Visa fullständig version : Blockerad från utländska sidor på jobbet
kalle_banan
2006-10-10, 20:01
Fascismen har satt sin fot hos Byko (företaget jag jobbar hos). Hädanefter är det bara en jobbdator som kan surfa på utländska sidor...
Kan man med lätthet komma runt det?
Vilka möjligheter finns?
King Grub
2006-10-10, 20:05
Finn dig i att du är på jobbet för att jobba?
ja ARGH YTLO
jobba istället, du får inte pengar för att sitta och chatta
Kommer mer och mer. Har bedrövade kompisar som numer får finna sig i att deras surfande loggas. Och därefter måste förklaras inför VD, personalchefen och den IT-ansvarige. Några hotmailbesök per dag var OK, men inte mer. Nyheter får de ta via radion (och då menar jag inte webradio).
allan
Byko på Island? Isåfall hur många dörrar/partier kan det få plats på en och samma ö?
Ont så säger jag, har ingen aning :)
kalle_banan
2006-10-10, 20:37
Hur många dörrar/partier kan det få plats?
Vad menar du?
Och ni andra, på jobbet jobbar man, men på rasterna jobbar man inte och det är då jag använder internet.
Fast jag är inte den enda som är anställd... Anyways, tack för tipsen, ska prova det.
>_<
Skrev just en längre post men den försvann iom nättrubbel.
Kortfattat: Jag är emot spärrar. Sköter nån inte jobbet, varna, varna igen, varna skriftligt osv vad det nu krävs och sen avskeda ifall problemet inte är löst. Helst vill jag inte vara monitorerad heller, eftersom då känns det som att företaget inte har förtroende för mig, vilket leder till att jag tappar en del förtroende för dem (men hellre det än spärrad i alla fall).
Gör som du är tillsagd, ta upp saken inför arbetsgivaren eller byt jobb.
Jo jag menade bara att vi tillverkar enligt mig en jävla massa aluminium partier/dörrar till just Byko med destionation Island.
kalle_banan
2006-10-11, 11:14
Devoid, vilka dörrar gör ni?
Kan tänka mig att ni antingen gör vita 60-90 dörrar, simpla, eller furudörrar, dom där "klassiska" man ser på många ställen.
O vad för aluminiumpartier är det?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.