Visa fullständig version : South Park - Make Love Not Warcraft
Jag antar att den kommer vara här, men den är lite liten:
http://www.wowsouthpark.com/
Här är den i större format men risken är väl att de som gör south park inte gillar det och får den borttagen, så länken kanske slutar fungera:
http://video.google.com/videoplay?docid=8447168121288910882&q=south+park+warcraft
Tricklev
2006-10-07, 18:20
Räknas inte detta som illegal fildelning, eller har South Park skaparna gått med på att ni delar runt detta på internet?
Kolozzeum + fildelning = Varningar.
skaparna gillar att deras serie sprids via fildelning etc. så det är inget problem
hahavaffan
2006-10-07, 18:29
Så det är inget riktigt South Park avsnitt? Det är alltså nån som klippt ihop ljud och bild med WoW-saker?
tossefar
2006-10-07, 18:33
skaparna gillar att deras serie sprids via fildelning etc. så det är inget problem
Det är lika olagligt för det :)
tossefar
2006-10-07, 18:34
Så det är inget riktigt South Park avsnitt? Det är alltså nån som klippt ihop ljud och bild med WoW-saker?
Jo det är ett riktigt avsnitt. S10E08. Den har förresten redan varit uppe i wow-tråden.
Kollade på den nu, fick två känslor av den.
1: Fan va nördiga folk är som spelar WoW.
2: Jag vill fan börja spela WoW :D
fruktansvärt roligt avsnitt. skrattade högt flera gånger.. underbart med sådan inledning på andra halvan av s10.
Jävligt snyggt och skoj avsnitt faktiskt. Välgjort.
http://img162.imageshack.us/img162/250/cartmanfr3.gif
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: "How do you kill that which has no life?". <3 South Park
Hahaha, jag skrattade högt när de två Blizzard-anställda skulle ge Stans farsa svärdet. :laugh:
"We can't trust the sword of a thousand truths to a noob!"
"Sounds to me like we don't have a choice. Give me the sword!"
"AAAHHH!!"
hahahahahah :laugh:
Suveränt avsnitt, särskilt för alla wow-nördar. Roligaste på länge! :laugh:
Det är lika olagligt för det :)
Nej?
Haha! Fan vilket skönt avsnitt! :cool:
tossefar
2006-10-07, 22:52
Nej?
Jo självklart, även om skaparna gillar att fildela så är det inte en officiell tillåtelse. Avsnitten ägs självklart inte heller av skaparna, det är tvbolaget som väljer vart avsnitten ska säljas. De tycker självklart inte om fildelning, och tillåter det ännu mer självklart ej.
Jo självklart, även om skaparna gillar att fildela så är det inte en officiell tillåtelse. Avsnitten ägs självklart inte heller av skaparna, det är tvbolaget som väljer vart avsnitten ska säljas. De tycker självklart inte om fildelning, och tillåter det ännu mer självklart ej.
Har funderat på det där med southpark och rättigheter. Jag menar, hur kan en sida som mrtwig.net klara av att stanna uppe?
Tar sig kanske runt lagen genom att endast länka till torrenter, eller?
Ska se avsnitter senare. Hoppas det blir kul, även om jag aldrig varit värst inne i wow.
tossefar
2006-10-07, 23:02
Har funderat på det där med southpark och rättigheter. Jag menar, hur kan en sida som mrtwig.net klara av att stanna uppe?
Tar sig kanske runt lagen genom att endast länka till torrenter, eller?
Ska se avsnitter senare. Hoppas det blir kul, även om jag aldrig varit värst inne i wow.
Japp, de länkar aldrig till filen i sig, utan bara till folk som delar ut den.
Räknas inte detta som illegal fildelning, eller har South Park skaparna gått med på att ni delar runt detta på internet?
Kolozzeum + fildelning = Varningar.Jag vet inte, jag tycker att det borde vara olagligt men folk har ju länkat till videoklipp hur länge som helst på kolozzeum och ingen har brytt sig förr. Typ alla klipp på Internet är väl olagliga...skaparna gillar att deras serie sprids via fildelning etc. så det är inget problemVet du det eller tror du det? Vad tycker utgivarna?Så det är inget riktigt South Park avsnitt? Det är alltså nån som klippt ihop ljud och bild med WoW-saker?Det är riktigt.Jo självklart, även om skaparna gillar att fildela så är det inte en officiell tillåtelse. Avsnitten ägs självklart inte heller av skaparna, det är tvbolaget som väljer vart avsnitten ska säljas. De tycker självklart inte om fildelning, och tillåter det ännu mer självklart ej.Vet inte vad du menar med tvbolaget, kanalen som sänder det lär ju inte ha något att säga till om i den här frågan, däremot företaget/bolaget som gör avsnitten, vilket jag inte vet vilka det är kan ju ha mer att säga till om än de som jobbar med själva serien, om det nu inte är samma personer.
