handdator

Visa fullständig version : Norrköping vs Linköping

AFanatic
2006-09-26, 17:39
Mjaha kära Koloiter. Vilken stad är trevligast att bo i? Ni som har erfarenhet av de båda.

I Norrköping, är det Centralbadet och WC som gäller på gymfronten?

Fördelar respektive nackdelar - brainstorm!

Liten Men Fet
2006-09-26, 18:06
Vad söker du för typ av bostad?
Bostadsrätter är MYCKET billigare i norrköping. Studentboenden är nog oftast nyare i norrköping och kanske billigare om du vill ha en etta och inte korridorsrum. I norrköping ligger studentboendena i staden i linköping är det lätt att hamna så man får cykla in till staden.

Annars vet jag inte, smaksak mest tror jag. Det är väldigt fint i norrköping på sina håll men ganska fint i linköping också, norrköping har ju strömmen mer i staden än vad linlöping har.

Sen går det ju pendel mellan städerna varje halvtimme om man tröttnar på den ena..

Jag bor i linköping i ryd och min tvillingbror bodde i norrköping. Varje gång jag hälsade på honom så kändes det som om jag åkte in till en större stad av någon anledning.

Mantus
2006-09-26, 18:30
Mjaha kära Koloiter. Vilken stad är trevligast att bo i? Ni som har erfarenhet av de båda.

I Norrköping, är det Centralbadet och WC som gäller på gymfronten?

Fördelar respektive nackdelar - brainstorm!

Norrköping är en mycket vackrare stad, skön stämning och studentbostäder finns två minuter från universitetet.

Nu är jag ju ingen expert då jag inte bott i någondera staden, men jag spenderade mycket tid i Linköping förr i tiden när jag bodde i södra östergötland och numera pendlar jag till Norrköping varannan helg och intrycket är klart mer fördelaktigt från Norrköping.

I Norrköping finns dssutom Hälsostudion och Sol och Motion, jag föredrar det senare gymet.

Ryska_raketen
2006-09-26, 18:32
Nörrköping har mental boy, behöver ja nämna något mer?

Cilia
2006-09-26, 18:33
I Norrköping slipper du ju bo så nära Pogge, Elan och Mr Z.
Vad mer för information behöver du? *eg*

Baan
2006-09-26, 18:38
Varför Nörrköping? :confused: :confused: :confused:

Deceiver85
2006-09-26, 18:48
Har aldrig varit i någon av städerna, men av de jag känner som bor i städerna så rekommenderar alla tre Linköping.

*Stor studentstad
*Mindre problem med ungdomsgäng (inga nationaliteter nämnde)

Alla tre avrådde dock att bosätta sig i Östergötland överhuvudtaget.

trasan
2006-09-26, 18:56
Vill du blir rånad och uppleva världens sämsta uteliv åk till Norrköping :hbang:

Liten Men Fet
2006-09-26, 19:41
Det är nog allmänt mer bråk i norrköping både från rassarnas sida och invandrargängen. Det är mer tryck och pys bilar i norrköping och allmänt mer streetracing. Dialekten är hemskare i norrköping.

Det som är kebab i linköping är gyros i norrköping.

Fast jag skulle nog förespråka norrköping ändå, öppettiderna på butiker i linköping är väldigt fri-religiösa stänger tidigt på helger.
Utelivet är jag inte så bevandrad i, vet att det kastas fler handgranater på discona i norrköping bara.

Ska du bo linköping tycker jag verkligen du ska försöka hitta något centralt för lambohov och ryd är inte så roliga och skäggetorp ska vi inte nämna.

Åkt till bägge städerna och kika lite så du får en känsla för dom.

Pudzianovski
2006-09-26, 19:42
Det är också mer droger i Norrköping :thumbup:

Jensa82
2006-09-26, 19:43
Olika namn men samma skit :)

Eiken
2006-09-26, 21:35
Vill du blir rånad och uppleva världens sämsta uteliv åk till Norrköping :hbang:

uhm sämsta uteliv? vet inte vart du rör dig riktigt men jag tycker det finns massor med schysta klubbar att gå till här. bara man vågar sig till något annat ställe än otten och palace så är det hur kul som helst.

