handdator

Visa fullständig version : dum fråga angående bodybuilders..

ilikeu
2006-10-02, 15:20
:confused: tänkte på..

har bodybuilder använt sig av någon form av doping i sina tidigare dagar??..

tänker på te.x dexter, coleman,cutler etc... dom e ju så grovt stora!

jag vet att de har tränat i flera flera år.. men kan bli sådär grov av vanliga tillskott som kreatin,protein,gainer,mat etc???

Kwon
2006-10-02, 15:21
Du undrar alltså hur Coleman och Cutler blivit så stora?

Dom kör med Fairings samt arbetar med vinklar.

HookersUnited
2006-10-02, 15:22
Dom lär vara fullproppade med alla möjliga otillåtna preparat.

jwzrd

jag vet att de har tränat i flera flera år.. men kan bli sådär grov av vanliga tillskott som kreatin,protein,gainer,mat etc???

Vad är din fråga? Vilka dagar är de tidigare?

Björn S
Obervera ninjans ironi..... Dianabol breakfast for champions..

Mao.... Det är utan att ljuga 100% på olympiascenen som dopat sig ;)

King Grub

Bland proffsen: 100% av alla. Och inte "tidigare dagar", utan alltid. Alla proffs du ser på bilder är dopade.

Kwon
2006-10-02, 15:25
Obervera ninjans ironi..... Dianabol breakfast for champions..

Mao.... Det är utan att ljuga 100% på olympiascenen som dopat sig ;)

;)

ilikeu
2006-10-02, 15:29
shiet .. så då e det bara o drömma på om att bli "nästan:laugh: " lika stora som de.. inge doping här inte .. här kör man med vanliga till skott *flex* ..

men får man hålla på med doping om man ska tävla?

Jishuku
2006-10-02, 15:30
De är på året runt.
Exempelvis: Flex Wheeler skriver i sin bok att han var "på" 18 år i sträck.

jwzrd
2006-10-02, 15:30
shiet .. så då e det bara o drömma på om att bli "nästan:laugh: " lika stora som de.. inge doping här inte .. här kör man med vanliga till skott *flex* ..

Nej.

King Grub
2006-10-02, 15:31

Proffsen testas inte. Alla vet att alla använder, och alla accepterar att alla använder.

Tricklev
2006-10-02, 15:32

I praktiken gör man inget för att stoppa dom, men det är emot reglerna, ja.

Allan
2006-10-02, 15:32
Ämnet är som vanligt väl behandlat tidigare på Kolozzeum. Ett axplock...
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=313091

allan

Pumpitup
2006-10-02, 15:44
Varför ge dem så mycket cred då? De är ju fuskare och svin hela högen!

Se bara på hur det är i t.ex friidrott, åker du fast för otillåtna preparat då blir du förnedrad och uthängd samt får inte tävla på x antal år, borde iofs vara livstids dopning.

ilikeu
2006-10-02, 15:45
Proffsen testas inte. Alla vet att alla använder, och alla accepterar att alla använder.

uff.. föredrar att ha kunskap om träning samt allt som har med det att göra än o hålla på sådär :thumbup: .. därför är detta ett bra ställe o "hänga" på :hbang:

tuben
2006-10-02, 15:47

Se bara på hur det är i t.ex friidrott, åker du fast för otillåtna preparat då blir du förnedrad och uthängd samt får inte tävla på x antal år, borde iofs vara livstids dopning.

På vilket sätt fuskar dom när alla kör med det bland proffsen?

pragmatist
2006-10-02, 15:51
Fusk och fusk... om alla gör det och har tillgång till ungefär samma preparat så är ju spelplanen fortfarande jämn, och dopingen är knappast en ersättning för åratal av slit. Även med massiva mängder steroider så krävs det ju en enorm ansträngning (och talang) för att nå den nivån som de befinner sig på. Det är ju inte som om vem som helst kan dopa sig i några månader och sedan vinna Mr O.

Krampus
2006-10-02, 15:53

Vilka starka ord. De stitter ju i samma båt inte sant?
Läs K.P Ouramas atrikell om Ronnie Coleman i senaste BODY så får du en annan bild av det hela.

Kwon
2006-10-02, 15:53

Det är ju ingen som får unfair advantage över de andra tävlande i samma gren? Dvs ingen som fuskar mot någon annan i startfältet.

Everybody's doin' the deed.

De vågar göra med sina kroppar det gemene man inte vågar, klart de får creds av fansen/publiken.

Om ingen hade velat se freaksen så hade BB-tävlingar av rang ej funnits, men det är ju ganska poppis nuförtiden.

Det är ditt val vad du gör med din kropp!

Du har rätt till din åsikt.

Krampus
2006-10-02, 15:54
Fusk och fusk... om alla gör det och har tillgång till ungefär samma preparat så är ju spelplanen fortfarande jämn, och dopingen är knappast en ersättning för åratal av slit. Även med massiva mängder steroider så krävs det ju en enorm ansträngning (och talang) för att nå den nivån som de befinner sig på. Det är ju inte som om vem som helst kan dopa sig i några månader och sedan vinna Mr O.

:thumbup:

Sen har vi fler sporter än bodybuilding med olika förbund som inte heller testar, men det skiter vi i denna tråden då Grub redan givit ett utmärkt svar.

backflash
2006-10-02, 15:55
De har massvis med ast-shakers.

Officer
2006-10-02, 15:56
uff.. föredrar att ha kunskap om träning samt allt som har med det att göra än o hålla på sådär :thumbup: .. därför är detta ett bra ställe o "hänga" på :hbang:

Finns fler som kurar här på brädan än vad det finns i den totala proffsscenen världen över *popcorn*

Diggler
2006-10-02, 15:57
Om alla proffs är dopade, så är alla på ett sm i +90 också dopade. Varför? Därför! Det är inte ljusårs skillnad, det är ibland kanske 20kgs skillnad. 20kg bättre kan man lätt tillskriva gener, tid, träningsupplägg och dedikation.

skaparn
2006-10-02, 15:58
Alla proffs du ser på bilder är dopade.

Beror på om frågeställaren sett filmen med Krampus bänkpressförsök. Jag är, tro det eller ej, naturlig (ren alltså) bodybuilder.

Krampus
2006-10-02, 15:59
Beror på om frågeställaren sett filmen med Krampus bänkpressförsök. Jag är, tro det eller ej, naturlig (ren alltså) bodybuilder.

:laugh: Beef it, Claes-Jan! :bow:

jwzrd
2006-10-02, 16:00
Om alla proffs är dopade, så är alla på ett sm i +90 också dopade. Varför? Därför! Det är inte ljusårs skillnad, det är ibland kanske 20kgs skillnad. 20kg bättre kan man lätt tillskriva gener, tid, träningsupplägg och dedikation.

Det är ingen som tvivlar på det heller.

Diggler
2006-10-02, 16:06
Det är ingen som tvivlar på det heller.

Det är bara du som är cynisk. Gunther är ren.

jwzrd
2006-10-02, 16:15
Det är bara du som är cynisk. Gunther är ren.

:/

Tolvtin
2006-10-02, 16:52
Varför skulle det vara fusk ?
när det är den enda vägen att bli större än modernatur bestämt att du ska kunna bli ?

Om jag gör någon kött gryta med bara grunderna såsom kött och lite grönsaker och så och den kan bara inte bli godare än den är, är det då fusk om jag häller i kryddor ?

Jorgen
2006-10-02, 16:59
när det är den enda vägen att bli större än modernatur bestämt att du ska kunna bli ?

Om jag gör någon kött gryta med bara grunderna såsom kött och lite grönsaker och så och den kan bara inte bli godare än den är, är det då fusk om jag häller i kryddor ?
Det var nog den absolut sämsta liknelsen jag har läst i hela mitt liv. *screwy*

Pumpitup
2006-10-02, 17:01
Inte så konstigt då att de kan se ut som de gör.

Frågan är då hur stor det är möjligt att bli UTAN STEROIDER?

Jorgen
2006-10-02, 17:03
Inte så konstigt då att de kan se ut som de gör.

Frågan är då hur stor det är möjligt att bli UTAN STEROIDER?
Detta är max.
http://www.racegirl.nl/PourLaFemme/MaleModels/Images/ck_mbergin.jpg

Pumpitup
2006-10-02, 17:06
Hehe, lite skillnad jämfört med arnold :)

s_himself
2006-10-02, 17:07
Detta är max.
[IMG]http://www.racegirl.nl/PourLaFemme/MaleModels/Images/ck_mbergin.jpg[/IG]

:(

HajduMan
2006-10-02, 17:11
Detta är max.

Du bör inte skämta om det, det finns folk som tror på de

edit: fast killen kanske heter Max

Kwon
2006-10-02, 17:12

http://img242.imageshack.us/img242/6661/arnoldstrongiu9.jpg

sehnpaa
2006-10-02, 17:15
Den som bryter mot reglerna fuskar.

jwzrd
2006-10-02, 17:15
Den som bryter mot reglerna fuskar.

Exakt. I IFBB finns inga regler om att man inte får använda steroider - alltså är det inte fusk.

Jorgen
2006-10-02, 17:20
Exakt. I IFBB finns inga regler om att man inte får använda steroider - alltså är det inte fusk.
http://www.ifbb.com/DopingControl/IFBBAntiDopingRules_2006Edition.pdf
http://www.ifbb.com/DopingControl/IFBBAntiDopingDirective2006-001.pdf
http://www.ifbb.com/amarules/IFBBRulebook.pdf

jwzrd
2006-10-02, 17:21
http://www.ifbb.com/DopingControl/IFBBAntiDopingRules_2006Edition.pdf
http://www.ifbb.com/DopingControl/IFBBAntiDopingDirective2006-001.pdf
http://www.ifbb.com/amarules/IFBBRulebook.pdf

Ok, jag lägger till SKKF då. Ingetdera förbund testar trots uppenbara regelbrott. Alltså finns inte reglerna.