Vet inte vad du menar med tvbolaget, kanalen som sänder det lär ju inte ha något att säga till om i den här frågan, däremot företaget/bolaget som gör avsnitten, vilket jag inte vet vilka det är kan ju ha mer att säga till om än de som jobbar med själva serien, om det nu inte är samma personer.
Varför skulle produktionsbolaget bry sig? Dom har ju redan sålt rättigheterna att visa avsnitten till tv-kanalen. Det är tv-kanalen som förlorar pengar genom minskade reklamintäkter om de inte är ensamma om att visa programmet.
http://img162.imageshack.us/img162/250/cartmanfr3.gif
Det där var helt ärligt det enda jag fann särskilt roande med det här avsnittet, Cartmans mammas kommentar när han sket :laugh:
Resten var rätt lamt tyckte jag...
Varför skulle produktionsbolaget bry sig? Dom har ju redan sålt rättigheterna att visa avsnitten till tv-kanalen. Det är tv-kanalen som förlorar pengar genom minskade reklamintäkter om de inte är ensamma om att visa programmet.Men det är ju flera tv-kanaler som köper rättigheterna, och de köper ju bara rättigheterna att få visa serien, de köper ju inte hela serien. Produktionsbolaget kanske bryr sig inför eventuella DVD-släpp o dylikt.
Nu är det ju bara fånigt att säga att någon faktiskt förlorar pengar på det, egentligen, men ändå ;/
Fatalist
2006-10-08, 01:32
Det där var helt ärligt det enda jag fann särskilt roande med det här avsnittet, Cartmans mammas kommentar när han sket :laugh:
Resten var rätt lamt tyckte jag...
Tjurig för att du känner dig träffad?
Tjurig för att du känner dig träffad?
Nej, jag spelar inte WoW och har aldrig gjort det (mer än provat det i några timmar). Jag tyckte bara att "skämten" var lama och inte särskilt träffande, inte roliga. Speciellt alla in-game scener förstörde.
Tjurig för att alla inte tycker likadant? ;)
Såg det precis.. var riktigt kul, även om jag har lyckats hålla mig från wow. Gjorde ett medvetet val när jag aldrig började spela det.. kom ihåg vad som hände när diablo ii kom ut. Mitt liv försvann..
Och nu går rykten om diablo III! Får nästan hoppas att det inte är sant :D
Såg det precis.. var riktigt kul, även om jag har lyckats hålla mig från wow. Gjorde ett medvetet val när jag aldrig började spela det.. kom ihåg vad som hände när diablo ii kom ut. Mitt liv försvann..
Och nu går rykten om diablo III! Får nästan hoppas att det inte är sant :DStår TBA 2006 på både Gamespy o IGN så det borde ju betyda att det är sant?
Står TBA 2006 på både Gamespy o IGN så det borde ju betyda att det är sant?
Ja, jag vet. Men har fortfarande inte sett något utlåtande från blizzard. Är ju så himla mycket rykten så man inte vet vad man ska tro.
Helt säkert är dock att blizzard har sökt personal som skulle jobba med teamet bakom diablo och diablo II.
I skrivande stund så annonseras första delen av tre i ny diablobok, och de söker filmskapare (blizzard.com). Hrm.. Fast att söka filmskapare nu om det ska släppas i år verkar ju lite sent..
Har funnits rykten om att spelet varit klart i flera år, men att det görs om hela tiden..
http://www.gamingsteve.com/archives/2006/02/rumor_diablo_ii.php
Hrm.. Fast att söka filmskapare nu om det ska släppas i år verkar ju lite sent..
Det ska ju inte släppas i år som jag förstått det. TBA 2006 betyder ju att de kommer, 2006, sätta ett datum för releasen.
Var ju suveränt det avsnittet! Har spelat en del olika mmorpgs tidigare och det kändes som att de lyckats identifiera kärnan i många mmo's. Språket, känslan, sploitare, grinden, spela i grupp, ledarrollen, ansiktsuttrycken och sittställningarna RL på de som spelade osv osv.
Bland de roligaste var hur de grindade repetitivt på boars och när de nått grindmålet kom frågan... "Vad ska vi göra nu?"
Nä, tur att man kom på att det är bättre att grinda RL istället. :D
Fast nog blir man lite sugen att spela mmorpg igen till och från
Ja, faan va man blir sugen på MMORPG nu. Det va ganska träffande, hela avsnittet.
Wennerberg
2006-10-08, 13:10
när cartman skiter är bäst HAHA
Det ska ju inte släppas i år som jag förstått det. TBA 2006 betyder ju att de kommer, 2006, sätta ett datum för releasen.
Ah ok, jag trodde det betydde att det skulle släppas då..
grisbil3n
2006-10-08, 22:38
Inte spelat nå mmorpg så jag tyckte inte det va direkt cepekul som det faktiskt brukar vara.
Wennerberg
2006-10-08, 23:45
Inte spelat nå mmorpg så jag tyckte inte det va direkt cepekul som det faktiskt brukar vara.
cepe?
grisbil3n
2006-10-08, 23:47
cepe?
cepekul=jävligt kul
:confused:
cepekul=jävligt kul
:confused:
:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.