Visa fullständig version : Vad tar ni för drinkar på krogen? (tips på goda)
Som rubriken lyder, vilka drinkar brukar ni ta på krogen. Brukar alltid bli så när man drar ut och ska dricka blir det mest öl och cider. Men sen när man ska ta en drink för omväxlingensskull o sen för få i sig vodkan, vet man inte riktigt vad man ska ta. De vanligaste blir väl vodka med rebull och white russia men skulle vilja veta mera goda drinkar, annars blir det bara att man frågar bartendern att göra en god drink men sen man inte vet namnet på. har även hört talas om sex on the beach, blody mary, gin och tonic mfl, men sig era goda och populära drinkar ni vet om??
Sex on the Beach var god om jag minns rätt (efter man solat)
Tequila Sunrise (efter man solat klart tittande på solnedgången)
okej ingen vodkadrink men har du prövat snakebite+? mix på öl och cider,låter ju vidrigt men riktigt läskande och lättdrucket :)
Bacardi Razz med fruktsoda :cheers: :mallan:
Helena B
2006-10-03, 22:33
Allt som innehåller blue curacao. Annars är Vanilla sky en favorit.
Brukar alltid slira in på white russian efter nåt rör.
Allvarligt talat så gillar jag ALLA Gin o Vodka drinkar.
okej ingen vodkadrink men har du prövat snakebite+? mix på öl och cider,låter ju vidrigt men riktigt läskande och lättdrucket :)
gjorde en hemma gjord förut, gick ganska lätt att dricka, var väl okej i smak men ingen höjdare direkt kanske
Allvarligt talat så gillar jag ALLA Gin o Vodka drinkar.
Long Island Ice Tea?
Long Island Ice Tea?
JA! Den brukade jag ta SIST som avslut
Minns en gång, jag blev så packad att jag somnade på bargatan nere på KOS :D
Dagen efter så skrattade alla grekerna åt mig, då jag tydligen blev "infamous"
JA! Den brukade jag ta SIST som avslut
Minns en gång, jag blev så packad att jag somnade på bargatan nere på KOS :D
Dagen efter så skrattade alla grekerna åt mig, då jag tydligen blev "infamous"
Tur du valde rätt grekisk ö, hadde det vart på mykonos så....... :D
Ni får gärna säga ungefär hur de smakar så man vet va som passar en, vet att det är svårt men ni kan ju säga om typ white russia att den är god för dens gräddiga choklad smak eller en drink för den smak av björbär osv.
Tur du valde rätt grekisk ö, hadde det vart på mykonos så....... :D
Ja då hade jag vaknat upp med värk i röfva :laugh:
Men det var många av polarna som däckade på gatan
Vi tänkte faktiskt stoppa in kådisar i röfven på dom men det blev aldrig av då man hade annat å tänka på
Hade nog blivit utskrattad ifall man beställer en drink på den lokala puben :)
Det är betraktat som lite metrosexuellt med drinkar på ditt favvohak kan jag tänka? :D
Som rubriken lyder, vilka drinkar brukar ni ta på krogen. Brukar alltid bli så när man drar ut och ska dricka blir det mest öl och cider. Men sen när man ska ta en drink för omväxlingensskull o sen för få i sig vodkan, vet man inte riktigt vad man ska ta. De vanligaste blir väl vodka med rebull och white russia men skulle vilja veta mera goda drinkar, annars blir det bara att man frågar bartendern att göra en god drink men sen man inte vet namnet på. har även hört talas om sex on the beach, blody mary, gin och tonic mfl, men sig era goda och populära drinkar ni vet om??
Drinkar ha.. måste sälja bilen för att ha råd med det
ÖL!
Rädd för att gå emot grupptrycket?
Jag anser man dricker det man tycker är gott oavsett.
Rädd för att gå emot grupptrycket?
mm, precis
:laugh:
Välkommen till 2000-talet gamling...!
:D
Jag kan inga roliga drinkar och jag har ingen fantasi. Dricker för det mesta öl på krogen men när jag blir sugen på en drink säger jag till bartenderskan att blanda ihop något gott efter eget tycke UTAN RED BULL :)
:laugh:
Välkommen till 2000-talet gamling...!
:D
Jordubbs Daiquire en varm sommardag kanon.
