Visa fullständig version : Med höstmörker kommer tröttheten..
knazcandy
2006-10-04, 19:05
Jag påverkas otroligt mycket av höstmörkret och den gråa dagen.
Dagarna gäspas igenom, trots att jag är noga med kost, träning och mina timmar i sängen. När mörkret kommer om kvällen är det otroligt tufft att ta sig igenom ett pass, iallafall ett tufft pass.
Verkar som om detta är vanligt för oss nordbor?
Finns det fler här som känner som jag? Några tips?
grabben i skogen
2006-10-04, 19:07
Dagarna gäspas igenom, trots att jag är noga med kost, träning och mina timmar i sängen. När mörkret kommer om kvällen är det otroligt tufft att ta sig igenom ett pass, iallafall ett tufft pass.
själv tycker jag tvärtom. Börjar vakna till liv nu när det börjar bli härligt kallt ute. på sommaren är man ju halvdöd hela tiden, man kan inte gå ut för soljäveln steker. Man kan inte sova riktigt för man ligger i en pöl av svett i ett sovrum som håller 30 grader dygnet om..
HEJA HÖSTEN!
Jag är också rejält trött på värmen och ser fram emot en mysig höst.
ContaBus
2006-10-04, 19:10
själv tycker jag tvärtom. Börjar vakna till liv nu när det börjar bli härligt kallt ute. på sommaren är man ju halvdöd hela tiden, man kan inte gå ut för soljäveln steker. Man kan inte sova riktigt för man ligger i en pöl av svett i ett sovrum som håller 30 grader dygnet om..
HEJA HÖSTEN!
DITO!!!!:thumbup: :thumbup:
Det blir skönt i vinter när man ska till skola/jobb/gym och får pulsa elelr cykla på oplogade vägar där framhjulet på cykeln skär i snön och sträckan som normalt tar 10 minuter tar säkert 25 min.
Hösten eller sensommaren (när det inte är jättevarmt) är nog bäst för att vara pigg. Jag känner att jag orkar jobba mycket och det gör inget om jag tar bort några minuter från rasten för att jobba, gymmandet börjar också komma igång på allvar nu i höst.
blekfet2
2006-10-04, 19:22
Är jag den enda som blir pigg under hösten!?
Kan ha något med min höga konsumtion av kaffe att göra ;)
Det är fördjävligt. Har inga bra tips. Härda ut typ.
Gillar inte hösten alls.
Gillar sommaren bäst.
King Grub
2006-10-04, 19:36
Jag blir helt tvärtom; pigg och rask när det är mörkt, friskt och svalt. Hata sommaren.
Rock'nRoll
2006-10-04, 19:38
Oktober är den bästa månaden.
King Grub
2006-10-04, 19:39
Ja!
I sucks, klockan e halv nio...gymmet har alltså uppe 2timmar till, men ja skulle aldrig orka släpa mig dit nu, det e ju för fan natt nästan.
Samma sak med mina morgon/kvällsprommenader.
Hate it
Hösten är förjävla gorgous *popcorn* med det menar jag alla vackra löv samt ny höstgarderob - resten suger. :D Men alla årstider har sin charm.
Glädje tips:
-ÖKA kolhydraterna
-ÖKA koffeindosen
-ÖKA cardion i förhållande till styrke(intervaller är iaf nåt som ger mej mer glädjerus än styrke..)
-Gå oftare på massage
-Ät mer choklad
-Bli kär :love:
shadowfire
2006-10-04, 19:42
Hösten/vintern suger. Snart kolsvart då man går till jobbet, sitter i en "bunker" typ Fort Knox i 9-10 timmar, sedan kolsvart då man går hem. Helgen då man äntligen blir ledig spöregnar det eller är snöstorm, alternativt -22 grader.
Nej våren o sommaren äger.
Tur det finns kärringgrillar man kan använda vintertid för o få ljus o energi.
