Visa fullständig version : The Chick is loosing weight.......
The_Chick
2006-10-11, 06:44
Är en tjej som nu gett sig sjutton på att gå ner i vikt!
Har i stort sett varit överviktig hela mitt liv är idag snart 29 år *rolleyes*
När jag var yngre så spelade jag mycket fotboll och så var ridning en stor grej oxå, men som så många andra tjejer så lade man av i början av gymnasiet :em: Då det fanns mycket annat intressant.....
-96 flyttade man hemifrån och kan inte påstå nu i efterhand att matvanorna var speciellt bra..... Kommer ihåg att jag då kämpade med att hålla mig under 100 kg gränsen.
Vägde jag mig förra året och fick en smärre chock då vågen stod på över 135 kg. Hur sjutton kan man låta sig förfalla på detta viset. Jag blev arg på mig själv och började ändra matvanor i samband med att jag fick ett nytt jobb. gick ner ca 10kg på ett år genom att enbart äta oftare och mindre. Mer frukt, grönsaker och vatten.
Sedan augusti i år så började jag träna på gymet 2 dagar i veckan som jag har nu ökat till 2-3 dagar på gym samt 1-2 dagar på friskis samtidigt som jag för exakt en månad sedan idag började på en LCD kur som skall hålla på fram till Jul. Idag väger jag 115kg. Har alltså lyckats ta av mig ytterligare 10 kg.
Kläderna sitter mycket lösare och vissa är alldeles för stora :) Har köpt en del nya kläder men de har oxå börjat sitta lösare så man är i ett lyckorus för tillfället då allt går av en rasande fart. Gått ner snart tre klädstorlekar. Så nu slipper man gå till fettisavdelningen för att handla kläder :D
Mitt delmål är att gå ner till tvåsiffrigt till nyår. Alltså till en vikt som jag ej har haft på över 10år. För att sedan till min 30 års dag nästa år (19/12) gå ner till åtminstone 85 kg
Varför jag är medlem av detta forum är för att få tips och idèer samt inspiration av er andra. ;)
King Grub
2006-10-11, 06:59
Roligt att det går framåt för dig! http://bestsmileys.com/thumbs/5.gif Låter som om du gör det mesta rätt med dom resultaten.
The_Chick
2006-10-11, 09:00
Roligt att det går framåt för dig! http://bestsmileys.com/thumbs/5.gif Låter som om du gör det mesta rätt med dom resultaten.
Japp, Thank u :)
Semiramis
2006-10-11, 09:16
Starkt jobbat och du verkar ha ett bra uplägg och rätt inställning. Varför inte börja med en journal här där du skriver om din träning och kost, det är grymt motiverande och roligt.
thebandit
2006-10-11, 10:23
Grattis till viktnedgången! Kör hårt!
Härligt jobbat! Alltid lika kul att se folk som lyckas när de väl bestämt sig :) Håller med Semiramis om att starta en egen journal här. Den kan vara guld värd när/om motivationen tryter. Man kan ju inte direkt fuska när folk håller koll på en ;)
Återigen grattis och fortsätt kämpa!
-Niklas-
2006-10-11, 10:34
Grattis :D Hoppas du håller i det nu bara o inte börjar fuska
Det är beundransvärt att ta tag i sina problem och lösa dem! Tummen upp till dig!
The_Chick
2006-10-16, 17:19
Tackar för denna respons jag har fått ;)
Har startat en träningsjournal se nedan....
Vill bara meddela att jag har gått ner ytterligare ett kg *flex*
Så nu skall man till Sahlgrenska på Fredag och checka värden osv.... Så att allt e riktigt... :)
Fick reda på sist att mina levervärden var precis i kanten innan jag började :( men det e ju inte så konstigt efter allt festande på Högskolan samt efteråt... hmmm
samt att mitt Giktvärde inte var så bra, låg oxå på kanten.... Inte för att jag vet vad det innebär men det e inget som jag har lidit utav... handlar väl något om ont i vissa leder osv.... men som sagt ej känt av det iaf....
Blodtrycket var ju lite väl lågt, men tydligen väldigt vanligt när man går ner så snabbt i vikt.... man kan bli lite yr i bollen ibland om man reser sig för snabbt osv.... men jag överlever... *S*
Fick en fin kommentar av min nya pojkvän som har börjat att oroa sig för om det blir väldigt mycket överskott av hud efter dieten.... och hur det kommer att vara att ha sex osv..... att det kommer att fladdra som faan.... hehehe tack för den.... ja säg killar.... *S* Men en annan försöker ju förhindra det så mycket som möjligt med hjälp av att träna 3-5 dagar i veckan... Så jag hoppas att det inte skall bli så mycket överskott.... men men det återstår att se ;)
so long......
