Logga in

Visa fullständig version : Råd och rön om min träning

Hoffan
2006-10-07, 19:35
Hejsan

Jag väger 77kg och är 1.76cm lång.
Jag skulle vilja komma ner till 70-73kg och få bort de dära lilla onödiga fettet runt magen och "love handels"

Jag tränar

Simmar 2 - 3 gånger i veckan minst 1 timma 50 m x 50 m i intervall simmning
Cykling 1 - 3 gånger i veckan 2 mil till och från skolan
hemma träning, skivstång + situps

Jag hade tänkt mig att äta något av dessa produkter

Complete diet från fairing
Diet fuel från twinlab
Twin fast från twinlab

Hade tänkt äta något av dessa produkter istället för vissa måltider utöver min träning.

Men har tänkt mig äta ett lagat mål per dag (Bra mat)

Hade tänkt att lägga av med produkten jag väljer när jag förlorat dessa extra kgn och sedan börja träna på gym och förhoppningsvis kunna förbättra min kost över hela dagen.

Jag undrar från er eftersom jag har hört att det finns många kunniga personer här om det jag har tänkt mig komma ge någon effekt.

Jag vet att det inte finns nått bra genväg till viktminsikning förutom bra kost + motion.

Men jag vill veta om detta kommer ge någon effekt.
Och jag är inte kunnig i detta så ni behöver ej hoppa på mig med negativ kritik.

Kommer någon av produkterna i samband med min träning hjälpa mig att få ner lite av mina fett depoer och reducra mitt underhuds fett?

Mvh
En okunnig men målmedveten kille :p

mangemani
2006-10-07, 20:05
det absolut bästa du kan göra(oavsett vad det gäller) är att testa dej fram.
det finns inget som slår den personliga erfarenheten.

testa med det du nyss skrev,enligt några så kommer det inte fungera och enligt några så kommer det att göra det,men den ENDA som kan veta om det verkligen fungerar är du själv efter du har testat.

finns inga genvägar,sant,men det finns heller inga färdiga scheman,inga färdiga vägar som du ska gå på för att nå dina mål...det är nått som du själv måste expermitera dej fram till....tänk på det.

Jaive
2006-10-11, 19:15
Du kommer säkert att tappa vikt på det sättet du beskriver, dock känns det inte som om det är optimalt. Försök hålla nuvarande träningsmängd då den är bra men sluta inte äta för det. Ät med måtta, räkna kalorier och försök ligga run 1900 kalorier per dag så kommer du uppnå en stabil och hälsosam viktnedgång. Det kommer inte gå över en vecka eller två men kanske inom 2 månader så kommer du nå ditt mål om du håller detta. Jag kör för närvarande på det sättet som jag beskrev och det ger resultat, jag tränar handboll 3 dagar i veckan samt springer 40-60 min 2 ggr i vecka + 1-2 gympass och äter 1900 kalorier, jag känner att jag inte behöver gå speciellt hungrig och jag orkar med träningen.
Testa ett liknande upplägg så kommer du som sagt gå ner i vikt i en lagom takt.