Visa fullständig version : Kul spel?
blekfet2
2006-10-02, 20:12
Slutade spela wow idag och behöver tips på något kul spel man kan ödsla bort lite kvällstid med, pc-spel endast.
Gärna spel som kommit ut senaste året.
Tipsa inte om:
El matador
wow
Just cause
bf2
h&d2
:D
Har det kommit ut nå bra spel som man missat att lira?
Aha, nya spel var det. Opps!
Vill du lira online eller är det skitsamma? Annars; köp en handkontroll och lira FIFA 07. Asbra tidsfördriv.
Annars råder jag dig att börja spela det beroendeframkallande online-spelet Couronne! (På Shockplay.com om du vill ha kvalité, eller Blip.se om du vill mysa och dras till äldre motstånd á la 40-åringar – bättre att starta här faktiskt). Jag lovar dig, du kommer garanterat fastna.
VM i Couronne kommer hållas snart i år för andra året i rad! :cool:
blekfet2
2006-10-02, 20:21
Aha, nya spel var det. Opps!
lugnt, lirat alla dom typ :D
blekfet2
2006-10-02, 20:22
Vill du lira online eller är det skitsamma? Annars; köp en handkontroll och lira FIFA 07. Asbra tidsfördriv.
Annars råder jag dig att börja spela det beroendeframkallande online-spelet Couronne! (På Shockplay.com om du vill ha kvalité, eller Blip.se om du vill mysa och dras till äldre motstånd á la 40-åringar – bättre att starta här faktiskt). Jag lovar dig, du kommer garanterat fastna.
VM i Couronne kommer hållas snart i år för andra året i rad! :cool:
hihi, nä det är skitsamma om det är online eller singel.
less på blip.se mm, spelat sönder både mig och sambon på betapet :D
Prey, Fable, Wc3 och sen lira TD:D, F.E.A.R, Never winter nights.
hihi, nä det är skitsamma om det är online eller singel.
less på blip.se mm, spelat sönder både mig och sambon på betapet :D
Jo, jag har också abusat Blip mycket; luffarschack, fyra-i-rad och lite annat. (Kollat in Blipville? :D) Kom igen, ge corren ett försök åtminstone! Kul som helvete - utmärkt tidsfördriv.
Prey, Fable, Wc3 och sen lira TD:D, F.E.A.R
Ja, WC3 är väldans nytt…
Å andra sidan är inte Couronne heller så värst fräscht, men det är oupptäckt.
Wennerberg
2006-10-02, 20:39
Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay är extremt bra i min mening. Bra grafik, imponerande story, och man tröttnar inte. Det enda negativa är väl att det inte är så himla långt.
Köp eller "hyr" detta spel så kommer du ha skoj iaf några timmar :)
Blekfet vad tror du om dessa?
El matador
wow (ganska beroendeframkallande mmorpg)
Just cause (svenskar!)
bf2
h&d2
King Grub
2006-10-02, 20:46
Secret Files: Tunguska. Det spelar jag just nu, och det är väldigt bra.
blekfet2
2006-10-02, 20:47
Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay är extremt bra i min mening. Bra grafik, imponerande story, och man tröttnar inte. Det enda negativa är väl att det inte är så himla långt.
Köp eller "hyr" detta spel så kommer du ha skoj iaf några timmar :)
ahh, smart gosse smart! Det spelet hade man helt glömt bort, ska testas :D
Tack för tipsen, fick mig några ider :thumbup:
blekfet2
2006-10-02, 20:49
Är det ett klura spel?
blekfet2
2006-10-02, 20:51
Blekfet vad tror du om dessa?
El matador
wow (ganska beroendeframkallande mmorpg)
Just cause (svenskar!)
bf2
h&d2
Vad sägs om en klack i strupen? :D
Vad sägs om en klack i strupen? :D
Haha sådana där svar gillar vi! :D
Ok gubben! Serious!
Vad tror du om Nightfall alt Dark Crusade?
blekfet2
2006-10-02, 20:54
Haha sådana där svar gillar vi! :D
Ok gubben! Serious!
Vad tror du om Nightfall alt Dark Crusade?
ska kika gamereactor. Blev lite intresserad av "Secret Files: Tunguska" efter ha sett lite bilder, är lite sugen på klura spel.
blekfet2
2006-10-02, 20:59
Company of Heroes då?
åh det verkade fint det också (ww2 fantast som man är) :D
satan i gatan, har beslutsångest nu...
Company of Heroes e la det bästa Axis VS Allies (för WW2-fantaster) spelet just nu?
Om man gillar RTS?
blekfet2
2006-10-02, 21:01
Company of Heroes e la det bästa Axis VS Allies (för WW2-fantaster) spelet just nu?
Om man gillar RTS?
klart man gör :Virro
Fan, det ser jävligt bra ut. Likt Full Throttle? :D
blekfet2
2006-10-02, 22:20
Fan, det ser jävligt bra ut. Likt Full Throttle? :D
Full throttel var (är) ett mycket bra spel, nostalgi ;)
jontahontas
2006-10-02, 22:41
Athen 2004 med handkontroll = oslagbart!
Annars tycker jag alla Elder scrollsspelen e kul när det gäller single player och online så är mitt heta tips för lite vettig PvP guildwars.
Full throttel var (är) ett mycket bra spel, nostalgi ;)
Ja Full Throttle är kung!
Jag laddade hem ScummVM (ett prog som man kan lira bla alla gamla goa lucasarts äventyr med på winxp) i helgen. Sedan varvade jag Full Throttle på fredagen och "Sam & Max - Hit the road!" på lördagen. Nu har jag satt igång med "Indiana Jones and the fate of Atlantis" :thumbup:
Grymt jävla balla spel, sådana som inte görs längre *grr27*
blekfet2
2006-10-02, 23:17
Ja Full Throttle är kung!
Jag laddade hem ScummVM (ett prog som man kan lira bla alla gamla goa lucasarts äventyr med på winxp) i helgen. Sedan varvade jag Full Throttle på fredagen och "Sam & Max - Hit the road!" på lördagen. Nu har jag satt igång med "Indiana Jones and the fate of Atlantis" :thumbup:
Grymt jävla balla spel, sådana som inte görs längre *grr27*
hjälte!
Fate of atlantis, sitter just nu å smeker orginalet ;)
Det är nog det bästa spelet som någonsin gått genom pressarna, så jävla bäst.
blekfet2
2006-10-02, 23:20
Börjat spela Company of Heroes, mycket fint spel, gillar första banan skarpt.
Dock så är det nått kruxx med min dator, jag får blå skärm sedan startar datorn om. Verkar vara min virtuall memory som spökar, även när jag kör mitt minne x2 (4096 vm), ska testa stoppa det på alla min hd:ar för att se om det blir nån skillnad ?!?
Börjat spela Company of Heroes, mycket fint spel, gillar första banan skarpt.
Dock så är det nått kruxx med min dator, jag får blå skärm sedan startar datorn om. Verkar vara min virtuall memory som spökar, även när jag kör mitt minne x2 (4096 vm), ska testa stoppa det på alla min hd:ar för att se om det blir nån skillnad ?!?
Stäng av Automatisk omstart under Kontrollpanelen / System / Avancerat / Startup and Recovery settings (vad den nu heter på svenska.
Nästa gång du får en blåskärm borde den iaf inte starta om automatiskt (om det nu inte har med överhettning el dyl att göra). Om du skriver av vad som står på första raderna i blåskärmen och eventuella hänvisningar till filnamn och felmeddelanden som står I_ENBART_CAPS, kanske längst ner så kan vi ju försöka hjälpa, om du inte googlar fram svaret själv.
Ditt virtuella minne ska då räcka till iaf.
Rellos_87
2006-10-03, 09:49
Rome Total War tröttnar iaf jag aldrig på, grymt roligt och långt spel. Där snackar vi spelglädje.
Om du tycker det är för gammalt så är det bara att invänta Medieval 2 Total War, ser grymt snyggt ut. Och inte ska vi glömma Warhammer Mark Of Chaos som släpps 19 oktober
http://www.youtube.com/watch?v=MSyMyUI0BHU
http://www.youtube.com/watch?v=gZkT2yjf7VI&mode=related&search=
blekfet2
2006-10-03, 10:08
Stäng av Automatisk omstart under Kontrollpanelen / System / Avancerat / Startup and Recovery settings (vad den nu heter på svenska.
Nästa gång du får en blåskärm borde den iaf inte starta om automatiskt (om det nu inte har med överhettning el dyl att göra). Om du skriver av vad som står på första raderna i blåskärmen och eventuella hänvisningar till filnamn och felmeddelanden som står I_ENBART_CAPS, kanske längst ner så kan vi ju försöka hjälpa, om du inte googlar fram svaret själv.
Ditt virtuella minne ska då räcka till iaf.
ahh, nice, ska testas.
blekfet2
2006-10-03, 10:09
Rome Total War tröttnar iaf jag aldrig på, grymt roligt och långt spel. Där snackar vi spelglädje.
Om du tycker det är för gammalt så är det bara att invänta Medieval 2 Total War, ser grymt snyggt ut. Och inte ska vi glömma Warhammer Mark Of Chaos som släpps 19 oktober
http://www.youtube.com/watch?v=MSyMyUI0BHU
http://www.youtube.com/watch?v=gZkT2yjf7VI&mode=related&search=
Rome total war har man spelat många många timmar, mycket bra spel.
Jo väntar Medieval 2 Total War också, gjort det i typ 1år nu:em:
pragmatist
2006-10-03, 11:21
Company of Heroes rockar, men det är synd att det inte finns någon tysk kampanj. Tyskarna är mycket roligare att spela än amerikanarna i multi/skirmish.
blekfet2
2006-10-03, 11:39
vettefan, nu startade datorn bara om efter att jag hade spelat i typ 30min, upplevde att det laggade lite väl mycket i slutet. Fick dock inte upp nå felmeddelande utan datorn bara startade om. Sensorerna visar inte på att datorn går varm eller så.
blekfet2
2006-10-03, 11:40
när jag kollat loggboken så står det bara såhär
"Felkod 0000000a, parameter1 f78bb01c, parameter2 000000ff, parameter3 00000000, parameter4 80535a5f."
kategori: 102
typ: fel
källa: system error
Wennerberg
2006-10-03, 13:11
Kört Riddick än? Jävla bra grejer
Riktigt bra grejer. Dock så har jag fastnat i ett rum man kommer till med typ 4 pyramider av nått slag och det åker omkring massa robotar. Och jag får verkligen inte fram hur man ska göra där, någon? Hjälp!? ;F
blekfet2
2006-10-03, 19:27
ska ta det spelet när jag är klart med company of h...
:hbang:
blekfet2
2006-10-15, 20:21
Company of Heroes + Secret Files: Tunguska avklarade, ska testa
Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay nu för att se om det verkligen är så bra som folk säger...
Shadow Warrior
2006-10-15, 21:16
Det enda jag spelar nu är Valkyrie Profile Silmeria, det är en jävla brist på spel som är värt att lägga ned mer än 30min på numera, eller så börjar jag bli gammal bara.... Silmeria är i allafall väldigt vackert och striderna är hyffsat underhållande vilket dom sällan är i dessa spel.
shadowfire
2006-10-15, 21:41
ska kika gamereactor. Blev lite intresserad av "Secret Files: Tunguska" efter ha sett lite bilder, är lite sugen på klura spel.
+1 ... kanonbra tips Grubben!
Pepparkakssmurfen
2006-10-15, 21:49
Counterstrike FTW! :hbang:
blekfet2
2006-10-15, 21:57
+1 ... kanonbra tips Grubben!
Jo helt ok, men blev lite fjantigt slut bara..
shadowfire
2006-10-15, 22:27
Jo helt ok, men blev lite fjantigt slut bara..
Säg inte så, jag har precis installerat det.
blekfet2
2006-10-16, 09:10
Säg inte så, jag har precis installerat det.
Själva spelet var väl ok, inte bästa äventyrsspel jag spelat men ok iaf.
Tyvärr ganska kort och lite väl lätt ibland, dock 2 grejer i spelet som var rätt kluriga.
Wennerberg
2006-10-19, 20:19
Riktigt bra grejer. Dock så har jag fastnat i ett rum man kommer till med typ 4 pyramider av nått slag och det åker omkring massa robotar. Och jag får verkligen inte fram hur man ska göra där, någon? Hjälp!? ;F
Du skall gå upp på en av pyramiderna och vätna tills det är fritt fram till dörren, sen bara går du ut!
Eve online är riktigt grymt
roddaren
2006-10-19, 21:22
bf2142 har ju precis kommit ut! dock så krånglar demot så jag har ej hunnit testa dt ennu
King Grub
2006-10-19, 21:33
Gothic 3. Äntligen. Jag har bara hunnit spela en timme, men det är treeeeeevligt. Buggigt, men trevligt. Efter X antal patchar lär det vara underbart, precis som Gothic 2 krävde ett antal uppdateringar för att bli det.
Hey, en ny härlig expansion till AOE3 är ju ute nu! Helgen är räddad! :hbang:
grabben i skogen
2006-10-19, 21:38
bf2142 har ju precis kommit ut! dock så krånglar demot så jag har ej hunnit testa dt ennu
jaha själv kör man fullversionen nu! jäkla najs, synd bara det inte har snyggare grafik.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.