Jag hatar hösten och mörkret. När det började bli mörkare utomhus så var jag helt trött i huvet i ca 2 veckor, men nu har jag vant mig rätt så bra. Det är ändå en stor skillnad hur jag känner mig under sommaren jämfört med hösten. Det blir värre när det blir kallt också.
Att ha på alla lampor och se till att ha så ljust som möjligt hemma. Det är nog det enda jag kan rekommendera för ett sånt här dystert årstid.
Jag gillar hösten, äntligen kan man gå ut utan att direkt svetta ner samtliga kläder.
Det som är bra med hösten är att man slipper få dåligt samvete för att man "måste" vara ute. På hösten är det tillåtet att sitta inne och kolla film, spela datorspel och bara mysa allmänt.
Alla årstider behövs, annars hade vi inte uppskattat de andra.
grabben i skogen
2006-10-04, 19:51
ja hösten är helt klart bästa årstiden! pigg och rask kliar jag min stora ....
Gilla rhösten just pga mörkret och den sköna härliga luften , så skall luft som är optimal att andas vara.
tips för att må bättre är nog att vara ujte på dagarna då det är ljust.+
ArnoldOnLehmä
2006-10-04, 20:00
Jag hann inte kasta diskus idag efter jobbet för det blev mörkt precis när jag kom till diskusringen. Jag kommer vara arg på jobbet imorrn :( Dock så har jag äntligen tid och spela battlefield 2.:D
shadowfire
2006-10-04, 20:02
Gilla rhösten just pga mörkret och den sköna härliga luften , så skall luft som är optimal att andas vara.
tips för att må bättre är nog att vara ujte på dagarna då det är ljust.+
Mkt bättre med den varma, fuktiga luften en sommarkväll då man sitter i shorts o bar överkropp, fortfarande blöt efter kvällsdoppet... känner doften av nygrillat och hör stämmorna av en gitarr vid lägerelden.
Faaaaaaaaaaan jag har inte fått nog av sommaren som var nu känner jag...
Jag blir helt tvärtom; pigg och rask när det är mörkt, friskt och svalt. Hata sommaren.
På sommaren för jag oanade krafter! Man känner verkligen energin sugas in i en , POWER!
På hösten känner man sig som en urvriden disktrasa helt tom på energi.
Vi är enormt olika på den punkten. :)
Var får du energin ifrån på hösten?
grabben i skogen
2006-10-04, 20:21
På sommaren för jag oanade krafter! Man känner verkligen energin sugas in i en , POWER!
På hösten känner man sig som en urvriden disktrasa helt tom på energi.
Vi är enormt olika på den punkten. :)
Var får du energin ifrån på hösten?
Den kyliga härliga luften antar jag. inte bastuvärmen som är på sommaren. Just att man faktiskt kan gå ett par km utan att svettas är en härlig känsla!
grabben i skogen
2006-10-04, 20:22
Mkt bättre med den varma, fuktiga luften en sommarkväll då man sitter i shorts o bar överkropp, fortfarande blöt efter kvällsdoppet... känner doften av nygrillat och hör stämmorna av en gitarr vid lägerelden.
Faaaaaaaaaaan jag har inte fått nog av sommaren som var nu känner jag...
Du som är lappjävel är väl inte van vid någon sommar alls? Såna som du ska trivas på vintern och köra skoter fulla.
shadowfire
2006-10-04, 20:24
Du som är lappjävel är väl inte van vid någon sommar alls? Såna som du ska trivas på vintern och köra skoter fulla.
:laugh:
Jag har ju inte gjort annat än kört snöskoter o druckit vargtass hela mitt liv, nu vill jag fan ha värme o tina opp på allvar... -30 grader och bilar som fryser fast varje dag i en månads tid är inte så jävla skoj i längden. ;)
Jag gillar hösten, äntligen kan man gå ut utan att direkt svetta ner samtliga kläder.
det är för att du har för dålig kondis!!!!
jag tycker mörkret är jobbigt.
ska jag fly till Aussie i år igen?
skulle kunna tänka mig 2 månader.
tänk om jag kunde få ett nytt jobb och jag kan få 2 mån mellan minn nuvarande och nästa. Den planen har jag alltid och det slutar med att jag jobbar dubbelt istället. Go figure?!