Genesis
2006-09-26, 21:42
Linköping:
http://www.daen.dk/images/CIMG0782_small.JPG

Norrköping:
http://www.askania.se/images/norrk.jpg

Go_to_heaven
2006-09-26, 21:54
Från ngn som bott på båda ställena..
Som sagt här uppe, linköping har bättre uteliv och mysigare "gågata"
Norrköping har jätte mysig promenad runt strömmen och bättre öppettider på affärer. Har också hört att det ska vara mer kriminalitet i norr.k men har inte märkt ngt av det.
Gymmässigt vet jag inte hur det är i link. flyttade till norrköping för 3½ år sedan och började träna först då. Men gillar verkligen Sol&Motion i norr.k.

AFanatic
2006-09-26, 22:38
Trevligt med så många svar! Er kan man alltid lita på.

Jag är inte ute efter ngt studentboende. Utan en vanlig lägenhet.

Cilia: Haha du är go du. *slap*

Liten Men Fet: Hmm kebab är ju gott, har inte käkat så mkt gyros dock. Sist jag var i Linkan misstänker jag att det slängdes en granat strax utanför lägenheten, mitt i natten. Så det verkar man inte komma ifrån i vilket fall som helst.

Genesis: Grymt fin bild. Där har man gått ett par gånger. :)

Go2heaven: Tack för det.

Mantus
2006-09-26, 22:41
Linköping:

Norrköping:

Promenaden runt strömmen i Norrköping är finare än vilken promenad som helst i Linköping.

Liten Men Fet
2006-09-27, 01:04
Trevligt med så många svar! Er kan man alltid lita på.

Jag är inte ute efter ngt studentboende. Utan en vanlig lägenhet.

Cilia: Haha du är go du. *slap*

Liten Men Fet: Hmm kebab är ju gott, har inte käkat så mkt gyros dock. Sist jag var i Linkan misstänker jag att det slängdes en granat strax utanför lägenheten, mitt i natten. Så det verkar man inte komma ifrån i vilket fall som helst.

Genesis: Grymt fin bild. Där har man gått ett par gånger. :)

Go2heaven: Tack för det.

Ska du ha en bostadsrätt och inte en hyresrätt så tycker jag du ska kolla på priser för dom olika städerna för det skiljer MYCKET.
Angående kebaben:
I norrköping är gyros pressat kare(?) som gör att man inte får så långa strimlor. Kebab är långa remsor.
I linköping görs det ingen skillnad mellan dom olika typerna utan allt sorteras under kebab. Så man kan få bägge i bägge städerna men i linköping är det lite lotteri vad det blir..

Sen är det närmare till badvatten om man bor i norrköping än i linköping. I linköping är det nästan krav på att ha bil om man ska ta sig till något vettigt badvatten.

Liten Men Fet
2006-09-27, 01:13
Norrköping:

http://photos.moonhouse.se/stream/Untitled-8.jpg

http://www.anasys.se/sverige/norrkoping/norrkoping.shtml

Det finns också spårvagnar i norrköpning som man kan krocka med.
http://jno.1g.fi/0510056574LKLS.jpg

Noodles
2006-09-27, 06:44
Självklart är Linköping bättre. Angående kebaben är den god på Hakepie och Kebabbaren.

Kompisar som hälsat på i Linköping brukar tycka att det bästa med staden är Chokladboden i Gamla Linköping.

AFanatic
2006-09-27, 07:12
Liten Men Fet: Ser ut att finnas en del schyssta äldre byggnader i Nkpg. Och spårvagnar! Ha! Det känns ju nästan som hemma... Badvatten nära är ju ett plus.

Noodles: Det som talar för Lkpg tycker jag är att den verkar vara mer på frammarsch jämfört med Nkpg, de satsar mer?

W00t? Jag har inte ens varit inne på Chokladboden (tror jag). Det är ju skandal.

skaparn
2006-09-27, 07:19
Det är också mer droger i Norrköping :thumbup:

Bättre priser då eller?

