Mikael Trolin, 42, är son till kwandafolkets kung i Nigeria"
Var inte Pippi Långstrumps pappa kung över Kurrkurridut-ön?
Coldsmith
2006-10-12, 11:21
Min pappa är kung över folket "min familj". Det ni... !
Bronkitkorv
2006-10-12, 11:43
Jävla aftonbladet, jävla skittidning. Dom är snart sämre än dom tyska skvaller tidningarna. Jävla knulltidning..
"Politikern" är ju bara sur för att inte han blev tilldelad en ministerpost.
Eller att han hade samma kostym som kungen.
Iofs är det väl mer troligt att han inte var bjuden. :D
tusenkonstnar
2006-10-12, 12:17
Vilka av dagens problem kan man direkt härleda till väst? (bortsett från de problem som har sin grund i att vi håller diverse diktaturer under armarna indirekt)
ALEXPALEX
2006-10-12, 13:46
Vilka av dagens problem kan man direkt härleda till väst? (bortsett från de problem som har sin grund i att vi håller diverse diktaturer under armarna indirekt)
Någonsin hört talas om ett franskt bolag som sålde asfalt som var gjord särskilt för att inte tåla direkt solljus till ett visst afrikanskt land? Eller den där om pumpen som ett obskyrt land fick hyra från USA under 80-talet, ingen kunde hantera den och den var förbannat dyr men företaget som hyrde ut den fick en massa goodwill hemma i staterna.
Det är två utsugarstorysar jag kom på nu, troligtvis räcker inte 20000 storysar till och det bara för de senaste 20 åren. MEN, det har blivit bättre.
Gränsdragningen då inga hänsyn togs till vilka som bodde där är något som många problem idag bottnar i.
Vad är felet? Vem orkar ta illa upp?
Han den där sonen till ngn afrikansk hövding, Trolin, han orkade. :cool:
Någonsin hört talas om ett franskt bolag som sålde asfalt som var gjord särskilt för att inte tåla direkt solljus till ett visst afrikanskt land? Eller den där om pumpen som ett obskyrt land fick hyra från USA under 80-talet, ingen kunde hantera den och den var förbannat dyr men företaget som hyrde ut den fick en massa goodwill hemma i staterna.
Det är två utsugarstorysar jag kom på nu, troligtvis räcker inte 20000 storysar till och det bara för de senaste 20 åren. MEN, det har blivit bättre.
Men.. vad menar du? Att afrikaner inte kan.. göra en korrekt upphandling?
Att afrikaner likt barn ska skyddas från att bli lurade?
Jag undrar bara.
Röda_Lacket
2006-10-12, 13:59
Så när ska vi ha afrika tema på kolozzeum *popcorn*
Så när ska vi ha afrika tema på kolozzeum *popcorn*
:thumbup:
ja! alla målar sig svarta och sitter med enbart bastkjolar! sen kan vi skriva om hur kul det är och vara afrikan! :)
Ont; Kungen kanske bara vill gå med i Wu tang clan.. Kan inte alla förstå det? Döda inte mannens drömmar!!!!!!
Nja, många av problemen har skapats afrikanerna själva. Däremot införde kolonialiseringen saker som administration, infrastruktur, bla bla bla.
Titta på vilka länder som går bäst, det är ju de länder som var kolonier längst.
Alla människor över hela jorden startade med lika mycket, 0.
Vi har aldrig haft ett naturligt övertag givet av universum emot t.ex Afrika, Sydamerika eller Asien.
Där Sverige är idag är ett resultat av en lång tids handlande för att nå hit. Dom som inte är här har inte haft det och i all naturlig självklarhet så är det dom som är starkast i naturen som överlever, på andras bekostnad. Inget konstigt i det, det är bara så naturen fungerar.
Man kan se det hela som ett parti i valfritt Real Time Strategy spel, olika nationer
bygger upp sin bas när dom är klara med det är det dags att överta
dom andras baser och göra deras rikedomar till sina egna. Om någon då
inte hängt med och byggt upp sitt så kommer dom förlora...
Afrika förlorade...
(min åsikt, ifrågasätt den om du/ni vill men jag tänker inte argumentera i 200 sidor om detta då jag inte tänker ändra mig även om du/ni anser det vara fel)
Det är glasklart smaklöst om man tittar på inbjudan :)
Så du tycker att Afrika är som hitlerjugend? Va, va, är det det du tycker?
