Visa fullständig version : Click, en film ni måste se!
Såg nyss den nya omtalade Adam Sandler filmen Click.
Och den var inte vad jag förväntade mig.
Jag fick bilden av att filmen skulle vara en vanlig "Sandler" film med mycket skämt,från trailern.
Men oj vad jag hade fel. Djup film, som får en att tänka om. Blev tårögd.
Länge sedan en film fick mig att reagera så.
Och vem skulle tro en Adam sandler film skulle göra det.
Gå och se den.
Har precis "köpt" den från nätet å skall se den ikväll! Har stora förväntningar
King Grub
2006-10-07, 18:33
Riktigt bra, som sagt. "Vanliga" Sandler-filmer är bara irriterande, men den här var både rolig och bra. T o m Adam själv var bra.
Lasse Kongo
2006-10-07, 18:35
Måste ses, för övrigt är ju den där datefilmen med Sandler helt asgrym.
Såg nyss den nya omtalade Adam Sandler filmen Click.
Och den var inte vad jag förväntade mig.
Jag fick bilden av att filmen skulle vara en vanlig "Sandler" film med mycket skämt,från trailern.
Men oj vad jag hade fel. Djup film, som får en att tänka om. Blev tårögd.
Länge sedan en film fick mig att reagera så.
Och vem skulle tro en Adam sandler film skulle göra det.
Gå och se den.
Såg den för ett tag sen, tyckte samma sak faktiskt. Visst att den i början känns lite typ old school-Sandler, men ju längre in i filmen man kom desto djupare blev den, riktigt bra film! Småkidsen lär ju inte gilla den lika mycket som oss äldre kids :Virro
Och, som grädde på moset, körsbäret på glassen, rånet i banana splitten... H to the Hoff Hasselhoff himself är med som Sandlers chef!!!! :thumbup:
Helena B
2006-10-07, 18:42
Visst är den bra. Man fick sig en tankeställare, iaf jag.
Alexlindgren
2006-10-07, 18:48
+1 på #1. Verkligen! Tyckte exakt samma sak, blev djupt berörd utav filmen och släppte faktiskt en tår i slutet :).
Hur kan man ens komma på tanken att se film med Adam Sandler!?
Hur kan man ens komma på tanken att se film med Adam Sandler!?
Hur kan man ha en avatar med dileva ?
Alexlindgren
2006-10-07, 18:55
Hur kan man ha en avatar med dileva ?
:laugh:
Visst är den bra men det är inte helt fel med en fjärrkontroll i handen så att man kan snabbspola genom vissa delar av filmen. :cool:
Bronkitkorv
2006-10-07, 19:07
Jag har inte sett den men tackar er alla för att jag får en smak av den oerhörda beröring som filmen kommer att ge mej när jag väl ser den..
Förvånande nog så blev jag också berörd av denna film, en Adam Sandler film!
Detsamma här.. Väldigt bra film..
jag tyckte den var tråkig och förutsägbar? måste vara fel på mig.
Man fick sig en tankeställare, iaf jag.Måst...kram...mamm papp å syrr...:love:
Click (http://www.imdb.com/title/tt0389860/) fick mig att både skratta, gråta och tänka.
Även om den va förutsägbar :/
Kate Beckinsale är så jävla aaaaassssssssss! <3
jag tyckte den var tråkig och förutsägbar? måste vara fel på mig.
+1. Den är ruskigt överskattad och jag undrar om den inte borde hetat Cliché istället.
Ottenbaum
2006-10-07, 21:23
Riktigt bra film, bästa jag sett på väldigt länge.
Jag hoppas ni driver med mig, otroligt dålig film, förutsägbar och fjantig.
bluelight
2006-10-07, 23:28
Tyckte den var ganska djup OCH rolig, brukar inte gilla Adam.
Tricklev
2006-10-07, 23:32
Förutsägbar, men det är väll alla filmer?
Oerhört bra, halva biografen satt i tårar.:thumbup:
Jag hoppas ni driver med mig, otroligt dålig film, förutsägbar och fjantig.
Jag håller med. En av hans sämre filmer
Tycker den var sjukt överdriven och är väldigt besviken då Mr Sandler brukar hålla sig till bättre produktioner än såhär...
Tricklev
2006-10-07, 23:34
Får jag fråga vad som var dåligt med den, förutom att den var förutsägbar, men det är väll 99% av alla filmer som krängs ut nu?
Den var hyffsad, man tänkte lite, blev lite rörd, men inget mer.
Svedberg
2006-10-08, 00:53
Hur bra som helst :laugh: *cry*
Den var ok.
En lagom film såhär i höstmörkret.
Är det här en skämttråd eller?
Den var inte rolig, den var förutsägbar, vidriga barnskådisar, den berörde verkligen inte. Samma gamla vanliga från Sandler, han kan bara spela en karaktär. Vad ser ni för filmer egentligen om ni tycker att den här var bra? *screwy*
Thorwaldsson
2006-10-08, 09:34
Är det här en skämttråd eller?
Den var inte rolig, den var förutsägbar, vidriga barnskådisar, den berörde verkligen inte. Samma gamla vanliga från Sandler, han kan bara spela en karaktär. Vad ser ni för filmer egentligen om ni tycker att den här var bra? *screwy*
Toltally agree. Den lilla tankeställare som filmer försöker få fram, spoileras totalt av såväl skådespelare som av manus. Skitfilm
Får jag fråga vad som var dåligt med den, förutom att den var förutsägbar, men det är väll 99% av alla filmer som krängs ut nu?
Jag tycker bara att den inte lyckades övertyga. Trailern visade dessutom en helt annan bild av filmen. Det finns bättre "tänk-efter" filmer helt enkelt.