RösböJunior
2006-10-02, 17:23
ja den "liknelsen" var enormt FEL!

precis, inte att glömma, de medlen som användes på tex 70-talet
osv var vanliga då, idag är de klassade som livsfarliga & otillåtna osv...

slutpoäng dock! anabola gör inte den stora skillanden.
viktigast är (om man utseluster gener)
Kost - Träning.

ilikeu
2006-10-02, 17:24
så då har inte alla de "största" bra gener som så många tror , musklerna är odlade på kemisk sätt då, med hjälp av olagliga preparat. :whipped:

Kwon
2006-10-02, 17:24

Detta är Max
http://img92.imageshack.us/img92/1654/arnuldoffvl6.jpg
http://img445.imageshack.us/img445/4823/arnoffffym5.jpg
http://img506.imageshack.us/img506/7307/arnolfoffonsz1.jpg

jwzrd
2006-10-02, 17:27
ja den "liknelsen" var enormt FEL!

precis, inte att glömma, de medlen som användes på tex 70-talet
osv var vanliga då, idag är de klassade som livsfarliga & otillåtna osv...

slutpoäng dock! anabola gör inte den stora skillanden.
viktigast är (om man utseluster gener)
Kost - Träning.

Det där kan du inte mena. Tänk efter nu, det finns INGEN ren person som tävlar i byggning och väger 130kg stenhård. Hur mycket väger den tyngsta hårda rena byggaren? 90-95? 35-40kg ren jävla oxfilé är en ENORM skillnad. Av två män som satsar lika hårt - stenhårt - så kommer den som använder AAS att bli störst och hårdast.

Jorgen
2006-10-02, 17:27
Ok, jag lägger till SKKF då. Ingetdera förbund testar trots uppenbara regelbrott. Alltså finns inte reglerna.
SKKF följer IFBB´s regelverk.
Hur det då ligger till får du själv räkna ut. Det skall bli intressant att se om du klarar av det. Men jag önskar dig lycka till. :thumbup:

Jorgen
2006-10-02, 17:28
Detta är Max
Max liknar Arnold skitmycket. :D

RösböJunior
2006-10-02, 17:29
jamen jag har väl inte sagt nått om det !???????????????????!!!

fortfarande kan väl ingen frisk person påstå att man blir 130stenhårda
med anabola? det är juh TRÄNING + kosten som ger grunden för allt.
och alla stora byggare har inge "Ultimata gener"

vissa är mkt klent byggda, handleder osv vilket säkert varit hinder
för musklernas förmåga osv.

jwzrd
SKKF följer IFBB´s regelverk.
Hur det då ligger till får du själv räkna ut. Det skall bli intressant att se om du klarar av det. Men jag önskar dig lycka till. :thumbup:

Nej. Varken SKKF eller IFBB följer IFBBs regelverk eftersom inget av förbunden testar sina atleter. Visst, SKKF testar någon lite slumpartat då och då men det räknas knappast. Förbunden följer inte upp sina egna regler.

Din översittarattityd med "Men jag önskar dig lycka till." kan du kasta åt samma håll som Grahn kastar sin skit åt fö.

Kwon
Max liknar Arnold skitmycket. :D

:D

jwzrd
2006-10-02, 17:31
jamen jag har väl inte sagt nått om det !???????????????????!!!

fortfarande kan väl ingen frisk person påstå att man blir 130stenhårda

vissa är mkt klent byggda, handleder osv vilket säkert varit hinder
för musklernas förmåga osv.

Läs vad jag skriver om samma insats. Det som fäller avgörandet av två likvärdigt stora insatser är och kommer alltid att vara steroider. Om du tycker att det blir en intressant jämförelse att jämföra en seriös tränande och dietande byggare med en oseriös kille som missbrukar steroider så förstår jag inte varför du inte jämför med en oseriös kille som INTE kör steroider också.

Action
2006-10-02, 17:33
Vilka starka ord. De stitter ju i samma båt inte sant?
Läs K.P Ouramas atrikell om Ronnie Coleman i senaste BODY så får du en annan bild av det hela.

En mycket bra artikel av K.P. :thumbup:

Det är framförallt en grym talang för att bygga muskler som ligger bakom, vem som helst kan inte se ut sådär, oavsett hur mycket mediciner som används.

King Grub
2006-10-02, 17:34
så då har inte alla de "största" bra gener som så många tror , musklerna är odlade på kemisk sätt då, med hjälp av olagliga preparat. :whipped:

Det går inte att passera genetiska begränsningar även med dopning.

Och du eller jag skulle inte se ut som Coleman eller Cutler även om vi dubblerade deras doser.

Action
2006-10-02, 17:36

Senaste IFBB tävlingen jag var på med tester var för en dryg vecka sedan.. 2 av 5 finalister i samtliga klasser testades under damernas VM. Så är det på alla internationella Europa och Världsmästerskap för amatörer.

I Sverige var det dock ett tag sedan det var tester på en tävling, av ekonomiska skäl.

krilleh
2006-10-02, 17:38
På vilket sätt fuskar dom när alla kör med det bland proffsen?

för att då har personer utan preparat omöjligt att komma upp i den klassen, TACK vare att de kör med anabola. Tkr jag också är dålig stil.

King Grub
2006-10-02, 17:39
för att då har personer utan preparat omöjligt att komma upp i den klassen, TACK vare att de kör med anabola. Tkr jag också är dålig stil.

Utan "anabola" skulle inte den klassen finnas. Proffsbyggning skulle inte finnas.

Slartibartfast
2006-10-02, 17:40

Alltså menar du att man inte behöver gener som är förunnat kanske en på hundratusen för att bygga colemanstorlek?

krilleh
2006-10-02, 17:40

va fan pratar du om?

jwzrd
2006-10-02, 17:41
Senaste IFBB tävlingen jag var på med tester var för en dryg vecka sedan.. 2 av 5 finalister i samtliga klasser testades under damernas VM. Så är det på alla internationella Europa och Världsmästerskap för amatörer.

I Sverige var det dock ett tag sedan det var tester på en tävling, av ekonomiska skäl.

Nej det är inte av ekonomiska skäl och det vet både du och jag. Ingen vill ha tester. Den här diskussionen har förts förut och den är så fantastiskt lam. Hur fan kan det finnas pengar för tester i t ex styrkelyft men inte i byggning? Vem pröjsar för tester som polisen gör utanför krogen? Vem pröjsar för hela tävlingstillställningen med lokal och hela faderullan? Hur mycket pengar lägger t ex enbart Eiselt och Fairing in?

Slartibartfast
2006-10-02, 17:42
Jag tycker proffsbyggningan vore jävla tråkig ifall det inte fanns anabola. Det är ju freakigheten man vill se. Utan anabola, ingen freakighet.

Action
2006-10-02, 17:44
Nej det är inte av ekonomiska skäl och det vet både du och jag. Ingen vill ha tester. Den här diskussionen har förts förut och den är så fantastiskt lam. Hur fan kan det finnas pengar för tester i t ex styrkelyft men inte i byggning? Vem pröjsar för tester som polisen gör utanför krogen? Vem pröjsar för hela tävlingstillställningen med lokal och hela faderullan? Hur mycket pengar lägger t ex enbart Eiselt och Fairing in?

Men shit, tagga ner lite, va inte så aggressiv i din framtoning.

Ett förbund som ligger på minus i kassan prioriterar givetvis att försöka vända trenden till att få ett litet överskott. När det åter finns överskott är jag övertygad om att tester kommer att införas på våra nationella mästerskap.

Innan det gick sämre för förbundet fanns det tester, då testades omkring 2-3st av finalisterna under mästerskapen. Tror det senaste var omkring år 2001.

krilleh
2006-10-02, 17:45
Utan "anabola" skulle inte den klassen finnas. Proffsbyggning skulle inte finnas.

ok då är jag med.

Pumpitup
2006-10-02, 17:46
Jag tycker proffsbyggningan vore jävla tråkig ifall det inte fanns anabola. Det är ju freakigheten man vill se. Utan anabola, ingen freakighet.

Det är en åsikt många verkar dela här inne.

Men då vill jag fan inte så några omröstningar om att bodybuildning är den manligaste "idrotten" heller.

Idrott och otillåtna preparat går inte ihop, det vore en katastrof om det vore så!

jwzrd
2006-10-02, 17:46
Men shit, tagga ner lite, va inte så aggressiv i din framtoning.

Ett förbund som ligger på minus i kassan prioriterar givetvis att försöka vända trenden till att få ett litet överskott. När det åter finns överskott är jag övertygad om att tester kommer att införas på våra nationella mästerskap.

Innan det gick sämre för förbundet fanns det tester, då testades omkring 2-3st av finalisterna under mästerskapen. Tror det senaste var omkring år 2001.

Det stör mig en smula att någon orkar dra fram DetKostarFörMycket-argumentet när det är så dåligt. Hur mycket kostar en sittplats på SM i BB och hur många brukar komma...

Action
2006-10-02, 17:49
Det stör mig en smula att någon orkar dra fram DetKostarFörMycket-argumentet när det är så dåligt. Hur mycket kostar en sittplats på SM i BB och hur många brukar komma...

Vad är det som är så svårt att förstå??