Fly till Aussie i 2 månader Cillia, ta mycket kort, g'day mate och surfa mkt.
Kommer du tebaks sedan med en FEDE bränna!
Löjtnant Blank
2006-10-04, 20:35
Jag tål inte heller mörkret, och har därför precis börjat käka 5-HTP (serotoninhöjare). Får se om det hjälper.
http://www.goodnessdirect.co.uk/detail/868375b.jpg
Jag gillar sommaren men min absoluta favorittid på året närmar sig nu. Både höst och vinter är härlig.
Mörkret lider jag inte alls av. Förstår att det är jobbigt för de som mår dåligt av mörkret och bor i det här landet. Varför inte flytta till ett annat land? Seriös fråga alltså, det är väl inte kul att gå runt och vantrivas halva året.
Kyla och mörker suger! Många av er bor trots allt lite längre söderut och inte uppe i Norrbotten där man knappt ser något ljus alls under flera månader =) Det optimala för mig vore:
sol upp: ca 04.00
sol ner: ca 21.00.
Riktig höst har jag absolut inget emot men skippa förf-n vintern på 5 månader. 1 månad med snö och kyla räcker.
/A
Älskar hösten, min favoritårstid! Skönt att kunna ha jacka på sig utomhus utan att svettas ihjäl. Skönt att kunna vara ute och inte må konstant dåligt av pollenallergi. En promenad i höstmörkret gör mig nostalgisk, lite sentimental och på riktigt bra humör.
Heja hösten! Synd att den är så kort.
Helena B
2006-10-04, 22:02
Jo jag brukar bli väldigt trött under oktober/november och få en liten depression. Fast jag gillar hösten, alla årstider har sin charm.
Man kan gå härliga höstpromenader och titta på naturens alla färger.
Krypa upp i soffan (med raggsockorna på) med en filt, en bra bok, en kopp te och stearinljus tända i lägenheten eller varför inte framför den öppna spisen (om man har tillgång till en sådan).
Men det allra härligaste med hösten är att julen närmar sig :love:
http://img508.imageshack.us/img508/9894/autumn20colors20white20mountains20new20hampshirezg 0.jpg
Älskar den friska höstluften, totalt fri från pollen. Skönt att det blir lite svalare också, då känner man ju att man lever;)
heltzonicka
2006-10-04, 23:53
Höst vinter vrider mitt huvud uppånervänsteråhöger, jag mår riktigt kasst verkligen.
Igår gick jag och la mig 23:20, gick upp idag 15:35.
Nånting är fel säger Doctor Snuggles.
Löjtnant Blank
2006-10-04, 23:58
Höst vinter vrider mitt huvud uppånervänsteråhöger, jag mår riktigt kasst verkligen.
Igår gick jag och la mig 23:20, gick upp idag 15:35.
Nånting är fel säger Doctor Snuggles.
Jag föreslår att du emigrerar eller börjar knarka. Seriöst, det där är inte nyttigt.
shut teh face
2006-10-05, 00:06
Ähmen vafan ska man med vinter och kyla till? Man går upp tidigt för en morgonpromenad och fryser så fläsket konserveras. Man kan inte hålla en snabb hastighet utan att ramla 3-4 gånger. Sommaren är iofs också jobbig, nää, sommar-natt året runt!
sommaren är bäst utan tvekan...fan ska man med mörker och kyla till
Löjtnant Blank
2006-10-05, 00:35
Jag undrar vad man ska med mörker och kyla till?
Det enda som slår den första vårdagen är den första höstdagen.
Den svenska hösten är så galet vacker!
Precis som alla andra höstar så går träningen strålande, och det är som sagt väldigt skönt att inte svetta ner alla kläder direkt. MEN, i övrigt är det grymt trist.. just mörkret är drygt.