Jag kan inga roliga drinkar och jag har ingen fantasi. Dricker för det mesta öl på krogen men när jag blir sugen på en drink säger jag till bartenderskan att blanda ihop något gott efter eget tycke UTAN RED BULL :)
Utmana personen ordenligt och be om nåt som skall skiktas i typ 5 lager.
Opal (mjölkdrink med blåbärssmak), Orgasm och Bacardi razz + fruktsoda och red bull.
Öl smakar piss imho
Så innehåller öl humle = östrogen åsse
Drinkar, vin o shots ftw
Daniiiel
2006-10-03, 22:59
Honborjar sjön
White Russian
Redbull vodka
Rosa pantern (för tjejer)
lett dom godaste drinkarna
Bästsäljarna i Boden.
Hotshot
Lakrits shot
Gröna Hissen
Geting
Snowball
B52
Pink Lady (Saarela special)
Ett bra tips är att fråga bartendern om han kan göra något gott, om han inte har allt för mycket att göra vill säga :D Det är dessutom bra mycket roligare för oss i baren att få visa upp lite "skill" genom att göra en riktigt god drink, istället för att bara hösa upp dom gamla klassikerna!
Lite för mycket sprit o socker i drinkar för mig. Strawberry daiquire är lite gay, men det anses det mesta som kretsar kring mig iaf vara så vem bryr sig. Den är lite i sötaste laget för mig dock, föredrar en klassisk Daiquire.
Orginalet som görs på citron, rekommenderas varmt om du hittar en bartender som kan nått.
En annan stark anledning till att inte dricka drinkar är just att bartenders ute är så jävla dåliga på att göra dom! Köket,Sture,Solidaritet osv..ingen har känsla, ingen av dom bryr sig. Det enda du kan beställa av dom är rom/cola.
Rött vin,champagne eller öl för mig på dom ställena.
Testa drinkar ska man göra på finare barer där det är lugnt. Gondolen har sjukt bra gubbar som jobbar.
Trådar om sprit tänder min skrivarglöd tydligen..
Lite för mycket sprit o socker i drinkar för mig. Strawberry daiquire är lite gay, men det anses det mesta som kretsar kring mig iaf vara så vem bryr sig. Den är lite i sötaste laget för mig dock, föredrar en klassisk Daiquire.
Orginalet som görs på citron, rekommenderas varmt om du hittar en bartender som kan nått.
En annan stark anledning till att inte dricka drinkar är just att bartenders ute är så jävla dåliga på att göra dom! Köket,Sture,Solidaritet osv..ingen har känsla, ingen av dom bryr sig. Det enda du kan beställa av dom är rom/cola.
Testa drinkar ska man göra på finare barer där det är lugnt. Gondolen har sjukt bra gubbar som jobbar.
Diplomat FTW säger säkra alkoliserade källor.
Sturehof var dock en besvikelse sist.
Vi kan kalla den här för
"Banana Daniels"
3cl Jack Daniels
3cl Banan likör
fyll resten med sprite
Rätt så sött!
Diplomat FTW säger säkra alkoliserade källor.
Sturehof var dock en besvikelse sist.
Fattar inte vad FTW betyder??
Snackar du om min vistelse på Sturehof nu? När jag lackade ur på personalen? Eller har det hänt dig nått liknande?
Jordubbs Daiquire en varm sommardag kanon.
Nu är det dags att komma ut ur graderoben ffs...*slap*
Bästsäljarna i Boden.
Hotshot
Lakrits shot
Gröna Hissinen
Jeting (Jwzrd spesial)
Snowball
B52
Trenbolone Advokate
+San Fransisco, Singapore Sling och allt annat som kan blandas med essense...
Kunde varit drinklistan på MS-Windhem också..:(
Nu är det dags att komma ut ur graderoben ffs...*slap*
Han har fastnat, blivit för stor!
Jag drack en Piggelin häromdagen, grymligt god! Första gången jag drack den... Rekomenderas!
ganska säker på att vin också ska in i drycken? :S
beställer bara red bull vodka när jag e ute, sen tar d inte lång tid innan man e på dansgolvet *flex*
Han har fastnat, blivit för stor!
Jag drack en Piggelin häromdagen, grymligt god! Första gången jag drack den... Rekomenderas!
Är han en wide receiver månne?
Piggelin håller än även om jag inte druckit en sån på...1,2,3,4,5..6år. :)
Blev aldrig så Svennigt tråkigt som Jeting (Jwzrdstavning) Ragnar, San Fransisco och annat kraffs..
