Visa fullständig version : alkohol ginseng
var nere på hälsokostbutiken och letade efter lite flytande ginseng.
nu när ja fått tag på burken så ser jag att de står att varje dos innehåller 2,1% alkohol. jag personligen undviker alkohol totalt nu när jag tränar, även fast 2,1% alkohol är väldig lite, så känns det dumt i det långa loppet att få i sig mängden dag efter dag, det måste väl ändå ha någon negativ effekt även fast den är väldigt minimal?
Men hallå, hur mycket ginseng har du tänkt äta? Är det inte bara några mililiter ginseng åt gången man tar? Säg 10 ml då/dos, och 2% av det bli 2 ml. Det är ju ingenting. Och det har knappast någon påverkan alls på din hälsa.
det är 2.1% per 15ml som är dosen. alltså 2.1% per dag. så vitt jag minns så ska alkohol försämmra näring och protein upptaget.
det är 2.1% per 15ml som är dosen. alltså 2.1% per dag. så vitt jag minns så ska alkohol försämmra näring och protein upptaget.
Ja. Och 2,5 % av 15 ml är 0,38 ml, alltså drygt en tredjedels ml. Då tror jag att de luftföroreningar du dagligen andas in är till större skada.
BorisBoris
2006-10-06, 14:04
I stort sett allt du äter innehåller nån form av alkohol.
alexsingh
2006-10-06, 14:11
filmjölk te x innehåller 0,2 % alkohol.. beroende på hur gammal den är
vi är alltså alla alkoholister på ett eller annat sätt :naughty:
Alkohol bryts ner redan i magsäcken, med största sannolikhet kommer inget ut i tarmen. Det är ju som sagt en minimalmängd du pratar om...
det är 2.1% per 15ml som är dosen. alltså 2.1% per dag. så vitt jag minns så ska alkohol försämmra näring och protein upptaget.0.315 ml som sagt, på säg 70cl hade det gett hela 0.045% alkohol... Inte dödligt hur som helst ;)
Så det är som att dricka en 1/1000 sjuttis om dagen ;/
Eller en utspritt på 3 års tid dagligen... ;/
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.