Hösten e vacker i 1-2 veckor sen suger den totalt ifall man inte har en liten tösabit o mysa med som lyser upp tillvaron.. Lite kallt o obehagligt, så kryper man ner under en filt o ser på film eller går ut o går när d e stindvilla.. Då e hösten som bäst.. annars uuuuh *grr27*
heltzonicka
2006-10-05, 01:25
Jag föreslår att du emigrerar eller börjar knarka. Seriöst, det där är inte nyttigt.
Lättare sagt än gjort, jag har börjat spåna på en resa utomlands vinterhalvåret iår igen.
Thailand verkar soft faktiskt, förra året var jag och snurrade i Australien.
Jag gillade verkligen landen men det var d y r t.
Vad ska man göra när man är född i fel generation och i fel land?
Flytta? Enkelt att säga svårare att göra.
Hösten är bäst. Lagom temperatur, fin natur och mörker.
MM helt underbart med höst, mörkt när man åker till jobbet och mörkt när
man kommer hem. Regnar och blåser när man står på ställningarna så
plast och skit slits loss.
Sen kommer vintern då man fryser fingrarna av sig för man måste hålla på med vatten och man ser inte ett skit och måste rika lampor emot väggarna.
Älskar hösten, min favoritårstid! Skönt att kunna ha jacka på sig utomhus utan att svettas ihjäl.
Prova ta av dig jackan på sommaren så uppskattar du värmen bättre.
Inget går upp emot en svensk sommar. Jag hade helst haft svensk sommar året runt om det gått. Höst, vinter och vår går fetbort för mig, det finns inget tråkigare.
HEJA HÖSTEN!
+1
Gillar hösten!
Lite svalare temperaturer gör att man blir piggare. Det är lättare att fokusera på jobb när inte så mycket annat locker. Mer fokus på mat och sömn för att orka med dagarna, vilket ger en positiv effekt på träningen. På det hela mer lugn och ro.
Men sen kommer vintern å förstör allt *cry*
I sucks, klockan e halv nio...gymmet har alltså uppe 2timmar till, men ja skulle aldrig orka släpa mig dit nu, det e ju för fan natt nästan.
Samma sak med mina morgon/kvällsprommenader.
Hate it
därför finns det koffeintabletter.. Sov 4 timmar inatt, va tror du jag kmr stoppa i mig innan mitt pass runt 16:00 idag? (ja nu har du chansen att skriva något roligt) *flex*
Äntligen kommer mörkret och snön. Hatar sommaren när det är sviningt varmt och ljust hela natten :(
Det som suger med hösten i Uppsala är att det blåser konstant. Dessutom är det alltid motvind när jag cyklar till skolan.
s_himself
2006-10-05, 08:46
kom tillbaka sommaren säger jag! det är så mycket härligare, folk är gladare och piggare. Man ser mycket mer människor ute på gatorna om dagarna och även om kvällarna. Sverige är så jävla dåligt på det som det räcker, på vintern är det tvärdött verkligen. Sverige skulle inte skadas om vi fick lite atmosfär och lite av den mentalitet som dom har i sydeuropa.
Sommaren är härlig. Hösten är mysig, vintern är jobbig och våren är skön och mysig den med. Vad ska man med mörker till?:(
edit: det enda possitiva jag ser med vintern är att man inte gör så mycket så man kan spara lite pengar tills det blir vår/sommar igen.
Bronkitkorv
2006-10-05, 09:41
Hösten är för jävla kort bara, i mitten av november är sista höstdagen och ofta sista dagen man får se solen innan februari. I mitten av november får jag alltid en jävla höstdeppresion. Jag hatar november december och januari som pesten och tycker dom borde tas bort från almanackan...
kom tillbaka sommaren säger jag! det är så mycket härligare, folk är gladare och piggare. Man ser mycket mer människor ute på gatorna om dagarna och även om kvällarna. Sverige är så jävla dåligt på det som det räcker, på vintern är det tvärdött verkligen. Sverige skulle inte skadas om vi fick lite atmosfär och lite av den mentalitet som dom har i sydeuropa.