Sir Anselm
2006-09-27, 07:25
Jag tycker Norrköping är schysst, bott där i typ 5 åt efter att ha flyttat från Uppsala-trakten. WorldClass är ett riktigt bra gym, men Sol och Motion som nämnts är populärt också... Sen finns det ju Friskis och Svettis, Nautilus och SATS också... Gamla industriområdet runt strömmen är nog den vackraste stadsbyggnationen jag sett, kul att det används rätt mycket av t.ex. Campus Norrköping. Norrköping är också kul på det viset att man dekorerar mycket, speciellt på vintern... kanske inte är unikt för Norrköping dock... Angående kriminalitet så vet jag inte, är inte ute och super så mycket, så man ser väl inte vad som händer... Men jag har inte fått intrycket av att det är speciellt illa, Uppsala är nog värre isåfall känns det som... Vad mer? Centrum-området gillar jag också, i princip alla affärer ligger samlade i tre gallerior längs drottninggatan...

Kommer inte på mer nu... Linköping är nog bra det med :)

Noodles
2006-09-27, 07:29
Noodles: Det som talar för Lkpg tycker jag är att den verkar vara mer på frammarsch jämfört med Nkpg, de satsar mer?

W00t? Jag har inte ens varit inne på Chokladboden (tror jag). Det är ju skandal.

Ja. Jag är visserligen partisk men jag har också känslan av att Lkpg har mer framtid. Det är ständigt nya byggprojekt på gång. Värdet av en arena som Cloetta Center får inte heller underskattas. Linköping har varit svältfött på elitidrott och LHCs framgångar har gett staden ett lyft. När jag kommer hem till Lkpg idag känns det som en annan stad än när jag flyttade. Bostäderna må vara dyra men du kan vara rätt säker på värdet (om du inte köper något extremt övervärderat).

Jag vet inte så mycket om Norrköping men de flesta verkar tycka att det är en bra stad.

Chokladboden är obligatorisk för storköp av choklad. Gå genast dit. :whipped:

Liten Men Fet
2006-09-27, 11:10
Jag är rätt säker på att det går att köpa choklad i norrköping också så låt inte det avgöra. Ta en dag på varje ort och traska runt i centrum och skaffa dig en uppfattning.

Priserna på bostäder har gått upp en 70-80 % sedan 2000 i linköping tror inte det är samma utveckling i norrköping, om man sedan räkna in risken för en bostadsbubbla skulle inte jag köpa lägenhet i linköping nu.

Jag vet inte vilken ort som är mest på frammarch men knappast någon är avfolkningsort så jag vet inte om det spelar någon roll.

Liten Men Fet
2006-09-27, 11:20
Norrköping:
http://www.blocket.se/vi/9231403.htm?ca=14_s

Linköping:
http://www.blocket.se/vi/8999015.htm?ca=14_s

Bägge ligger hyfsat centralt men om dom inte är jämförbara så får någon slå mig.

Pudzianovski
2006-09-27, 13:29
Bättre priser då eller?

Du om någon borde väl veta att efterfrågan styr...:thumbup:

Angel
2006-09-27, 13:35
Nörrköping har mental boy, behöver ja nämna något mer?

min första tanke med.

Fighterbabe
2007-04-04, 00:55
Linköping:

Norrköping:

Och DE var de bästa bilderna du kunde komma med från resp. stad?! Snacka om vinkling! *grr27* Jag har pluggat 3 år i Norrköping, men även tillbringat en hel del tid i Linköping. In Norrköping finns det ju spårvagnar, något som linköping saknar. Och utelivet, tjaa... i Norrköping har du ju Palace, de är grymt! :hbang: Sedan har jag ett gammalt ex där, men det är en annan historia... *rolleyes*

Genesis
2007-04-04, 05:00
Vågar inte bemöta kritiken mot Linköping då jag inte ville bli nedstucken med kniv av någon galen Norrköpingsbo :/.

Vinter
2007-04-04, 05:21
Jag skulle inte palla att bo i Norrköping, den dialekten får mig att vilja gå bärsärkargång.

Jay-Z
2007-04-04, 05:50
Vågar inte bemöta kritiken mot Linköping då jag inte ville bli nedstucken med kniv av någon galen Norrköpingsbo :/.

+1.

:(

AFanatic
2007-04-04, 07:41
Vilken härlig bump.

Fighterbabe
2007-04-04, 09:43
Jag skulle inte palla att bo i Norrköping, den dialekten får mig att vilja gå bärsärkargång.