Nån måtta får det vara. Kungen klädde inte ut sig till en slavhandlare med ett gäng fastkedjade slavar efter sig. Han klädde ut sig till en vanlig svart man. Det vore ungefär som att han klädde sig i en traditionell tysk folkdräkt och hade ett stort lösskägg på en tysklandsinspirerad maskerad. Afrika kan ju aldrig vara så känsligt att det inte ens får finnas till i våra ögon. Om något är det väl att göra upp med det förflutna att man har en afrikamaskerad. Man erkänner dess existens. Man kan till och med gå så långt som att säga att när kungen klär ut sig till afrikan som markerar han vilka som bör bestämma i afrika: Afrikanerna själva. En sorts anti-imperialism.
Jag fattar bara inte hur man kan få detta till något negativt.
Jag stör mig inte på kungen, eller ja, klä ut sig som en hövding är väl bra fördommsfullt men låt gå, du ger ju ett värre exempel så det kan ju bli värre. Det är hela idéen att vita ska försöka återuppleva sin tid i Afrika som jag är lite emot. Det är ingen del av historien vi är särskilt stolta över.
Jag tänkte mer specifikt på hur vi skapade länder i Afrika, finns en anledning till att vissa afrikanska länders gränser är spikraka :)
JAg tycker det är jättekul att han klädde ut sig till svart.
Vi har världens roligaste kung som faktiskt kan skämta.
Glad att vi inte har det stela Engelska kungahuset.
Han tog iaf temat på allvar istället för att mesa sig.
Coldsmith
2006-10-12, 19:05
Alla människor över hela jorden startade med lika mycket, 0.
Vi har aldrig haft ett naturligt övertag givet av universum emot t.ex Afrika, Sydamerika eller Asien.
Där Sverige är idag är ett resultat av en lång tids handlande för att nå hit. Dom som inte är här har inte haft det och i all naturlig självklarhet så är det dom som är starkast i naturen som överlever, på andras bekostnad. Inget konstigt i det, det är bara så naturen fungerar.
Man kan se det hela som ett parti i valfritt Real Time Strategy spel, olika nationer
bygger upp sin bas när dom är klara med det är det dags att överta
dom andras baser och göra deras rikedomar till sina egna. Om någon då
inte hängt med och byggt upp sitt så kommer dom förlora...
Afrika förlorade...
(min åsikt, ifrågasätt den om du/ni vill men jag tänker inte argumentera i 200 sidor om detta då jag inte tänker ändra mig även om du/ni anser det vara fel)
Nu är j u livet inte ett spel, och kunskaper sprider sig på olika sätt. Koloniseringen av afrika förde med sig en hel del bra saker också. Detta ska man inte förneka.
Jag RASAR över detta tilltag och LINDA ****** är CHOCKAD. Vi kräver båda att PERSSON AVGÅR! En riktig NEGERCHOCK är vad det är.
Coldsmith
2006-10-12, 19:05
Jag tänkte mer specifikt på hur vi skapade länder i Afrika, finns en anledning till att vissa afrikanska länders gränser är spikraka :)
Det är ju staterna/kolonierna i usa också till stor del :).
Det är ju staterna/kolonierna i usa också till stor del :).
Men där fanns det ingen befolkning kvar..
Coldsmith
2006-10-12, 19:15
Men där fanns det ingen befolkning kvar..
det fanns alla sorters folk i kolonierna. Fransmän, spanjorer, portugiser, svenskar, norrmän, danskar, britter, holländare, tyskar osv.
Deceiver85
2006-10-12, 19:35
Jag RASAR över detta tilltag och LINDA ****** är CHOCKAD. Vi kräver båda att PERSSON AVGÅR! En riktig NEGERCHOCK är vad det är.
Du glömde att SEX-PASTORN i KNUTBY tycker allt känns "FÖR JÄVLIGT"
Scratch89
2006-10-12, 20:03
Lol! Kungen är en rolig prick! Om han har vägarna förbi igen så kan ni hälsa honom att han kan komma upp på en kopp kaffe! :cheers:
Mattias Hallberg
2006-10-12, 20:05
Att de orkar bry sig...
Rellos_87
2006-10-12, 21:00
"Kungen hade valt att klä ut sig till afrikansk hövding och kronprinsessan Victorias pojkvän Daniel Westling till ett LEJON."
Bara jag som tycker att det här var sjukt roligt? Kan tänka mig att Danne gömmer sig någonstans för att sedan hoppa ut och skrämma intet anande överklassdam, men det är endast gym-Danne som tycker att det är hysteriskt roligt och gapflabbar. Alla andra tycker att det är mest pinsamt.
