Logga in

Visa fullständig version : Ses vi på DreamHack Winter 06?

Whistler
2006-10-10, 21:46
Ja, som topicen lyder. Ses vi där?

Biljettsläppet för allmänheten är ju den 19:e.

Vi ska inte försöka oss på en Kolo-länga där vi sambeställer och sen sitter och surfar på Kolo ihop uppe på Elmia? :)

Fast vetifan om jag orkar längre. Hur optimalt är det egentligen? Make till katabol tillställning får man leta efter...

hultman
2006-10-10, 21:47
Inte omöjligt.

tp_88
2006-10-10, 21:47
Haha, nej tack.

Verni
2006-10-10, 21:48
Inte omöjligt.*2

heltzonicka
2006-10-10, 22:27
Ehhh nej.
Hälsa bäverrunkarn från kolo

Nalfaren
2006-10-10, 22:27
Uj, på den senare tiden så har SCENE delen på winter dreamhack sugit.
Jag va där 98-99-00-01-02 å tävlade i grafik å andra tävlingar...

Kanske skulle dra dit igen nu när de åter har dessa tävlingar.
Men vetefaen om man har den orken :)

MacLeod
2006-10-10, 22:32
Läste om det i DMZ när jag var 10 år eller nått, det var 18 år sen nu.
Ville gå då, men fick inte. Nu får jag, men jag vill nog inte längre.

Grisen
2006-10-10, 22:34
Jag, Bolio och jwzrd ska dit, vi ses där!

tossefar
2006-10-10, 22:36
Läste om det i DMZ när jag var 10 år eller nått, det var 18 år sen nu.
Ville gå då, men fick inte. Nu får jag, men jag vill nog inte längre.
Fyllbult, de startade 97!

Achryl
2006-10-10, 22:37
Japp! Jag blir crew och är således han den sköna killen som klipper era band

MacLeod
2006-10-10, 22:47
Fyllbult, de startade 97!

Vafaan var det för convents på den tiden då? Förutom porrmässorna man alltid ville besöka oxå..

Scratch89
2006-10-10, 23:04
Nej tack. Jag umgås tillräckligt med svettiga datorintresserade tonårspojkar i min vardag. :D

Blaine
2006-10-10, 23:11
Nä, jag måste sköta kosten! Kan visserligen ta en back proteindrinkar istället för joltcola…

blekfet2
2006-10-10, 23:22
Haha, nej tack.

+1

Tänkte sitta på en stubbe istället. :Virro

PowPow
2006-10-10, 23:26
Jag trodde behovet att släpa med sig datorn till samma ställe som personerna man vill utbyta information med och spela spel med försvann när Internet kom?

blekfet2
2006-10-10, 23:30
Jag trodde behovet att släpa med sig datorn till samma ställe som personerna man vill utbyta information med och spela spel med försvann när Internet kom?

Precis hur jag ser på saken, eller så är det pga att man växt upp :MrT:

Baan
2006-10-10, 23:31

Det är ett gyllene tillfälle att smygböga lite.

AlexGBG
2006-10-10, 23:50
nej. verkar inte så roligt att sitta uppe med datorn i några dygn i sträck å leva på pizza å cola(Joltcola) å chips. jag börjar bli gammal..

PowPow
2006-10-10, 23:52
Det är ett gyllene tillfälle att smygböga lite.

Det är jag iofs sällan svår för!
Var köper man biljett?!OHMEINGUTOhYeahOye!

aliquis
2006-10-11, 00:19

Bolio
2006-10-11, 00:44
Jag skall dit med Grisen och jwzrd detta år, men bara i en dag eller högst två.

Achryl
2006-10-11, 00:53
oj oj OJ vad många verkar missuppfatta vad Dreamhack är. Visst kan man sitta och häcka framför datorn hela eventet, men för de flesta funkar datorn bara som en bas, största delen går man runt och snackar med folk, lyssnar på föreläsningar, kollar på de feta montrarna med det senaste inom moddning, spel, kylning och datorkraft, eller är med i någon av de mäktiga tävlingarna. Vi brukade spela in film på dreamhack, det var riktigt roligt. Senaste gången var vi med i en tävling där det gällde att bygga en robot. Ena killen i teamet föråt sig på koffeintabletter och blev stirrig och kunde inte hjälpa till, men vi fick ihop en robot som kom andraplats och resulterade i en handdator som vi bytte mot fem Logitech G5:or. Nu börjar minnena flöda :D
Hur som helst, dreamhack handlar inte om svettiga nördar längre, även om de såklart finns =), och om det är några som funderar på att åka dit så ta er i kragen! Biljetterna släpps snart. I år satsar vi på att bli 10 000 deltagare!

heltzonicka
2006-10-11, 01:14
oj oj OJ vad många verkar missuppfatta vad Dreamhack är. Visst kan man sitta och häcka framför datorn hela eventet, men för de flesta funkar datorn bara som en bas, största delen går man runt och snackar med folk, lyssnar på föreläsningar, kollar på de feta montrarna med det senaste inom moddning, spel, kylning och datorkraft, eller är med i någon av de mäktiga tävlingarna. Vi brukade spela in film på dreamhack, det var riktigt roligt. Senaste gången var vi med i en tävling där det gällde att bygga en robot. Ena killen i teamet föråt sig på koffeintabletter och blev stirrig och kunde inte hjälpa till, men vi fick ihop en robot som kom andraplats och resulterade i en handdator som vi bytte mot fem Logitech G5:or. Nu börjar minnena flöda :D
Hur som helst, dreamhack handlar inte om svettiga nördar längre, även om de såklart finns =), och om det är några som funderar på att åka dit så ta er i kragen! Biljetterna släpps snart. I år satsar vi på att bli 10 000 deltagare!

9187 Killar på fyra tjejer, de resterande antalet är väl "individer" som jwcrd, bolio ett mellanting dvs.

Kwon
2006-10-11, 01:28
Jag åker dit med bävern.

nemd
2006-10-11, 01:34
Jag åker dit med bävern.

Hahaha!! :D

Kwon
2006-10-11, 01:47
Hahaha!! :D

:)

Så, den gick hem hos publiken iaf.

Det var mitt bidrag (one-liner) i denna tråd.

"trumvirvel" RAPPETIBOM!

PowPow
2006-10-11, 02:10

Du menar typ som en mässa? Fast man tar med sig datorn, sovsäck och läsk? Som mässornas motsvarighet på klubblivets rave? Eller som festival i förhållande till konserter. Fast med datorer, nätaggregat och proccesorer istället för musik och fest. ;)

Edit: I'm not dissin' . Kan säkert vara kul om man har ett brinnande intresse.

FreCKo
2006-10-11, 08:03
http://www.knappnytt.nu/ShowEpisode.aspx?id=2

*rolleyes*

Whistler
2006-11-30, 22:57
Aaaaiiight!

Då var man sedan ett par timmar på plats!
Rad 61, plats 15. Två skärmar staplade på varandra, lätt att upptäcka. Bara att komma och säga hej om ni är i trakterna. :)

Kwon
2006-11-30, 22:58
Åker dit med bävern...