GT håller dock för alltid. Allt som inte är sött och inställsamt håller oftast, precis som med vännerna.
Fernet Branca FTW.. Nu ska jag sova och förhoppningsvis inte drömma att jag blir uppäten om hajar i natt igen...
JD direkt ur flaska = Rock and Roll. Har jag gjort en gång. Var bakfull i tre dagar.
Southern Comfort och jag har också bekantat oss på samma sätt.
Hej.
*Alkohol är dåligt för din träning. Drick vassle.
Det är betraktat som lite metrosexuellt med drinkar på ditt favvohak kan jag tänka? :D
Då tror folk att man läst nya innelistan i Cosmopolitan, och det går inte för sig :D
Brooklyn
2006-10-04, 01:39
ikväll vart det 2st ´6 ´or redbull/jäger så jävla full! woohooo! :hbang:
jag blir ledsen i ögat av att se hur lite folk kan om drinkar nuförtiden
tycker ni verkligen att GT, vodka&redbull osv funkar?
på stället jag jobbar på har vi ingen redbull och det är jag jäkligt glad för
sen är GT och irish coffee den tråkigaste beställningen man kan få, och det är bara grottmänniskor som beställer sånt
folk har verkligen inte förstått att det har hänt en hel del sen "cocktail" med tom cruise gjordes
värst är det på nattklubbar och kändisställen med mycket folk, där har man totalt tappat stoltheten och skickar ut öl och cider i mängder, emellanåt kanske det slinker ut nån enkel grogg hit och dit.
sen är det fullt förståeligt, har man ett gäng gäster som väntar på sin tur vill man såklart inte stå där och skaka varenda drink
men, vill ni dricka nåt gott rekommenderar jag att ni går till ett lugnare (läs: finare?) ställe och njut i lugn och ro. priserna skiljer kanske nån tia hit och dit, men servicen och smakupplevelserna är himmel och jord. är du inte en person som föredrar drinkar lär du bli det hädanefter
glöm allt vad nattklubbar heter för där är det bara industri som gäller, öl och cider på rullande band *screwy*
text
:sleep:
Nu vill jag höra några bra drinktips av dig som verkar insatt i ämnet :)
ja
full
Att inte ni gör ett bättre jobb och berättar lite mer bakom disken istället för att va så bittra och surkukar. det är inte vårt jobb som kunder att sälja drinkarna, det är ert. men jag ska beställa en 24k nightmare, 151 Florida Bushwacker och en Acid Cookie till nästa gång.
Fattar inte vad FTW betyder??
Snackar du om min vistelse på Sturehof nu? När jag lackade ur på personalen? Eller har det hänt dig nått liknande?
Nej nej jag får sällan spelet sådär, Sturehof var riktigt bra förr men jag tror dem bytt ägare/personal, sist jag var där så tog det en jävla tid och smakade kekk.
Maten skall ifs fortf vara helt okej.
ftw, for the win
Dry martini, G&T, jäger on the rocks, Long Island iced tea :hbang:
Edit: Jag dricker nästan enbart drinkar. Dricker jag öl så är det alltid på flaska.
Licor 43 & Mjölk
Barcadi Apple & Sprite
Annars är det väl mest xider eller öl :D
coca cola, fanta eller vatten
En annan stark anledning till att inte dricka drinkar är just att bartenders ute är så jävla dåliga på att göra dom!
Jag gillar inte öl så jag dricker gärna drinkar. Vin går med men det är inte alltid det smakar ok. Däremot är det livsfarligt att beställa drinkar på riktiga pubhak iaf de som innehåller mer än 2 ingredienser.
Fast jag är inte så kräsen bara det inte smakar alkohol *L*
mohito är kanon liksom caipirinha.
gondolen gör kanondrinkar men även Grill är inte att leka med. Där kan man sitta länge.
The_Chick
2006-10-04, 07:55
Jäger Redbull 6:a :cool:
s_himself
2006-10-04, 08:15
den var i sarajevo omdöpt till pink pussy. Kankse bättre ifall killar ska dricka den.
jag dricker väl mest white russian, black russian, redbull vodka, p2, GT, sedan drack jag någon starfighter tror jag den hette (bacardi, cocoslikör och cola typ) annars ber jag bartenderna blanda något kul.
