handdator

Visa fullständig version : Ryggskott?

Boers
2006-10-05, 20:10
Idag när jag var på gymmet och skulle köra skivstångsrodd, hände följande:
Jag var på mitt andra set, hade kör 1x12 innan på 50 kg. Efter ca. 4-5 reps i andra setet knäckte det till i ryggen. Knaket kom ifrån den högra muskeln som följer ryggraden, och just nu gör det så jävla ont att jag inte kan stödja på vänsterbenet. :confused:
Någon som varit med om något liknande?
Kan även tillägga att jag använde bälte när detta hände, och jag är inte ovan vid övningen, därför känns det extra konstigt:(

Guddi
2006-10-05, 20:45
Idag när jag var på gymmet och skulle köra skivstångsrodd, hände följande:
Jag var på mitt andra set, hade kör 1x12 innan på 50 kg. Efter ca. 4-5 reps i andra setet knäckte det till i ryggen. Knaket kom ifrån den högra muskeln som följer ryggraden, och just nu gör det så jävla ont att jag inte kan stödja på vänsterbenet. :confused:
Någon som varit med om något liknande?
Kan även tillägga att jag använde bälte när detta hände, och jag är inte ovan vid övningen, därför känns det extra konstigt:(
Strålar smärtan? Om den gör det, vart känns det?

angående bälten så finns det inget som säger att det hjälper någonting alls mot skador och om du tränar på 50kg så är det totalt onödigt, lär dig korrekt teknik från början istället.

Boers
2006-10-06, 11:38
Nej, smärtan strålar ej. Det är endast en lokal smärta i muskeln bredvid ryggraden (den högra).

Okej, jag ska lyssna på detta, och ta det lite lugnare i framtiden. Tack för ditt svar.