Visa fullständig version : bannad i irc kanalen
Tja gott folk jag är som sagt bannad i irc kanalen av någon anledning, någon som vet varför?
Nickar werrrrre.
Jag har inte gjort något ont vad jag vet. :)
mystic[-_-]
2006-10-02, 20:13
Kanalen har inget med forumet att göra :)
nej men irckanalens "admins" hänger här också vet du.. var ska han annars vända sig?
nej men irckanalens "admins" hänger här också vet du.. var ska han annars vända sig?
misstänker att det var Anabol_*** som bannade dig, för att du var inaktiv och inte ville prata knark/prepp/porr.
Absinteh
2006-10-02, 20:40
Kurash din ninjatomte, tror du att du är mogen nu för att du inte ircar
vad är en irc kanal?, en slags kolozzeumchat? får och kan jag vara med och leka eller är jag för gammal?
På vilket ircnätverk hittar man denna kanal?
Kurash din ninjatomte, tror du att du är mogen nu för att du inte ircar
Men du är väl också mogen? Eller är du unbannad nu din fegis?
På vilket ircnätverk hittar man denna kanal?
Quakenet
Det verkar som du blev bannad för massjoins/quits. Fixa klienten/uppkoplingen och kom in lite senare. Jag antar att ban-listan rensas med jämna mellanrum.
Absinteh
2006-10-02, 20:55
o-bannad nu ffs.
misstänker att det var Anabol_*** som bannade dig, för att du var inaktiv och inte ville prata knark/prepp/porr.
tack gode gud för att du inte är op i kanalen....
Det var säkert bolt aka. Allan.
Det var säkert bolt aka. Allan.
Jag var helt oskyldig denna gång..
Men för att du tror det var jag :banned
På vilket ircnätverk hittar man denna kanal?På efnet från början, för massa år sedan, sedan startade jönsarna jense o co en egen på quakenet men den är värdelös o otrevlig, precis som nätet i fråga! ;)
På efnet från början, för massa år sedan, sedan startade jönsarna jense o co en egen på quakenet men den är värdelös o otrevlig, precis som nätet i fråga! ;)
Otrevlig vet jag inte om jag tycker att den är. Däremot så kanske man inte delar uppfattningar med alla som skriver där. Men det är väl så överallt, precis som du säger ;)
På efnet från början, för massa år sedan, sedan startade jönsarna jense o co en egen på quakenet men den är värdelös o otrevlig, precis som nätet i fråga! ;)
vem fan är du att kalla mig jöns? du är så jävla bitter för att vi kastar ut ditt spammande rövhål därifrån.
tack gode gud för att du inte är op i kanalen....
när jag va op, så va det iaf lite ordning och reda, sådana småskitar som absinth hade åkt ut med höve före.
Tricklev
2006-10-07, 14:06
Irc kanalen är verkligen ett perfekt exempel på hur starka, kriminella och oerhört coola alla är på internet.
+1
Det är ju tur att man inte kan anse IRC-kanalen reflektera kolozzeum över lag, det vore ganska illa.
Arf Pingvin
2006-10-07, 14:08
Det är en merit att bli bannad från den kanalen. Ta det med ro.
Det är knappast en merit att bli bannad därifrån. Hittils har bara troll/idioter/spammare blivit bannade afaik.
Snälla, IRC-kanalen är ett skämt. Finns två vettiga där ungefär, resten är snorungar som snackar bs.
dörolig kanal! alltid snack om träning o dylikt, o alltid liv i den! Vi är en go familj på ca 40 svarta infödingar..
Arf Pingvin
2006-10-07, 14:42
Det är knappast en merit att bli bannad därifrån. Hittils har bara troll/idioter/spammare blivit bannade afaik.
Du behöver inte försvara kanalen. Jag tror inte att oparna kickar folk helt godtyckligt bara för att vara elaka, de förstår bara inte bättre.
fan vad ni gråter över kanaljäveln då, om ni inte gillar den, skit i att vara där då för fan.
Snälla, IRC-kanalen är ett skämt. Finns två vettiga där ungefär, resten är snorungar som snackar bs.