Sir Anselm
2006-10-04, 08:42
Fast jag är inte så kräsen bara det inte smakar alkohol *L*
mohito är kanon liksom caipirinha.
Caipirinha är riktigt schysst, om man får den av en bra bartender... Hatar när de blaskar ut den med sockerlag och sånt tjafs... Men den är farlig, för det går snabbt att tömma glaset om man är på det humöret:Virro
Öl och/eller whiskey och cola :thumbup:
Förlåt om jag framstår som petig men; Original Daiquiri görs av färskpressad lime, sockerlag och rom. Citron hör inte hemma där.
Resten kan jag hålla med dig till 100 % om! Finns inte en chans i världen att man som bartender kan lägga ner den tiden och energin som krävs på en drink när baren är packad i tre led. Då är målet att mata ut dricka till folk, inget annat. Gå till ett lite lugnare ställe där det är glesare med folk om du vill ha en riktigt välgjord drink.
Nej nej jag får sällan spelet sådär, Sturehof var riktigt bra förr men jag tror dem bytt ägare/personal, sist jag var där så tog det en jävla tid och smakade kekk.
Maten skall ifs fortf vara helt okej.
ftw, for the win
Personalen skiftar rätt mycket beroende på dagar och säsong tyvär.
En del är hur bra som helst. Jag lackade sist jag åt där i slutet på sommaren, stod att dom hade surdegsbröd från Gateau till musslorna, men fick in vanlig jävla vit toast. Jag sa åt dom att dom kunde ha köpt bättre bröd på 7-11 om dom bara ansträngt sig..
Sen var bollen i rullning.
Förlåt om jag framstår som petig men; Original Daiquiri görs av färskpressad lime, sockerlag och rom. Citron hör inte hemma där.
Resten kan jag hålla med dig till 100 % om! Finns inte en chans i världen att man som bartender kan lägga ner den tiden och energin som krävs på en drink när baren är packad i tre led. Då är målet att mata ut dricka till folk, inget annat. Gå till ett lite lugnare ställe där det är glesare med folk om du vill ha en riktigt välgjord drink.
Du har rätt, lime ska det givetvis vara. Det är jag själv som gör mina Daiquiri på citron för att jag gillar den skarpare smaken. Prova själv.
ikväll vart det 2st ´6 ´or redbull/jäger så jävla full! woohooo! :hbang:
Jag tror jag pratar för hela Kolozzeum när jag gratulerar dig till att ha blivit så jävla full. Grattis!
Thorwaldsson
2006-10-04, 10:21
Orkar inte läsa igenom alla drinkar som folk tipsat om så risken finns att denna redan finns med, vilket jag redan nu reserverar mig för.
De få gånger som jag blandar/köper en drink så försöker jag efterlikna en s.k. "Love Gun", bestående av en 4:a bacardi limon, ett par centiliter limejuice, is och sedan fyller man upp glaset med ginger ale.
Kanske lite väl tjejig för en karl, men till mitt försvar säger jag att jag föredrar öl & vin.
Fultjack
2006-10-04, 11:22
southern comfort 6 cl resten av glaset päroncider
annars är shots det bästa / godaste imo
Ett bra tips är att fråga bartendern om han kan göra något gott, om han inte har allt för mycket att göra vill säga :D Det är dessutom bra mycket roligare för oss i baren att få visa upp lite "skill" genom att göra en riktigt god drink, istället för att bara hösa upp dom gamla klassikerna!
På vilket ställe är du bartender?
hahavaffan
2006-10-04, 11:31
White Russian eller Redbull Vodka.
Att inte ni gör ett bättre jobb och berättar lite mer bakom disken istället för att va så bittra och surkukar. det är inte vårt jobb som kunder att sälja drinkarna, det är ert. men jag ska beställa en 24k nightmare, 151 Florida Bushwacker och en Acid Cookie till nästa gång.
det beror HELT på vilket ställe du är på, jag är medveten om att det finns många skitställen som faktiskt nekar gäster (... och inte kunder *slap* ) till det dem vill ha, just för att dem kanske har många på tur och i vissa fall brist på kunskap. hur mycket tar man betalt för en 6:a sprit på stället du går till?