"Gáte upp å gáte nér å glaaner i fönstera" :laugh: Haha, tror du att ALLA har den riktigt grova dialekten? Inte jag i alla fall... *rolleyes* Ju längre ner i Östergötland du kommer desto värre blir det, dvs att Linköpingsborna har en ÄNNU värre dialekt i så fall... :naughty:

L-Sami
2007-04-04, 09:53
Norrköping är en trevlig stad

Inzza
2007-04-04, 10:03
gillar du hocky borde du nog välja Linköping.

Fighterbabe
2007-04-04, 10:55
gillar du hockey borde du nog välja Linköping.

Eller Karlstad!:hbang: :laugh:

AFanatic
2007-04-04, 10:55
gillar du hocky borde du nog välja Linköping.

Tja jag bor ju där nu, men inte fn blir jag lyckligare hockeyfan för det - FBK pallade ju inte.

Fighterbabe
2007-04-04, 10:57
Tja jag bor ju där nu, men inte fn blir jag lyckligare hockeyfan för det - FBK pallade ju inte.

Nu ska vi inte vara taskiga, alla kan ju ha en dålig dag... *rolleyes* FBK blev ju faktiskt svenska mästare förra året... De kan ju inte vinna jämt heller...:D

Liten Men Fet
2007-04-04, 12:27
"Gáte upp å gáte nér å glaaner i fönstera" :laugh: Haha, tror du att ALLA har den riktigt grova dialekten? Inte jag i alla fall... *rolleyes* Ju längre ner i Östergötland du kommer desto värre blir det, dvs att Linköpingsborna har en ÄNNU värre dialekt i så fall... :naughty:

Det är riktigt illa här bland dom som är uppväxta i linköping men det är inte så illa som det är i norrköping. Norrköping verkar dock ha mer bråk och våld på gatorna än linköping men vi börjar nog komma ifatt för det brukar alltid vara ett par misshandelsfall på å-gatan (festgatan) varje helg. Sist jag gick förbi en lördagskväll så såg jag två ligga och blöda på gatan, polisen var redan där så det var inte så mycket att göra. Förra helgen fick en polis spö på pizzeria utan att annan någon gäst gjorde något. Tråkig utveckling fast å andra sidan kastar dom handgranater på palace i norrköping...

aliquis
2007-04-04, 12:50
Intressant att ni säger att norrköping är så bra, jag trodde det bara var en liten håla? Men så är jag ju inte så insatt i städer, geografi eller något ;D

Linköping tyckte jag var finare än Örebro när jag var där, men det säger väl inte så mycket kanske =P, schysst om norrköping är ännu finare :)

Need på att flytta, men göteborg o grejer är väl ännu bättre? ;D

Fighterbabe
2007-04-04, 12:56
Intressant att ni säger att norrköping är så bra, jag trodde det bara var en liten håla? Men så är jag ju inte så insatt i städer, geografi eller något ;D

Linköping tyckte jag var finare än Örebro när jag var där, men det säger väl inte så mycket kanske =P, schysst om norrköping är ännu finare :)

Need på att flytta, men göteborg o grejer är väl ännu bättre? ;D

ja, i Göteborg finns ju Liseberg... :D

aliquis
2007-04-04, 13:06
Jag har aldrig åkt någon bergodalbana så på liseberg har jag väl inget att göra mer än typ tekopparna ;/

__P
2007-04-04, 13:08
Lkpg har ju Bosses glassbar :)

Jay-Z
2007-04-04, 13:22

True fucking that.

Noodles
2007-04-04, 18:01

Egentligen kan vi stänga tråden i och med den posten. Allt väsentligt är redan sagt.

AFanatic
2007-04-04, 20:45
Egentligen kan vi stänga tråden i och med den posten. Allt väsentligt är redan sagt.

Aaaah det var ett tag sedan man var där nu. *drool*

Jay-Z
2007-04-04, 20:50
Aaaah det var ett tag sedan man var där nu. *drool*

När var Ogge där senast? *whistle*

AFanatic
2007-04-04, 21:02

Idag, igår, i förrgår eller dagen innan det? :confused:

tinus
2007-04-04, 21:07
Det heter Börjes glassbar:D eller jag trodde det..:laugh:

Och A-fan, dax att skapa en ny tråd! För nu ska du bli inneboende på min soffa i Sumpan:hbang:

( Jag köpte btw ett par skor igår)

AFanatic
2007-04-04, 21:21
Det heter Börjes glassbar:D eller jag trodde det..:laugh:

Och A-fan, dax att skapa en ny tråd! För nu ska du bli inneboende på min soffa i Sumpan:hbang:

( Jag köpte btw ett par skor igår)

Hahahahha :laugh:

Ja är den mjuk? Soffan alltså.

