Visa fullständig version : Styrketräning och jeans-problem.
Humanist
2006-09-26, 18:28
Har sedan urminnes tider alltid använt jeans med storlek 32 - 32. Den modell jag föredrar bäst (uteslutande) är de s.k. "Boot-Cut", vilket i korthet innebär en lätt utsvängning vid fotlederna, och något mer åtsittande vid låren.
Nu, efter att ha tränat ett tag börjar bekymren torna upp sig. Midjemåttet är detsamma, men det börjar bli obehagligt tajt kring låren! Känner mig såpass villrådig att jag t.o.m. i min desperation gick och köpte 33 - 34 (verkar inte finnas 33 - 32) och kortade ner jeansen. Sen insåg jag ju mitt misstag, jeansen hängde kring midjan som på en riktig bonde. 600 spänn åt helvete i garderobsmörkret.
Vafan ska man göra? Gillar ju den s.k. "Boot-Cut" modellen. Håller mina ben på att kräva nya jeans-modeller? Någon annan som konfronterat denna problematik?
Vill inte gå i shorts/khaki eller army-pants i vinter! *cry*
Köp livrem. Funkar mycket bra!
Du får annars leva med att jeans oftast sys efter en modell som ska passa så många som möjligt. Samtidigt som den passar väldigt få perfekt om vi säger så.
Humanist
2006-09-26, 18:32
Köp livrem. Funkar mycket bra!
Du får annars leva med att jeans oftast sys efter en modell som ska passa så många som möjligt. Samtidigt som den passar väldigt få perfekt om vi säger så.
Använder livrem. Men fan, ser ju ut som man går i blöjor, om man tittar på baken! Måste ju finnas nån lösning på problemet...
Använder livrem. Men fan, ser ju ut som man går i blöjor, om man tittar på baken! Måste ju finnas nån lösning på problemet...
Jodå. Bygg mer bak.
Fatalist
2006-09-26, 18:33
Boot-Cut ska vara att de sitter på ett så sätt så de lägger sig naturligt över ett par skor, inte att de är utsvängda :em:
Utan snarare att de är skurna annorlunda, medan byxan i sig är exakt lika bred hela vägen från knät och neråt.
Arnesson
2006-09-26, 18:33
Har sedan urminnes tider alltid använt jeans med storlek 32 - 32. Den modell jag föredrar bäst (uteslutande) är de s.k. "Boot-Cut", vilket i korthet innebär en lätt utsvängning vid fotlederna, och något mer åtsittande vid låren.
Nu, efter att ha tränat ett tag börjar bekymren torna upp sig. Midjemåttet är detsamma, men det börjar bli obehagligt tajt kring låren! Känner mig såpass villrådig att jag t.o.m. i min desperation gick och köpte 33 - 34 (verkar inte finnas 33 - 32) och kortade ner jeansen. Sen insåg jag ju mitt misstag, jeansen hängde kring midjan som på en riktig bonde. 600 spänn åt helvete i garderobsmörkret.
Vafan ska man göra? Gillar ju den s.k. "Boot-Cut" modellen. Håller mina ben på att kräva nya jeans-modeller? Någon annan som konfronterat denna problematik?
Vill inte gå i shorts/khaki eller army-pants i vinter! *cry*
Finns ju X antal olika märken som gör jeans. Någon borde väl ha någon modell som passar dig?
Annars är det väl bara låta sy om dem i midjan kanske?
Tror du förstorar upp ett väldigt litet problem...
Zarrtosht
2006-09-26, 18:35
Eller bli tjockare i midjan :D
jag skapade en nästan identisk tråd för ett par månader sen och det var inte populärt :D men jag vet verkligen vad du pratar om, det är minst sagt ett problem...
Humanist
2006-09-26, 18:38
Boot-Cut ska vara att de sitter på ett så sätt så de lägger sig naturligt över ett par skor, inte att de är utsvängda :em:
Utan snarare att de är skurna annorlunda, medan byxan i sig är exakt lika bred hela vägen från knät och neråt.
Ofan, hursomhelst är det den modellen jag gillar. Och summan kardemumman är ju att de är lite utsvängda, så sak samma.
Finns ju X antal olika märken som gör jeans. Någon borde väl ha någon modell som passar dig?
Annars är det väl bara låta sy om dem i midjan kanske?
Tror du förstorar upp ett väldigt litet problem...
Pja, allt är ju relativt. Men visst kan det väl klassas som ett I-lands problem. :D
Att leta nya modeller känns omständigt. Men visst, kanske är enda möjligheten :(
Provade du inte jeansen i affären innan du köpte dem?
shadowfire
2006-09-26, 18:50
:eating:
2 mån bulk, sen byggarmage o byxorna sitter som ett schmäck.
Tricklev
2006-09-26, 18:51
Detta är lite av ett icke existerande problem, när du blir större så kommer även din midja att öka lite, och du kommer då kunna ha jeans på dig, men det finns ändå ett par saker du kan göra nu.
Bär en annan form, modell o allt vad det heter.
Köp byggarkläder;)
Din plan var att ha samma jeansmodell resten av livet? Som sagt, bara att prova runt bland andra modeller/märken.
Humanist
2006-09-26, 19:01
Provade du inte jeansen i affären innan du köpte dem?
Jo, men jag litar egentligen inte på mina egna ögon när jag är i butiken. Brukar heller aldrig shoppa med polare, så då är det bara butiks-typen som är kvar, och han/hon är ju också partisk.