För övrigt så tycker jag att man får ta det hela med en nypa salt, de som tar illa upp är nog främst vänster-käringar som tycker att Nogger är rasistisk samt att svenska flaggan ska bytas ut till en bestående av alla världens flaggor...En jätteflagga! Hurra!
Vad är dessutom stötande med inbjudningskortet? Ich verstehe nicht. Är det snubbens löjliga hatt? Ja fyfan för turism, roten till ondska. För det kan ju lika gärna vara det? Va? Eller hur? Eller? Inte det? Nä, det är rasism.
JAG HAR RÄTT TILL MIN ÅSIKT!:banned
NiXPhoenix
2006-10-12, 21:43
"Kungen saknar kulturell kompetens"
Kulturell kompetens, jo jag tackar. Vad fan är det liksom?
Haha, det bästa vore ju om Kungen och Lejonet Daniel Westling hade korgar fyllda med Nogger Black och Negerbollar de satt o mumsade på.
Samt några Kokoskoner.
De hade nog väckt rabalder i blaskan men samtidigt varit hur oskyldigt som helst.
"Vi käkade ju bara lite godis o glass!?!?!" :D
Tricklev
2006-10-12, 21:56
det fanns alla sorters folk i kolonierna. Fransmän, spanjorer, portugiser, svenskar, norrmän, danskar, britter, holländare, tyskar osv.
Du jämnför väll ändå inte det med att dra egna gränser utan hänsyn till urinvånarna?
Du jämnför väll ändå inte det med att dra egna gränser utan hänsyn till urinvånarna?
Varför inte?
Varför inte?
I USA har man ju utrotat dom, i Afrika finns dom ju ganska bra kvar och man har lämnat dom med dom nya gränserna. PROBLEM, minst sagt.
Wennerberg
2006-10-12, 23:09
Jag stör mig inte på kungen, eller ja, klä ut sig som en hövding är väl bra fördommsfullt men låt gå, du ger ju ett värre exempel så det kan ju bli värre. Det är hela idéen att vita ska försöka återuppleva sin tid i Afrika som jag är lite emot. Det är ingen del av historien vi är särskilt stolta över.Är det fördomsfullt att klä ut sig till hövding?:confused:
JAg tycker det är jättekul att han klädde ut sig till svart.
Vi har världens roligaste kung som faktiskt kan skämta.
Glad att vi inte har det stela Engelska kungahuset.
Han tog iaf temat på allvar istället för att mesa sig.
Håller med dig nästan fullt ut, men det där med stelt kungahus i England vet jag inte..
Här är en kille som vet hur man klär ut sig på partaj!
http://www.digidiary.co.uk/blogxml_central/blogxml_digidiary/fck/userimages/prince_harry_naziCrop2.jpg
Om jag för övrigt hade blivit inbjuden på maskerad nu, hade jag nog klätt ut mig till kicker..
I USA har man ju utrotat dom, i Afrika finns dom ju ganska bra kvar och man har lämnat dom med dom nya gränserna. PROBLEM, minst sagt.
Så det hade varit mycket bättre att döda alla afrikaner innan man drog linjerna på kartan? Kan inte afrikanerna själva bestämma var gränserna ska vara?
Så det hade varit mycket bättre att döda alla afrikaner innan man drog linjerna på kartan? Kan inte afrikanerna själva bestämma var gränserna ska vara?
Det hade varit ännu mer problematiskt att dra om gränserna för att få alla nöjda. Problemet finns tyvärr där och går inte att komma ifrån.
Bronkitkorv
2006-10-13, 05:50
Det bästa är nog om vi alla hyshar och aldrig mer nämner afrika utom när det är världens barngalor..
paddanboy
2006-10-13, 07:21
Snacka om skitartikel.
Jag tycker det snarare var roligt att de bjöd på sig. Denna artikel liknar förresten våldtäktsgrisen Billy Butts artikel i Expressen mot ND:s reklambladsutdelningar...
Baan; varför ska vi skämmas över den tiden? Vi i Sverige hade inget med koloniseringen av Afrika att göra, eller dra upp gränserna. Vi ska väl inte sitta och skämmas över allt som hänt i världen?
Bronkitkorv
2006-10-13, 09:13
Baan; varför ska vi skämmas över den tiden? Vi i Sverige hade inget med koloniseringen av Afrika att göra, eller dra upp gränserna. Vi ska väl inte sitta och skämmas över allt som hänt i världen?
precis, bara för att vi är vita.... Dessutom skulle många länder varit i vildingarnas stadie om inte vitingarna kommit och lärt dom en del..
Det vore nog bättre om det fanns fler kolonier... Det var bättre förr.
Hur du drar dom slutsatserna är frågan, men nej, det är inte bättre. Bättre hade varit att inte åka dit alls och ta dom som slavar t ex, det borde väl vara självklart?
Och varför tror du vi inte hade något direkt med mycket av det negativa att göra? För att vi var snälla eller för att vi var en pissnation jämfört med supermakter såsom England eller Frankrike på tiden man skaffade sig kolonnier?
Sen brukar man faktiskt generalisera när man talar om vad vi vita gjort i Afrika, annars kan det bli lite otrevligt mycket skit mot ett fåtal länder i Europa, dvs dom som faktiskt bestämmde back in the day.
Jag använder ordet smaklöst innan för att en maskerad som påminner om kolonnialtiden anser jag som högst smaklös.
Coldsmith
2006-10-13, 11:16
Och varför tror du vi inte hade något direkt med mycket av det negativa att göra? För att vi var snälla eller för att vi var en pissnation jämfört med supermakter såsom England eller Frankrike på tiden man skaffade sig kolonnier?
Sen brukar man faktiskt generalisera när man talar om vad vi vita gjort i Afrika, annars kan det bli lite otrevligt mycket skit mot ett fåtal länder i Europa, dvs dom som faktiskt bestämmde back in the day.
Jag använder ordet smaklöst innan för att en maskerad som påminner om kolonnialtiden anser jag som högst smaklös.
Sverige hade ju en stormaktstid där ju :).
Som sagt, europeer införde mycket bra i afrika också. Sen finns det givetvis problem där också. Men beskyll inte europeerna för alla problem som finns. Det är inte riktigt rätt.
Angående gränslinjer så ser jag inte problemet där och tycker absolut man kan jämföra det med staterna i usa. Det bodde mängder av olika folk i dessa områden som inte hade nåt att säga till om hur dessa raka linjer drogs. Och det funkar fint. Dock så var det förstås en del krig under dessa tider men ändock. Det funkar nu.
Och återigen, de stater som koloniserades längst det är ju de som funkar bäst nu. Slutsats: vi skulle koloniserat mer :P
De svarta var också väldigt otrevliga mot varandra, men det räknas inte kanske.
Sverige hade ju en stormaktstid där ju :).
Som sagt, europeer införde mycket bra i afrika också. Sen finns det givetvis problem där också. Men beskyll inte europeerna för alla problem som finns. Det är inte riktigt rätt.
Angående gränslinjer så ser jag inte problemet där och tycker absolut man kan jämföra det med staterna i usa. Det bodde mängder av olika folk i dessa områden som inte hade nåt att säga till om hur dessa raka linjer drogs. Och det funkar fint. Dock så var det förstås en del krig under dessa tider men ändock. Det funkar nu.
Och återigen, de stater som koloniserades längst det är ju de som funkar bäst nu. Slutsats: vi skulle koloniserat mer :P
Nej, det är klart att vi inte är lika inblanade idag som för många hundra år sedan, men man menar historiskt att många problem som finns idag beror på att vi skapat länder som inte funnits historiskt. Detta, enligt den historia jag läst, har gjort att vissa folkgrupper som tidigare bodde i ett "land" (skriver "land" för det kanske inte fanns så formella gränser då) kanske nu bodde i tre länder. Sånt kan ju skapa lite problem. Jag tycker att afrikanerna själva skulle ha fått något att säga till om om vilka stater som ska bildas, istället för att vi allvetande européer kommer inte och styr upp.
Vilka länder tänker du på som det gått bäst för? Det är väl väldigt olika hur olika länder har kolonniserats, vissa har väl haft mycket ledarskap kvar och vissa har bara haft en vit överklass. Liberia som vad jag förstår är ett av få länder som har varit självständiga en lång tid har det annars gått bättre för än många andra länder i Afrika. Visst hade vi lite problem där nu och har våra fredsframtvingande (direktöversättning) soldater där nere, men den uppfattningen jag har av landet är att det är bra lättare problem att lösa där än i många andra afrikanska länder.
De svarta var också väldigt otrevliga mot varandra, men det räknas inte kanske.
Ja, och det var vi med historiskt, det verkar vara mänskligt det där!
Ja, och det var vi med historiskt, det verkar vara mänskligt det där!
Vad gnäller du för då? Jag har inte begått något massmord alls, är hyfsat säker på det.
Vad gnäller du för då? Jag har inte begått något massmord alls, är hyfsat säker på det.
:banned
Jag använde ordet smaklöst, det är väl tämligen klent begrepp? Jag skriker inte skandal, rasism etc.
Du kan förresten använda samma ursäkt när jag och du slänger ihop vår Nazitysklandmaskerad "men vaddå vi har ju inte gjort något fel!". Ne det har vi inte, men jag väljer att kalla det S M A K L Ö S T. Gaarggh.
Tricklev
2006-10-13, 12:21
Det är väll knappast mer smaklöst med en vit man utklädd till svart än tvärtom?
http://www.actustar.com/photos/michael-jackson.jpg
;)
Du är ju stolt bosnier, är inte det lite okänsligt mot vissa. Det har ju faktiskt varit en hel del folkmord där rätt nyligen.
Förstå mig rätt nu.
Wennerberg
2006-10-13, 13:05
Detta är verkligen helt jävla sjukt, han får väl för fan klä sig hur fan han vill??? Maskerad med afrikatema, han skall alltså klä sig som något från afrika, där var säkert skitmånga andra som klädde sig som negrar men bara kungen fick skit för det. Jag tycker att det bara är RIKTIGT jävla pinsamt att folk reagerar negativt. Riktigt jävla pinsamt...
Du är ju stolt bosnier, är inte det lite okänsligt mot vissa. Det har ju faktiskt varit en hel del folkmord där rätt nyligen.
Förstå mig rätt nu.
Om jag förstår dig rätt:
Bosnier innefattar inte någon särskild grupp, utan är en mängd där både mördare och offer får plats. Att man senare använt termer som bosnierserber och bosnierkroater är mest för att kunna skilja dom stridande grupperna åt. Själv tillhör jag gruppen bosniaker (bosniska muslimer) som har begått minst skit i kriget i Bosnien, inte bara sett ur mitt perspektiv utan vad jag förstår så delar man den åsikter i princip överallt förutom möjligtvis i Serbien och vissa delar av Kroatien. Jag anser därmed att jag inte har något att skämmas för, och kan säga att ingen i min släkt har gjort något denne inte kan stå för eller som skulle anses som oacceptabelt.
Jag skulle tycka att det vore ganska smaklöst om någon hade Srebrenicamaskerad, eller mer generellt Balkankrigetmaskerad. Tror dock ingen är så dum. Finns dock ett ryskt PC-spel där man får ratta en serbisk stridsvagn i Bosnien. Med tanke på att dom här vagnarna sköta på civila bostäder och i vissa fall, på civila, så undrar jag hur spelmakarna hade tänkt där.
Vad anser du om spel som handlar om andra världskriget, finns ju en del.
Filmer som handlar om krig?
Spel som grand theft auto etc.
Jag ser verkligen inga problem med ett afrika-tema från den tiden. Man kan ju inte vara hur känslig som helst.
Vad anser du om spel som handlar om andra världskriget, finns ju en del.
Filmer som handlar om krig?
Spel som grand theft auto etc.
Jag ser verkligen inga problem med ett afrika-tema från den tiden. Man kan ju inte vara hur känslig som helst.
Som jag sa innan, jag använder ordet smaklöst som jag inte anser är så starkt. Att den tanken dyker upp är delvis från kortet med inbjudningsbilden samt att jag gör kopplingar av överklassen som lever gott på afrikanernas bekostnad (back in the day) och numera firar den gamla goda tiden :) Fördomsfullt, javisst, men det var det jag tänkte på. Sen kan jag hålla med om att det inte är någon större grej.
GTA är väl ren fantasi, men visst kan vi kalla det smaklöst. Roligt, men smaklöst egentligen.
WW2 beror väl på, jag skulle nog tyckt att man är ganska blåst om man gjorde
Treblinka: The Simulation!
Finally you can beat up a jew without going to jail!
Baan har faktiskt en poäng. Dock beror det naturligtvis helt på hur festen såg ut etc. Detta vet vi ingenting om, men min gissning är att Sveriges konung faktiskt inte är någon rasist och att han inte gick på en rasistisk fest. Det känns som extremt underligt, snudd på totalt osannolikt, att så vore fallet. Jag litar på kungen och tycker att han verkar vara en bra man, och jag har rätt till min åsikt (tm). Dock behöver inte alla hålla med mig. Det är min personliga bild av kungen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.