Oooh du jag köpte ett par svarta förra veckan. Ska ha med till Västerås. Du titta. *drool*

tinus
2007-04-04, 21:25
Hahahahha :laugh:

Ja är den mjuk? Soffan alltså.

Oooh du jag köpte ett par svarta förra veckan. Ska ha med till Västerås. Du titta. *drool*
Klart!

Jaaaa! Mina är typ bronsfärgade, med liiten kilklack (gillar egentligen inte kilklack,men dessa var kanon)

KlopFer
2007-04-04, 21:58
Norrköping is the shizzel:cool:

Härlig stad :) på gym fronten så är hälsostudion skabb, sol & motion är klart bättre. Sedan finns det world class och diverse andra gym.

Gammal tråd men ville bara ha det sagt ;)

Fighterbabe
2007-04-04, 22:20

Härlig stad :) på gym fronten så är hälsostudion skabb, sol & motion är klart bättre. Sedan finns det world class och diverse andra gym.

Jag gillade inte Sol&Motion, jag var på SATS efter det... Sedan flyttade jag till Karlstad

Eiken
2007-04-04, 23:41

Hälsostudion är det bästa ju. Dom har en hund som glider runt i gymmet, bättre blir det inte.

Tränade på Sol & Motion ett år sedan bytte jag, lite för mycket solariefjollor för min smak där. Sedan att det krävs sjuttioelva möten/träffar för att få sluta och man inte får frysa kortet två månader om man inte har någon spejsad försäkring gjorde ju inte att jag gillar dom bättre.

Fighterbabe
2007-04-05, 00:01
Hälsostudion är det bästa ju. Dom har en hund som glider runt i gymmet, bättre blir det inte.

Tränade på Sol & Motion ett år sedan bytte jag, lite för mycket solariefjollor för min smak där. Sedan att det krävs sjuttioelva möten/träffar för att få sluta och man inte får frysa kortet två månader om man inte har någon spejsad försäkring gjorde ju inte att jag gillar dom bättre.

Nej, det där med frysningen av kortet blev ett problem... Men jag fick göra det när jag bröt armen... Sedan tog det VÄLDIGT lång tid innan jag kunde träna igen och de hade inte personlig tränare där, vet iofs inte om de har det nu, men SATS hade/har det iaf...

Schysst, vad är det för hund? BTB gym här i Karlstad har hundar, dock inte lösa inne bland vikterna...

KlopFer
2007-04-05, 00:33
Nej, det där med frysningen av kortet blev ett problem... Men jag fick göra det när jag bröt armen... Sedan tog det VÄLDIGT lång tid innan jag kunde träna igen och de hade inte personlig tränare där, vet iofs inte om de har det nu, men SATS hade/har det iaf...

Schysst, vad är det för hund? BTB gym här i Karlstad har hundar, dock inte lösa inne bland vikterna...

Jag har inte kort där men kört några gånger och det är rätt fräsht, och dem har personliga tränare. Hälso studion däremot fattar jag inte hur folk orkar träna, det blir som ett växthus på sommaren.

Mantus
2007-04-05, 00:39

Finns gott om glada knivgalningar i Linköping också skulle jag tro, för att inte nämna alla hockeyfans*screwy*

Mantus
2007-04-05, 00:41
Det är riktigt illa här bland dom som är uppväxta i linköping men det är inte så illa som det är i norrköping. Norrköping verkar dock ha mer bråk och våld på gatorna än linköping men vi börjar nog komma ifatt för det brukar alltid vara ett par misshandelsfall på å-gatan (festgatan) varje helg. Sist jag gick förbi en lördagskväll så såg jag två ligga och blöda på gatan, polisen var redan där så det var inte så mycket att göra. Förra helgen fick en polis spö på pizzeria utan att annan någon gäst gjorde något. Tråkig utveckling fast å andra sidan kastar dom handgranater på palace i norrköping...

