Visa fullständig version : Farligt att svälja tugummi?
just precis så råkade jag på nåt konstigt sätt svälja mitt tugummi...Är detta farligt? Man har ju hört hidtorier om att det kan fastna i magsäcken osv.. Någon som vet? :em: *cry*
just precis så råkade jag på nåt konstigt sätt svälja mitt tugummi...Är detta farligt? Man har ju hört hidtorier om att det kan fastna i magsäcken osv.. Någon som vet? :em: *cry*
har svalt 100-tals tugummin å jag lever:thumbup:
Så länge man inte är en småfågel så är det nog ingen fara.
Min dagmamma sa till oss ungar att alla tuggummin man svalde stannade i magen och flätades samman i en enda stor knut.. många fina drömmar man hade efter det. :Virro :D
Men nej det lär inte vara farligt då jag och alla jag känner svalt oräkneligt antal och inte sett några knutar...... än. *popcorn*
EDIT: +1 på ogges, släng ALDRIG tuggummin direkt i naturen, fåglarna dör.
Jag tycker att det är lite lustigt att de bara kan skriva "gummibas" utan att nämna vad något utav det är.
EDIT: +1 på ogges, släng ALDRIG tuggummin direkt i naturen, fåglarna dör.
Inte döda söta jåglar! :(
petersson
2006-10-06, 13:35
Hörde att det där med fåglarna är en myt.
Inte döda söta jåglar! :(
Näe *grr27*
Har faktiskt en meritlista på mer än en ungjävel jag skällt ut för det där. :D andra skänker pengar till räddadjurfonder jag agerar i samhället! samt ger ungar blöta brallor.
Näe *grr27*
Har faktiskt en meritlista på mer än en ungjävel jag skällt ut för det där. :D andra skänker pengar till räddadjurfonder jag agerar i samhället! samt ger ungar blöta brallor.
Du har inte skällt på mig *popcorn*
Hörde att det där med fåglarna är en myt.
Definitivt ingen myt!
Nästa gång du ser en ungjävel spotta i naturen - på med roiid-facet bara. :krampus
MELA: Kommer till götet snart och styr upp. :whipped: :D
MELA: Kommer till götet snart och styr upp. :whipped: :D
Bra. Jag behöver lite skäll *kissass*
petersson
2006-10-06, 14:17
Definitivt ingen myt!
Nästa gång du ser en ungjävel spotta i naturen - på med roiid-facet bara. :krampus
Ok :) Haha då blir det hålla ungen uppochner och ruska vettet ur honom (samt ta alla småslantar som ramlar ur).
Lite högt GI men annars är det väl ok.
OOps, det här med GI-hysteri känns så 2005. *slap*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.