Sommaren är härlig. Hösten är mysig, vintern är jobbig och våren är skön och mysig den med. Vad ska man med mörker till?:(
edit: det enda possitiva jag ser med vintern är att man inte gör så mycket så man kan spara lite pengar tills det blir vår/sommar igen.
Varför bor du kvar i Sverige om klimatet är skit, mörkret är skit och vi har en tråkig mentalitet?
Jag tål inte heller mörkret, och har därför precis börjat käka 5-HTP (serotoninhöjare). Får se om det hjälper.
http://www.goodnessdirect.co.uk/detail/868375b.jpg
Låter intressant. Jag vill höra sen hur det funkade för dig.
Löjtnant Blank
2006-10-05, 11:38
Låter intressant. Jag vill höra sen hur det funkade för dig.
Om jag fortfarande skriver inlägg mitt i mörkaste januari, betyder det att de fungerar. Ett gott betyg är alltså att jag inte har tagit livet av mig om fyra månader.
Skoja ba. Här har du lite information om du är intresserad:
http://en.wikipedia.org/wiki/5-HTP
http://www.5htp.com/
s_himself
2006-10-05, 12:07
Varför bor du kvar i Sverige om klimatet är skit, mörkret är skit och vi har en tråkig mentalitet?
det possitiva med sverige överväger det negativa en hel del. Det är så mycket som är så mycket bättre här än överallt annars i världen. Jag står ut med det som är negativt, jag får fortfarande tycka illa om vissa saker. och skulle gärna vilja se dom ändringarna.
Jag tycker om sverige.. klart man inte kan tycker om allt, eller hur? Men du tycker om allt med din vardag och allt med sverige?
det possitiva med sverige överväger det negativa en hel del. Det är så mycket som är så mycket bättre här än överallt annars i världen. Jag står ut med det som är negativt, jag får fortfarande tycka illa om vissa saker. och skulle gärna vilja se dom ändringarna.
Jag tycker om sverige.. klart man inte kan tycker om allt, eller hur? Men du tycker om allt med din vardag och allt med sverige?
Nej, det finns mycket jag inte gillar med Sverige. Däremot har jag varit (och bott) i tillräckligt många andra länder för att inte hitta något jag hellre skulle vilja bo i.
Jag tycker däremot att det är konstigt hur en del kan vilja bo kvar när de tycker att så mycket är negativt i det här landet. Hade jag känt så skulle jag genast flytta för att inte behöva vara deprimerad större delen av året.
Corpobal
2006-10-05, 12:18
And a lustful feeling satisfies my soul
Dark thoughts roaming through my mind
Thoughts of destruction, thoughts of perversion
Can never the answer find
The light is my enemy
In lustful ecstasy
I hail the other side
I hail the night
s_himself
2006-10-05, 12:43
Nej, det finns mycket jag inte gillar med Sverige. Däremot har jag varit (och bott) i tillräckligt många andra länder för att inte hitta något jag hellre skulle vilja bo i.
Jag tycker däremot att det är konstigt hur en del kan vilja bo kvar när de tycker att så mycket är negativt i det här landet. Hade jag känt så skulle jag genast flytta för att inte behöva vara deprimerad större delen av året.
Jag har väl inte sagt att jag vill bo någon annan stans? Jag sa att sverige saknar delar av den sydeuropeiska mentaliteten och atmosfären. Att jag saknar det här. Jag blir inte deprimerad när vintern kommer.. Därimot tycker jag fortfarande det är tråkigt, jag gillar helt enkelt sommaren bäst för allt och alla livas upp. Det är varmt och skönt osv. Självklart finner jag det mysigt med vintern ibland också.. men jag tröttnar oehört fort på den.
Men det possitiva med sverige väger fortfarande över det negativa. Så jag vill inte flytta från sverige heller.
Jag har väl inte sagt att jag vill bo någon annan stans? Jag sa att sverige saknar delar av den sydeuropeiska mentaliteten och atmosfären. Att jag saknar det här. Jag blir inte deprimerad när vintern kommer.. Därimot tycker jag fortfarande det är tråkigt, jag gillar helt enkelt sommaren bäst för allt och alla livas upp. Det är varmt och skönt osv. Självklart finner jag det mysigt med vintern ibland också.. men jag tröttnar oehört fort på den.