Jäkla skitställe öht det där palace. Så strykful arkitektur att jag lätt kastat ett par handgranater på den också om den försvann från min åsyn varje gång jag måste gå förbi där från tågstationen.

Mantus
2007-04-05, 00:46

Hälsostudion är även hett som in i helvete på sommaren och det var inte ett smart drag att ställa bänkpressen just under ett stort fett takfönster, det är svårt att pressa när man inte ser något. Bara 300 meter från flickvännens boende dock så man smet in där ett par gånger innan man fick någon sorts specialerbjudande från S&M (rolig förkortning:) ) så att det blev billigare att träna där.

Mantus
2007-04-05, 00:46
Jag har inte kort där men kört några gånger och det är rätt fräsht, och dem har personliga tränare. Hälso studion däremot fattar jag inte hur folk orkar träna, det blir som ett växthus på sommaren.

+1

KlopFer
2007-04-05, 00:48
Haha, konstigt jag bor här men har själv inte märkt av något "Jätte våld" på gatorna. Inte mer en att det finns ett gäng med invandrare eller svenskar som ska spela lite allan på stan på helgerna men så är det överallt.

OggeP
2007-04-05, 06:54

Idag, igår, i förrgår eller dagen innan det? :confused:

:em:

Jay-Z
2007-04-05, 06:58
:em:

Var åt du frukost? :D

Bartman
2007-04-05, 08:47
Tror aldrig jag varit där...:em:

Snake
2007-04-05, 08:48
Linköping har LHC, det räcker för att INTE flytta dit. *spy*

Noodles
2007-04-05, 08:52
Linköping har LHC, det räcker för att INTE flytta dit. *spy*

Lite bitter efter utklassningen igår?

Snake
2007-04-05, 08:54
Lite bitter efter utklassningen igår?

Inte alls, jag kan ta en sån förlust när dom spelar värdelöst. Och för övrigt var det ingen utklassning.

Clarkolofsson
2007-04-05, 10:55
Inte alls, jag kan ta en sån förlust när dom spelar värdelöst. Och för övrigt var det ingen utklassning.

5-1 ÄR utklassning. Inse!

Eiken
2007-04-05, 11:33
Hälsostudion är även hett som in i helvete på sommaren och det var inte ett smart drag att ställa bänkpressen just under ett stort fett takfönster, det är svårt att pressa när man inte ser något. Bara 300 meter från flickvännens boende dock så man smet in där ett par gånger innan man fick någon sorts specialerbjudande från S&M (rolig förkortning:) ) så att det blev billigare att träna där.

Jao mitt på dagen på sommaren är det varmt, men kör man kväll eller morgon är det inga direkta problem. Du måste ha fått ett stört bra erbjudande på S&M för att det skulle bli billigare.

Lasse Kongo
2007-04-05, 11:54
Har inte läst igenom tråden, men såhär ligger det till:

Linköping är en stor Småstad, Norrköping är en liten Storstad.

Har bott i båda ganska länge, gillar helt klart Linköping mest, min sambo är därifrån från början, och innan jag träffade henne var jag typ ute 9/10ggr i Linköping fast jag bodde i Norrköping, 98% bättre/finare ligg i Linköping med, mer motivering behövs ej.

Nej men seriöst, beror på massa olika anledningar att jag gillar L bättre än N, faktum är att jag tror vi kommer köpa en kåk i L i framtiden.

AFanatic
2007-04-05, 13:44
Har inte läst igenom tråden, men såhär ligger det till:

Linköping är en stor Småstad, Norrköping är en liten Storstad.

Har bott i båda ganska länge, gillar helt klart Linköping mest, min sambo är därifrån från början, och innan jag träffade henne var jag typ ute 9/10ggr i Linköping fast jag bodde i Norrköping, 98% bättre/finare ligg i Linköping med, mer motivering behövs ej.

Nej men seriöst, beror på massa olika anledningar att jag gillar L bättre än N, faktum är att jag tror vi kommer köpa en kåk i L i framtiden.

Sveriges rikaste kommun - inte så pjåkig anledning det heller.

KlopFer
2007-04-05, 13:52
Jag tycker att allting i Linköping ligger så utspritt. Visst dem kanske har fina villor o.s.v men det ligger ute på landet också. Det är uttrycket jag har fått av Linköping iaf..

