Visa fullständig version : Inga slagsmålsklipp på Kolozzeum
Det går i vågor det där, och det verkar vara dags igen att berätta att vi inte vill ha slagsmålsklipp på Kolozzeum. Det finns en del som är rätt oskyldiga, men sen finns det medlemmar med bristande omdöme som då tror att det är fritt fram att lägga upp ytterligare klipp, och så går det åt helvete. Därför gäller - inga slagsmålsklipp.
allan
Ryska_raketen
2006-09-29, 16:24
Slagsmål = ufc osv?
Slagsmål = ufc osv?
Nej. Skilj på boxning, ufc, valetudo etc och slagsmål.
allan
Ryska_raketen
2006-09-29, 16:26
Ja, jag skiljer på det. Ville bara får det helt klart. :)
Pudzianovski
2006-09-29, 16:29
Var väl inte så farligt i det här fallet. Oskyldig tjej får smäll. Tränad boxare ger igen kontrollerat och går därifrån.
Till och med Aftonbladet visar värre saker nuförtiden. :thumbup:
Var väl inte så farligt i det här fallet. Oskyldig tjej får smäll. Tränad boxare ger igen kontrollerat och går därifrån.
vadå till och med? ;) Skriv nån sida som är värre än aftonbladet! :naughty:
vadå till och med? ;) Skriv nån sida som är värre än aftonbladet! :naughty:
Allan har ju tom ett slagsmål på sin avatar... :D
tossefar
2006-09-29, 16:42
Hur kontrollerad är man om man börjar slå folk?
Ordet du söker är troligtvis "förståndshandikappad"
Ryska_raketen
2006-09-29, 16:44
hur skulle du agerat i det läget själv då? Skulle du sagt, oj förlåt. Slå gärna min tjeje igen :em:
Nej. Skilj på boxning, ufc, valetudo etc och slagsmål.
allan
Nu kanske min fråga låter dum, men eftersom en .GIF som jag en gång lade upp från en Wrestling Entertainment Match blev borttagen - Är Wrestlingclip förbjudna?
Flygplan
2006-09-29, 16:45
Ja, jag tar illa upp när jag ser den stackars pingvinen åka på stryk i din avatar Allan *cry*
Emellanåt läggs det upp klipp som ni inte hinner se. Och som ni ska vara glada att ni slipper se. Använd sunt förnuft bara - det brukar bli jättebra.
allan
Jag tycker tråden som raderades lutade mer åt socialt förorts samspel.
Det är ju så vi umgås... men folk förstår inte.
:D
+1
hur skulle du agerat i det läget själv då? Skulle du sagt, oj förlåt. Slå gärna min tjeje igen :em:
Men altså, att döma av hurpass oprovocerat slaget ifråga var utgår man väl i första hand från att det var ett misstag av nåt slag. fråga inte hur... :D
skulle nog vara hyffsat mesig om jag blivit man. *popcorn*
Ryska_raketen
2006-09-29, 16:59
Men altså, att döma av hurpass oprovocerat slaget ifråga var utgår man väl i första hand från att det var ett misstag av nåt slag. Fråga inte hur... :D
Jag skulle nog vara hyffsat mesig om jag blivit man. *popcorn*
Jag anser att han gjorde helt rätt. Dom förväntade sig knappast att bli knockade sådär rakt av :) Dom förväntade sig nog att han inte skulle våga göra något alls.
VI ska inte döpa om Kolozzeum till det nya j*vla nazityskland då?????+
omfg luktar röding så långt utihelvete. PATETISKT
Jag anser att han gjorde helt rätt. Dom förväntade sig knappast att bli knockade sådär rakt av :) Dom förväntade sig nog att han inte skulle våga göra något alls.
Jag ser noll logik i att bara drämma till någon sådär, speciellt en tjej. Ok om de två var ute efter att leta bråk men nu var de ju uppenbarligen upptagna med annat. Du skulle pucklat på även om det var ett misstag? :booty: :whipped:
hur ofta förortsbarnen agerar logiskt lämnar vi utanför! :D
Tricklev
2006-09-29, 17:08
VI ska inte döpa om Kolozzeum till det nya j*vla nazityskland då?????+
omfg luktar röding så långt utihelvete. PATETISKT
Jag ser inte sambandet mellan "jävla nazityskland" och "det stinker röding" men sedan så är ju inte jag dum i huvudet heller.
Bara håll klippen, bilderna på en vettig nivå så slipper ni sådant här, med lite vett kommer man långt.