+1
Tricklev
2006-10-07, 14:50
fan vad ni gråter över kanaljäveln då, om ni inte gillar den, skit i att vara där då för fan.
Vi är ju inte där, längre, men klart som fan vi ändå uttrycker våran besvikelse över silket gäng idioter ni(kanalens invånare) är.
Har du aldrig i efterhand reflekterat över hur dålig en film är, och berättat detta för din omgivning? Vi gör samma sak, fast om en irc kanal.
Oj oj oj! Idiotin är som vanligt extremt hög här på forumet. Kan ni sluta gnälla nu? Tråden borde låsas, irc-kanalen har 0 att göra med forumet. Om du inte uppskattar jargongen eller humorn, dra åt helvete. Jag tänker dock inte säga det fler gånger, men... här är är det igen!
HAR DU BLIVIT BANNAD ÄR DU EN IDIOT, EN SPAMMARE, ELLER ETT TROLL. Så du har några alternativ: gå klart skolan alternativt ta livet av dig (om du inte kan bota din idioti med skolgång), testa skriva något vänta på svar och skriv igen och sist min inte minst:
Din rödvinsdrickande äckliga pseudointellektuella vänstervridna svettluktande "mr kulturelit", hur roligt du än tycker det är att "bara provocera" blir det jävligt drygt i längden. Så snälla sluta vara dryg, ta en dusch, sluta stämpla på AF, börja sök jobb och gör något vettigt med din tid.
Oj oj oj! Idiotin är som vanligt extremt hög här på forumet. Kan ni sluta gnälla nu? Tråden borde låsas, irc-kanalen har 0 att göra med forumet. Om du inte uppskattar jargongen eller humorn, dra åt helvete. Jag tänker dock inte säga det fler gånger, men... här är är det igen!
HAR DU BLIVIT BANNAD ÄR DU EN IDIOT, EN SPAMMARE, ELLER ETT TROLL. Så du har några alternativ: gå klart skolan alternativt ta livet av dig (om du inte kan bota din idioti med skolgång), testa skriva något vänta på svar och skriv igen och sist min inte minst:
Din rödvinsdrickande äckliga pseudointellektuella vänstervridna svettluktande "mr kulturelit", hur roligt du än tycker det är att "bara provocera" blir det jävligt drygt i längden. Så snälla sluta vara dryg, ta en dusch, sluta stämpla på AF, börja sök jobb och gör något vettigt med din tid.
Sten i glashus?*rolleyes*
Hahahahahahah. Du är pinsam :)
Din rödvinsdrickande äckliga pseudointellektuella vänstervridna svettluktande "mr kulturelit",
:bow: :laugh:
hahaaha det där var det absolut roligaste nånsin. Jag tror jag skall inleda varje mening precis så.
Det är en merit att bli bannad från den kanalen. Ta det med ro.
Fett, då ska jag sätta det på min CV.
Tricklev
2006-10-09, 10:25
HAR DU BLIVIT BANNAD ÄR DU EN IDIOT, EN SPAMMARE, ELLER ETT TROLL.
Av min erfarenhet räcker det med att man säger något negativt om doping kulturen för att bli söndertrashad och tillslut bannad, vilket av alternativen är man då?:)
Av min erfarenhet räcker det med att man säger något negativt om doping kulturen för att bli söndertrashad och tillslut bannad, vilket av alternativen är man då?:)
Lite fel skulle jag tro eftersom kankse 90% av alla i kanalen är doping motståndare.. anser nog att du fått det där lite om bakfoten. Ingen med OP är dessutom dopingförespråkare.
Av min erfarenhet räcker det att vara antirasistisk anhängare, socialdemokrat eller vältalig. Men dom är trevliga killar, innerst inne.
Av min erfarenhet räcker det att vara antirasistisk anhängare, socialdemokrat eller vältalig. Men dom är trevliga killar, innerst inne.
Skärp dig, killarna drev lite med dig under valtiden o du partade kanalen medans alla satt o skrattade åt dig för att du va så jäkla trög o trodde att de va seriösa..