Plus så är inte LHC någon favorit ;)

Noodles
2007-04-05, 14:20
Jag tycker att allting i Linköping ligger så utspritt. Visst dem kanske har fina villor o.s.v men det ligger ute på landet också.

Det tycker jag är en av fördelarna med Linköping. De gamla militära övningsområdena gör att naturen är väldigt nära stan. Jag hoppas verkligen att de inte bebygger all mark där.

En sak som jag fått påpekat flera gånger efter att ha flyttat därifrån är att Linköping är en allmänt otrevlig stad. Flera har påpekat att Linköping är "den där staden där alla är så stöddiga" etc. När jag frågade mina föräldrar om det sa de också att de hört liknande. De som har sagt det är folk som faktiskt vet att Linköping inte är Jönköping och därför undviker frågan om vilken kyrka man är med i.

Är det någon mer än jag som hört den föga smickrande beskrivningen av Linköpingsbor? Vad tycker ni som är inflyttade?

AFanatic
2007-04-05, 14:26
Är det någon mer än jag som hört den föga smickrande beskrivningen av Linköpingsbor? Vad tycker ni som är inflyttade?

Det verkar vara en viss kategori av människor, och tyvärr verkar det finnas fler sådana i Linköping, vad jag har märkt av iaf. Och då har jag hyffsat stor erfarenhet av att möta människor, framför allt i servicesituationer. Det finns en viss snorkig attityd.

Å andra sidan finns det väldigt många trevliga människor i sta'n också.

Genesis
2007-04-06, 20:07
Kollar ni uppåt lite inne i Linköping så kan ni se att staden bjuder på underbar sekelskiftesarkitektur.

http://home.swipnet.se/win/linkoping/bilder/27stlbi.jpg

__P
2007-04-06, 21:24
Kollar ni uppåt lite inne i Linköping så kan ni se att staden bjuder på underbar sekelskiftesarkitektur.

Weeeiii! Där inne har jag varit på besök...

Metal_boy_
2007-04-06, 21:30
Finns ju ingen logik i Linköpings stads utseende. Platt jävla yta som allt ligger utspritt på. Innerstad som man knappt kan komma in i med bil. Små jävla gallerior som ligger utspritt här och där. Gamla Linköping är lite småmysigt, men sen ser ju skiten runt om bara tråkigt och halvfärdigt ut. Det enda bra som finns är ju Ikea :D

Metal_boy_
2007-04-06, 21:31

Vilket det är ganska mättat med i Norrköping också.

Clarkolofsson
2007-04-06, 21:38
Finns ju ingen logik i Linköpings stads utseende. Platt jävla yta som allt ligger utspritt på. Innerstad som man knappt kan komma in i med bil. Små jävla gallerior som ligger utspritt här och där. Gamla Linköping är lite småmysigt, men sen ser ju skiten runt om bara tråkigt och halvfärdigt ut. Det enda bra som finns är ju Ikea :D

Platt?? Lutar ju som bara fan :D

Metal_boy_
2007-04-06, 21:59
http://www.norrkoping.se/img/vynrk.jpg

http://www.mathiassundin.se/file-793276.jpg

http://www.norrkoping.se/img/campus2.jpg

http://www.isv.liu.se/content/1/c6/03/36/33/bomull1.jpg

Metal_boy_
2007-04-06, 22:17
Vackert på vintrarna också med "Stad i ljus" Som är en grej som kommer från Norrköping, att verkligen smycka staden med ljus på ett konstnärligt vis. Denna grej har blivit väldigt stor och spridigt sig till större städer :)

http://www.nsb.norrkoping.se/bildarkiv/nybilder/bilder/b944.jpg

http://www.nsb.norrkoping.se/bildarkiv/nybilder/bilder/n155.jpg

http://www.nsb.norrkoping.se/bildarkiv/nybilder/bilder/1032.jpg

Det är en massa fint ljus på den här delen av året också.

Metal_boy_
2007-04-06, 22:17
http://www.nsb.norrkoping.se/bildarkiv/nybilder/bilder/b981.jpg

http://www.nsb.norrkoping.se/bildarkiv/nybilder/bilder/n080.jpg