Visa fullständig version : Ny klädtips-tråd: Första dejten?
Whistler
2006-09-30, 14:32
Läge: Fest på dansställe i stan för folk i resturangbranschen.
Dag: Söndag (dvs imorgon).
Historik: Flicka som jag tidigare bara träffat å jobbets vägnar, nu ska vi gå på festen ihop som varandras dejter. Intresse är uttryckt, rädsla hos båda finns (hon för att hon inte är van att dejta killar som inte är tio år äldre, jag för att jag inte vill bli lekt med, och inte vill ge intrycket av att jag bara är ute efter en engångsgrej). Vi har alltså träffats när jag jobbat i princip varje helg de senaste 5-6 veckorna, och senaste veckan pratat en del på telefon.
Problem: What the fuck to wear?
Hon är van vid att se mig i kostym, alternativt pikéskjorta. Alltid helsvart från topp (eh, hals) till tå, så frågan är om det går bort med chinos och kavaj, för att det kan verka lite tråkigt?
Ska man dra till med något lite mer avslappnat, en tight t-shirt och ett par jeans, eller ska man köra på en skjorta och chinos och skippa kavajen? Vill inte ge för hög spänn-bögsfaktor heller iofs, men samtidigt visa upp varorna lite om vi säger så, och jag trivs inte jättebra i tröjor och sånt, då tror folk jag lyssnar på dansband och inte dödsmetall.
Min vanliga streetstyle (skinnrock, satanist-tröja och 14-hålskängor) går ju givetvis fetbort, eftersom de övriga människorna där inne är mina arbetskamrater och absolut inte har mognad nog att kunna acceptera folk med andra stilar. Likväl skulle det kunna (läs garanterat) skrämma bort tjejen, som faktiskt inte vet så mycket om mig.
Så hur fasen ska jag göra? Vi får ju även notera att det är lite kallt ute, så vad ska man ha på sig som ytterplagg? Skepparkavaj eller skinnkavaj? Har väl även någon form av jacka liggandes, men det är inte riktigt min grej.
Bitte hilfe!
Jag skulle testa skinnrock, satanist-tröja samt 14-hålskängor!
Arf Pingvin
2006-09-30, 14:56
tröjor och sånt, då tror folk jag lyssnar på dansband och inte dödsmetall :love:
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, jag är hårdrockare.
Jeans och tröja alt kostym och skjorta (beroende på vart ni ska).
Liten Men Fet
2006-09-30, 15:11
Skinnkavajen hade jag tagit vilken dag som helst, du får inte ge intrycket av att du är för snäll.
Jag lägger min röst på en schysst skjorta och ett par snygga jeans tillsammans med ett par bra skor. Du gillade inte tröjor sa du men annars är skjorta+cardigan ett hett tips för att ge ett avslappnat men samtidigt propert intryck. Om du kan känna dig bekväm i det d.v.s.
Whistler
2006-09-30, 15:17
Allrighty, då lutar det nog åt något åt det här hållet:
Mörkgrå kostymbyxor, tight t-shirt i [...ja, vilken färg?], schyssta svarta skor och skinnkavajen.
Låter ok, ok?
Hahaha du har en skinnkavaj!
Mmmm män i kostym.. en bild säger mer än tusen ord --> :naughty:
:D
skinnkavaj är fel..fel fel fel enligt mig...det är groteskt. Skepparkavaj, ett par stentvättade jeans och snygga skor till det (INTE SNEAKERS).
ManuelIT
2006-09-30, 15:32
brukar hon se dig i kostym så går det bort 100%
satanisttröja och skinnrock går bort av anledningarna du nämnde
tajt, cool, tshirt och ett par jeans är det du ska köra på! det är coolt med folk med olika stilar (kostym på jobbet, satanist på vardagar och partystil på fester). slipper du hamna i ett fack
plus att när du tränar så ska du självklart visa upp vart dina proteintillskott gått! de syns nog inte lika bra i kostym så kör på tshirt!
Läge: Fest på dansställe i stan för folk i resturangbranschen.
Dag: Söndag (dvs imorgon).
