Logga in

Visa fullständig version : Jay VS Ronnie jämförelsebild

Pdaddy
2006-10-02, 11:11
http://fallshineband.com/f/1.htm

Hårt val, tycker jay e bättre på vissa men Ronnie bättre på andra..

Jay har sett bättre ut tycker ja iallafall, desamma gäller Ronnie också.

M

Vic_1981
2006-10-02, 11:13
Tycker faktiskt jay var värd att vinna, ronnie såg ut att ha tappat alla sina ryggmuskler, sen så var han slät över ryggen också.

:thumbup:

Lasse Kongo
2006-10-02, 11:14
Man ser ju att Ronnie inte är bäst när han vänder baksidan till längre, tycker Jay är bättre i både latsspread och db bak!

RassK
2006-10-02, 11:15
Nice

Flygplan
2006-10-02, 11:51
Jay var ju inte allt för hård. Knappt ådror på biceps ju...

Jense
2006-10-02, 11:55
ser ut som han förstärkt vänsterbiccen något också. iaf på preebilder.

skaparn
2006-10-02, 11:57
Bryr man sig om vaskularitet? Ronnie har ju betydligt tydligare ådror än Jay, men jag kan hålla med de som tycker att Jays rygg är bättre och betydligt hårdare. Vad man kan se i alla fall.

hultman
2006-10-02, 12:00
Tycker Ronnie ser hårdare ut än Jay överlag. Ronnie hade däremot förkrUmpt triceps och en förkrUmpt rygg som såg slät ut. Allt i jämförelse med tidigare år. Sen att Jays fysik är snyggare har ju aldrig spelat någon roll tidigare, och att Ruhl ser bäst ut i tävlingen spelar ju ingen roll heller :D

hultman
2006-10-02, 12:01
Bryr man sig om vaskularitet? Ronnie har ju betydligt tydligare ådror än Jay, men jag kan hålla med de som tycker att Jays rygg är bättre och betydligt hårdare. Vad man kan se i alla fall.

Klart det är en fördel att vara vaskulär på scen.

HenrY
2006-10-02, 12:41
Är Ronnies rygg sämre, eller poserar han plötsligt dåligt?
Tycker det ser ut som han poserar dåligt?

jwzrd
2006-10-02, 12:48
Klart det är en fördel att vara vaskulär på scen.

Jaså?

Otto GROV
2006-10-02, 13:02
Är Ronnies rygg sämre, eller poserar han plötsligt dåligt?
Tycker det ser ut som han poserar dåligt?

den verkar helt klart mycket sämre, Skadat latsen kanske???
+ att jay har förbätrat sin rygg

aliquis
2006-10-02, 13:07
Jay hade väl snyggare rygg och baksida axlar men ronnie är ju snyggare på resten.

Lepras
2006-10-02, 13:08
tycker colemans tuttar har blivit jäkligt platta+?

Otto GROV
2006-10-02, 13:12
tycker colemans tuttar har blivit jäkligt platta+?
alltid vart,,,,,,dom ser ju bättre ut detta år

Lepras
2006-10-02, 13:13
kanske dom gör,,har isåfall inte märkt det tidigare...

hultman
2006-10-02, 13:36
Jaså?

Ja. I fitness, däremot, är det väl ingen fördel.

Dav0d
2006-10-02, 13:39
Alltså jag är helt inne på att Jay ser sämre ut. Mycket mindre rippad och storleks mässigt också. Visst är det svårt att se på bilderna men fan tyckte Ronnie skulle ta detta år också. Inte för jag är Ronnie fan, är helt neutral men han såg bättre ut bara.

hultman
2006-10-02, 13:42
Alltså jag är helt inne på att Jay ser mycket sämre ut. Mycket mindre rippad och storleks mässigt också. Visst är det svårt att se på bilderna men fan tyckte Ronnie skulle ta detta år också. Inte för jag är Ronnie fan, är helt neutral men han såg bättre ut bara.

Tycker det var väldigt jämnt mellan Jay och Ronnie, men Ronnie hade definitivt sämre rygg, sämre triceps och mindre deffad rygg. Resten var coinflip, i mitt tycke.

rolf
2006-10-02, 13:43
Jag tycker skillnaden är hårfin, men jag är ändå överens med domarna om att Jay skulle vinna. Dock tycker jag båda två har aningen sämre form än förväntat.

jwzrd
2006-10-02, 13:44
Ja. I fitness, däremot, är det väl ingen fördel.

Väl? Det är inte något som bedöms i byggning heller mig veterligen. Cutler är t ex knappt vaskulär öht; Branch Warren består till 90% av ådror. Hur är deras inbördes placering?

hultman
2006-10-02, 13:48
Väl? Det är inte något som bedöms i byggning heller mig veterligen. Cutler är t ex knappt vaskulär öht; Branch Warren består till 90% av ådror. Hur är deras inbördes placering?

