handdator

Visa fullständig version : Köpa elvaror begagnat?

Lellan
2006-10-08, 23:04
Frysbox och tvättmaskin? Vi tänkte först köpa nytt, men beg är ju såå mkt billigare, dessutom ska vi bara ha det ett par år.. Några tips så att vi inte köper något som drar multum i el eller blir lurade på annat sätt?

Vi har redan diskmaskin och trodde vi skulle klara oss på det men börjar tycka att det vore skönt att slippa tvättstuga och att handla så ofta.. (=lite lata!)

(Innan ni frågar: Vi bor i hyreslägenhet pga att vi har en liten son på 7 månader och vill spara ihop pengar nu när han ändå klarar sig med lekparken, grönområdena intill osv. Dessutom har vi inte bestämt helt var vi vill bo, samt att vi inte vill rusta själva när husköpet blir aktuellt så nya elvaror kommer vi inte ta med oss. Finns fler omständigheter som kommer göra det möjligt för oss att köpa hus utan lån senare men det jag ville förklara var bara varför vi vill skaffa elvaror till hyreslägenhet, det brukar ju inte vara smart annars. Obs! Jag menar inte att det är fel med hyreslgt men iom tråden så..ja, ni fattar utan mitt ordbajs).

aliquis
2006-10-09, 00:21
Går väl att kolla upp vad som är A/B-klassat?