Går det minus i kassan så letar man efter alla möjligheter att hålla kostnaderna nere. Vissa saker går inte att få bort helt, lokalhyror etc. Men vissa kostnader är rätt lätt att få ner då de inte är helt nödvändiga för att dra runt verksamheten.

Vänta något år eller två så är det säkerligen en hel del tester igen. Kanske sker det redan i år. ;)

Yankeee
2006-10-02, 17:49

Jag har ju tom mailat ordföranden i skkf med förslag, var uppenbarligen inte ens värt att tänka på.

Tricklev
2006-10-02, 17:54
Jag har ju tom mailat ordföranden i skkf med förslag, var uppenbarligen inte ens värt att tänka på.

Hur såg dina förslag ut?:)

Jorgen
2006-10-02, 17:56
Nej. Varken SKKF eller IFBB följer IFBBs regelverk eftersom inget av förbunden testar sina atleter. Visst, SKKF testar någon lite slumpartat då och då men det räknas knappast. Förbunden följer inte upp sina egna regler.

Din översittarattityd med "Men jag önskar dig lycka till." kan du kasta åt samma håll som Grahn kastar sin skit åt fö.
Precis skrev du att det inte fanns några sådana regler. Nu har du fått beviset att dom finns. Lägg ner.

Varför det? Varför skall bara du få vara otrevlig?

ilikeu
2006-10-02, 17:57
Det går inte att passera genetiska begränsningar även med dopning.

Och du eller jag skulle inte se ut som Coleman eller Cutler även om vi dubblerade deras doser.

aha.. då e jag me..*grr27* ;)

Jorgen
2006-10-02, 17:58
PM:a mig din adress så skickar jag dig årsredovisningen för SKKF.
Du har inte en susning om vad du pratar om. Att bara hålla på att gaffla för att du kan är bara fjantigt. Kom fram med några bra bevis för att SKKF´s ekonomi inte är så dålig som det påstås istället.

Yankeee
2006-10-02, 18:00
Hur såg dina förslag ut?:)

Den som blir testad betalar testet själv, är man ren får man pengarna tillbaka. Trots detta gnälls det över kostnaden, att sportens rykte kommer att förbättras avsevärt skiter man fullständigt i :)

Det räcker ju liksom att testa random ettor, säg 6 st. Det är 18.000 om alla är rena. Det skulle gå att testa EN etta, säg i tungvikten med samma metod. Men görs det? Pengarna man lägger ut på tester bör man med lätthet få igen då fler bör bli intresserad av att sponsra seriösare tävlingar.

Jorgen
2006-10-02, 18:01
En stor skillnad är att styrkelyftförbundet är med i RF. SKKF är det inte och får således betala för alla tester själv.

Vet inte varför, men det känns som om jag har skrivit samma sak 100 gånger redan till samma personer. ;)

Tricklev
2006-10-02, 18:02
En stor skillnad är att styrkelyftförbundet är med i RF. SKKF är det inte och får således betala för alla tester själv.

Vet inte varför, men det känns som om jag har skrivit samma sak 100 gånger redan till samma personer. ;)

Vad säger du om Yankeees förslag?

Action
2006-10-02, 18:05

Det håller ju inte, för kostnaden försvinner ju inte med förslaget. Och den som åker dit inom IFBB idag riskerar dryga böter så de kan ändå få betala sitt test och mer därtill. Minns dock inte beloppen här och nu.

Jorgen
2006-10-02, 18:05
Spelar det någon roll?
Oavsett vad jag skriver så har jag fel, är dum, vet inte vad jag pratar om osv. Jag kommer såklart att bli anklagad för att sticka huvudet i sanden om jag inte svarar och om jag svarar så är det fel svar. Oavsett vilket det är.

Diggler
2006-10-02, 18:07
Varför behöver tester vara så dyra? Det finns (? iaf för knark) urintester som tar ett par minuter. Kissa i kopp, i med sticka, vänta en stund, läs av-klart. Ett sånt test kostar nog max en hundralapp.

Yankeee
2006-10-02, 18:08
Det håller ju inte, för kostnaden försvinner ju inte med förslaget. Och den som åker dit inom IFBB idag riskerar dryga böter så de kan ändå få betala sitt test och mer därtill. Minns dock inte beloppen här och nu.

Kostnaden försvinner inte om man utgår från att alla är rena, men det vet både du och jag att så inte är fallet. Fö svårt att åka dit om man inte blir testad.

Du är en smart snubbe och vet garanterat mer än mig om marknadsföring. Går man ut med att man verkligen jobbar för en ren sport kan man knappast misslyckas med att få fler sponsorer, vilket gör att man kan bekosta fler test.

Det finns fö garanterat fler förslag och lösningar. Problemet är fortfarande att ingen är intresserad av en lösning.

HookersUnited
2006-10-02, 18:08
Spelar det någon roll?
Oavsett vad jag skriver så har jag fel, är dum, vet inte vad jag pratar om osv. Jag kommer såklart att bli anklagad för att sticka huvudet i sanden om jag inte svarar och om jag svarar så är det fel svar. Oavsett vilket det är.
Hur vill du att man löser problemet?

ilikeu
2006-10-02, 18:09
skulle kreatin kunna klassas som laglig dopingspreparat ?? vet att det inte nnehåller nåt som är farligt eller olgaligt, men jag syftar på effekten den har??

Jorgen
2006-10-02, 18:10
Hur vill du att man löser problemet?
Det ekonomiska eller dopingproblemet?

(Jag återkommer med svar när jag kommer hem från gymmet)

Krampus
2006-10-02, 18:11
skulle kreatin kunna klassas som laglig dopingspreparat ?? vet att det inte nnehåller nåt som är farligt eller olgaligt, men jag syftar på effekten den har??
Den dagen får vi dopingklassa mat också.

HookersUnited
2006-10-02, 18:12
Det ekonomiska eller dopingproblemet?

(Jag återkommer med svar när jag kommer hem från gymmet)
Dopingproblemet.

Kwon
2006-10-02, 18:15
E det ok med Kreatin då?

Arnold säger, det e ok med Kreatin.
http://img122.imageshack.us/img122/7060/arnoldoffka5.jpg

Yankeee
2006-10-02, 18:15
SKKF säger att de inte har råd med ett enda test. 3000 kr kostar det om jag minns rätt. Säg att det kommer 100 st på en tävling, lägg på 30 kr på biljettpriset så har ni testet för ettan i tyngsta herrklassen.

Osv, kan rabbla förslag hela kvällen. Men som sagt. Det finns _alltid_ en bortförklaring. Jag bryr mig egentligen inte, är inte ens speciellt intresserad av bodybuilding. Tycker bara att det är så jävla sjukt att skkf är så tafatta.

Lasse Kongo
2006-10-02, 18:59
SKKF säger att de inte har råd med ett enda test. 3000 kr kostar det om jag minns rätt. Säg att det kommer 100 st på en tävling, lägg på 30 kr på biljettpriset så har ni testet för ettan i tyngsta herrklassen.

Osv, kan rabbla förslag hela kvällen. Men som sagt. Det finns _alltid_ en bortförklaring. Jag bryr mig egentligen inte, är inte ens speciellt intresserad av bodybuilding. Tycker bara att det är så jävla sjukt att skkf är så tafatta.

:thumbup:

Sniggel
2006-10-02, 19:28
För att vara "störst" måste man uppfylla alla krav som behövs uppfyllas:
gener
villig att dopa sig
disciplin att träna för att vinna
disciplin att äta det man ska äta

Det räcker inte med de 3 sista.
Så med andra ord, alla de "största" har bra gener.

hultman
2006-10-02, 19:39
För att vara "störst" måste man uppfylla alla krav som behövs uppfyllas:
gener
villig att dopa sig
disciplin att träna för att vinna
disciplin att äta det man ska äta

Det räcker inte med de 3 sista.
Så med andra ord, alla de "största" har bra gener.

Hur har du kommit fram till att alla stora byggare har bra gener? Hur stor påverkan på muskelbyggningen tror du att generna har? Växer vissa inget alls av styrketräning, eller skulle de bara nå en viss nivå?

Proeliator
2006-10-02, 19:45
Hur stor påverkan på muskelbyggningen tror du att generna har?

Väldigt stor. Betydande.

Jorgen
2006-10-02, 19:46
Dopingproblemet.
Tester såklart. :)

Tricklev
2006-10-02, 19:49
Hur har du kommit fram till att alla stora byggare har bra gener? Hur stor påverkan på muskelbyggningen tror du att generna har? Växer vissa inget alls av styrketräning, eller skulle de bara nå en viss nivå?

Vissa växer betydligt sämre.

Kroppsbyggning handlar om gener, lura inte er själva att ni skulle se ut som Ronnie bara ni prepade nog, ni skulle aldrig komma i närheten av hans nivå oavsett hur många labb ni har på speed-dial.

Lasse Kongo
2006-10-02, 19:50
Yates skrev ju en gång vad det var som gällde och vad han använde, orkar inte söka efter länken nu, vet inte ens om det går att hitta, men det var växt för ett antal mille/år bland annat.

Dessutom har jag fått hela årsupplägget som Ian Harrison följde serverat på ett fat via en som hjälpte honom, och det var helt sinnesjukt, detta är en mycket sjuk sport.

Vore jävligt ballt om någon/några kunde kämpa och få fram "ensåncleantävlingsombaragår"

Men allt handlar ju om pengar annars hade jag själv fixat en sådan tävling.