The_Chick
2006-10-16, 17:20
Grattis :D Hoppas du håller i det nu bara o inte börjar fuska
Tack!!! Har inte fuskat en enda gång förutom resan till Tyskland då jag åt rostbiffs sallad på fredagen, skinksallad på lørdagen och en kycklingsallad på søndagen.... Men det har inte mærkts på min viktnedgång ;) som tur e.....
The_Chick
2006-10-16, 17:23
Semiramis: Träningsjournalen e startad ;) Tack för tipset!!
eleni: Thank u!!!
thebandit: Thank u, I will ;)
Hades: Thank u ;) som sagt man har ju haft viljan men motivationen har aldrig funnits där så nu jäklar......
Lycka till, men den lyckönskningen behöver du kanske inte då du verkar ha bra motivation och inställning.. :)
Tycker det låter som en fin födelsedagspresent du håller på med.. Lyssna inte på pojkvännen, hälsovinsterna och du kommer nog bara bli ditt bästa jag när du hittar din trivselvikt och förhoppningsvis så blir det inte så mkt hud (alla har ju olika elastisk hud och du är ju fortfarande rätt ung, dessutom har du inte jojjat allför kraftigt i vikt tidigar vad jag förstår. Skulle det bli jobbigt tror jag man kan få hjälp om det är medicinska skäl, tex hudveck osv).
Nej, tänk bara framåt och på allt bra du gör för dig själv! Det brukar ju bli viktplatåer ibland, så tänk på allt annat som blir bättre av bra kost och träning när vågen inte framkallar någon vidare motivation. Det brukar lossna, om inte annat kan man ju ändra lite träningsupplägg eller något sånt och på så vis få fart på det hela (+ att träningen blir levande och kul).
Äh, vad håller jag på med.. det går ju strålande så skulle det bli bakslag tar vi dom OM de kommer, hoppas allt går fortsatt fint! :thumbup:
The_Chick
2006-10-17, 06:33
Lycka till, men den lyckönskningen behöver du kanske inte då du verkar ha bra motivation och inställning.. :)
Tycker det låter som en fin födelsedagspresent du håller på med.. Lyssna inte på pojkvännen, hälsovinsterna och du kommer nog bara bli ditt bästa jag när du hittar din trivselvikt och förhoppningsvis så blir det inte så mkt hud (alla har ju olika elastisk hud och du är ju fortfarande rätt ung, dessutom har du inte jojjat allför kraftigt i vikt tidigar vad jag förstår. Skulle det bli jobbigt tror jag man kan få hjälp om det är medicinska skäl, tex hudveck osv).
Nej, tänk bara framåt och på allt bra du gör för dig själv! Det brukar ju bli viktplatåer ibland, så tänk på allt annat som blir bättre av bra kost och träning när vågen inte framkallar någon vidare motivation. Det brukar lossna, om inte annat kan man ju ändra lite träningsupplägg eller något sånt och på så vis få fart på det hela (+ att träningen blir levande och kul).
Äh, vad håller jag på med.. det går ju strålande så skulle det bli bakslag tar vi dom OM de kommer, hoppas allt går fortsatt fint! :thumbup:
Tackar før Lyckönskningarna ;)
Än så länge har jag inte sett någon tendens till lös hängande hud.... men samtidigt så får man ju låta kroppen ta den tid den behöver för att återhämta sig.... Men kommer problemet så får man ta det då ;)
The_Chick
2006-10-17, 14:45
Jävligt bra jobbat!
Thank u :em:
Är inte överviktigt men efter en sommar med svull och ingen träning är det dax igen. Beach 2007 is on (utan stress alltså ;) )
Ååh måste verkligen bygga lite muskler och bort med fettet. Känns så svårt och när man verkligen försöker och vågen inte visar någon skillnad känns det ju trist :(
The_Chick
2006-10-18, 17:11
Är inte överviktigt men efter en sommar med svull och ingen träning är det dax igen. Beach 2007 is on (utan stress alltså ;) )
Ååh måste verkligen bygga lite muskler och bort med fettet. Känns så svårt och när man verkligen försöker och vågen inte visar någon skillnad känns det ju trist :(
Det e bara å ta sig i kragen och komma i gång... Men jag vet om någon att det lättare sagt än gjort ;)
Bra jobbat, det är sån himla kick när kilona rasar och kläderna måste bytas ut ( men dyrt ), har själv gått från storlek 56 till 38 ( minus 50 Kg) och har sparat mina största jeans allt annat hat jag gett bort.
