handdator

Visa fullständig version : Mitt schema, funderingar..

Haka
2006-09-26, 21:48
Hej alla.
Jag är 18år och tränat i 2månader.

Jag kör enligt följande:

Måndag: vila
Tisdagar: Bröst, Biceps
Onsdag: vila
Torsdagar: Axlar, Triceps
Fredag: Ben
Lördagar: Rygg, mage
Söndag: vila

Kör 3-4 basövningar per muskelgrupp, 6-8reps oftast, 6-12set beroende på hur stor muskelgruppen är och hur det känns för dagen. Vilar en vecka innan man kör muskeln igen.

jag äter 2-3g protein per kg kroppsvikt.

Tar gainer efter träningspassen och proteindrink (whey80) 2 gånger dagligen samt äter mycket ofta pasta, kött, fisk, potatis, sallad, får i mig rätt mycket protein via lättmjölken också.
Håller mig ifrån godis,läsk, chips osv.

Det jag undrar är om man kan öka bra i volym med detta schema? Alltså det jag är ute efter är att bli stor!

/ Haka -It´s showtime-

Miiix
2006-09-26, 21:53
Jag skulle byta plats på torsdagen och fredagen. Annars ser det väl bra ut.

major Pectoralis
2006-09-26, 21:59
Hej alla.
Jag är 18år och tränat i 2månader.

Jag kör enligt följande:

Måndag: vila
Tisdagar: Bröst, Biceps
Onsdag: vila
Torsdagar: Axlar, Triceps
Fredag: Ben
Lördagar: Rygg, mage
Söndag: vila

Kör 3-4 basövningar per muskelgrupp, 6-8reps oftast, 6-12set beroende på hur stor muskelgruppen är och hur det känns för dagen. Vilar en vecka innan man kör muskeln igen.

jag äter 2-3g protein per kg kroppsvikt.

Tar gainer efter träningspassen och proteindrink (whey80) 2 gånger dagligen samt äter mycket ofta pasta, kött, fisk, potatis, sallad, får i mig rätt mycket protein via lättmjölken också.
Håller mig ifrån godis,läsk, chips osv.

Det jag undrar är om man kan öka bra i volym med detta schema? Alltså det jag är ute efter är att bli stor!

/ Haka -It´s showtime-

Är du nybörjare?
Här är mina åsikter:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=78310

Finns även en text i best-of av z-bumbi. Läs dem och simma lugnt inledningsvis;) .

adis
2006-09-26, 22:57
Är du nybörjare?
.

"Hej alla.
Jag är 18år och tränat i 2månader."

Vilket av det fattade du inte ... han skriver att han har tränat i 2 månader , inte fan är han Ronnie Coleman eller?...

give me a break.

pragmatist
2006-09-26, 23:06
Det är inte särskilt effektivt att splitta på fyra och träna varje muskelgrupp bara en gång i veckan. Inte för en nybörjare i alla fall, en nybörjare bör träna med högre frekvens och mindre volym varje gång. Och det anser jag mig ha vetenskapligt stöd för.

Men på frågan om du kan öka bra på det schemat så är svaret säkert ja. Men det finns nog andra scheman som är bättre.

major Pectoralis
2006-09-27, 11:01
"Hej alla.
Jag är 18år och tränat i 2månader."

Vilket av det fattade du inte ... han skriver att han har tränat i 2 månader , inte fan är han Ronnie Coleman eller?...

give me a break.

suck....*whatever*
Det var ett påstående formulerat som en fråga, vilket är ganska uppbenbart om du läst resten av det jag skrev/bifogade i tråden. Pragmatist har rätt: mer frekvens, mindre volym.