Ryska_raketen
Jag ser noll logik i att bara drämma till någon sådär, speciellt en tjej. Ok om de två var ute efter att leta bråk men nu var de ju uppenbarligen upptagna med annat. Du skulle pucklat på även om det var ett misstag? :booty: :whipped:
hur ofta förortsbarnen agerar logiskt lämnar vi utanför! :D
Ser det ut som ett misstag? Han känner sig hotad och försvarar det han håller kärt. Ser INGET fel alls i det.
RösböJunior
säg inte att du tagit bort tråden om den senaste filmen !?
Röda_Lacket
2006-09-29, 17:10
sry visste inte att man icke fick lägga ut sådana filmer då det finns andra fighter filmer tex ufc men nu vet jag.
Jag ser inte sambandet mellan "jävla nazityskland" och "det stinker röding" men sedan så är ju inte jag dum i huvudet heller.
Bara håll klippen, bilderna på en vettig nivå så slipper ni sådant här, med lite vett kommer man långt.
Eller så besitter du ungefär 2 hjärnceller?
Ryska_raketen
2006-09-29, 17:12
Nåja, ja förestod den inte heller. Men vem vet, det kan ju vara hela kolo det är fel på eller .....
Hur som helst är det 2 mer än vad du besitter.
Eller så var nazityskarna inte några kommunister.
Nåja, ja förestod den inte heller. Men vem vet, det kan ju vara hela kolo det är fel på eller .....
Eller att både du och Tricklev har en utvecklingstörd till morsa? Jag vet inte!
Ryska_raketen
2006-09-29, 17:14
Inte jag heller :(
Ser det ut som ett misstag? Han känner sig hotad och försvarar det han håller kärt. Ser INGET fel alls i det.
Han kanske skulle peka på något, sträcka på sej, plötslig muskelkramp, zinkbrist, damp? (okej jag ser att resonemanget inte riktigt flyter men men.. :D det jag vill ha fram är att man inte ska puckla på förrän man VET till 100% att den andras attack var med flit(om man väljer att pucklapå that is) Har sett alldeles för många rabiata människor bli våldsamma när andra av misstag snubblar på dem, knuffas in i dem, råkar flänga ut en arm av misstag på dem osv - den typen av situationer är helt onödiga imo.
Uhu. Nu har du bekymmer....
allan
Nu blev du varnad. Att tjafsa om det är en mycket dum idé.
allan
Ryska_raketen
2006-09-29, 17:18
Nu blev du varnad. Att tjafsa om det är en mycket dum idé.
allan
Blev han zoned?
Röda_Lacket
2006-09-29, 17:19
är jag helt jävla dum i huvudet eller blev just allan varnad av allan?
är jag helt jävla dum i huvudet eller blev just allan varnad av allan?
Blev lite råddigt med quotsen där men det är tillrättat nu. Njut av skådespelet. Fortsättning följer
allan
Pudzianovski
2006-09-29, 17:39
Tja, om flickvännen får en smäll i ansiktet av 1 okänd bara "sådär" och han ger igen med 4-5 snabba utan att använda övervåld eller orena knep så anser jag det kontrollerat. Jag tror knappast killen var förståndshandikappad utan snarare ganska klar i huvudet när han agerade på det sätt han gjorde.
Alltså, seriöst. Vem är det som tar illa upp, och av vad?
jag tar illa upp att han itne sparka in skallen på dom båda..
Alltså, seriöst. Vem är det som tar illa upp, och av vad?
A) Nån lägger upp ett "oskyldigt" klipp.
B) Korkad medlem ser A) och tänker: "Oj, man kan lägga upp slagsmålsbilder"
C) Korkad medlem lägger upp ett klipp med närbilder på ansikte som sparkas i atomer med stålhättor.
D) Moderatorernas PMboxar exploderar av Reports.
E) Moderatorerna funderar på hur korkade folk kan vara som tycker det är kul med sånt
F) Moderatorerna plockar bort klippet, varnar folk, får dum debatt i forumet med folk som tycker det är kul med närbilder på ansikte som sparkas i atomer med stålhättor.
G) Moderatorerna bestämmer sig för att plocka bort ALLA klipp med misshandel/slagsmål därför att B) fortfarande inte fattar.
H) Nej, moderatorerna tycker inte det behövs ett tillägg i reglerna rörande filmklipp eftersom
I) moderatorerna fortfarande tror att folk med folkvett är fler än folk som saknar det.
Ungefär så
;)
allan
A) Nån lägger upp ett "oskyldigt" klipp.
B) Korkad medlem ser A) och tänker: "Oj, man kan lägga upp slagsmålsbilder"
C) Korkad medlem lägger upp ett klipp med närbilder på ansikte som sparkas i atomer med stålhättor.
D) Moderatorernas PMboxar exploderar av Reports.