Historik: Flicka som jag tidigare bara träffat å jobbets vägnar, nu ska vi gå på festen ihop som varandras dejter. Intresse är uttryckt, rädsla hos båda finns (hon för att hon inte är van att dejta killar som inte är tio år äldre, jag för att jag inte vill bli lekt med, och inte vill ge intrycket av att jag bara är ute efter en engångsgrej). Vi har alltså träffats när jag jobbat i princip varje helg de senaste 5-6 veckorna, och senaste veckan pratat en del på telefon.
Problem: What the fuck to wear?
Hon är van vid att se mig i kostym, alternativt pikéskjorta. Alltid helsvart från topp (eh, hals) till tå, så frågan är om det går bort med chinos och kavaj, för att det kan verka lite tråkigt?
Ska man dra till med något lite mer avslappnat, en tight t-shirt och ett par jeans, eller ska man köra på en skjorta och chinos och skippa kavajen? Vill inte ge för hög spänn-bögsfaktor heller iofs, men samtidigt visa upp varorna lite om vi säger så, och jag trivs inte jättebra i tröjor och sånt, då tror folk jag lyssnar på dansband och inte dödsmetall.
Min vanliga streetstyle (skinnrock, satanist-tröja och 14-hålskängor) går ju givetvis fetbort, eftersom de övriga människorna där inne är mina arbetskamrater och absolut inte har mognad nog att kunna acceptera folk med andra stilar. Likväl skulle det kunna (läs garanterat) skrämma bort tjejen, som faktiskt inte vet så mycket om mig.
Så hur fasen ska jag göra? Vi får ju även notera att det är lite kallt ute, så vad ska man ha på sig som ytterplagg? Skepparkavaj eller skinnkavaj? Har väl även någon form av jacka liggandes, men det är inte riktigt min grej.
Bitte hilfe!
SPANDEX FTW!!
Whistler
2006-09-30, 15:51
Hahaha du har en skinnkavaj!
skinnkavaj är fel..fel fel fel enligt mig...det är groteskt. Skepparkavaj, ett par stentvättade jeans och snygga skor till det (INTE SNEAKERS).
Pratar vi om samma sak?
Jag snackar alltså om något sådant här:
http://213.132.112.100/images/19/1997864064.jpg
Ytterplagg, herrmodell, Batistini.
det är coolt med folk med olika stilar (kostym på jobbet, satanist på vardagar och partystil på fester). slipper du hamna i ett fack
Ja, det är precis så jag tänker med all min klädsel.
tossefar
2006-09-30, 15:54
Lämna skinnpajjen hemma (inte bara just den kvällen ;))
Satsa på ett par snygga jeans och en sjysst t-shirt, det går aldrig fel.
Vill du vara lite mer dressad så släng på dig en lite snyggare enfärgad skjorta. Stenströms slimline sitter snyggt på folk med muskler.
Pratar vi om samma sak?
Jag snackar alltså om något sådant här:
Ja, det är precis så jag tänker med all min klädsel.
nej nej nej, tyvärr inte läderkavajen.
Tajt t-shirt kanon, jeans kanon men inte kavajen.
skinnkavaj och skinnjacka e nog de fulaste en kille kan slänga på sig. Ush!
Whistler. Fan vad du dejtar hela tiden....
Fettecke
2006-09-30, 16:58
plus att när du tränar så ska du självklart visa upp vart dina proteintillskott gått! de syns nog inte lika bra i kostym så kör på tshirt!
ahhjust det.... proteinprupp ftw!
Jag skulle ha kört på nått vardagligare, inte någon t-shirt utan någon långärmad tröja, samt jeans. samt några skarpare skor.
Har du nån syster eller ärlig tjejkompis att fråga? Annars är mitt tips sandaler, mjukisbyxor med talk på och linne, också det med talk på.
Whistler
2006-10-01, 23:27
Nåväl... Vi sket i det hela med festen och hånglade i min soffa istället, så klädseln var nog inte så viktig.
Tack ändå för alla tips och kommentarer. Jag kommer dock fortsätta använda min skinnkavaj i fortsättningen. Jag älskar den, den älskar mig och vi ska gifta oss och skaffa massa kärleksbarn. Eller nåt i den stilen...
Säger som tomccc: Snygga jeans och skorta. Jag hade dock skippat cardigan dock.
Edit: Ah, du fixade bananasen. DÅ var det inget. Man får gratulera (eller nåt..).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.