du har alldeles rätt, det är en bartenders jobb att sälja drinkarna men sen är det gästernas jobb att föra det vidare till nästa bar
Kan annars tipsa om lite egna drinkar man kan göra genom att köpa läsk på willys. Här kommer ett urval av de drinkar jag levt på varje fredag och lördag i flera års tid:
Vodka kan man ha i hur mycket man vill, men nog fan ska en sexa i... minst
Vodka + Blåbär/äpple (eldorado) + powerking + lemon/lime (eldorado)
Vodka + Russchian + lemon/lime + en skvätt powerking + en skvätt lime
Vodka + Blåbär/äpple + 2.25-cider blåbärssmak + Tonic water
Vodka + Ginger ale + lemon/lime + powerking + en skvätt lime
Annars, om man slipper köpa smuggelvodka:
"Budgetorgasm":
Lite mindre än halva glaset "Stiernan creme de cacao" + 3-4 cl vaniljvodka. Fylles upp med mjölk. Smakar nästan exakt som orgasm, fast mycket mindre komplicerad, och billigare.
Bacardi apple (runt 6 cl) + sourz green apple (runt 3 cl) + blåbär/äpple + powerking + en stänk lemon/lime. Toppdrink!
Kan skriva flera riktigt goda drinkrecept om någon vågar testa någon av dessa.
det beror HELT på vilket ställe du är på, jag är medveten om att det finns många skitställen som faktiskt nekar gäster (... och inte kunder *slap* ) till det dem vill ha, just för att dem kanske har många på tur och i vissa fall brist på kunskap. hur mycket tar man betalt för en 6:a sprit på stället du går till?
du har alldeles rätt, det är en bartenders jobb att sälja drinkarna men sen är det gästernas jobb att föra det vidare till nästa bar
beror på vilka ställen men mellan 60(ja, 60) och 150. nu är det vodka av något slag vi snackar om. whiskeyn jag köper kostar minst det dubbla
Trådar om sprit tänder min skrivarglöd tydligen..
hehe
:sleep:
Nu vill jag höra några bra drinktips av dig som verkar insatt i ämnet :)
liksom tråden i body var det många som skrev white russian
där föreslog jag en variant på den, som ger en mer framtoning av kaffet
den fanns med i ABSOLUT's produktblad för hrm... inte så längesen
white vanilla coffee
vaniljvodka
kahlua (kaffelikör)
kaffebönor
mjölk&grädde
muddla kaffebönorna med en liten del av vodkan, tillsätt resten med spriten och ingredienserna, skaka och sila upp
sen vill jag såklart pusha min egen drink som jag hade i junior-SM i drinkblandning och som fick bästa smak av juryn
apple strike
smirnoff apple
gold strike (kanellikör)
äpplejuice
kanel
häll alla ingredienser i en shaker, skaka och sila upp
toppa med kanel
P2
cariel tq vaniljvodka
apple sourz
sprite
en skvätt lime
slinter ner på 3 sekunder... :D
beror på vilka ställen men mellan 60(ja, 60) och 150. nu är det vodka av något slag vi snackar om. whiskeyn jag köper kostar minst det dubbla
60 kr för en 6:a?
skojar du med mig? :D
då kan jag förstå att dem är bittra och sura
vi tar 98 kr för en 6:a drink, vad jag har förstått så är det rätt så average i malmö om man inte jämför med ställena på möllevångstorget
vi tar 98 kr för en 6:a drink, vad jag har förstått så är det rätt så average i malmö om man inte jämför med ställena på möllevångstorget
beror på ställe. på möllan är det runt en 60lapp för haken, men då kan man bara beställa skruvdragarae, gt och rv
tacka vetja nationerna i lund, 30-35 kr för en 3a :D 20 kr för en öl... härligt härligt men farligt farligt!
P2
cariel tq vaniljvodka
apple sourz
sprite
en skvätt lime
slinter ner på 3 sekunder... :D
ja, p2 är god :)
fick den när den var "ny" på casionot i sundsvall :)
sen är ju vanilla sky inte heller helt fel :)
tacka vetja nationerna i lund, 30-35 kr för en 3a :D 20 kr för en öl... härligt härligt men farligt farligt!
30-35 spänn för en trea? Det är ju dyrt för fan. På ett vanligt hak ska en sexa gå på runt 50 spänn. Minns en krog här i Gävle som körde halva priset varje fredag-lördag förut, där man kunde tjacka en sexa för 30 spänn ungefär.