Jorgen
2006-10-02, 19:55

Skall man testa så skall man testa i alla klasserna. Inte bara i tungvikten. Något annat kan inte komma på fråga. På årets SM så finns det 21 klasser (BF, F, CBB och BB inräknat) (17 om man bara räknar BB) och man bör testa två i varje klass (vinnaren och en slumpmässigt utvald). Det blir i värsta fall 42 tester á 3000:- (låt oss säga att ett test kostar 3000:-) = 126 000:-. Om vi bara testar segrarna och bara i BB, dvs 17 test gånger 3000:- = 51 000:-. Det finns inte 51 000:- över i SKKF´s kassa!

Jag tror inte att du förstår hur ett förbund drivs och sköts. Det är inte så lätt som du gärna vill påskina att fixa pengar till tester. Det jag skriver är fakta. Sen får du kalla det jag skriver för en bortförklaring bäst du vill.

Yankeee
2006-10-02, 19:56
Varför måste man testa alla klasser? Det är självklart att dopingen är mest utbredd i de tyngre klasserna. Bara att börja där. Du säger själv att tester i alla klasser är orimligt. Varför inte börja med det som är rimligt och fortsätta därifrån?

Jorgen
2006-10-02, 19:59
Varför måste man testa alla klasser? Det är självklart att dopingen är mest utbredd i de tyngre klasserna. Bara att börja där. Du säger själv att tester i alla klasser är orimligt. Varför inte börja med det som är rimligt och fortsätta därifrån?
Säger inte det sig själv? Testar du bara vinnaren i tungvikten är det som att säga "du preppar, alla andra är rena", typ. Förstår du vad jag menar?
Jag säger även att bara testa i några få klasser är otänkbart.

z_bumbi
2006-10-02, 20:15
Höj tävlingslicensen med 200 kr per tävlande och klubbavgiften med samma belopp. Det räcker till ett antal tester och licensen är ju låg jämfört med många andra sporter så ingen kommer att kunna gnälla allt för seriöst på det.

Så svårt är det inte att få fram pengar om man verkligen, verkligen vill.

Jorgen
2006-10-02, 20:19
Höj tävlingslicensen med 200 kr per tävlande och klubbavgiften med samma belopp. Det räcker till ett antal tester och licensen är ju låg jämfört med många andra sporter så ingen kommer att kunna gnälla allt för seriöst på det.

Så svårt är det inte att få fram pengar om man verkligen, verkligen vill.
Ja, det är bättre förslag.
En del av problemet är att föreningar och gym inte är medlemmar i SKKF annat än när dom har tävlande. Förbundet går miste om minst hundra tusen bara pga en sådan sak.

hultman
2006-10-02, 20:23
Väldigt stor. Betydande.

Betydande tror jag också, men hur mycket kan det egentligen skilja? Tror du att det bara är generna som skiljer Olympiadeltagarna åt, och vad skiljer de svenska bodybuildarna från Olympiadeltagarna?

Tricklev:
Jag tror inte att jag sett ut som Ronnie om jag drog igång ett par kurer, men snubben har ju för fan tränat fullproppad i hur många år som helst. Nog för att jag inte hade varit större (det vet vi dock inte), men nog fan hade jag varit gigantisk.

z_bumbi
2006-10-02, 20:36
Ja, det är bättre förslag.
En del av problemet är att föreningar och gym inte är medlemmar i SKKF annat än när dom har tävlande. Förbundet går miste om minst hundra tusen bara pga en sådan sak.

Är det så många som 140 vilande föreningar varje år?

Jorgen
2006-10-02, 21:07
Är det så många som 140 vilande föreningar varje år?
Det tror jag inte räcker ens.
Inget jag har några exakta siffor på såklart, men det är en gissning.

NiXPhoenix
2006-10-02, 21:38
Jag måste fråga en sak om det här med tester, hur pass trovärdigt tycker ni som förespråkar det att det är?

I många sporter så handlar dopingen till stor del om att prestera bra för stunden, men här handlar det om att muskelmassa ska byggas upp under en lång tid.
Vet inte hur lång tid det tar för olika ämnen att gå ur kroppen, men om vi säger att det kan ta allt mellan några månader och ett år.
Hur pass ren är då egentligen en person bara för att han klarat ett test vid tävlingen han vann? Alla de år som lett fram till den kroppen kan ju ha varit dopade, eller i alla fall några av dem. Det går så klart inte att jämföra med en som aldrig rört några dopingpreparat, det tror jag de flesta kan vara överens om.

Knepigt det här.

michael
2006-10-02, 21:57
Det finns 3 faktorer som kommer göra dig till en stor stjärna inom kroppsbyggning.

1. Sjukt bra gener
2. Störst plånbok för alla preparat och framförallt MAT du måste köpa(tror kevin levrone låg på $500/veckan på mat)
3. Galnast i huvudet, ta de största hälsoriskerna, sätta muskler framför hälsan.

L-Sami
2006-10-02, 22:32
(tror kevin levrone låg på $500/veckan på mat)

Det är ju ingenting, jag ligger på 2500kr och då äter jag inte ryggbiff heller:)

Tricklev
2006-10-02, 22:35
Det är ju ingenting, jag ligger på 2500kr och då äter jag inte ryggbiff heller:)

10 000kr i månaden på käk exklusivt? Vad fasen tjänar du egentligen?

Kwon
2006-10-02, 22:37
Att ta för mkt prepp e inte pra

Visst, man blir musklig men kroppen kan ta skada på många olika sätt.

http://img355.imageshack.us/img355/9012/leelonniegn7.jpg

LarsK
2006-10-02, 22:54
Jorgen; du är min hjälte!!

Yankeee
2006-10-03, 04:05
Säger inte det sig själv? Testar du bara vinnaren i tungvikten är det som att säga "du preppar, alla andra är rena", typ. Förstår du vad jag menar?

Jag förstår att folk kommer att ha åsikter. Men man måste börja någonstans.

Hur som helst är poängen den att problemen går att lösa, om man verkligen vill, som bumbi skriver.

jwzrd
2006-10-03, 07:32
Precis skrev du att det inte fanns några sådana regler. Nu har du fått beviset att dom finns. Lägg ner.

Varför det? Varför skall bara du få vara otrevlig?

Det är skillnad på att du tycker att det är otrevligt att rapa samma inlärda argument för varför SKKF inte testar sina atleter och att du faktiskt försöker håna.

Jag säger: Det GÅR att få fram pengar för tester för ett förbund som VILL testa sina atleter; Du säger: Nej, det går aldrig att testa atleterna - vår kaffekassa innehåller bara pengar till en aftonbladet och en kokt korv.

jwzrd
2006-10-03, 07:35
Spelar det någon roll?

Varför kör du martyrdöden; tycker du synd om dig själv? Testar man negativt så får man pröjsa t ex ett halvt basbelopp precis som i SL-tävlingar. Det täcker gott och väl kostnaderna för tester.

IATOAON
2006-10-03, 07:52
Nepp det är inte självklart! Skillnaden skulle isf mer verklighetsförankrat kunna skrivas som "Det förekommer icke dopade tävlande i de lägre viktklasserna men inte i de tyngre"

tano
2006-10-03, 08:01

Lösningen för att få en början är att köra slumpvis utvalda tester.
Har man råd med Ett test, så tar man en Slumpvist utvald deltagare och gör testet. Har man en tävling råd med två test gör man två test.
Det är en början, det ger i långa loppet mer trovärdighet, till aktiva och förbund.

Nu kanske jag går stick i stäv med almänna åsikten på forumet, men jag tycker inte "freakighet" är speciellt coolt eller kul.
Om det fanns folk som exponerades mycket, som man kunde tro var rena och ärliga, då skulle det vara lättare se upp till dem och sätta egna mål. Så ser jag med andra sporter, så även om inte bodybuilding riktigt är min grej, så skulle min respekt stiga ofantligt med renare sport.

förövrigt, Yankee bra förslag. Svårt att få igenom bara. Vill man verkligen påverka måste man nog lägga ned hela sin själ i arbetet. Förändringar är svårköpta.

Action
2006-10-03, 08:19
Varför kör du martyrdöden; tycker du synd om dig själv? Testar man negativt så får man pröjsa t ex ett halvt basbelopp precis som i SL-tävlingar. Det täcker gott och väl kostnaderna för tester.

Det går ju inte att lägga en budget där man räknar med att några kommer att fällas.. Fälls ingen så kommer förbundet gå massvis med pengar i förlust.

Rätt meningslös diskussion då ingen av Er är insatta i förbundets ekonomi och situation.

Obs: Jag vill att tester ska införas på nytt, men det får inte riskera SKKF´s ekonomi.

Proeliator
2006-10-03, 08:39
Tror du att det bara är generna som skiljer Olympiadeltagarna åt, och vad skiljer de svenska bodybuildarna från Olympiadeltagarna?

Jag tror att dom flesta Mr. Olympia deltagarna t ex har väldigt lika gener. Så bortsett från att dom tränar, äter och doserar som dom ska så handlar det nog om hur länge dom har tränat. Generna spelar roll bland eliten också men inte till lika stor del mellan dom eftersom dom har hyffsat lika gener redan. Gapet mellan oss odopade och eliten är dock väldigt stor.

Svenska BB scenen vet jag inte ett skit om, så det kan jag inte uttala mig om.

skaparn
2006-10-03, 09:15
Eftersom tråden har titeln "dum fråga" tillåter jag mig att ställa flera.

De flesta gym har väl någon sorts antidopingpolicy? Görs det stickprover på alla gym eller är det bara de som är mindre hardcore såsom IKSU eller F&S? Och hur finansieras dessa tester?

De som dopar sig måste ju även de träna någonstans tänker jag.

mystic[-_-]
2006-10-03, 09:21

De flesta gym har väl någon sorts antidopingpolicy? Görs det stickprover på alla gym eller är det bara de som är mindre hardcore såsom IKSU eller F&S? Och hur finansieras dessa tester?

De flesta gymmen har det antar jag. De har på gymmet där jag tränar men det blir i princip aldrig tester och när det väl kommer folk som ska göra testerna så tar de alltid SL/OL-folket eller volleybolltjejerna :sleep:

jwzrd
2006-10-03, 09:38
Det går ju inte att lägga en budget där man räknar med att några kommer att fällas.. Fälls ingen så kommer förbundet gå massvis med pengar i förlust.

Rätt meningslös diskussion då ingen av Er är insatta i förbundets ekonomi och situation.

Obs: Jag vill att tester ska införas på nytt, men det får inte riskera SKKF´s ekonomi.

Det är för att du och Jörgen vill ha diskussionen till att handla om SKKF:s kaffekassa. Om vi vänder på saken; om det tillkom en lag som fick implikationen att SKKF indirekt stöder en stor grupp människors steroidmissbruk genom sin oförmåga att testa/anmäla solklara fall av missbruk - tror du att det plötsligt Skulle testas då? Vet du vad? Det tror jag att det skulle.

Det här handlar inte om att jag vill att en jävla massa seriösa byggare ska åka dit och få lagens långa arm på halsen; det handlar om hyckleriet som finns i att å ena sidan påstå sig jobba för en dopingfri sport men sen inte göra ett PISS. Ingen köper förklaringen att det handlar om SKKF:s kaffekassa. Det är inte nya gardiner till styrkelserummet vi snackar om.

En seriös sport vill inte ha doping i den utsträckning som byggning har. En lika seriös sport skulle lägga energi på att se till att man hade resurser att ändra på den saken för att rentvå sig. Den seriösa sporten heter inte byggning, det är en sak som är säker. Byggning är och kommer aldrig någonsin bli rumsrent eller seriöst så länge man fortsätter hyckleriet på det här viset. Det är så JÄVLA konstigt att någon som t ex Jörgen som faktiskt lyckats utveckla sin fysik riktigt bra helt utan otillåtna medel och som sannolikt skulle kunna tävla ett par år längre fram utan att se ut som en simmare samtidigt bara rapar upp en så urtvättad trasa som: "ffs jwzrd, du fattar nada - förbundet har inte pengar!".

jwzrd
2006-10-03, 09:41

Det händer i två fall typ. Ena fallet är att ägaren är någon som verkligen lackar på doping alternativt vill bli av med Plucke Omnadrensson och Berra Trenbolonberg som härjar och skrämmer bort kunder; det andra fallet är att gymmet via t ex en tyngdlyftar- eller kanske en styrkelyftarklubb är med i RF.

Oftast gör man som SKKF och blundar för att inte skapa ett jävla liv. För en gymägare finns det ju inget egensyfte med att bli av med en betalande medlem och kanske till och med polare bara för att han eller hon gör vissa val i sitt liv; så varför köpa tester?

Richard85
2006-10-03, 09:53
"Vissa växer betydligt sämre.

Kroppsbyggning handlar om gener, lura inte er själva att ni skulle se ut som Ronnie bara ni prepade nog, ni skulle aldrig komma i närheten av hans nivå oavsett hur många labb ni har på speed-dial"

Hur kan DU veta det när man ej testat det själv? Man kanske har oanade gener eller hur?..Kan ej veta förräns man testat..

Dissector
2006-10-03, 10:03
"Vissa växer betydligt sämre.

Kroppsbyggning handlar om gener, lura inte er själva att ni skulle se ut som Ronnie bara ni prepade nog, ni skulle aldrig komma i närheten av hans nivå oavsett hur många labb ni har på speed-dial"

Hur kan DU veta det när man ej testat det själv? Man kanske har oanade gener eller hur?..Kan ej veta förräns man testat..

Hade man suttit på såna gener hade man förmodligen märkt det ganska tidigt i sin träning tror jag.

Johan86
2006-10-03, 11:09
Hur kommer det sig att proffsen inte har acnebesvär trots att dom dopar sig som satan?

hultman
2006-10-03, 11:33
Hade man suttit på såna gener hade man förmodligen märkt det ganska tidigt i sin träning tror jag.

Det vet vi ju inte, eftersom ingen faktiskt har någon aning om hur pass mycket generna påverkar träningen. Som sagt: proffsen har tränat i många, många år, dedikerat sitt liv åt träningen, varit konstant dopade och antagligen med rejäla doser. Varken du, jag eller ett proffs vet hur de hade sett ut utan doping, och hur du eller någon annan för den delen hade sett ut med den och samma liv i övrigt.

Johan86:
Jag tror att inoljning döljer en hel del, sen gissar jag på att kroppen vänjer sig vid höga doser av exempelvis testosteron efter ett långvarigt bruk. Det låter rimligt iaf.

hultman
2006-10-03, 11:38
Jag tror att dom flesta Mr. Olympia deltagarna t ex har väldigt lika gener. Så bortsett från att dom tränar, äter och doserar som dom ska så handlar det nog om hur länge dom har tränat. Generna spelar roll bland eliten också men inte till lika stor del mellan dom eftersom dom har hyffsat lika gener redan. Gapet mellan oss odopade och eliten är dock väldigt stor.

Svenska BB scenen vet jag inte ett skit om, så det kan jag inte uttala mig om.

Återigen: vad baserar du det på? Markus Ruhl var inte sådär supersnabb på att bygga muskler i början, och såg ut såhär efter fyra års seriös träning:

http://www.markus-ruehl.de/uploads/pics/19911997_20j_01.jpg

Fredrik_S
2006-10-03, 12:25
Hur kommer det sig att proffsen inte har acnebesvär trots att dom dopar sig som satan?

Samma anledning som att tonåringar numer sällan får extrema acnebesvär. Dom medicinerar helt enkelt sig ytterligare med antiacnemedicin.

jwzrd
2006-10-03, 12:30
Återigen: vad baserar du det på? Markus Ruhl var inte sådär supersnabb på att bygga muskler i början, och såg ut såhär efter fyra års seriös träning:

Det där är mig veterligen efter ett eller två år.

Dissector
2006-10-03, 12:32

Skojar du? Du har väl sett introt från Made in Germany, på när han tränat i två år? Är inte det att bygga muskler snabbt så vet jag inte vad som är det.

Bra gener ger väl resultat ifrån sig tidigt. Magnus Samuelsson bänkade väl 200 som 19-åring har jag för mig, bara ett eller ett par år efter första lyftet, som var på 100. Alltså en ökning på 100 kg. Sett bilderna på Lee Priest från när han var 17?

Markus Ruhl har tränat i 15-16 år. Det är ju självklart att resultaten måste komma tidigt om han ska kunna nå upp till den fysiken han har idag på 15 år.

Man and Machine
2006-10-03, 12:33
Jag tycker att Yankees förslag om att få pegnar till testerna är helt ypperligt. Men istället för att bara pröjsa 3000:- för ett positivt får dom pröjsa 30000:-?. Ifall missbruket nu är så utbrett som det sägs tidigare i tråden så skulle skulle testerna finansiera sig själva.

mrburns
2006-10-03, 13:06
Jag tycker att Yankees förslag om att få pegnar till testerna är helt ypperligt. Men istället för att bara pröjsa 3000:- för ett positivt får dom pröjsa 30000:-?. Ifall missbruket nu är så utbrett som det sägs tidigare i tråden så skulle skulle testerna finansiera sig själva.

Ypperligt förslag! De som ställer till med att tester behövs bör vara de som får finansiera det. Sedan om det är så lätt att i praktiken tillämpa det är en annan femma.

Jag tycker att det inte borde vara så svårt att få ett företag att gå in med en stor summa pengar för att försöka få bort fusk/olagligheter inom byggarsporten. En riktigt seriös kampanj/insats skulle resultera i väldigt stor media uppmärksamhet. För ett stort företag som Volvo, Sony Ericsson eller liknande så är ju en miljon kr en fis i rymden för det media uppbåd detta kunde inbringa. De skulle ses som värste goodguys som går in och rensar upp.

Mycket credit för lite pengar. Man skulle säkerligen med ett schysst upplägg få dem att se ut som de bekämpar misshandel och kriminalitet i övrigt också. Få pensionärerna att känna sig tryggare på gatorna... Med lite fantasi så ;P

Sen är man ju inte insatt i affärer, företagen kanske inte vill ta i en sådan organisation med tång ens om det har dåligt rykte... Men i teorin känns det inte som att företag skulle ha svårt att nappa.

Krampus
2006-10-03, 13:10
Samma anledning som att tonåringar numer sällan får extrema acnebesvär. Dom medicinerar helt enkelt sig ytterligare med antiacnemedicin.
Garanterar AAS acne då?

trasan
2006-10-03, 13:13
Varför förbjuda doping inom byggning? Utbredningen av steoridmissbruk har för det första alltid funnits och är så enormt utbredd att det ända ett RIKTIGT förbud skulle innebära är att de förstör sporten och skjuter tillbaka den till stenåldern.

Yankeee
2006-10-03, 13:16
Nepp det är inte självklart! Skillnaden skulle isf mer verklighetsförankrat kunna skrivas som "Det förekommer icke dopade tävlande i de lägre viktklasserna men inte i de tyngre"

Det är självklart helt enkelt för att det är svårare att nå tungvikten på tävling ren. Inte mer än så.

z_bumbi
2006-10-03, 13:26

Om det finns någon ekonomisk klurighet som sätter stopp för att man inför tester efter någon av de föreslagna metoder så kan ju Du upplysa oss om vad det handlar om.

Förbundet har ont om pengar, det har de haft väldigt länge men eftersom det redan finns förslag på hur man kan testa utan att det påverkar den redan lagda budget så har jag svårt att se vad som kan inverka mer.

Om sen internationella förbundet etc inte gillat tester (De har ju stoppat tester tidigare när det varit tävling i Sverige.) så är det ju bara att säga det.

Action
2006-10-03, 13:30
Om det finns någon ekonomisk klurighet som sätter stopp för att man inför tester efter någon av de föreslagna metoder så kan ju Du upplysa oss om vad det handlar om.

Förbundet har ont om pengar, det har de haft väldigt länge men eftersom det redan finns förslag på hur man kan testa utan att det påverkar den redan lagda budget så har jag svårt att se vad som kan inverka mer.

Om sen internationella förbundet etc inte gillat tester (De har ju stoppat tester tidigare när det varit tävling i Sverige.) så är det ju bara att säga det.

Vilken av de föreslagna metoderna finanserar sig självt?? Det går som sagt inte att räkna med i en budget att det blir positiva tester. Det handlar fortfarande alltså om ekonomin, det måste bli ekonomiskt hållbart först, ett förbund som går med viss vinst, det är det primära.

Internationella förbundet testade nu senast vid damernas VM förra helgen, 2 av 5 finalister lottades till test. Så din antydning om att internationella förbundet är emot tester är fel.

Nu har jag nog sagt mitt i detta, finns inte mer att tillägga i ämnet, då det bara skulle bli upprepningar.

jwzrd
2006-10-03, 13:58
Vilken av de föreslagna metoderna finanserar sig självt?? Det går som sagt inte att räkna med i en budget att det blir positiva tester. Det handlar fortfarande alltså om ekonomin, det måste bli ekonomiskt hållbart först, ett förbund som går med viss vinst, det är det primära.

Internationella förbundet testade nu senast vid damernas VM förra helgen, 2 av 5 finalister lottades till test. Så din antydning om att internationella förbundet är emot tester är fel.

Nu har jag nog sagt mitt i detta, finns inte mer att tillägga i ämnet, då det bara skulle bli upprepningar.

Sluta då att upprepa dig och svara på frågorna. Jag kan lova dig att positiva tester skulle betala för många många tester givet ett straff på 20 papp precis som i SL. Antingen det eller att ingen ställer upp i tävlingen.

Jensa82
2006-10-03, 14:23
Skojar du? Du har väl sett introt från Made in Germany, på när han tränat i två år? Är inte det att bygga muskler snabbt så vet jag inte vad som är det.

Bra gener ger väl resultat ifrån sig tidigt. Magnus Samuelsson bänkade väl 200 som 19-åring har jag för mig, bara ett eller ett par år efter första lyftet, som var på 100. Alltså en ökning på 100 kg. Sett bilderna på Lee Priest från när han var 17?

Markus Ruhl har tränat i 15-16 år. Det är ju självklart att resultaten måste komma tidigt om han ska kunna nå upp till den fysiken han har idag på 15 år.

Är ju väldigt lätt för tex Samuelsson att säga att han bänkade 100 första gången han prova. Är ju väldigt svårt att kolla upp.

Hur ska man kunna kolla att Ruhl tränade ren dom första fyra åren är ju jätte många som börjar preppa redan efter några månader i gymmet.

HookersUnited
2006-10-03, 14:33
Kan tänka mig att genetik även avgör hur man reagerar på diverse preparat.

mystic[-_-]
2006-10-03, 14:37
Är ju väldigt lätt för tex Samuelsson att säga att han bänkade 100 första gången han prova. Är ju väldigt svårt att kolla upp.

Hur ska man kunna kolla att Ruhl tränade ren dom första fyra åren är ju jätte många som börjar preppa redan efter några månader i gymmet.

Vad jag läst i en artikel så fick han Deca för sin benskada och höll på med det när han började träna på gymmet.
Om det är sant vet ju bara han själv. Det är/var iaf ganska vanligt med deca för att hjälpa till och läka olika skador och bygga upp musklerna runt om.

Yes
2006-10-03, 14:45
Varför förbjuda doping inom byggning? Utbredningen av steoridmissbruk har för det första alltid funnits och är så enormt utbredd att det ända ett RIKTIGT förbud skulle innebära är att de förstör sporten och skjuter tillbaka den till stenåldern.
På vilket sätt skulle den skjutas tillbaka till stenåldern? Det skulle bli mindre freakshow, men är det verkligen något negativt?

jwzrd
2006-10-03, 14:47
']Vad jag läst i en artikel så fick han Deca för sin benskada och höll på med det när han började träna på gymmet.
Om det är sant vet ju bara han själv. Det är/var iaf ganska vanligt med deca för att hjälpa till och läka olika skador och bygga upp musklerna runt om.

Var läste du det?

z_bumbi
2006-10-03, 14:48
Vilken av de föreslagna metoderna finanserar sig självt??

Att man höjer licensavgiften med 200 kr.

mystic[-_-]
2006-10-03, 14:52
Var läste du det?

En äldre MD när jag var i Spanien. Som sagt skrev jag ju att jag inte visste om det var sant :)

Så flamea på wizard :Virro

Tricklev
2006-10-03, 15:03

Finnpower klarade 100kg första gången, och nu ligger han på över 300, du tror inte att det har något med genetik att göra?

Ni kan hoppas, men det är redan testat och bevisat att gener har en STOR inverkan på ditt träningsresultet.

jwzrd
2006-10-03, 15:11
']En äldre MD när jag var i Spanien. Som sagt skrev jag ju att jag inte visste om det var sant :)

Så flamea på wizard :Virro

Varför skulle jag flame:a?

Mass-Tech
2006-10-03, 15:28
']Vad jag läst i en artikel så fick han Deca för sin benskada och höll på med det när han började träna på gymmet.
Ruhl har aldrig hat någon benskada

mystic[-_-]
2006-10-03, 15:29
Varför skulle jag flame:a?

Inställd på defensiv sry for that :) MD är inte så pålitlig källa heller antar jag.

mystic[-_-]

"I had a big injury in my left leg from the soccer"

RösböJunior
ja generna spelar stor roll se bara på coleman som verkar ha extrem bra kroppgentetik för muskel tillväxt. som säkert är "en på hundratusen"
men nu handlar det inte om JUST den störste av dem alla, utan en hel del skrock inom eliten.

och där finns de folk som inte alls har så "bra gener" utan kommit långt på just träning,kost och även en gnutta anabola såklart.

jag skrev dessa påståenden till de folk som påstodd anabola spelar STÖRST roll. det kan den omöjligt göra om man tänker enkelt.
träning & kost är det som gäller.

ja orkar inte med folk som måste hitta något negativt och direkt ska citera och klanka ner utan att läsa mellan raderna och tagga ner lite. leave it !!!

MAXX
2006-10-03, 15:30
jo knäskada från fotboll

Mass-Tech
2006-10-03, 15:32
']"I had a big injury in my left leg from the soccer"
Okej, trodde du menad att han hade fått skadan från gymträning, att han blev skadad från fotbollen var vad som fick honom till att börja gå på gym, och det ska vi vara jävligt glada över.

jwzrd
2006-10-03, 15:32
ja generna spelar stor roll se bara på coleman som verkar ha extrem bra kroppgentetik för muskel tillväxt. som säkert är "en på hundratusen"
men nu handlar det inte om JUST den störste av dem alla, utan en hel del skrock inom eliten.

och där finns de folk som inte alls har så "bra gener" utan kommit långt på just träning,kost och även en gnutta anabola såklart.

jag skrev dessa påståenden till de folk som påstodd anabola spelar STÖRST roll. det kan den omöjligt göra om man tänker enkelt.
träning & kost är det som gäller.

ja orkar inte med folk som måste hitta något negativt och direkt ska citera och klanka ner utan att läsa mellan raderna och tagga ner lite. leave it !!!

Vilka tänker du på då?

Jensa82
2006-10-03, 15:38
Finnpower klarade 100kg första gången, och nu ligger han på över 300, du tror inte att det har något med genetik att göra?

Ni kan hoppas, men det är redan testat och bevisat att gener har en STOR inverkan på ditt träningsresultet.

Vart säger jag att jag inte tror att gener har stor inverkan?? Menar bara att det är ganska lätt att ljuga om hur mycket man gör i bänk första gången eller hur man såg ut efter x antal års träning. Det går liksom inte att kollla.

L-Sami
2006-10-03, 16:17
10 000kr i månaden på käk exklusivt? Vad fasen tjänar du egentligen?

Haha.. shit läste lite fel där .. trodde att det stod $500 i månaden :em:

jwzrd
2006-10-03, 16:18

$500 i månaden på käk är inte direkt lite.

L-Sami
2006-10-03, 16:22
$500 i månaden på käk är inte direkt lite.

3500-4000kr för en bodybuilder tycker jag är lite. Som sagt själv äter jag för 2500kr.

jwzrd
2006-10-03, 16:26
3500-4000kr för en bodybuilder tycker jag är lite. Som sagt själv äter jag för 2500kr.

Lite? Jag äter drivor av ren mat och ändå äter jag och min sambo för kanske 2-2.5k per månad. Man tja, 3500-4000 är nog inte så överdrivet mycket antar jag.

