Visa fullständig version : Spela på TFT
Är det något särskilt man behöver tänka på?
Som med min förra CRT, då hade jag refreshlock, så att refreshraten alltid låg på 75, ville lägga sig på 90 annars, är det samma på TFT-skärmar? :)
hahavaffan
2006-10-02, 16:05
Nej, en TFT-skärm har ingen uppdateringsfrekvens som traditionella CRT-skärmar har. Se bara till att du har den senaste hårdvaran i datorn så du kan få 99FPS i CS!
DenSisteMohikanen
2006-10-02, 16:18
Jag har endast spelat lite cs de senaste i åren i spelväg. Köpte en tft och slängde min crt. Största misstaget nånsing!!!
Inte lirat cs sen dess =)
Ja för har man inte 99FPS i CS ja då kan man ju inte spela bra. ALLT BEROR PÅ FPS:EN JUH!!! OMG FFS FATTAR INGEN DET!!!!!!!
hahavaffan
2006-10-02, 16:25
Ja för har man inte 99FPS i CS ja då kan man ju inte spela bra. ALLT BEROR PÅ FPS:EN JUH!!! OMG FFS FATTAR INGEN DET!!!!!!!Haha, precis.
DenSisteMohikanen - om du inte hade köpt skärmen på Clas Ohlsson för 599kr, så kanske du kunde fortsatt spela CS.
Haha, precis.
DenSisteMohikanen - om du inte hade köpt skärmen på Clas Ohlsson för 599kr, så kanske du kunde fortsatt spela CS.
Jepp jepp, mitt köp av plattskärm gjorde så att jag fortsatte spela cs. Allt blev så mycket ljusare. :D
DenSisteMohikanen
2006-10-02, 17:41
Med tft så fick jag efterdröjning och spelet flöt inte lika fint , gick helt enkelt inte att ÄGAA längre så då la jag ner.....
För TFT-skärmar är det responstid som gäller, du får dock kolla recensioner eftersom en skärm med 8ms i responstid kan vara lika trög som en med 20+ms, osv.
Olika paneler lämpar sig till olika saker.
Annars gäller väl att du får vad du betalar för. :)
Liten Men Fet
2006-10-02, 18:45
Köper du en skärm som rekommenderas för spel nu så finns det ingen risk alls att det blir några som helst problem med eftersläpning. Då lovar jag att jag äter upp min samsung 710 T.
Nej, en TFT-skärm har ingen uppdateringsfrekvens som traditionella CRT-skärmar har. Se bara till att du har den senaste hårdvaran i datorn så du kan få 99FPS i CS!Jo.
Är det något särskilt man behöver tänka på?
Som med min förra CRT, då hade jag refreshlock, så att refreshraten alltid låg på 75, ville lägga sig på 90 annars, är det samma på TFT-skärmar? :)Slå på vsync så kör väl spelet vad skärmen kör.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.