handdator

Visa fullständig version : marklyft framåt,bakåt tippare.

lindo
2006-09-27, 06:43
Hej
Är det så att vissa inte har en rygg som är bra för marklyft? Kan det vara så att man inte kan köra marklyft med en viss typ av rygg eller att man inte kan komma upp i vikter?

Bäckentippning, jag har bakåt tippning. Går det att ändra på eller är det bara kört?

Tack för svar

mini
2006-09-27, 06:57
Har du provat? Vad tycker du att just ditt problem är, hur känns det dåligt?

aliquis
2006-09-27, 10:46
Vad är "bakåttippning"? Känns som du trillar bakåt? Beror väl på hur man drar. Är väl bara att öva vidare.

Gpajpen
2006-09-27, 10:49
asso du blir ju bättre på att utföra övningen ju mer du tränar. i början brukade jag tappa balansen lite om jag ryckte för mkt, det fixade jag genom att starta i en väldigt markerad knäböj ställning, alltså att sitta på huk. nu kan jag utföra marklyft lite hur som helst utan problem.

lindo
2006-09-27, 16:40
okej blir bättre genom att utföra övningen, då är det lugnt. Bakåt tippare är när man får mer svank.

polaren
2006-09-27, 19:48
okej blir bättre genom att utföra övningen, då är det lugnt. Bakåt tippare är när man får mer svank.

Är du rädd för att skada dig menar du? Överdriven svank kan ju leda till problem, men jag vet inte om det är en fara att köra mark.

Stretcha höftböjare och baksida lår för att minska på din svank och få bäckenet att rotera tillbaks.

Helena B
2006-09-27, 22:02
Jag kommer bara upp i 80 kilo och sen kan jag inte hålla ryggen rak längre. Men det handlar om att få in tekniken och att öva. Övning ger färdighet.