Detta är lite av ett icke existerande problem, när du blir större så kommer även din midja att öka lite, och du kommer då kunna ha jeans på dig, men det finns ändå ett par saker du kan göra nu.
Bär en annan form, modell o allt vad det heter.
Köp byggarkläder;)
Såna där färgklada khaki-byxor man gick runt med på 80-talet? Haha, finns dom ens kvar?
Din plan var att ha samma jeansmodell resten av livet? Som sagt, bara att prova runt bland andra modeller/märken.
Uhmm....Helst. Iallafall tills jag blir gubbe, för då ska jag köpa McGordon-Jeans på Brothers (tror jag det heter). Gillar verkligen inte att prova kläder. Blir stressad och svettig och alldeles för skeptisk till mitt eget utseende.
haha, jag gnällde om dagens byxmode i min journal i förra veckan. det där med stuprörsmodeller och smala ben går absolut inte ihop med min kropp. vissa byxor går inte ens över vaderna! *screwy* och hur det ser ut över låren ska vi inte prata om. Går man upp i storlek, ja då får man på sig byxorna över benen, men då är byxorna 10 cm för stora i midjan....blir väl att hålla sig till kjol eller baggy modeller :( *rolleyes*
Vänta tills du kommer över storlek 38. Var ett helvete att hitta snygga jeans i storlek 38 och det är inte lättare att hitta snygga 40 heller...
Pepparkakssmurfen
2006-09-26, 19:52
Varför inte prova 33-32?
Humanist
2006-09-26, 20:30
Vänta tills du kommer över storlek 38. Var ett helvete att hitta snygga jeans i storlek 38 och det är inte lättare att hitta snygga 40 heller...
Usch, hoppas jag slipper det!
Varför inte prova 33-32?
Verkar inte finnas. Har letat men ej funnit. Kanske inte såpass tjocka figurer antas vara så korta? :D
Har också jeansproblem nu.
Körde tidigare med 32-32 men fick "helt plötsligt" byta till 36-32. Då passade de bra men sen försvann lite av min putmage samtidigt som röven fortsatte växa (den var redan stor innan).
Jag har alltså korta ben och mega-röv.
Så nu om jag hittar ett par jeans som inte stramar vid lår och (speciellt) röv så är dem på tok för stora vid midjan. Om dom passar i midjan kan jag inte böja på benen mer än vad luigi gör i sina quarter-box-squats.
Kanske tjej-jeans i någon större storlek vara något?
De borde ju vara större vid lår och röv eftersom tjejer normalt har sådana former.
Haha, tänk om man har fått "kvinnliga" former helt plötsligt...
Jaja. Jag har nog storlek 32-26 ungefär. Försök och hitta det! Det jag brukar hitta är 32-30 eller 32-32 och sen får jag lägga upp dom en halvmeter!
michiko koshino sitter bra på byggarstjärt och grofva lår
Jag förstår inte riktigt. Du köpte ett par 33-34 och kortade ner dem, men de "hängde kring midjan", skulle ett par 33-32 inte göra det? Sedan undrar man ju ifall du provade dem i affären, då problemet borde uppenbarat sig. Jag rekommenderar en seriös jeansbyxehandlare som kan hjälpa dig tillrätta. Det finns några att välja på därute och än verkar du ju inte vara uppe i gigantiska storlekar så du ka nog lyckas finna din drömbyxa.
Vilket märke och modell var det du provade?
Quote:
Originally Posted by Pepparkakssmurfen
Varför inte prova 33-32?
Verkar inte finnas. Har letat men ej funnit. Kanske inte såpass tjocka figurer antas vara så korta?
har köpt några jeans som är i storlek 38-32 modell boot-cut så det finns för lite större personer som inte är så långa..
inte första gången man ser en sån här tråd och oftast (alltid?) brukar det visa sig att trådstartaren inte har några Tom platz-ben direkt..
mystic[-_-]
2006-12-27, 15:08
inte första gången man ser en sån här tråd och oftast (alltid?) brukar det visa sig att trådstartaren inte har några Tom platz-ben direkt..
Branch Warren hittar jeans så :D
min fru äro sömmerska = teh joy for me
Jag har själv haft 33-32, både som Levis, Diesel och andra mindre kända märken. Men som redan skrivits, leta efter någon modell som är lite mer "baggy". Finns "vardagsjeans" med lite baggy som imo ser helt ok ut.
/V.
Låren är en sak, men arslet blir faktiskt ett problem lätt. Jag spräckte kronans fjärde par byxor för några veckor sedan...
Piranha hittar jeans som passar. Jag tror inte det är så många som slår honom i låromkrets vs. midjeomkets.
Piranha hittar jeans som passar. Jag tror inte det är så många som slår honom i låromkrets vs. midjeomkets.
58 cm ÄR mer än 75!
Humanist
2006-12-27, 17:08
Nu tror jag det mer handlar om hur byxorna känns på en, snarare än att man måste ha "Tom Platz-ben". Jag har helt enkelt vant mig vid ett visst luftlager kring låren, och nu verkar det lagret försvunnit till mitt stora förtret. Det är en balansgång mellan "slim-fit" och "baggy" för min del.
Fast hans brallor sitter väl som klistrade? :D
Nej, jag vill ha lite luft mellan skinnet och tyget åtminstone.
G-stars modeller funkar bra på mig. De har även bootcut som trådskaparen sökte efter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.