Sen är du inte bannad, du partade, så inget o sätta på CVN, Herr Kurash
Undra varför inte jag är bannad som röstade på socialdemokraterna i landstinget då...
En fråga i det hela.
Om nu IRC kanalen inte har någor med forumet att göra varför heter den då #kolozzeum och användarna riktar sig emot träning och det dyker upp trådar relaterade till den här.
En fråga i det hela.
Om nu IRC kanalen inte har någor med forumet att göra varför heter den då #kolozzeum och användarna riktar sig emot träning och det dyker upp trådar relaterade till den här.
Kanalen startades när det här forumet var nytt och hör till forumet på så vis. Det som menas är att det inte är en kanal som "sanktioneras" av forumet.
En fråga i det hela.
Samma poäng som om jag skulle dra upp en irckanal som heter #lost..
Fattary?
Kanalen startades när det här forumet var nytt och hör till forumet på så vis. Det som menas är att det inte är en kanal som "sanktioneras" av forumet.
Om det nu är så att folk blir illa bemötta på IRC det faller en dålig klang över "kolozzeum" i sin helhet så ser jag ingen anledning varfår såna här trådar ens skall finnas här eftersom det värvar isåfall users till den.
Det är ju rätt uppenbart att modsen på IRC även hänger här som users.
Om det nu är så att folk blir illa bemötta på IRC det faller en dålig klang över "kolozzeum" i sin helhet så ser jag ingen anledning varfår såna här trådar ens skall finnas här eftersom det värvar isåfall users till den.
Finns en guide under best-of som isåfall kankse är mer lämplig att ta bort i sådana fall.Tycker inte nivån på irc är nämnvärt lägre än i vissa trådar på forumet.
Finns en guide under best-of som isåfall kankse är mer lämplig att ta bort i sådana fall.Tycker inte nivån på irc är nämnvärt lägre än i vissa trådar på forumet.
I know, jag vill mest ha input på ämnet.
Kanalen är inte sanktionerad av oss på Kollo, den har heller inget att göra med forumet Kolozzeum.. men man kan fortfarande bli bannad från forumet för att man uppför sig otrevligt i diskussioner här på forumet. Oavsett om man är en hotshot från nån IRC-kanal. Ok? :)
Skärp dig, killarna drev lite med dig under valtiden o du partade kanalen medans alla satt o skrattade åt dig för att du va så jäkla trög o trodde att de va seriösa..
Same goes for you.
kasta tråden istället så slipper alla behöva se fjanterierna..
Jag insåg ganska snabbt att nivån på kanalen var oseriös då de flesta samtal inleds med "Sieg Heil" eller "jävla jude", dock går det till en gräns när man börjar undra om det verkligen är på skoj hela tiden. Åsikterna kom fram ganska tydligt vid debatter om SD. Sen kan man ju undra vem som skrattar åt vem... Jag blev bannad när jag förklarade för en viss OP att han va en idiot som inte fattade att alla sporter har olika regler, han tyckte man skulle låta folk slå varandra i huvudet i alla sporter. Sen ifrågasatte jag hans tilltro till sin manlighet på ett skojfriskt sätt eftersom han var så mån om att hela tiden poängtera hur bögigt olika saker är. Detta tolererades inte utan jag blev bannad med ursäkten att jag spammade. Det i sig är ett jävla skämt när andra sitter med script som verkligen dränker kanalen i skit. När bannen hävdes var jag med ett tag men insåg ganska snabbt att mognaden till och med låg under min toleransnivå.
Detta sagt vill jag tillägga att det finns några riktigt trevliga prickar på kanalen. Fanen, Eleni, Absinteh, Laesk, Domino, Inzza, Non-s är väl dom jag haft mest utbyte med. Tyvärr är där en del kategoriska fjantar som förstör stället.
kasta tråden istället så slipper alla behöva se fjanterierna..
Ser inte varför den här tråden skulle vara mer "fjantig" än alla andra pajkastningstrådar i allmänt-delen.
Japp. Det är inte bra. Kanske något för en irc-operatör?