Men det possitiva med sverige väger fortfarande över det negativa. Så jag vill inte flytta från sverige heller.
Mitt sista inlägg syftade inte direkt på dig. Jag menar folk som blir rejält deprimerade av vintern och även hatar det mesta andra som är "typiskt Sverige".
Löjtnant Blank
2006-10-05, 13:31
Mitt sista inlägg syftade inte direkt på dig. Jag menar folk som blir rejält deprimerade av vintern och även hatar det mesta andra som är "typiskt Sverige".
Det är inte så lätt att starta upp i ett annat land som du verkar tro.
Jag önskar iaf att det var längre somrar.
Om sommaren hade startat en månad tidigare och hållt sig två månader längre hade det varit opti! :)
Hösten får då offra sig lite.
Det är inte så lätt att starta upp i ett annat land som du verkar tro.
Vad i mitt inlägg säger att jag tror det? :confused:
När jag har bott och arbetat i andra länder har det största projektet varit att komma till rätta med det praktiska och kulturskillnaderna.
Jag får väl upprepa mig: Om jag däremot hade mått så riktigt pissdåligt i mitt hemland skulle jag tycka det var värt de eventuella besvär som en flytt medför.
s_himself
2006-10-05, 14:01
Jag önskar iaf att det var längre somrar.
Om sommaren hade startat en månad tidigare och hållt sig två månader längre hade det varit opti! :)
Hösten får då offra sig lite.
nja, ska vi säga vintern istället? Ska vi skaka hand på det? ;) Längre sommrar och kortare vintrar. :thumbup:
Det som suger med hösten i Uppsala är att det blåser konstant. Dessutom är det alltid motvind när jag cyklar till skolan.
vilken skola?
vilken skola?
UTH@pollaxbacken
JAAAAAG!!! Fan vad jobbig oktober är! Det är långt kvar till allt, bara tråkiga mörka veckor framöver *cry*
Svaret är;
http://catbull.com/alamut/Lexikon/Mittel/koffein.gif
Löjtnant Blank
2006-10-05, 16:56
Jag får väl upprepa mig: Om jag däremot hade mått så riktigt pissdåligt i mitt hemland skulle jag tycka det var värt de eventuella besvär som en flytt medför.
Good for you. Om jag hade varit fattig hade jag sett till att bli rik. Om jag hade varit beroende av heroin hade jag sett till att bli ren. Förstår du vart jag vill komma? Du skulle kanske flytta om du mådde skit, men majoriteten av de som lider av vinterdepressioner kan inte det, av olika skäl. Det är lätt för dig att säga: "Om du mår skit, varför flyttar du inte till Thailand?" Det är inte så enkelt. De kanske har familj här, eller banklån, eller är sjuka, och så vidare. Kliv av dina höga hästar.
Får väl sälla mig till den höst och vinter-ogillande skaran.
November - januari är hemskt. Depression, kyla, mörker och strejkande näsa.
Men flytta? Nej. Möjligen i en avlägsen framtid.
Good for you. Om jag hade varit fattig hade jag sett till att bli rik. Om jag hade varit beroende av heroin hade jag sett till att bli ren. Förstår du vart jag vill komma? Du skulle kanske flytta om du mådde skit, men majoriteten av de som lider av vinterdepressioner kan inte det, av olika skäl. Det är lätt för dig att säga: "Om du mår skit, varför flyttar du inte till Thailand?" Det är inte så enkelt. De kanske har familj här, eller banklån, eller är sjuka, och så vidare. Kliv av dina höga hästar.
Rätt värdelöst synsätt att leta efter saker som begränsar en.
ramagoen
2006-10-05, 17:50
Japp, hösten suger, jag e trött. Wtf. de va skönt på gymmet i somras när luftkonditioneringen va paj å man svettades ihjäl. Nu har dom lagat den å det är KALLT :'(
Skolan har börjat igen med.