E) Moderatorerna funderar på hur korkade folk kan vara som tycker det är kul med sånt
F) Moderatorerna plockar bort klippet, varnar folk, får dum debatt i forumet med folk som tycker det är kul med närbilder på ansikte som sparkas i atomer med stålhättor.
G) Moderatorerna bestämmer sig för att plocka bort ALLA klipp med misshandel/slagsmål därför att B) fortfarande inte fattar.
H) Nej, moderatorerna tycker inte det behövs ett tillägg i reglerna rörande filmklipp eftersom
I) moderatorerna fortfarande tror att folk med folkvett är fler än folk som saknar det.
Ungefär så
;)
allan
Bra hyttat med näven allan *popcorn*
Händer det alltså att folk lägger upp klipp av den kalibern?
Händer det alltså att folk lägger upp klipp av den kalibern?
Eller motsvarande.
allan
Nog för att det var en rolig beskrivning nyss, men klipp när folk smackar på varandra gör mig bara glad till mods :D
Nog för att det var en rolig beskrivning nyss, men klipp när folk smackar på varandra gör mig bara glad till mods :D
Då får man väl hoppas att du får ordentligt med smörj och att någon filmar det så du kan bli glad till mods. :thumbup:
Rellos_87
2006-09-29, 19:33
S/M? *popcorn*
Då får man väl hoppas att du får ordentligt med smörj och att någon filmar det så du kan bli glad till mods. :thumbup:
Vilket trevligt hot.
Ryska_raketen
2006-09-29, 19:37
Vilket trevligt hot.
ja, det var trevligt. Inte alls så man höjer på ögonbrynen.
Vilket trevligt hot.
Va? Hot? :confused:
Edit: Jag trodde att du var smartare än så Trance.
Näääää, inte jaaaag.
*innocent* *innocent* *innocent*
Va? Hot? :confused:
Edit: Jag trodde att du var smartare än så Trance.
Både hot och förolämpningar! :Virro
J.Saarela
2006-09-29, 19:46
Vilka jävla lipsillar det finns här*slap*
Både hot och förolämpningar! :Virro
Ja, det är helt galet.
+1
varför ens diskutera?
Moderatorerna vill inte ha några slagsmålsklipp på kolozzeum.
Då kan man gärna hålla käft och acceptera, måste man se slagsmålsklipp kan man söka lite på youtube eller liknande, känner man att man inte kan hålla det för sig själv och måste verkligen dela med sig.
Ja, skicka länken via msn eller ta det på lunarstorms klotterplank..
I know you got an account! :naughty:
J.Saarela
2006-09-29, 19:56
Du diskuterar ju nu*slap*
varför ens diskutera?
Moderatorerna vill inte ha några slagsmålsklipp på kolozzeum.
Då kan man gärna hålla käft och acceptera, måste man se slagsmålsklipp kan man söka lite på youtube eller liknande, känner man att man inte kan hålla det för sig själv och måste verkligen dela med sig.
Ja, skicka länken via msn eller ta det på lunarstorms klotterplank..
I know you got an account! :naughty:
grisbil3n
2006-09-29, 22:05
Var han boxare alltså? Inte sett tråden dock klippet. Mycket charmigt.
zoltan_hellhound
2006-09-29, 22:12
Onödigt att visa vids med folk som får på truten,inte speciellt nice att se.Känner mig illa mående av det.Om man varit med om mycket våldsamheter/slagsmål hade man vetat att de suckar ass att bli slagen,gör ju ont *slap*
hahavaffan
2006-09-29, 23:05
Ordet du söker är troligtvis "förståndshandikappad"Förståndshandikappad för att man slår en kille som nitar ens tjej? Okej.
Skywalker
2006-09-29, 23:24
K1, Pride, Tai, Kickboxning osv = OK
Bumfight = not ok
K1, Pride, Tai, Kickboxning osv = OK
Bumfight = not ok
Alltså:
Sport = OK
Misshandel = not ok
:thumbup:
Wennerberg
2006-09-30, 12:09
Skämtar du? Du kanske sväljer och lämnar henne till råttorna, men den mest normala reaktionen bland normala människor är att försvara henne.
Jag har ett klipp som jag är lite osäker på om jag vågar lägga upp. Det är en kille som kommer inspringande i en affär och välter omkull en kundvagn, det ser ut som att vara en sådan däringa "kroppsbyggare".
Räknas detta som slagsmål eller sport? :D
Tricklev
2006-09-30, 12:25
Jag har ett klipp som jag är lite osäker på om jag vågar lägga upp. Det är en kille som kommer inspringande i en affär och välter omkull en kundvagn, det ser ut som att vara en sådan däringa "kroppsbyggare".