JJ
2006-10-03, 16:56
Lite? Jag äter drivor av ren mat och ändå äter jag och min sambo för kanske 2-2.5k per månad. Man tja, 3500-4000 är nog inte så överdrivet mycket antar jag.

Har du räknat eller gissar du? Det blev bra mycket högre för mig när jag började skriva upp allt, ligger runt 4500, iofs med lite blöjor och sånt.

jwzrd
2006-10-03, 16:59
Har du räknat eller gissar du? Det blev bra mycket högre för mig när jag började skriva upp allt, ligger runt 4500, iofs med lite blöjor och sånt.

Jag snackar bara käk. Vi gör grytor som jag äter i mina matlådor varje dag, det spar mycket pengar med tanke på drivorna med mat jag äter. Bönor i torrvikt, tomater, köttfärs i storpack, lök, chili och fullkornsris kostar inte särskillt mycket helt enkelt. Förutom det slinker det ner en hel del gröt.

heltzonicka
2006-10-03, 17:14
Det är skillnad på att du tycker att det är otrevligt att rapa samma inlärda argument för varför SKKF inte testar sina atleter och att du faktiskt försöker håna.

Jag säger: Det GÅR att få fram pengar för tester för ett förbund som VILL testa sina atleter; Du säger: Nej, det går aldrig att testa atleterna - vår kaffekassa innehåller bara pengar till en aftonbladet och en kokt korv.

Aftonbladet och en kokt korv!!!! HAHHAHA

hultman
2006-10-03, 18:08
Det där är mig veterligen efter ett eller två år.

På hans hemsida står det, precis intill bilden:

After four years of consistent and intense workouts I felt the decision to participate in the Newcomer Championship 1994 in Hessen, Germany. Unfortunately I hurt my shoulder, so that I was unable to compete. Accordingly I had to delay my first competition.

Sen vet vi inte om han hade tränat ren i fyra år eller inte. Det är en diskussion vi inte kommer finna något svar på.

obesogen
2006-10-03, 18:08

Nu vet jag bara hur det är på friskis men iochmed att det är en förening så subventionerar svenska idrottsförbundet ett visst antal tester om året. De görs slumpvis utan att f&s vet om det någon gång då och då. Ber F&S om test så måste det betalas ur egen kassa. Alla gym som är privatägda får stå för testerna själva och alltså är det ovanligt av det görs några tester överhuvudtaget med tanke på kostnaden.

Tricklev
2006-10-03, 18:30

Anade nästan det.:Virro

z_bumbi
2006-10-03, 18:56
Alla gym som är privatägda får stå för testerna själva och alltså är det ovanligt av det görs några tester överhuvudtaget med tanke på kostnaden.

Nja inte riktigt rätt då det finns några varianter.

Ett gym kan vara privatägt men själva träningen är lagd på en idrottsförening, som "vanlig" tränande märker man oftast ingen praktiskt skillnad utom möjligtvis att man kan bli testad av RF via slumptest. Det finns ett antal sådana kombinationer som tillhör styrkelyft-, tyngdlyftnings- (Har jag för mig?) eller gymnastikförbundet.

Det finns även en del kommuner som sponsrar test för de gym som deltar i ett antidopningsarbete (Ofta ett krav för att få ha gymet i kommunens lokaler t ex.).

Men i övrigt är det nog ganska ovanligt då få gymägare kan hosta upp pengarna.

jwzrd
2006-10-03, 19:32
På hans hemsida står det, precis intill bilden:

After four years of consistent and intense workouts I felt the decision to participate in the Newcomer Championship 1994 in Hessen, Germany. Unfortunately I hurt my shoulder, so that I was unable to compete. Accordingly I had to delay my first competition.

Sen vet vi inte om han hade tränat ren i fyra år eller inte. Det är en diskussion vi inte kommer finna något svar på.

Men vad spelar det för roll hur ren han varit?

Jorgen
2006-10-03, 19:56

Nej.

Vänligen leta upp var jag har skrivit "Nej, det går aldrig att testa atleterna". Jag tror att du kommer att få svårt att hitta det, för jag har aldrig skrivit något sådant. Sluta lägga ord i min mun, det är bara tramsigt.

Jorgen
2006-10-03, 19:59
Mitt erbjudande att skicka årsredovisningen till dig står kvar. Men du verkar inte så intresserad av att läsa den. Du vet kanske redan vad som står där?

jwzrd
2006-10-03, 20:13
Mitt erbjudande att skicka årsredovisningen till dig står kvar. Men du verkar inte så intresserad av att läsa den. Du vet kanske redan vad som står där?

Ärligt talat Jörgen, är det Verkligen och Ärligt så att du inte förstår vad jag säger eller vill du bara inte fortsätta debatten? Jag tror inte att du ljuger när du säger att SKKF:s kaffekassa inte täcker dopingtester för alla atleter. Men du behöver förstå att det inte är den faktafrågan debatten handlar om.

Det handlar om att du dels undiviker att kommentera förslagen om att t ex låta tävlande byggare ingå ett kontrakt som ålägger dem att betala för positiva tester; men mest om att det jag säger är: Det GÅR att lösa problemet med att testa atleterna OM MAN VILL. Det är knappast omöjligt.

Känner du att du behöver fortsätta härja om den förbaskade SKKF-kassan mer så ber jag dig låta bli att kommentera det mer. Du låter som en arbetslös person som skyller sin arbetslöshet på höga bidrag.

Jorgen
2006-10-03, 20:22
Ärligt talat Jörgen, är det Verkligen och Ärligt så att du inte förstår vad jag säger eller vill du bara inte fortsätta debatten? Jag tror inte att du ljuger när du säger att SKKF:s kaffekassa inte täcker dopingtester för alla atleter. Men du behöver förstå att det inte är den faktafrågan debatten handlar om.
Jag vill inte fortsätta debatten. Det är som att banka huvudet i en vägg att disskutera med dig. Det ger inte ett skit. Man står bara och stampar på samma ställe hela tiden. Totalt meningslöst mao.
Det handlar om att du dels undiviker att kommentera förslagen om att t ex låta tävlande byggare ingå ett kontrakt som ålägger dem att betala för positiva tester; men mest om att det jag säger är: Det GÅR att lösa problemet med att testa atleterna OM MAN VILL. Det är knappast omöjligt.
Jag har inte sagt att det inte går att lösa problemet. Eller hur? Jag pratar om nutid, inte framtid. Förbundets ekonomi förbättras förhopningsvis för varje år som går och SKKF kommer att gå med plus igen. Jag har inte påstått något annat. Eller hur?
Känner du att du behöver fortsätta härja om den förbaskade SKKF-kassan mer så ber jag dig låta bli att kommentera det mer. Du låter som en arbetslös person som skyller sin arbetslöshet på höga bidrag.
Ni säger att det finns pengar. Jag säger att det inte finns pengar. Jag har papper på att det inte finns pengar. Ni har ingen fakta alls. Hur svårt kan det vara att förstå?

jwzrd
2006-10-03, 20:26
Jag vill inte fortsätta debatten. Det är som att banka huvudet i en vägg att disskutera med dig. Det ger inte ett skit. Man står bara och stampar på samma ställe hela tiden. Totalt meningslöst mao.

Jag har inte sagt att det inte går att lösa problemet. Eller hur? Jag pratar om nutid, inte framtid. Förbundets ekonomi förbättras förhopningsvis för varje år som går och SKKF kommer att gå med plus igen. Jag har inte påstått något annat. Eller hur?

Ni säger att det finns pengar. Jag säger att det inte finns pengar. Jag har papper på att det inte finns pengar. Ni har ingen fakta alls. Hur svårt kan det vara att förstå?

Men Jörgen, ingen av oss påstår något om SKKF:s kassa. Ingen alls utom du. Du kan inte först säga att det inte finns pengar, gå vidare med att påstå att VI säger att det gör det och slutligen kalla oss enfaldiga som inte vill se räkenskaperna. Det är ju för höge farao DU som härjar om räkenskaperna hela tiden!

Att vi står still är helt och hållet DITT fel. Du väljer att ducka för förslagen; du minns kanske att jag påttalade det ohyggligt töntiga i att du tog till martyrdöden ett par inlägg upp? Svara på det inlägget med ett riktigt svar istället för det du gjorde där.

ELLER lämna debatten med: Stfu n00bs, jag har rätt till min åsikt.

Jorgen
2006-10-03, 20:34
Men Jörgen, ingen av oss påstår något om SKKF:s kassa. Ingen alls utom du. Du kan inte först säga att det inte finns pengar, gå vidare med att påstå att VI säger att det gör det och slutligen kalla oss enfaldiga som inte vill se räkenskaperna. Det är ju för höge farao DU som härjar om räkenskaperna hela tiden!
Naturligtvis är det bara jag som har pratat om pengar till tester och ingen annan. *suck*
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1820843&postcount=58
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1820854&postcount=63

Att vi står still är helt och hållet DITT fel. Du väljer att ducka för förslagen; du minns kanske att jag påttalade det ohyggligt töntiga i att du tog till martyrdöden ett par inlägg upp? Svara på det inlägget med ett riktigt svar istället för det du gjorde där.

ELLER lämna debatten med: Stfu n00bs, jag har rätt till min åsikt.
Japp, jag tar på mig skulden för att vi inte kommer någonstans.
Nej, det minns jag inte. Jag har inte läst alla inläggen i tråden. Men för din skull så får jag väl leta upp det inlägget så du kan sluta lipa om det.

