handdator

Visa fullständig version : Slå i huvet = tappa hjärnceller?

Masters
2006-10-01, 15:36
Tjoho!, Om man råkar slå i huvet hårt i väggen.. Tappar man mkt hjärnceller?

Hur mkt krävs det att man tappar i hjärnceller, att man blir dummare?, eller tappar minne eller nått..

hare bra!

Yankeee
2006-10-01, 15:37
Finns väl ett gäng studier som visar att slag mot huvudet inte är speciellt bra. Om det är just hjärnceller man tappar vet jag inte. Boxare och fotbollsspelare är i riskzonen om jag kommer ihåg rätt iallafall :P

Masters
2006-10-01, 15:42
Finns väl ett gäng studier som visar att slag mot huvudet inte är speciellt bra. Om det är just hjärnceller man tappar vet jag inte. Boxare och fotbollsspelare är i riskzonen om jag kommer ihåg rätt iallafall :P

jahaja, Råka halka o slå i pannan i garderobsdörren ganska hårt, gjorde inte ont, men skakade till lite.. men, man blir väl inte "dummare" av det va?;P

(låter korkat, jag vet)

Yankeee
2006-10-01, 15:44
EN gång är knappast någon fara. Det är om du ramlar varje dag som du kanske bör oroa dig lite.

Ryska_raketen
2006-10-01, 15:44
EN gång är knappast någon fara. Det är om du ramlar varje dag som du kanske bör oroa dig lite.

nej exakt. Om man är/var som rocky balboa under hans storhetstid så kanske man ska tänka efter, är det så smart att parera alla slag med huvudet ?

Masters
2006-10-01, 15:45

haha okej:)

Kwon
2006-10-01, 15:46
Kan ju säga såhär, om jag hade hittat Kolozzeum när jag gick i ettan i gymnasiet, så hade ju mina poster sett helt annorlunda ut.

Masters
2006-10-01, 15:47
Kan ju säga såhär, om jag hade hittat Kolozzeum när jag gick i ettan i gymnasiet, så hade ju mina poster sett helt annorlunda ut.

lät intressant, vrf?;P

Kwon
2006-10-01, 15:53
lät intressant, vrf?;P

Yes
2006-10-01, 15:59
Kwon vore alltså inte Kwon utan lite slag mot huvudet? :D

koetti
2006-10-01, 16:02
om inget annat ska du se till att inte slå i bakhuvudet där syncentret sitter :thumbup:

shadowfire
2006-10-01, 16:03
Det betvivlar jag dock. Vissa saker är medfödda. ;)

Kwon
2006-10-01, 16:10
Det betvivlar jag dock. Vissa saker är medfödda. ;)

Elwyndaz
2006-10-01, 16:35

Blocka inte lowkicks med huvudet ffs! *grr27*

Kwon
2006-10-01, 17:01
Kwon vore alltså inte Kwon utan lite slag mot huvudet? :D

Kan ju säga såhär, om jag hade hittat Kolozzeum när jag ....

Huh?

Nä, du har nog rätt... :D

What?

Stoltz
2006-10-01, 17:03

:laugh:

Då hade du inte tittat på alla arslen och på så sätt inte slagit huvudet i väggen lika ofta? :D

Kwon
2006-10-01, 17:19

Då hade du inte tittat på alla arslen och på så sätt inte slagit huvudet i väggen lika ofta? :D

Hade jag hittat Kolo under gymnasietiden hade jag varit i mkt bättre form just nu samt haft en hel del bättre poster på forumet under den tiden.

Posterna hade ju självfallet blivit sämre och sämre allteftersom.

Jag var enormt arrogant på den tiden också, så det hade ju varit en stor skillnad på posterna, möjligtvis mer substans men ej med fötterna på jorden.

Varför pratar vi om mina hjärnskador förresten?

Nu pratar vi om Stoltz! :thumbup:

Diana
2006-10-01, 18:06

Aj feel you pain kwon.. man blir altså ödmjukare ju fler slag man får. :D

Läste en artikel om slag mot huvudet och bieffekter förr, gav mej lite för mkt info för mitt välmåendes bästa märkte jag hehe. Midre slag i tillräcklig volym är inte helt ofarligt. Innan trodde jag inte att det påverkade alls om det inte rörde sej om riktigt kraftiga skador faktiskt.

Jag menar med tanke på hur många hästar man fallit av/fotbollar och skivstänger man lyckats nicka/brännbollsträn' med mera man fått i skallen(syrran) kan man ju spekulera i om livet sett aningen annorlunda ut om man tagit det lite lugnare... *popcorn* :D

(Ska länka artikeln om jag hittar =))

egge
2006-10-01, 18:13
...brännbollsträn' med mera man fått i skallen(syrran)...

Whoa...är de det som kallas syskonkärlek?

Diana
2006-10-01, 18:26
Whoa...är de det som kallas syskonkärlek?
:thumbup: :D

underskatta aldrig småsyskon...

Stoltz
2006-10-01, 22:43
Nu pratar vi om Stoltz! :thumbup:
Där är för fan inget kvar att snacka om, det går inte :P

PowPow
2006-10-02, 00:18

Om inte annat så borde han nog oroa sig för balanssinnet..