Haha, jag är ingen "hot shot" på irc-kanalen är inte ens OP. Är inte direkt internet hero-typen. Jag var kanske något överdriven i mitt inlägg, men min poäng är fortfarande denna:
De FLESTA bans har varit skäliga. Sen tycker man att man "står över oss", parta bara. Det gynnar alla, lika barn leka bäst sägs det ju :)
Som inzza tidigare har påpekat är nog de flesta antidoping, sen att det skämtas om det är en annan femma.
Kurash: Det du klagar på som "fel" i kanalen står en eller flera för i din "trevliga snubbar-lista". Du verkar inte ha alltför bra koll.
Kurash: Det du klagar på som "fel" i kanalen står en eller flera för i din "trevliga snubbar-lista". Du verkar inte ha alltför bra koll.
Å nej! jag har inte koll på IRC-kanalen! Mitt liv är över *whinewhine*
Japp. Det är inte bra. Kanske något för en irc-operatör?
där är en ircoperatör som är i kanalen alltid. så det är redan fixat.
Skilj på kanal-operatör "op" och irc-operatör.
grabben i skogen
2006-10-09, 12:19
trash
Skilj på kanal-operatör "op" och irc-operatör.
ja, där är en ircop i kanalen alltid.
Arf Pingvin
2006-10-09, 12:25
Detta sagt vill jag tillägga att det finns några riktigt trevliga prickar på kanalen. Fanen, Eleni, Absinteh, Laesk, Domino, Inzza, Non-s är väl dom jag haft mest utbyte med. Tyvärr är där en del kategoriska fjantar som förstör stället.
Hänger laesk där igen? Vi kan ju ta honom som exempel för att sänka ojeah. Laesk blev bannad av ingen anledning alls en gång i tiden. Han har aldrig varit spammare, troll eller idiot.
Hänger laesk där igen? Vi kan ju ta honom som exempel för att sänka ojeah. Laesk blev bannad av ingen anledning alls en gång i tiden. Han har aldrig varit spammare, troll eller idiot.
nä men då sa han väl något opassande.
Arf Pingvin
2006-10-09, 12:27
nä men då sa han väl något opassande.
Nej jag tror det var jag som sa nånting om honom faktiskt, fast inget negativt.
lol @ hela diskussionen
+1
ja, där är en ircop i kanalen alltid.
Nej?
Nej?
De som har ett @ framför sitt nick brukar vara op. Sen om de kanske inte agerar som några operatörer är sin sak. Men det spelar väl ingen roll egentligen. De som vill kan enkelt starta en annan irc-kanal istället för att gnälla. Det är bara att välja ett oupptaget namn. Skriv /j castaways t.ex.
Efter det skaffar man sig fem vänner som kan vara i kanalen några timmar så att man kan få in en så kallad L-bot i den. Efter det är saken biff, då kan man annonsera här om den trevliga kanalen där alla oavsett uppförande och åsikter är välkomna.
Nej?
steval är irc-op .slut
Nej?
men håll käften nu plucke
Nej jag tror det var jag som sa nånting om honom faktiskt, fast inget negativt.
fast leask är en av dem mer inbitna ircarna, så om han blir bannad så kan det ha varit något som ni andra inte förstår, och mycket möjligt var det på på skoj.
om jag klappar till min polare på axeln så tror jag inte att snuten tar mig för misshandel....
Arf Pingvin
2006-10-09, 12:44
fast leask är en av dem mer inbitna ircarna, så om han blir bannad så kan det ha varit något som ni andra inte förstår, och mycket möjligt var det på på skoj.
om jag klappar till min polare på axeln så tror jag inte att snuten tar mig för misshandel....
Så nu var det inte bara idioter, spammare och troll som blev bannade?
Absinteh
2006-10-09, 17:03
Nej jag med. Och jag är ju smart etc
Mycket åsikter av folk som inte ens verkar ha varit där inne öht. eller iaf. inte på nåt år.
Kanalen är rolig och det finns oftast någon att snacka med om man känner för det. Sen är irc-kanalen inget företag som vill sälja kosttillskott eller liknande, det är ett dagis. Dagis är kul.
Sen är irc-kanalen inget företag som vill sälja kosttillskott eller liknande, det är ett dagis. Dagis är kul.
Varför heter den då kolozzeum?
Och nej, jag har aldrig ens varit där.
Lite irriterande när folk från forumet kommer in och bara vill provocera fram banningar / dåligt beteende för att ha något att skriva här.
ni genomskådas ganska snabbt så likabra att ni lägger av.
Varför heter den då kolozzeum?
Och nej, jag har aldrig ens varit där.
För den är till för folk från kolo, eller andra som vill snacka lite. Det måste den väl få heta utan att "vi" säljer kosttillskott.
Retards, som sagt.
Kunde väl iaf. tagit med dig din vän "kingkolozzeum" när du drog?
Ryska_raketen
2006-10-09, 17:48
Jak er her
För den är till för folk från kolo, eller andra som vill snacka lite. Det måste den väl få heta utan att "vi" säljer kosttillskott.
Är du säker på att företaget kolozzeum tycker det?
Är du säker på att företaget kolozzeum tycker det?
Ingen aning. Men jag förstår inte varför de skulle ha något emot det. De har säkerligen sålt för några tusenlappar genom kanalen.
Ingen aning. Men jag förstår inte varför de skulle ha något emot det. De har säkerligen sålt för några tusenlappar genom kanalen.
Jag svarar som Pirre redan gjort.
Om det nu är så att folk blir illa bemötta på IRC det faller en dålig klang över "kolozzeum" i sin helhet
tror man får döpa kanalerna till vad man vill, faktiskt. så det spelar inte så stor roll vad olika företag tycker.
Jag svarar som Pirre redan gjort.
Ok, jag kan förstå, men jag tror de tjänar mer på kanalen än de förlorar på den. Sen tror jag inte heller att de har något att säga till om saken.
Ok, jag kan förstå, men jag tror de tjänar mer på kanalen än de förlorar på den. Sen tror jag inte heller att de har något att säga till om saken.
Det är möjligt. Men vi har saker att säga till om här. Om man säger så. ;)
Det är möjligt. Men vi har saker att säga till om här. Om man säger så. ;)
Är det ett hot? ;)
Ne, synd att det verkar blivit någon slags "beef" mellan forumet och kanalen. Det var väl knappast tanken.
Är det ett hot? ;)
Ne, synd att det verkar blivit någon slags "beef" mellan forumet och kanalen. Det var väl knappast tanken.
Naturligtvis inte. :confused:
Men folk skall inte gnälla på forumet om saker som rör irc-kanalen. Det får ni ta där.
Tråden är skapad under fliken "Allmänt forum". Varför skulle det då inte vara tillåtet o fråga varför man blev bannad i en kanal på irc, men att fråga vad folk lyssnar på för musik just nu? Samma strunt imo.. Annars är det ju bara o slopa "Allmänt forum"-delen om ni inte vill ha igång trådar som är just allmäna..
Tråden är skapad under fliken "Allmänt forum". Varför skulle det då inte vara tillåtet o fråga varför man blev bannad i en kanal på irc, men att fråga vad folk lyssnar på för musik just nu? Samma strunt imo.. Annars är det ju bara o slopa "Allmänt forum"-delen om ni inte vill ha igång trådar som är just allmäna..
Varför fråga här?
Varför fråga här?
Visst kan jag hålla med dig att det är onödigt.. Men du måste väl förstå min poäng med inlägget:)
Varför fråga här?
Tycker också att tråden är helt meningslös. Men han frågade väl här på forumet eftersom de som hänger i kanalen antagligen hänger här. Och eftersom han var bannad kunde han ju inte fråga varför han blev bannad i irc-kanalen.
Av samma anledning som länkar till webshoppar, stötande bilder och allmänt korkade inlägg tas bort.
Bara för att delen kallas allmänt betyder inte det att vad som helst kan diskuteras.
Som jag ser det så förknippas IRC kanalen med forumet eftersom användarna finns på båda ställena, är det så konstigt att ifrågasätta om man inte skall försöka göra nånting år saken när missnöjet sprider sig till forumet kolozzeum.
Visst kan jag hålla med dig att det är onödigt.. Men du måste väl förstå min poäng med inlägget:)
Visst gör jag det.