Glad att jag iaf åker till tunisien imorn. :bow:
1 Vecka ifrån kalla sverige, hallelujah.
Men det allra härligaste med hösten är att julen närmar sig :love:
]
Håller så jävla med :love: spelar ingen roll hur gammal man blir eller hur mkt mer pengar man förlorar varje jul ju äldre man blir :D julen kommer alltid va underbar på ett mysko barndomsidylliskt vis. *popcorn*
Om jag fortfarande skriver inlägg mitt i mörkaste januari, betyder det att de fungerar. Ett gott betyg är alltså att jag inte har tagit livet av mig om fyra månader.
Skoja ba. Här har du lite information om du är intresserad:
http://en.wikipedia.org/wiki/5-HTP
http://www.5htp.com/
Köper du det från USA eller finns det att få tag i i landet?
ok, verkar finnas i Sverige.. Intressant produkt!
Löjtnant Blank
2006-10-05, 19:29
Rätt värdelöst synsätt att leta efter saker som begränsar en.
Leta? Hur naiva är ni egentligen? Har du ett banklån i halvmiljonklassen eller en blodsjukdom är det inte så lätt att leva strandraggarliv i Spanien.
Löjtnant Blank
2006-10-05, 19:30
ok, verkar finnas i Sverige.. Intressant produkt!
Yes, det är bara att googla på 5-HTP. Jag betalade 300 kr för 120 kapslar.
Helena B
2006-10-05, 21:13
Håller så jävla med :love: spelar ingen roll hur gammal man blir eller hur mkt mer pengar man förlorar varje jul ju äldre man blir :D julen kommer alltid va underbar på ett mysko barndomsidylliskt vis. *popcorn*
Eller hur, det är ngt magiskt med julen. Min mamma är 63 år och värre än alla jag känner när det kommer till jul och julbestyr :D Tycker det är så härligt och ett perfekt break med alla ljusen i det annars mörka december. Jag längtar till den dagen jag får börja spela julmusik utan att folk tycker man är knäpp.
Leta? Hur naiva är ni egentligen? Har du ett banklån i halvmiljonklassen eller en blodsjukdom är det inte så lätt att leva strandraggarliv i Spanien.
Im with you. :thumbup:
Vill man verkligen något ser jag inte varför man ska sitta hemma och gnälla istället för att försöka lösa de problem som är i vägen. Förstår inte riktigt vad som är naivt med det.
Eller hur, det är ngt magiskt med julen. Min mamma är 63 år och värre än alla jag känner när det kommer till jul och julbestyr :D Tycker det är så härligt och ett perfekt break med alla ljusen i det annars mörka december. Jag längtar till den dagen jag får börja spela julmusik utan att folk tycker man är knäpp.
:thumbup: :D
Min mor är preciis lika, risken är väl överhängande att du och jag dragit samma jackpott i genlotteriet.. hrrrm, time will tell. :D
Undra va statistiken på båtar som kör vilse är i juletider *popcorn* skulle faen inte förvåna mej om vi bidrar en del me tanke på hur huset ser ut då.
Hösten/vintern suger. Snart kolsvart då man går till jobbet, sitter i en "bunker" typ Fort Knox i 9-10 timmar, sedan kolsvart då man går hem. Helgen då man äntligen blir ledig spöregnar det eller är snöstorm, alternativt -22 grader.
Nej våren o sommaren äger.
Tur det finns kärringgrillar man kan använda vintertid för o få ljus o energi.
+1. Jag vill ha min sol tillbaka! Vem lade på locket?
+1. Jag vill ha min sol tillbaka! Vem lade på locket?
+1 gogol. Ibland undrar jag om det inte rinner klorofyll i mina ådror så beroende jag verkar vara av solen.
King Grub
2010-11-15, 17:16
Äntligen är soleländet borta.
Äntligen är soleländet borta.
/slap
Våren är helt klart bästa årstiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.