Har lagt på mig några kilon pga mediciner men blev peppad av dig att ta itu med dom nu innan det blivit för många.
The_Chick
2006-10-19, 06:39
Bra jobbat, det är sån himla kick när kilona rasar och kläderna måste bytas ut ( men dyrt ), har själv gått från storlek 56 till 38 ( minus 50 Kg) och har sparat mina största jeans allt annat hat jag gett bort.
Har lagt på mig några kilon pga mediciner men blev peppad av dig att ta itu med dom nu innan det blivit för många.
Vad duktig du har varit..... Stor eloge till dig.... Ja klädkontot blir dyrt.... Skulle ta på mig svarta finbyxor idag tänkte jag.... som är strl 52 på.... det var bara att glömma.... Det var som ett tält på en... hehehe men det e kul att man märker skillnaden..... jag har gått från storlek 54/56 till nu 48/50 eller något.... och jag är jätte nöjd... Men jag ger mig inte än *flex* än skall det skalas av ett tiotal till :D
Vad kul att du skall ta tag i det igen.... Good Luck.... Finns här om det skulle vara något.... ;)
The_Chick
2006-10-30, 17:11
Var lite krasslig førra veckan så det blev ingen träning för mig.... Känner att krafterna börjar avta och blodtrycket e lågt som skam.....
Kanske skall börja ta lite järntabletter... vet dock inte om det påverkar blodtrycket och att jag blir mindre yr när jag reser mig.... hmmm Får bara førsøka komma ihåg att alltid resa mig långsamt.......
Åt i helgen både i fredags och lördags... Fredag blev det hemmalagad kycklinggryta med färsk pasta och på lørdagen blev det en Räksallad på cafe cosmos i Göteborg.... *innocent* men har då ej tagit mer än två påsar per dag de dagarna... kanske väldigt dumt men gjort e gjort...
Har iaf gått ner ytterligare står nu på 111,5 kg... :) Helt oki.... Så sedan jag började LCD kuren i 11 september så har jag gått ner 16 kg... :thumbup: Funderar på att köpa en ny våg så att man även kan se fettprocenten.... Men får kolla om jag hittar någon bra....
Börjar fundera på om jag kanske skall börja trappa ner redan nu och äta vanlig mat.... istället för att vänta i 7 veckor till. Har gått nästan halvvägs nu..... men å andra sidan så har jag inte haft några problem att dricka flytande och skippa spriten på helgerna. Det som jag känner e lite tråkigt e att man inte kan bjuda någon på middag direkt..... men men det e ju som sagt under en viss tidsperiod... ;) så jag får väl hänga i ett tag till....
sara_varberg
2006-10-31, 14:12
good for you girl! det är starkt jobbat verkligen, ¨visst blir man motiverad när man ser resultat! =) hur mycket gå du ner i månaden? kram
The_Chick
2006-11-01, 10:06
Keep up the good work.
I will do :whipped:
good for you girl! det är starkt jobbat verkligen, ¨visst blir man motiverad när man ser resultat! =) hur mycket gå du ner i månaden? kram
Thanks!!!! Japp man blir ju extra sporrad när man får sådana resultat ;) börjar dock bli dyrt.... hehehehe
hmmm tja jag gick väl ner ca 1 kg i månaden fram till början av semptember (med start før ca 1 år sen) och sedan dess har jag nu gått ner minst 16 kg alltså 1-2 kg i veckan.
Jag e nöjd iaf det e ju huvudsaken :D
sara_varberg
2006-11-01, 11:46
vad kör du med för pulver då? ersätter du alla mål med de eller bara lite då o då? jag har kört lite då o då med nutrilett i snart 3 veckor o gått ner nåra kilo tror jag...men ska bara ta de lite då o då. orkar inte ersätta alla mål med det.. blir för tungt på jobbet annars.. =( lycka till flickan
The_Chick
2006-11-01, 11:56
vad kör du med för pulver då? ersätter du alla mål med de eller bara lite då o då? jag har kört lite då o då med nutrilett i snart 3 veckor o gått ner nåra kilo tror jag...men ska bara ta de lite då o då. orkar inte ersätta alla mål med det.. blir för tungt på jobbet annars.. =( lycka till flickan
jag kör med Modifast som du kan köpa på apoteket ;) och jag ersätter alla måltider så det blir fyra påsar om dagen plus vatten och te i massor ;) skall trappa ner om någon vecka....