Longshot
2006-10-08, 10:31
Tycker den var sjukt överdriven och är väldigt besviken då Mr Sandler brukar hålla sig till bättre produktioner än såhär...
Ja t ex: Gudfadern, Donnie Brasco, Heat, Borta med vinden etc
Tyckte inte den var speciellt bra. Men såhär ett tag i efterhand så känns har den vuxit till en ok film.
Jag såg "The butterfly effect 2" dagen före jag såg "Click", och jag väntade mig en vanlig skön Sandler film, men istället fick jag se samma stuk som dagen innan.
Men jag tyckte den var ok, men jag är lite less sånna här filmer.
Döpa om den till "The butterfly effect 3"?
Riktigt bra. Inget komplicerat som förs fram, men det görs på ett bra sätt. Ena stunden skrattar man, andra gråter man. Inte sitter jävligt uttråkad och tänker "jaja, skiter väl i vad fan de gör ta slut någon gång". Fler såna här filmer :thumbup:
Trodde oxå att den här tråden var ett skämt.
Jag har gillat Sandler sen SNL, kollar alltid hans filmer. Christopher Walken är en av mina högst rankade skådisar.
Men den här rullen är ju långt ifrån en film man blir tårögd av.
Minst av allt så får man väl sig en tankeställare?
Som sagt innan, den var lika förutsägbar som så ofta annars i Sandlers filmer. Som vanligt har han en foxy lady vid sin sida, och det går alltid jättefel, innnan det vänder o allt blir bra. Lättsmällt är ett passande ord.
Se Spanglish istället, om ni vill se en film där han gör bra ifrån sig som skådis.
Slartibartfast
2006-10-08, 11:24
Jag lollar åt att folk använder uttryck som "bra skådisprestation" och "Adam Sandler" i samma inlägg.
Nej, jag tänker inte se filmen. Den är säkert kass.
hahavaffan
2006-10-08, 11:53
Jag förväntade mig en riktigt kass film. Men jag hade ju jävligt fel. Skrattade högt rätt så många gånger, plus det "fina budskapet".
bear.flowertwig
2006-10-08, 12:26
Perfekt. Precis vad jag behövde igår. Eftersom jag redan innan var ett känslomässigt vrak var det bara en våt fläck kvar efteråt. Sög i mig allt :thumbup:
Wennerberg
2006-10-08, 13:02
Jag tyckte om den, Gillar både Adam Sandler, Christopher Walken och Kate beckinsale.
Ni gillade "budskapen" i hans tidigare produktioner oxå va?
Att jävulen är ond, men godheten segrar alltid ändå?
Att man KAN vinna en golfturnering om man bara satsar, trots alla motgångar?
Att man kan vara en retard o ändå spela amerikansk fotboll?
Du stör dig verkligen på att andra kan ha en annan åsikt än din egen va?
Tycker du inte om filmen så låt bli att skriva i tråden
Tricklev
2006-10-08, 16:54
Nej, det gör jag inte, men i Click gjorde jag det.
Du stör dig verkligen på att andra kan ha en annan åsikt än din egen va?
Tycker du inte om filmen så låt bli att skriva i tråden
Tror du att det här forumet är till för folk som håller varandra i handen o tycker likadant? Måste jag starta en egen tråd för dom som inte tycker om Click? U crack me up..
Nej, det gör jag inte, men i Click gjorde jag det.
Wow, touche!
Tror du att det här forumet är till för folk som håller varandra i handen o tycker likadant? Måste jag starta en egen tråd för dom som inte tycker om Click? U crack me up..
Nä
"U crack me up.." för att citera dig lite mer "Wow, touche!" *rolleyes*
Bra är ett ord som inte ska nämnas på samma sida som den här filmen. Genomled den endast tack vare Kate's "Rocking body".
Det var Sandlers by far sämsta film någonsin. Se honom prestera i filmer som Punch drunk love och Anger management istället.
shadowfire
2006-10-08, 22:49
Blev lite besviken på Adam Sandlers skådespeleri, tycker han har gjort betydligt bättre filmer, men filmen överlag var så ruggigt bra att jag får ge den toppbetyg.
Humor på min nivå, kärlek/familjeliv, ett riktigt bra budskap osv.
Filmen bygger på den bistra vardagen som så många lever i och verkligen målar upp "att ta någon för givet" så tydligt att man får en tankeställare om sitt eget liv.
Jag kan av personliga skäl sätta mig exakt i filmen med, jag kan tänka mig att någon som aldrig förlorat en nära anhörig eller som aldrig känt riktig kärlek till någon tycker filmen är skräp.
Nä
"U crack me up.." för att citera dig lite mer "Wow, touche!" *rolleyes*
Va? Du får använda smileys och uttryck som "Nä", men jag får inte använda mig av engelska?
Va? Du får använda smileys och uttryck som "Nä", men jag får inte använda mig av engelska?
"U" är inte engelska. ;)
"U" är inte engelska. ;)
Damnit!
petersson
2006-10-09, 09:31
Ska nog se filmen ikväll!
Gillar för övrigt Sandler i Happy Gilmore, den är lagom underhållning :)
haha..hm ja jag har inget bra svar på de, du vann :)
GT_Razor
2006-10-09, 12:58
Jag såg den i helgen! Tyckte den var rätt bra, och bästa prestation Sandler gjort iaf. Inte ofta man ser honom i så känsliga scener som fanns med på en del ställen. En bra, underhållande och samtidigt lite sorglig film.
Scenen där han ser sig själv sitta vid kontoret och säger åt sin gamle far att han visste om "the coin trick" och man sedan ser pappan gå mot dörren gråtandes....fick mig att fälla några tårar...och han sedan spolar fram och tillbaka när pappan säger "i love you son"...där grät jag nästan..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.