Visa fullständig version : Lite tankar.
Jag har tränat i 4 år snart...förutom ett halvår av sporadisk träning pga sjukdom. Vägde 75kg på 200 cm första gången ja besökte ett gym och tog väl 30kg i bänkpress dn första tiden. Idag står vågen på 112kg i rätt bra form och man får väl vara nöjd med det. =)
Men under min tid som jag har tränat har jag inte sett någon i min längd som har en riktigt bra fysik eller knappt hyfsad utan istället korta killar runt 170-180cm MAX som har en fysik jag ser upp till.
Är det omöjligt för vi som är längre att bygga en likandan fysik som dessa korta och kompakta personer?
Tänkte lägga om schemat lite nu efter viloveckan och äta ännu bättre o ge ännu mer på träningspassen för att växa maximalt.
Räknade ut att min sommarform kommer kräva c.a 7-10kg viktnedgång för att jag ska bli hård och då ligger man runt 102-105kg.
Bara tanken av detta med min längd så känns 102kg svinlite.....
Vad tror ni? Är det mkt segare att få grym fysik som lång och hur ser ni på en 2meters kille runt 100kg i hård form? Ser han smal ut eller? OBS talar itne om bodybuildingtävling utan ett eget ideal.
Hur ska vi kunna gissa hur ditt ideal ser ut? Du får väl prova?
2 meter och 100kg är väl typ "normalt"? :confused:
Sen är det väl inte så svårt att bygga en riktigt bra fysik bara för att man är lång, längden spelar ju mindre roll här.
Tror förresten att du postat det här i fel forum
EDIT: Inte forum, fel avdelning
Liten Men Fet
2006-10-11, 11:19
Jag har tränat i 4 år snart...förutom ett halvår av sporadisk träning pga sjukdom. Vägde 75kg på 200 cm första gången ja besökte ett gym och tog väl 30kg i bänkpress dn första tiden. Idag står vågen på 112kg i rätt bra form och man får väl vara nöjd med det. =)
Men under min tid som jag har tränat har jag inte sett någon i min längd som har en riktigt bra fysik eller knappt hyfsad utan istället korta killar runt 170-180cm MAX som har en fysik jag ser upp till.
Är det omöjligt för vi som är längre att bygga en likandan fysik som dessa korta och kompakta personer?
Tänkte lägga om schemat lite nu efter viloveckan och äta ännu bättre o ge ännu mer på träningspassen för att växa maximalt.
Räknade ut att min sommarform kommer kräva c.a 7-10kg viktnedgång för att jag ska bli hård och då ligger man runt 102-105kg.
Bara tanken av detta med min längd så känns 102kg svinlite.....
Vad tror ni? Är det mkt segare att få grym fysik som lång och hur ser ni på en 2meters kille runt 100kg i hård form? Ser han smal ut eller? OBS talar itne om bodybuildingtävling utan ett eget ideal.
En två meterskille blir ju tung, jag har några kompisar som är 2 meter och inte tränar dom väger runt 100 dom med eller mer. Måste du bli så hård då? Nu är det ju vintersessong och dax att lägga på sig igen, lyft skrot kör en del kondition och se hur du ser ut frammåt maj. Det finns ju mellanting mellan att tokbulka och dieta.
NiXPhoenix
2006-10-11, 11:21
Tränade två basketkillar en kort period på mitt gym förut, den ena hade tränat mycket tidigare medan den andra verkade vara mer eller mindre nybörjare. Tyckte speciellt han som tränat tidigare såg ut att ha en väldigt fin fysik, iofs tror jag han knaprade men men, snygg fysik och schyssta framsteg under det år jag såg dem. Den andra killen som jag tror var nästan helt ny på gymträning växte till sig bra han med.
Både var i intervallet 1,95-2,0 skulle jag tippa på.
Vänd på det istället, hur bra ser en del korta "biffar" ut? Lätt att det blir en väldigt kompakt kropp, speciellt om man är kraftigt byggd redan innan man börjar träna. Inte alls snyggt i min mening.
Sådana som vi kan få bra fysikl, oroa dig inte. Vi ser lite smalare ut i och med att vi är längre, mer än så tror jag inte det är vad gäller just längden.
Jag väger 106 kg på 2,03 och är långt ifrån grov, men det är också en sådan grej jag tycker är svårt att gå efter. Skit i själva vikten om du inte ska tävla och trycka ner dig till en mindre tyngdklass, och utgå från hur du ser ut.
Nej, det är inte omöjligt. En god vän till mig ligger på 125kg fördelat på 201cm i en helt okej form.
En gammal klasskompis är 199 cm och har en hyfsad fysik, han ser inte direkt tunn ut. Tror han vägde lite under 100kg.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.