På vilket ställe är du bartender?
töm din box så ska jag berätta
30-35 spänn för en trea? Det är ju dyrt för fan. På ett vanligt hak ska en sexa gå på runt 50 spänn. Minns en krog här i Gävle som körde halva priset varje fredag-lördag förut, där man kunde tjacka en sexa för 30 spänn ungefär.
va det hembränt? för 30spänn för en trea/60 för en sexa är billigt här nere. oavsett spritform. trots att smuggelvodkan kostar en 50lapp
Skywalker
2006-10-04, 12:15
Hur var det nu med drinkarna och Robert Gustafsson????
Explorer och tipex, och någorn form av blandnign med desivon.
Kommer inte ihåg vad dom heter.
Hur var det nu med drinkarna och Robert Gustafsson????
Explorer och tipex, och någorn form av blandnign med desivon.
Kommer inte ihåg vad dom heter.
White christmas?
Jag brukar be dom göra något rosa..*helt seriöst*
Annars blir det ofta redbullvodka,cosmopolitan eller nått me barcardi apple i.
ush ja e kass på drinkar känner ja...
Lappland sunrise...
En sexa vodka och en falukorvsring på glaskanten som garnityr :D
Bacardi Razz med fruktsoda :cheers: :mallan:
Även Bacardi Razz med sprite är kalas:thumbup:
shut teh face
2006-10-04, 13:50
Nu har jag inte bevittnat era inlägg men rosa pantern är en väldigt god och fjollig drink i min smak. Vodka + redbull kan de stoppa upp någonstans för den är riktigt vidrig. Annars kör jag på detta (vet inte om den heter något?): Bacardi Razz, Färskpressad citron (massor), Sprite och en limeskiva. MJau. Reglera mängden citron till hur surt ni vill ha det,.,.,.,
Ett par glas rött, vad annars?
s_himself
2006-10-04, 14:03
Får betala 98 för en 6a här i västervik, och tror det är 74 för en 4:a och typ 60 för en 3:a. men tyvärr är det inte världens bästa blandare här.. så man kankse betalar överpris. Kan man säga något till dom om man tycker dom är slarviga eller vad kan man ställa för krav när dom blandar en drink man betalar 100 spänn för?
chidde, du verkar haj! Vad har du mer för drinktips? =) orkar du så pm:a 2-3st. Gillar inte så mycket cocos-drinkar dock :/
Xanté och is är rätt fint.
chidde, du verkar haj! Vad har du mer för drinktips? =) orkar du så pm:a 2-3st. Gillar inte så mycket cocos-drinkar dock :/
eleni
hehe, ja... vi har ju studentvillan i helsingborg
du borde komma hit och hälsa på nån gång, tror en öl kostar 15 kr (!) när det är happy hour, och 18 kr vanligtvis
men sen får man ju det man betalar för, på gott och ont :cool:
s_himself
klart jag orkar, så länge det finns intresse så :)
det här var ju en öppen tråd om drinktips så jag lägger det här istället för pm
98 kr för en 6a är det vi tar också, för det priset tycker jag du ska sätta drinkblandarna däruppe i arbete (västervik ligger väl uppåt?)
den här kallar vi för green day, jag vet att det finns en annan drink som heter så med andra ingredienser men det är rätt vanligt att drinkar råkar få samma namn. den är frisk, lite syrlig och är rätt populär hos oss, påminner lite om en piggelin
green day
bacardi lemon
midori (melonlikör)
passionfruktsyrup
citronjuice
ev fruktsoda
metod:
skaka allt, toppa eventuellt med fruktsoda
en annan drink som är väldigt god är en variant av bigger than ben. originalet består av ingefära, xanté, cointreau, citronjuice
xanté
cointreau
citronjuice (2-3 cl)
äpplejuice
metod:
skaka allt
sen pushar jag lite för årets guldvinnare i drink-SM
foxy blue
3 cl bacardi razz
3 cl sourz tropical blue
3 cl sour mix
3 cl grapefruktjuice
toppa med sprite
metod:
skaka allt förutom sprite
Sigurdsson
2006-10-05, 20:12
Red Bull och Jäger är en riktig höjdare.
Även en och annan P2 går ned.
flenders
2006-10-05, 20:16
Strawberry daiquiri från Louisiana är den i särklass godaste drinken som finns.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.