handdator

Visa fullständig version : stress- och aktivitetsfaktorn

zpliffen
2006-10-08, 12:55
Tja, hur gör ni när ni ska gångra med stress- och aktivitetsfaktorn? Brukar ni chansa er fram? För jag vet inte riktigt vad jag ska välja stress- och aktivitetsfaktor om jag tillexempel går i skolan rör på mig rätt så mycket från klass till klass och sedan tränar jag på kvällen?

Yankeee
2006-10-08, 13:12
Att gå från klass till klass räknas knappast som någon vidare ansträngning. Om du inte har ett par km mellan klassrummen då.

Fredrik_
2006-10-08, 16:09
Tja, hur gör ni när ni ska gångra med stress- och aktivitetsfaktorn? Brukar ni chansa er fram? För jag vet inte riktigt vad jag ska välja stress- och aktivitetsfaktor om jag tillexempel går i skolan rör på mig rätt så mycket från klass till klass och sedan tränar jag på kvällen?

Det är väl inte hela världen om du nu skulle råka välja 1,4 istället för 1,6. Det ger en första uppskattning att utgå från. Eftersom vi alla är individer och inte hamnar snyggt och prydligt efter Harris-Benedicts medelkurvor kanske du får justera upp eller ner beroende på hur det går. D.v.s. har du bestämt dig för att tappa 0.5 kg fett/vecka och efter två veckor har tappat 2 kg fett får du justera upp kalorimängden. Tycker jag..

hasse36
2006-10-08, 21:16
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1809321&postcount=5