handdator

Visa fullständig version : Tele2 mobilräkning

MacLeod
2006-10-11, 13:38
Jag ringde o kollade min räkning idag. Fattar inte hur den kunde landa på över 6000 spänn så snabbt!? Om jag lämnar landet, hur länge måste jag hålla mig gömd (planerar nazibrasilien) för att det ska preskriberas?

Yes
2006-10-11, 13:46
Du är väl helt enkelt en mobilonanist. Lösningen är antingen betéendeterapi eller att skaffa ett fast pris abbonemang.

Tele2 har sådana för 400-500Kr/mån(minns inte exakt) och 2000 fria minuter, har jag för mig.

Hos Telenor finns det för 599Kr/mån och 9000 minuter.

Det hjälper iof inte om du ringer många utlandssamtal, då är betéendeterapi den bästa lösningen.

Nitrometan
2006-10-11, 13:48
"Tele 2 - the company that brings you small Bills!"

Jag gissar att preskriptionstiden är tio år. Kanske fem.

Se till att du väljer ett land som vi inte har utlämningsavtal med. Kolla med UD: http://www.ud.se/ (http://www.regeringen.se/sb/d/1475)

Yes
2006-10-11, 13:51
Ett annat tips är att välja ett land utan fungerande mobilnät.

Groggen
2006-10-11, 13:53
Det är nåt skumt/märkligt med Tele2. De har billiga taxor men lik förbannat så får man höga räkningar, trots att man ibland bevisligen inte ringt SÅ mycket. Därför tvingades man (för) ofta ta diskussioner med dem och kräva speccar osv. Det var t.om så att de man talade med på Tele 2, ofta höll med om att det var ngt med fakturan som inte stämde, men att de tyvärr inte kunde göra ngt, utan jag fick helt enkelt lämna in mina synpunkter skriftligt till huvudkontoret.

Jag tröttande på att alltid granska mina teleräkningar i sömmarna och bytte därför bolag, vilket jag inte ångrar en sekund :)

Jazen
2006-10-11, 13:58
jag tog ett comviq knockout abonemang på 360:- om månaden, för den fasta summan ringer jag för 69 öre, öppningsavgiften, sen får jag snacka hur många minuter jag vill för bara öppningsavgiften till ALLA leverantörer

FreCKo
2006-10-11, 14:02
Tror att preskriptionstiden beror lite på hur färska spåren är... Hamnar du hos kronofogden så är du där i fem år eller så, så MINST fem år skulle jag säga,

nossralj
2006-10-11, 14:21
Du är väl helt enkelt en mobilonanist. Lösningen är antingen betéendeterapi eller att skaffa ett fast pris abbonemang.

Tele2 har sådana för 400-500Kr/mån(minns inte exakt) och 2000 fria minuter, har jag för mig.

Hos Telenor finns det för 599Kr/mån och 9000 minuter.

Det hjälper iof inte om du ringer många utlandssamtal, då är betéendeterapi den bästa lösningen.

http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_mobiltelefoni_fastpris&t2page=privat_mobiltelefoni_fastpris

Nog det abonnemanget du tänker på, Fastpris. 3000 min samt 3000 SMS till nät och ingen uppkopplingsavgift. Har själv det abonnemanget och får aldrig en telefonräkning över 499 kr :) Tror många kommer köpa liknande abonnemang och använda istället för sin fasta telefon.

s_himself
2006-10-11, 14:32
Hm, Jag har tele2 smart abbonemang. Betalar 169:- i månaden. Sedan 69öre för samtalet, oavsett vem jag ringer till. Mobil eller fast telefon spelar ingen roll.

edit: http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_mobiltelefoni_tele2smart&t2page=privat_mobiltelefoni_tele2smart

Jay-Z
2006-10-11, 14:35
Datatrafik utomlands?

DavidN
2006-10-11, 14:51
Jag ringde o kollade min räkning idag. Fattar inte hur den kunde landa på över 6000 spänn så snabbt!? Om jag lämnar landet, hur länge måste jag hålla mig gömd (planerar nazibrasilien) för att det ska preskriberas?

Normalt sett kan du inte få 6000SEK räkning hos tele2 eftersom de har en KG (kreditgräns) som brukar vara från 1500 till 3000SEK - varefter abonnemanget stängs.

Hur har du lyckats?

btw. det blir ingen preskribering... det blir inkasso och därefter kronofogde såklart. Sen kan det gå runt om och om igen (uppdragsgivaren söker om varje år).

Tele2 försökte lura mig på pengar för ett drygt år sedan nu (1500 spänn som skulle varit 5000 egentligen) för datatrafik som skulle vara gratis fram till ett visst datum enligt *.* på kundtjänst - men inte i verkligheten.

Hatar Tele2 med passion...

Har Tre idag, betalar 299SEK per månad och ringer ett par tusen minuter utan avgift (inte ens kopplingsavgift) till alla nät.

Mantus
2006-10-11, 14:54

Tre år för konsumentfordringar, så stick och förlusta dig med Brasilianska tjejer i ett par år du sedan kan du komma tillbaka.

MacLeod
2006-10-11, 15:19
Normalt sett kan du inte få 6000SEK räkning hos tele2 eftersom de har en KG (kreditgräns) som brukar vara från 1500 till 3000SEK - varefter abonnemanget stängs.

Hur har du lyckats?

btw. det blir ingen preskribering... det blir inkasso och därefter kronofogde såklart. Sen kan det gå runt om och om igen (uppdragsgivaren söker om varje år).

Tele2 försökte lura mig på pengar för ett drygt år sedan nu (1500 spänn som skulle varit 5000 egentligen) för datatrafik som skulle vara gratis fram till ett visst datum enligt *.* på kundtjänst - men inte i verkligheten.

Hatar Tele2 med passion...

Har Tre idag, betalar 299SEK per månad och ringer ett par tusen minuter utan avgift (inte ens kopplingsavgift) till alla nät.

Hur jag har lyckats? Jag har varit i Italien,Danmark och Kina..undrar om det kan ha nått att göra med räkningen?
Jävla kineser, med sina fancy räkningar.

MacLeod
2006-10-20, 15:49
Fucken chinese!
Idag fick jag en fullständig spec på min räkning. Då visar det sig att det kostade mig 20 spänn, varje gång min telesvarare gick igång nere i Kina.
Vare sig mobilen var avslagen eller på, kostade det lika mkt.
Hade en uppsjö med "samtal" på 0.01 sekunder.

Det roliga är ju att folk ringer om och om igen, "han är ju i Kina, telefonen fungerar nog inte så bra, bäst att ringa igen,igen o igen".

Baan
2006-10-20, 15:51
6k kr kan väl inte vara någon summa för dig?

Dumleman
2006-10-20, 15:53
Tele2 som ger dig små Bills.

Pepparkakssmurfen
2006-10-20, 15:55
Tele2 som ger dig små Bills.

http://bestsmileys.com/lol/4.gif

MacLeod
2006-10-20, 16:00
6k kr kan väl inte vara någon summa för dig?

Beror på vad jag lägger det på. Hade varit billigare att köpa en risig laptop och kört skype.
Men Tele 2 är som sagt ett lögnaktigt företag som bara har big Bills.

ante
2006-10-21, 05:21
Det roliga är ju att folk ringer om och om igen, "han är ju i Kina, telefonen fungerar nog inte så bra, bäst att ringa igen,igen o igen".

:em:

Bronkitkorv
2006-10-21, 06:25
Du får väl leta och panta ölburkar...