Nutrilett *ryser* tycker jag personligen inte smakar bra men det e ju en smaksak som allt annat....
Jäkligt duktigt måste jag säga!!(Eller jag MÅSTE inte men jag VILL säga det.)
Jag har ätit en burk Twinfast för ett tag sen, den var riktigt mättande!
The_Chick
2006-11-08, 07:27
Jäkligt duktigt måste jag säga!!(Eller jag MÅSTE inte men jag VILL säga det.)
Jag har ätit en burk Twinfast för ett tag sen, den var riktigt mättande!
Thanks!!! :)
The_Chick
2006-11-08, 07:32
Det e lite roligt med en sak...
Att många i min omgivning har børjat gå ner i vikt oxå... *S*
Bland annat min far, min syster samt min pojkvän..... hehehehe kul att man kan inspirera så många.... tom grabbarna på jobbet har børjat att träna igen... *S*
Så nu fick jag ärva lite utav syrrans kläder... Klämde mig allt i dom oxå hehehe storlek 46 på jeansen :D
Blev party i helgen dock utan sprit.... Men man har ju grymt kul ändå då man ser hur andra beter sig på krogen.... hehehehe
Skall kolla vågen när jag kommer hem ;)
Nåja back to work!!!!
Vilket jobb! Du verkar både ha viljestyrkan och kontinuiteten som krävs för ett sånt projekt. Bra jobbat :hbang:
The_Chick
2006-11-08, 13:09
Vilket jobb! Du verkar både ha viljestyrkan och kontinuiteten som krävs för ett sånt projekt. Bra jobbat :hbang:
Thanks.... ;)
The_Chick
2006-11-13, 08:54
Still going down ;) Står nu 109 kg på vågen..... BMI 36,8 inte illa det... :D
Hej! Kör hårt tjejen! Lycka till!
Men jag måste fråga:
"började på en LCD kur som skall hålla på fram till Jul" Saxat från ditt första inlägg. Vad är LCD kur? Low calorie diet? För jag trodde att du trippar på syra för att gå ner i vikt. Men jag dömer ingen
The_Chick
2006-11-13, 16:28
Hej! Kör hårt tjejen! Lycka till!
Men jag måste fråga:
"började på en LCD kur som skall hålla på fram till Jul" Saxat från ditt första inlägg. Vad är LCD kur? Low calorie diet? För jag trodde att du trippar på syra för att gå ner i vikt. Men jag dömer ingen
Syra hehehehe :laugh:
Nej det e allt Low Calorie Diet ;)
fast ibland kan man ju börja undra.... *S* Det e ju inte mycket man får i sig.....
fast ibland kan man ju börja undra.... *S* Det e ju inte mycket man får i sig.....
Ptja, då vet du ju iaf att den funkar, om du går och är hungrig hela tiden :D
Krokodil
2006-11-13, 18:42
Är det en LCD eller en VLCD (<800kcal/dygn)?
The_Chick
2006-11-13, 18:51
Ptja, då vet du ju iaf att den funkar, om du går och är hungrig hela tiden :D
kan ju inte påstå att jag går runt och är hungrig hela tiden.... Det e mest om det går mer än 4 timmar emellan som magen börjar att prata lite.... ;)
Är det en LCD eller en VLCD (<800kcal/dygn)? Det är egentligen en LCD då jag äter mellan 870-900kcal/dygn.
Krokodil
2006-11-13, 19:03
kan ju inte påstå att jag går runt och är hungrig hela tiden.... Det e mest om det går mer än 4 timmar emellan som magen börjar att prata lite.... ;)
Det är egentligen en LCD då jag äter mellan 870-900kcal/dygn.
Missar du inte ketosen då?
Du kanske inte är så pigg på det nu, men när du är nöjd med deffen skulle det vara givande att se före/efterbilder. Och igen, starkt jobbat! :hbang:
The_Chick
2006-11-14, 07:40
Missar du inte ketosen då?
Möjligt.... men jag går ju ändå ner i vikt.... ;) och åt rätt riktning...
That's the main thing.... eller?
Krokodil
2006-11-14, 09:03
Möjligt.... men jag går ju ändå ner i vikt.... ;) och åt rätt riktning...
That's the main thing.... eller?
Japp, kör hårt! :)
Larsson85
2006-11-15, 14:45
Bra jobbat. Tycker inte om tjocka människor som går runt och gnäller utan att göra något åt det. Du är en bra förebild.