Jag har själv ingen aning om hur vaskularitet bedöms, men jag vet att någon på brädan förut inflikade att det var synd att hennes pojkvän inte tävlade i byggning, eftersom han hade så många synliga ådror.

jwzrd
2006-10-02, 13:49
Jag har själv ingen aning om hur vaskularitet bedöms, men jag vet att någon på brädan förut inflikade att det var synd att hennes pojkvän inte tävlade i byggning, eftersom han hade så många synliga ådror.

Och det är vad du baserar allt på? :)

Otto GROV
2006-10-02, 13:58

vaskulär betyder väll mer än att man bara har mer ådror,,,
De har väll me den där krispiga torrra locken ett göra också,,Å de är väll en fördel,,, Fast de kanske bara betyder möe ådror???

larre
2006-10-02, 14:02
ronnie var lätt bättre i alla förutom side triceps och most muscular.
Jay verkar ha piskat din rygg nått så jävulskt. Skulle tro att bilderna på ronnies rygg bara var dåliga.

L-Sami
2006-10-02, 14:04
Nu när jag såg jämförelsebilder så tycker jag att Jay är en värdig vinnare.

HenrY
2006-10-02, 14:05
vaskulär betyder väll mer än att man bara har mer ådror,,,
De har väll me den där krispiga torrra locken ett göra också,,Å de är väll en fördel,,, Fast de kanske bara betyder möe ådror???

Nej vaskuläritet betyder enbart ådror. Det andra du syftar på är hur lite fett, respektive vatten man har.

Krampus
2006-10-02, 14:10
Armar - Coleman. Överlägsen

Axlar - Cutler. Otroligt jämt. Cutler ngt mer markerad, ngt bättre baksida.

Bröst - Oavgjort.

Lats framifrån - Cutler. Större.

Mage - Cutler. Överlägsen.

Lår framsida - Cutler. Mindre men mkt mer markerad.

Vader - Cutler.

Rygg bakifrån - Culter. Bredare lats och ser faktiskt ut att vara tjockare. Colman har bättre och tjockare trapz.

Lår bak / Sida (Hamstrings) - Cutler.

Most muscular - Troligen Coleman.

Hårdhet - Jay Cultler ser att ha använt mkt färg och därmed kan hans vaskularitet ha kommit att döljas. Kollar man på klassiska "hårdhetspunkter" som refflor på vastus "dropparna" på låren så ÄR Cutler hårdare än Colman i det avseenset. Därimot så ser Colmeman hårdare ut på överkroppen då han har refflor på triceps vilket J.C på sidetriceps-bilden saknar. J.C´s pecs ser på vissa bilder fibrigare ut än R.C´s och på vissa inte. Kollar man noga ser J.C faktsikt hårdare ut på ryggen än R.C. Armarna är dock R.C helt överlägsen i fibrighet, storlek och symetri. Detta saker kunde man troligen sett mkt bättre om man varit på plats. Kan faktiskt inte säga vem som är hårdast utifrån bilderna, men direkt vid första anblick vill man gärna ha R.C till hårdast pga vaskuläriteten.. Men, men..

Överall symetri - Cutler.

Mina amatöråsikter baserade utifrån jämförelsebilderna på sidan. :)
Fria programen hade varit kul att jämföra. :)

DaCvI
2006-10-02, 14:11
nothing but a peanuuuutt

Otto GROV
2006-10-02, 14:15
Nej vaskuläritet betyder enbart ådror. Det andra du syftar på är hur lite fett, respektive vatten man har.

oki:)

Krampus
2006-10-03, 16:09
Armar - Coleman. Överlägsen

Axlar - Cutler. Otroligt jämt. Bla bla bla....

Mina amatöråsikter baserade utifrån jämförelsebilderna på sidan. :)
Fria programen hade varit kul att jämföra. :)

Nu har jag sett bådas fria plus lite andra rörliga bilder.
Colemans mage hänger ut väldigt mycket medans Cutler nästan kan göra vakum-mage...
Cutler ser bättre ut i rörliga bilder och utifrån detta material tycker jag att han klart är värdig vinnare.
(Men som sagt: Man var ju inte på plats Arne :D ) .

Krampus
2006-10-03, 16:14
F.ö borde Cutler meat it järnet på armarna nu om möjligt, för att undvika Atwood-looken när han är så satans bred över rygg och lår. :)

Jishuku
2006-10-03, 16:19
Det var något fel med Ronnies rygg.. titta på hans fria posering så ser man att det är en enorm skillnad på vänster och höger lats. Det ser bara.. fel ut.. säga vad man vill, men någonting har hänt med Ronnies rygg.

Otto GROV
2006-10-03, 16:26
Det var något fel med Ronnies rygg.. titta på hans fria posering så ser man att det är en enorm skillnad på vänster och höger lats. Det ser bara.. fel ut.. säga vad man vill, men någonting har hänt med Ronnies rygg.

jepp helt klart, Nån skada på latsen kanske,
Om man kollar på bilder så var faktist ryggen ronnies svaga punkt i år,
Jays å en del andras ryggar såg bättre ut,
Tyckte ja såg lite tendenser till detta förra året också, bara teorier dock:)

bullis
2006-10-03, 16:30

:hbang: