Visa fullständig version : Övningsköra med passagerare
Scratch89
2006-10-10, 16:35
Hej. Jag ska snart ut och övningsköra med min kära mor, men vi kom till en konflikt. Jag sade att det är helt lagligt att ha med en extra passagerare i baksätet, medan styvfar hävdar att det inte är det. Hur är det egentligen?
Hej. Jag ska snart ut och övningsköra med min kära mor, men vi kom till en konflikt. Jag sade att det är helt lagligt att ha med en extra passagerare i baksätet, medan styvfar hävdar att det inte är det. Hur är det egentligen?
Jag känner inte till något annat än att det skulle vara tillåtet.
Nitrometan
2006-10-10, 16:37
Allt du får göra med den körkortsbehörighet du övningskör för får du även göra när du övningskör.
Scratch89
2006-10-10, 16:40
Vad bra, ägda blev de :D
Jag hoppas du refererar till kolo när du diskuterar detta med dem, så att dom verkligen fattar att dom omöjligt kan ha rätt ;)
Ta det lugnt med gasen bara! Åkte förbi en poliskontroll nyss i sköfvde *innocent*
Helt lagligt - däremot ibland lite JOBBIGT eftersom även passagerare har en tendens att kommentera allt man gör när man överningskör ... särskilt jobbigt om man typ har båda sina föräldrar i bilen och de har olika åsikter om hur man skall köra ... :D
undvik passagerare! Jävlar va min flickvän skriker när jag kör omkring... Jag vill ju inte krocka, bara leva farligt, är det för mycket begärt? *cry*
Krokodil
2006-10-10, 17:53
Det är tillåtet, helt enkelt för att i juridisk mening är det din mor som kör även om det är du som sitter vid ratten.
Allt du får göra med den körkortsbehörighet du övningskör för får du även göra när du övningskör.
Släp måste man vara 17.5 år (17 år 6 månader) för att få köra med, så det stämde bara till 99.9% det du sa.
fintelligens
2006-10-10, 18:25
Eh lite efter va?
Scratch89
2006-10-10, 21:10
Ta det lugnt med gasen bara! Åkte förbi en poliskontroll nyss i sköfvde *innocent*
:D
Ser du en svarthårig snubbe i en grön S40 och en hysterisk tant bredvid kan du ju heja. ;)
Fintelligens: Efter?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.