Visa fullständig version : Kungligheter i riksdagen
Nitrometan
2006-10-08, 12:05
Walburga Habsburg Douglas, ny riksdagsledamot för moderaterna.
Av släkten Habsburg, prinsessa av Ungern och ärkehertiginna av Österrike.
Släkten Habsburg är ingifta med alla kungahus i Europa. De styrde i stora delar av Europa (Österrike-Ungern var ett stort och inflytelserikt kungarike) från 1278 till 1918. Om jag minns rätt på årtalen där.
Walburgas farfar var den sista kejsaren av Österrike-Ungern.
Hennes fullständiga namn är Walburga Maria Helene Elisabeth Franziska Habsburg Douglas (född von Habsburg-Lothringen).
Riksdagens bild på henne:
http://www.riksdagen.se/upload/bilder/ledamotsbilder/0181728423812_192.jpg
Hon har en egen hemsida också: http://www.habsburg.se/
Och nu företräder hon "folket" i det "nya arbetarpartiet"... :cool:
Haha, ja, jag hörde det där.
Eftersom Habsburgarna har en tradition att nästla sig in i andra länders kungahus bara för att sedan låta länderna bli en del av Österrike, så tycker jag nog det finns en viss anledning till oro. Rätt vad det är är hela riksdagen fylld med habsburgare, och så blir sverige en vasall till Österrike ;)
Bara för hon är av "kunglig börd" behöver hon inte vara en idiot..
Vi kanske ska se hur hon sköter sig innan vi stoppar hennes huvud i toan?
Bara för hon är av "kunglig börd" behöver hon inte vara en idiot..
Vi kanske ska se hur hon sköter sig innan vi stoppar hennes huvud i toan?
Exakt. Vad vi lärde oss av den här posten var inget annat än att adlig börd ger hög risk att namnges på ett sätt som definitivt kommer att kännas jobbigt när man är fjorton.
Nitrometan
2006-10-08, 12:50
Eftersom Habsburgarna har en tradition att nästla sig in i andra länders kungahus bara för att sedan låta länderna bli en del av Österrike, så tycker jag nog det finns en viss anledning till oro. Rätt vad det är är hela riksdagen fylld med habsburgare, och så blir sverige en vasall till Österrike ;)
Men nu har de ju inte styrt i Österrike eller nån annanstans sen 1918.
Jag har inte påstått att hon skulle göra ett dåligt jobb i riksdagen. Eller ens antytt det.
Tycker mest att namnet var kul. Roligt att hon kan spåra sin släkt tillbaka till riddaradel i Österrike på 900-talet.
Sen är det kul med en invandrare i riksdagen - hon kom till Sverige för 15 år sen.
jag förväntade mig en skitsnygg tjej, jag känner mig lurad.
Tyckte jag läste någonstans att Vänsterpartiet hade flest miljonärer i sitt parti, eller om det bara var procentuellt sett. Det, om något, är motsägelsefullt.
Tyckte jag läste någonstans att Vänsterpartiet hade flest miljonärer i sitt parti, eller om det bara var procentuellt sett. Det, om något, är motsägelsefullt.
Vänsterpolitik är alltid motsägelsefull.
Nitrometan
2006-10-08, 13:39
Vänsterpolitik är alltid motsägelsefull.
:thumbup:
Krig för fred. Diktatur för frihet.
När ett land heter nåt i stil med "demokratiska folkrepubliken" - då vet man att det är en vänsterdiktatur (alltså varken demokrati eller folk).
Det finns iallafall kungligheter som man kan beundra :thumbup:
"Aldrig i livet att jag kommer att kämpa mig igenom Sandhurst och sedan häcka hemma medan mina pojkar är ute och slåss för sitt land"
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=578816&d=148
NiXPhoenix
2006-10-08, 13:44
Haha, ja, jag hörde det där.
Tror inte det är nån större risk, nog ytterst få som vill para sig med henne. Ugh vilken rugguggla.
När ett land heter nåt i stil med "demokratiska folkrepubliken" - då vet man att det är en vänsterdiktatur (alltså varken demokrati eller folk).
*slap*
förvisso var laurent kabila under sina tidiga år fortfarande vid liv vänsterorienterad typ 70-tal, men jag skulle knappast kalla D.R.Kongo för en vänsterdiktatur.. och har nog fan aldrig så varit.
getingbo snarare;)
Nitrometan
2006-10-08, 14:26
*slap*
förvisso var laurent kabila under sina tidiga år fortfarande vid liv vänsterorienterad typ 70-tal, men jag skulle knappast kalla D.R.Kongo för en vänsterdiktatur.. och har nog fan aldrig så varit.
getingbo snarare;)
Undantaget som bekräftar regeln?
*kissass*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.