Räknas detta som slagsmål eller sport? :D
I min värld är det porr, gifv.*popcorn*
grabben i skogen
2006-09-30, 12:29
Jo men hitler var väl i ständiga fajter med rödingarna innan han tog makten. det kanske är av den anledningen :D
Jag vill ej kalla mig förståndshandikappad men jag ser faktiskt inget fel med "Boxarens" agerande.
Vi vet dock inte allt om situationen.
Det kan vara så att
1. "Boxaren" vet hur det är i området där han bor (att det finns många stökiga personer som måste tas på ett visst sätt, kan vara ett problemområde).
2. Dessa två gynnare är kända busar/fyllon i området man ej kan resonera med (som Sporre o Fimpen i Torsby)
3. Läste även på ett annat forum där det fanns medlemmar från samma land att detta var en vanlig metod för rånförsök av zigenare där.
"That was a set up for a robbery. They steal your shit like that. One guy lands an "accidential" strike and then they try to apologize and shit and then the other one goes to the side or back and either ko's the dude or just pocket pick his stuff. It's everyday shit in eastern Europe.
To me it seems like the Boxer knew exactly who those guys were and he was ready to give them war as soon as he and his gf were passing those gypsies. They deserved every punch they got."
Även om man inte tar med dessa faktorer i situationen så hade jag nog reagerat på samma sätt, då "Nobody slaps my bitch but me"
Men seriöst, anfaller någon min flickvän eller mig så reagerar jag.
Det är dock lite skillnad på Sverige och andra länder (fortfarande) och det går att konversera här beroende på person och situation.
Lägg ner det här nu. Kolozzeums policy bestäms av moderatorerna och det räcker så. Använd lite folkvett och slipp varningar.
allan
tossefar
2006-09-30, 13:28
Skämtar du? Du kanske sväljer och lämnar henne till råttorna, men den mest normala reaktionen bland normala människor är att försvara henne.
Måste jag svara samma sak tre gånger? :)
Jag skulle aldrig aldrig aldrig gå förbi två bråkande blattar, allra minst med min flickvän.
Pudzianovski
2006-09-30, 14:36
Jag förstår inte gnället med att klippet försvann?
Det verkar som det är en allmän uppfattning om att man kan posta vad man vill och alla har rätt till sin egen åsikt.
Tyvärr är det inte så, sådant som anses som störande och opassande eller strider emot kollos policy kommer att plockas bort och så står således i medlemsreglerna som skall läsas av alla användare på brädan.
Ni Pudzi, Trance MFL som hakat upp er på temat, detta är inte ett forum för er fria åsikt och har aldrig varit det även om moderatorerna är väldigt generösa på vad som släpps igenom, så gnäll inte dem få gångerna något plockas bort
Jag efterfrågade medlemmarnas åsikt relaterat till just det aktuella klippet. Att man inte ens får rösta i en poll om det är ganska märkligt (milt sagt).
Vad jag tycker är inte så intressant. För mig var det mer intressant vad massan av de som sett klippet tycker (inte vad moderatorerna tycker i första hand även om det är de om bestämmer).
Pollen gjordes pga av Allans uttalande om folkvett. Jag ville se om folk ansåg att det var folkvett eller idioti att posta ett sånt klipp (endast det aktuella klippet inget annat).
Synd att tråden stängdes.
Trådar där rdan rubriken avslöjar att de går ut på att man skall kolla random videoklipp med folk som spöar varandra ids jag inte ens öppna. Har aldrig förstått det häftiga med att se folk sparka sönder kött. Där var min åsikt.
Pudz, bara att acceptera att vissa moderatorer håller låg klass i många fall.
Jag efterfrågade medlemmarnas åsikt relaterat till just det aktuella klippet. Att man inte ens får rösta i en poll om det är ganska märkligt (milt sagt).
Vad jag tycker är inte så intressant. För mig var det mer intressant vad massan av de som sett klippet tycker (inte vad moderatorerna tycker i första hand även om det är de om bestämmer).
Pollen gjordes pga av Allans uttalande om folkvett. Jag ville se om folk ansåg att det var folkvett eller idioti att posta ett sånt klipp (endast det aktuella klippet inget annat).
Synd att tråden stängdes.
Ja skall du nu skapa en POLL om att det var fel att jag stängde den tråden?
Hur länge skall du hålla på att upprepa dig?
Först tas en tråd bort, sen ifrågasätts det om det är okej att ta bort trådar, varpå det ifrågasätts om personen som tog bort tråden har rätt.... osv osv osv osv.
Skärp er.
Pudz, bara att acceptera att vissa moderatorer håller låg klass i många fall.
Det där hör man ofta från dig.
Jag blir nyfiken på vilka du menar.
Du får gärna svara via PM om du är blyg (vilket jag inte tror att du är).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.