handdator

Visa fullständig version : En snabb schema fråga !

dupa55
2003-01-29, 18:24
Har just börjat tränna på nytt, trännade för ett år sen men bara ca 3 månader så jag är fortvarnade nybörjar. Hade tänkt tränna 3 g i veckan.

Och min fråga är om jag ska tränna samma muskelgrupp flera gånger i veckan ? Te.x undekropp, överkropp varannan dag ?

Eller ska jag bara köra en gång i veckan som dom flesta här gör ?

Snälla kom med tips och om ny har några bra scheman.

Och om det är någon grupp som ska trännas fler gånger än någon annan?

TACK !!!

Flygplan
2003-01-29, 18:43
måndag: ben, vader
ons: rygg, axlar, triceps
fredag: bröst, biceps

Det borde funkar fint, men jag tycker ändå att du ska köra 4 dagar i veckan..... Passen kommer att bli långa, hur du än lägger upp det på 3 dagar.

Munter
2003-01-29, 18:46
"träna"

Karl_alfred
2003-02-01, 01:41
Hur ska vi kunna veta vad som är ett bra schema för dig? Du måste ju testa själv tills du kommer fram till något som passar dig bra. Du kanske kan träna igenom din kropp 1 gång varje dag eller 1 gång i månaden. Det vet inte vi här på detta forum. Den enda som kan ta reda på det är du! Arnolds program fungerar kanske för dig, testa! Troligtvis gör det inte det men testa tills du kommer fram till vad som är bäst för dig. Det kommer att ta ett tag men så har det varit för alla som lyckats. En sak som de flesta verkar underskatta är att köra basövningar och strunta i dom förbannade maskinerna. Det är det som fungerar för mig. Kör varje muskel 1 gång i veckan. Ökar alltid mer eller mindre. Men även om det funkar för mig kan det vara helt fel för dig. TESTA:bpump: :bpump: :bpump: :bpump:

dared
2003-02-01, 01:52
Det finns dock vissa grundföresättningar för ett bra schema. te.x vila mellan de stora o de små muskelgrupperna. Alltså hellst inte träna Rygg dagen efter bicep osv... Sen gillar jag itne att ha axlar bröst tricep helt utspridda på olika dagar, då för mina triceps jobba 3 ggr i veckan... det klarar de inte av..

men testa dig fram sen hör du om åsikter..