handdator

Visa fullständig version : Snygga vinterjackor?

Castro
2006-10-03, 23:09
Jag behöver köpa en ny vinterjacka, men har ingen aning om vad det är för typ av jacka jag söker så kom gärna med förslag! Allt funkar bara det är snyggt :)

Prisklass spelar mindre roll, vill mest bara ha inspiration.

nemd
2006-10-03, 23:11
Vad sägs att ta dig en tripp in till staden och checka vad som finns inne på affärerna? Och sedan testa runt lite.. ;F

MacLeod
2006-10-03, 23:12
Belstaff är fortfarande inte så kända här i Sverige som dom borde vara. Ofta bra vidd på design.
Finns en svensk återförsäljare numera iaf.

Castro
2006-10-03, 23:15
Vad sägs att ta dig en tripp in till staden och checka vad som finns inne på affärerna? Och sedan testa runt lite.. ;F

Det har jag såklart gjort, minst två gånger, men jag har faktiskt inte kunnat hitta nåt som jag tyckt var både snyggt, lagom varmt och som jag trivdes i. Jackan skall helst fungera både till och från skolan i 10 minus och se bra ut på väg till krog och festligheter.

nemd
2006-10-03, 23:18
Det har jag såklart gjort, minst två gånger, men jag har faktiskt inte kunnat hitta nåt som jag tyckt var både snyggt, lagom varmt och som jag trivdes i. Jackan skall helst fungera både till och från skolan i 10 minus och se bra ut på väg till krog och festligheter.

Hmm ok.. Åk en sväng till huvudstaden och checka. ;F Där lär du ju hitta nåt dugligt.. ;D

Castro
2006-10-03, 23:18
Belstaff är fortfarande inte så kända här i Sverige som dom borde vara. Ofta bra vidd på design.
Finns en svensk återförsäljare numera iaf.

Perfekt, McLeod på tråden - du verkar ju ha stil! Var kan man ta sig en titt på sortimentet? Varifrån beställer alternativt köper man Belstaff jackor då?

Castro
2006-10-03, 23:20
Hmm ok.. Åk en sväng till huvudstaden och checka. ;F Där lär du ju hitta nåt dugligt.. ;D

Ska dit på tisdag faktiskt för att se Brasilien - Ecuador på Råsunda och då tänkte jag att man kunde kombinera med lite vinterjacksshoppande, men jag har noll koll på affärer i Stockholm och jag har som sagt fortfarande ingen idé om vad det är jag söker.

nemd
2006-10-03, 23:22
Ska dit på tisdag faktiskt för att se Brasilien - Ecuador på Råsunda och då tänkte jag att man kunde kombinera med lite vinterjacksshoppande, men jag har noll koll på affärer i Stockholm och jag har som sagt fortfarande ingen idé om vad det är jag söker.

Jag har inte heller så stor koll. Men knalla runt där och kolla lite, finns ju massa affärer. Nåt att kolla upp är väl Åhlens som har riktigt bra utbud.

MacLeod
2006-10-03, 23:32
Nu är jag snäll mot dig Castro, för att du verkar va en bra kille.

http://www.hugo-sthlm.com/index.asp?did=5530&aid=5397

Den butiken är en bra start med just Belstaff och mycket annat, dock har dom långt ifrån allt från alla märken.

Belstaffs egen sida är okej att kolla igenom.

MacLeod
2006-10-03, 23:36
Btw, sök på Belstaff och typ "worn by famous ppl" eller nått.
Få märken har haft en sån stor skara kändisar på sin sida.
Även om det inte spelar nån som helst roll är vissa av dom ballare än andra.

Castro
2006-10-03, 23:42
Nu är jag snäll mot dig Castro, för att du verkar va en bra kille.

http://www.hugo-sthlm.com/index.asp?did=5530&aid=5397

Den butiken är en bra start med just Belstaff och mycket annat, dock har dom långt ifrån allt från alla märken.

Belstaffs egen sida är okej att kolla igenom.

Tack skaru ha! :)

Fjod0r
2006-10-04, 16:02
Flera jackor ur fjällrävens sortiment är jäkligt snygga om du frågar mig, finns på outdoor och teh internet

Molotov
2006-10-04, 21:06
Elvine gör jäkligt snygga jackor tycker jag. Köpte en Gabber myself.

http://se.zoovillage.com/store/productdetail_image.asp?img=/images/product/pi/10022541/10022541_d1.jpg

flenders
2006-10-04, 21:49
Elvine gör jäkligt snygga jackor tycker jag. Köpte en Gabber myself.

http://se.zoovillage.com/store/productdetail_image.asp?img=/images/product/pi/10022541/10022541_d1.jpg

Elvine gör riktigt justa jackor. Jag vet att de gör många killjackor men har inte koll på vilket utbud för just tjejer är.