Av samma anledning som länkar till webshoppar, stötande bilder och allmänt korkade inlägg tas bort.
Bara för att delen kallas allmänt betyder inte det att vad som helst kan diskuteras.
Som jag ser det så förknippas IRC kanalen med forumet eftersom användarna finns på båda ställena, är det så konstigt att ifrågasätta om man inte skall försöka göra nånting år saken när missnöjet sprider sig till forumet kolozzeum.
Enda likheten är att namnet är den samma för att folk ifrån forumet (I guess?) har skapat en kanal för att kunna prata om det de brinner för, dvs. träning.. Då är det knappast någon större chock att frågan dyker upp här då samma folk finns på forumet, som i irc-kanalen..
Bara för att det är samma namn behöver det inte hänga ihop.. Finns tusentals kanaler, om inte miljontals över alla servar som finns till irc..
Såsom; oc, lost, pb, my name is earl, soccer, sweden, lund osvosv. Min poäng är alltså att man kan omöjligt säga "det förknippas med forumet" vilket då indirekt borde betyda att diverse kanaler borde förknippas med forum runt om i världen för blandade ändamål..
De flesta förstår säkert att det inte är ägarna till forumet som hänger där.. Sen säger jag som Mago, det har antagligen hjälpt er mer en stjälp, då det dagligen diskuteras kostillskott och länkas till eran sida.
Några tusenlappar ni evt. hade varit utan om det inte vore för diskutionerna.
Men du/ni kanske hellre är utan några papp så länge ni slipper "gratis marknadsföring" eller vad ni nu ska kalla det..
Enda likheten är att namnet är den samma för att folk ifrån forumet (I guess?) har skapat en kanal för att kunna prata om det de brinner för, dvs. träning.. Då är det knappast någon större chock att frågan dyker upp här då samma folk finns på forumet, som i irc-kanalen..
Bara för att det är samma namn behöver det inte hänga ihop.. Finns tusentals kanaler, om inte miljontals över alla servar som finns till irc..
Såsom; oc, lost, pb, my name is earl, soccer, sweden, lund osvosv. Min poäng är alltså att man kan omöjligt säga "det förknippas med forumet" vilket då indirekt borde betyda att diverse kanaler borde förknippas med forum runt om i världen för blandade ändamål..
De flesta förstår säkert att det inte är ägarna till forumet som hänger där.. Sen säger jag som Mago, det har antagligen hjälpt er mer en stjälp, då det dagligen diskuteras kostillskott och länkas till eran sida.
Några tusenlappar ni evt. hade varit utan om det inte vore för diskutionerna.
Men du/ni kanske hellre är utan några papp så länge ni slipper "gratis marknadsföring" eller vad ni nu ska kalla det..
Den här trådens existens bekräftar att IRC "förknippas" med forumet.
Säg mig är det en öppen IRC kanal?
Den här trådens existens bekräftar att IRC "förknippas" med forumet.
Säg mig är det en öppen IRC kanal?
Ja, eller så ser man det från det andra hållet(därför tråden faktiskt skapades) för att han visste att folk i kanalen hänger här!
Ja kanalen är öppen för alla..
Vill understryka med att jag inte äger den, eller har "OP".. Bara en i mängden..
Såg även något om irc-op i tråden.. Ja det finns två st i kanalen.
Ja, eller så ser man det från det andra hållet(därför tråden faktiskt skapades) för att han visste att folk i kanalen hänger här!
Ja kanalen är öppen för alla..
Vill understryka med att jag inte äger den, eller har "OP".. Bara en i mängden..
Såg även något om irc-op i tråden.. Ja det finns två st i kanalen.
Okidoki jag förutsätter dessa ops är medlemmar här också?
Okidoki jag förutsätter dessa ops är medlemmar här också?
irc-opsen eller de vanliga opsen?
svar: vet ej och ja.
irc-opsen eller de vanliga opsen?
svar: vet ej och ja.
Dem som är ops i kanalen.
Fultjack
2006-10-09, 20:53
jag är en av opsen i kanalen
Dem som är ops i kanalen.
ja någon av dem är det iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.