Om jag lämnar debatten så blir det ingen debatt kvar. Det är ju ni mot mig. :)

Jorgen
2006-10-03, 20:36
Det gör jag inte. Nej, det gör jag inte. Varför skulle jag tycka synd om mig?
Men ditt inlägg bevisar min tes lite. Oavsett vad jag skulle svarat så blir det fel.
Du menar om man testar positivt antar jag. Visst, det är ett bra förslag. Men det är upp till förbundets styrelse att fatta beslut i frågan, inte upp till mig.

ilikeu
2006-10-03, 21:19
om man nu gymmar på lite större anläggningar så som sats, worldclass etc. och man håller på med doping .. och så skulle de som jobbar där misstänka att man håller på med det.. är man då skyldig att genomgå ett dopingsest då?

trasan
2006-10-03, 21:22
om man nu gymmar på lite större anläggningar så som sats, worldclass etc. och man håller på med doping .. och så skulle de som jobbar där misstänka att man håller på med det.. är man då skyldig att genomgå ett dopingsest då?

Inte direkt att dom kan göra något om du vägrar. Du kan simma lugnt kid-O!

Tricklev
2006-10-03, 21:23

Är relativt säker på att dom kan stänga av dig ifrån deras gym.

ilikeu
2006-10-03, 21:27
Är relativt säker på att dom kan stänga av dig ifrån deras gym.

joo det har jag hört, men det blir väl ingen större grej av det som polisanmälning o så eller om man skulle vägra??

inte för att jag håller på med det, men bra att veta om någon skulle fråga .

jwzrd
2006-10-03, 21:37
Naturligtvis är det bara jag som har pratat om pengar till tester och ingen annan. *suck*
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1820843&postcount=58
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1820854&postcount=63

Japp, jag tar på mig skulden för att vi inte kommer någonstans.
Nej, det minns jag inte. Jag har inte läst alla inläggen i tråden. Men för din skull så får jag väl leta upp det inlägget så du kan sluta lipa om det.

Om jag lämnar debatten så blir det ingen debatt kvar. Det är ju ni mot mig. :)

Så här sa jag:
"Men Jörgen, ingen av oss påstår något om SKKF:s kassa. Ingen alls utom du. Du kan inte först säga att det inte finns pengar, gå vidare med att påstå att VI säger att det gör det och slutligen kalla oss enfaldiga som inte vill se räkenskaperna. Det är ju för höge farao DU som härjar om räkenskaperna hela tiden!"

Det är inte samma sak som att påstå att du är den enda so pratar om pengar och det vet du. Du duckar och rullar och låter bli faktumet att du hänger upp hela omöjligheten på att just SKKF:s kassa just nu inte täcker dopingtester och vägrar att bemöta resten.

Jag ser i ditt andra inlägg att du kör med ännu mer av det töntiga martyrskapet MEN faktiskt lyckas fisa ut att du minsann inte fattar beslut inom SKKF. Jag ser inte var någon kräver av dig att du ska göra något själv.

Grundfrågan är och har alltid varit att vi är flera som säger: OM SKKF vill ha ren kroppsbyggning samt påstå sig jobba för det SÅ måste man satsa på dopingtester. Dopingtester är inte gratis, har man inte råd att betala för dem så måste man givetvis FÖRST se till att man får det.

Att försöka komma ur det genom att, som du, ducka och rulla visar bara tydligare att man faktiskt inte är intresserad av problemet. Det är en syn som jag respekterar, jag har inget alls emot att byggning fortsätter som den freak show det är - jag gillar det. MEN det går inte att kombinera detta med att samtidigt påstå att SKKF jobbar på problemet. Inte utan att det händer saker.

Jag kan tammefasen inte nog poängtera hur ohyggligt töntigt det ter sig när du gömmer dig bakom SKKF:s kaffekassas ringa storlek och till råga på allt töntar dig med att du försöker men aldrig får rätt... glocalnet Jörgen. Glocalnet.

mystic[-_-]
2006-10-03, 21:40
joo det har jag hört, men det blir väl ingen större grej av det som polisanmälning o så eller om man skulle vägra??

Om du är medlem där och godkännt deras avtal (vilket du antagligen måste göra) för att få bli medlem så kan de stänga av dig. Vägran räknas som positivt.

Osten80
2006-10-03, 21:50
Jörgen: Det räcker att testa en person, så har förbundet visat att det inte accepterar doping. Det kräver inga stordåd.
Det finns knatteföreningar som drar in mer pengar än så på att sälja bingolotter. I annat fall kan vi nog dra igång en insamling här på kolo som skulle täcka ett test.

trasan
2006-10-03, 22:20

Jovars klart du kan bli avstängd. Kanske värt att riskera för 22 inch GUNS. YEAH BABY!! *flex*

hultman
2006-10-03, 22:59
Men vad spelar det för roll hur ren han varit?

Det spelar ju en jävla roll i diskussionen om gener. På bilden har han tränat hårt i fyra år, och med fokus på att tävla. Det är inga märkvärdiga resultat i mitt tycke. Det torde vara ett bakslag för alla som hävdar att Ruhl blir stor bara för att han spelar pingis en gång i veckan.

jwzrd
2006-10-03, 23:00
Det spelar ju en jävla roll i diskussionen om gener. På bilden har han tränat hårt i fyra år, och med fokus på att tävla. Det är inga märkvärdiga resultat i mitt tycke. Det torde vara ett bakslag för alla som hävdar att Ruhl blir stor bara för att han spelar pingis en gång i veckan.

Jag tror du ska ta och titta på bilden en gång till. Han är DUKTIGT grov där.

Yankeee
2006-10-04, 13:45
Jörgen du missar jwzrd's poäng. Det är ingen som säger att skkf i nuläget har tillräckligt med pengar. Det är du och bara du som säger att skkf inte har det om och om igen. Vi tror på dig när du säger att det inte finns pengar och det är därför vi kommer med förslag hur man ska få in pengar. Det du inte fattar är att oavsett vilka förslag vi kommer med så kommer du med ett argument som är helt ointressant, att det inte finns några pengar nu. Att alla förslag kastas åt sidan direkt pga att det inte finns pengar nu är så dumt att jag inte vet var jag ska börja. För det första kommer förslagen att bekosta sig själva och för det andra så har förslagen inget med summan i skkf budget i nuläget att göra.

Faktum kvarstår, hade skkf verkligen haft som mål att testa atleterna hade det varit verklighet idag. Är det inte verklighet bör man kanske se över organisationen och de som arbetar med den, av den anledningen att de gör ett dåligt jobb. Antigen har man inga mål att testa eller så klarar man inte uppsatt mål. Frågan är vilket som är sämst. Att sätta upp mål och se till att de klaras av är det mest grundläggande av allt. Klarar man inte det bör man kanske tänka över om man verkligen ska syssla med det man gör.

z_bumbi
2006-10-04, 15:03

Det beror på vem man plockar in för testet.

Osten80
2006-10-04, 16:36
Yankeee: Suveränt formulerat. :thumbup:

jwzrd
2006-10-04, 16:38
Yankeee: Suveränt formulerat. :thumbup:

Jag kan bara hålla med dig.

Jörgen kommer dock att tiga ihjäl den här tråden, precis som den förra.

Jorgen
2006-10-04, 16:45
Jag kan bara hålla med dig.

Jörgen kommer dock att tiga ihjäl den här tråden, precis som den förra.
Japp, det är precis vad jag kommer att göra. Tur att du vet hur jag tänker. :)

Här är ett förslag från mig: Kom med era förslag till SKKF´s årsmöte nästa år. Lägg fram dom på ett snyggt och bra sätt. Då visar ni att ni faktiskt bryr er om vad som händer i förbundet, istället för att bara sitta på kolozzeum och slå på trumman.

Jag har framfört mina tankar om några av förslagen. Vilket inte bemöttes vidare positivt av er. Vad mer kan jag göra? Skall jag säga att alla era idéer är jättebra när jag inte tycker det? Det är svårt för mig att ens vilja disskutera med er när det bara hackas på mig (det är så jag upplever det ja).

jwzrd
2006-10-04, 16:48
Japp, det är precis vad jag kommer att göra. Tur att du vet hur jag tänker. :)

Här är ett förslag från mig: Kom med era förslag till SKKF´s årsmöte nästa år. Lägg fram dom på ett snyggt och bra sätt. Då visar ni att ni faktiskt bryr er om vad som händer i förbundet, istället för att bara sitta på kolozzeum och slå på trumman.

Jag har framfört mina tankar om några av förslagen. Vilket inte bemöttes vidare positivt av er. Vad mer kan jag göra? Skall jag säga att alla era idéer är jättebra när jag inte tycker det? Det är svårt för mig att ens vilja disskutera med er när det bara hackas på mig (det är så jag upplever det ja).

Vilka förslag har du bemött? Jag måste vara blind.

Nej, jag kommer inte att föreslå SKKF något de kommer att gå med på. Jag vill att de tar bort sina anti-dopingregler ur reglementet eftersom man ändå inte är anti-doping.

Jorgen
2006-10-04, 16:50
Nej, jag kommer inte att föreslå SKKF något de kommer att gå med på. Jag vill att de tar bort sina anti-dopingregler ur reglementet eftersom man ändå inte är anti-doping.
Då har vi inte mer att prata om.

jwzrd
2006-10-04, 16:52
Då har vi inte mer att prata om.

:)

Metal_boy_
2006-10-04, 23:30
Dom som är rena inom sporten är antingen lättviktare eller gamla gubbar som har tränat i 40år. Så enkelt är det :P

Kwon
2006-10-05, 17:58
Man behöver inte prepp för å se grofv ut

http://img507.imageshack.us/img507/1686/arnoldslykw8.jpg