The_Chick
2006-11-15, 15:09
japp har nu endast 8 kg kvar till tvåsiffrigt.... ;)
Det e ju så att det e ju ingen annan som kan göra något åt det än en själv....
Nice, keep upp the good work. Tappa inte sugen om du hamnar i en liten svacka, man behöver muskler med för att bli av med mer fett. Mät heldre med mått än med vikt, jag tycker det ger en bättre bild.
The_Chick
2006-11-15, 18:24
Du kanske inte är så pigg på det nu, men när du är nöjd med deffen skulle det vara givande att se före/efterbilder. Och igen, starkt jobbat! :hbang:
Who knows... kanske kommer upp inom sinom tid ;)
Nice, keep upp the good work. Tappa inte sugen om du hamnar i en liten svacka, man behöver muskler med för att bli av med mer fett. Mät heldre med mått än med vikt, jag tycker det ger en bättre bild.
Thank u ;)
Gör mitt bästa att undvika ev svackor... inte lätt när man har en pojkvän som kan slänga i sig i stort sett vad som helst men men...
Japp jag mäter med mått oxå men inte lika ofta dock... Ser det om inte annat på kläderna som helt plötsligt har blivit alldeles för stora.... ;)
Riktigt bra jobbat! :thumbup:
The_Chick
2006-11-16, 08:46
Riktigt bra jobbat! :thumbup:
Takkar ;)
The_Chick
2006-12-10, 17:40
Ja här går det framåt.... :thumbup:
har nu gått ner till storlek 46 i byxor.... Har alltså sammanlagt gått ner 10 storlekar i byxor, hade storlek 56 för ett år sedan....
Vikten står nu på ca 104 kg.... märker mycket på kläderna måste jag säga... Det e kul... köpte en vinterjacka i storlek 44 nu... :) har haft storlek 54 de senaste 3 åren.... Så det e kul som faan.... enda som e trist e faktiskt att man har gått ner i skostorlek oxå.... men men man kan inte få allt här i livet.... ;)
Mötte en kompis på stan i förra veckan som inte kände igen mig... Frågade om man gått ner frivilligt i vikt eller om jag har varit sjuk... hehehehe
Var ute på krogen i Lördags och unnade mig några öl..... Alla dessa killar som har tittat på en med förakt i ögonen förr... stirrade på mig och flörtade hej vilt... hehehe helt otroligt.... Kul hade jag... *S* men finner inte något intresse av dom, har ju min redan ;)
Nej nu skall jag återgå till jobbet...
Ha det gott!!!!
The_Chick
2007-01-03, 15:11
Har nu gått ner till storlek 44 i byxor.... :hbang:
Står nu åter på ca 104-105 kg men minskar i omfång.... ;)
Siktar på tvåsiffrigt till månadskiftet!!! *whistle*
The_Chick
2007-08-28, 07:27
Efter sommaren och resor inom jobbet så har man gått upp en del.... typ ca 12 kg *grr27* men men vad hjälper bortförklaringar....
Nu har jag tagit mig i kragen igen och har nu gått ner 4,5 kg igen.... Så nu står vågen på 111,2kg.....
har kört igång med en ny pulverdiet med ca 800-900kcal per dag.
Tidigare Mål år 2007 var 85kg.... 6kg i månaden e lite väl saftigt nu....
Nuvarande mål är 95kg iaf så att jag kommer under 100strecket med marginal.... :)
bulldozer
2007-08-28, 08:09
Efter sommaren och resor inom jobbet så har man gått upp en del.... typ ca 12 kg *grr27* men men vad hjälper bortförklaringar....
Nu har jag tagit mig i kragen igen och har nu gått ner 4,5 kg igen.... Så nu står vågen på 111,2kg.....
har kört igång med en ny pulverdiet med ca 800-900kcal per dag.
Tidigare Mål år 2007 var 85kg.... 6kg i månaden e lite väl saftigt nu....
Nuvarande mål är 95kg iaf så att jag kommer under 100strecket med marginal.... :)
Det jobbiga med att loosa vikt är ju att den smyger sig på en igen så fort
man slappnar av :(
Nåja, du inte ensam om jojo-effekten.. Om det e till någon tröst ;)
Maharadja
2007-08-28, 13:36
Det är jätteduktigt tjejen! Att orka ta tag i träningen bara sådär är beundransvärt :)
Suveränt bra jobbat, håller på med samma sak nu. Har gått ner nästan 18 kg på tre mån. Är så roligt när man märker att det händer nått både på kläder och omgivningen.
bra jobbat, grattis till viktnedgången!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.