Visa fullständig version : Kolos RAW SL serie!
Har börjat, alla som är intresserade av att testa lite SL kan anmäla detta här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1809871
pocoloco
2006-09-26, 16:28
Kan man träna för att försöka komma ikapp lite och få bedömningar eller äre jätteelajt som gäller?
Kan man träna för att försöka komma ikapp lite och få bedömningar eller äre jätteelajt som gäller?
Hur menar du?
Du kan försöka bättra på dina resultat under oktober månad, sen stänger vi omgång 1, då får man vänta tills omgång 2 ska starta.
Meningen är att lite fler ska få prova på att göra SL lyft och få testa sin styrka mot fler på kolo. dvs det är lite på skoj, men natuligtvis finns det en tävlingskänsla i det hela. Vi kör enbart med olicenserade lyftare i rankingtabellerna, vill lic. lyftare vara med så får dom det, men dessa rankas inte mot olicenserade.
Från 1 oktober kan man lyfta, skicka in resultat och filmer. Sen stänger vi 31 oktober. Så under den tiden kan du även bättra på dina lyft med nya försök.
men vi tar alla frågor i den vanliga tråden och håller denna ren med bara resultat och anmälningar!
Men WTF! Så, resultatet på DM (30/9) får man inte räkna!? Dispens, sneeela? *rolleyes*
Schysst! Ska försöka att få tag i en kamera, så jag räknar mig som 50% med tillsvidare. :D
pocoloco
2006-09-26, 19:58
Hur menar du?
jag syftade på att man kanske är lite ovälkommen med lyft på 60, 100, <100. men att delta i något sådant här kanske kan de det en skjuts!
Tricklev
2006-09-26, 20:00
jag syftade på att man kanske är lite ovälkommen med lyft på 60, 100, <100. men att delta i något sådant här kanske kan de det en skjuts!
Alla, oavsett styrka är välkomna, tror jag.;)
Alla, oavsett styrka är välkomna, tror jag.;)
Alla som inte redan tävlar får vara med, det är ju det som är det roliga. Enkelt att få testa lite av hur SL känns, plus en morot att förbättra sina egna resultat, kanske tom söker sig ner till en SLklubb för att bli riktigt bra.
Tricklev
2006-09-26, 20:05
Alla som inte redan tävlar får vara med, det är ju det som är det roliga. Enkelt att få testa lite av hur SL känns, plus en morot att förbättra sina egna resultat, kanske tom söker sig ner till en SLklubb för att bli riktigt bra.
Ja exakt, jag är skitklen, men vill ändå ställa upp för att sporra mig själv lite.*flex*
Men! Jag trodde det först, sen stod det inget (tror jag iaf) i "inbjudan", så inga licensierade lyftare alltså!?
Men! Jag trodde det först, sen stod det inget (tror jag iaf) i "inbjudan", så inga licensierade lyftare alltså!?
Nej klart det skulle vara roligt om alla aktiva också kunde vara med (eller iaf om jag fick vara med), men för att locka så många som möjligt som inte idag håller på med SL, så bestämdes det att lic lyftare får vara med men hamnar inte i den officiella rankingen.
Nej klart det skulle vara roligt om alla aktiva också kunde vara med (eller iaf om jag fick vara med), men för att locka så många som möjligt som inte idag håller på med SL, så bestämdes det att lic lyftare får vara med men hamnar inte i den officiella rankingen.
OK! :thumbup:
MAn får allstå bänka med rövlyft?
Kass.. :(
Tror att Piranha bara missat att skriva det
Det hade kanske inte varit så snyggt med dom värsta avarterna, måste fixas!
Bra att ni är uppmärksamma!
Men ffs. Alla får vara med, det noteras om någon är licensierad eller inte - var nu inte så IPF-gubbig och styr med bögregler. Vanliga SL-regler utan de hårdaste reglerna om ojämn press osv osv. Alla får vara med. Inget krångel.
Om du skapar en barnliga så blir det ju ingen merit att vara med, det är ju bara andra nybörjare med. Alla fattar att alla vill spöa t ex A. Pahkamaa eftersom han har en stor mun, det kan man inte göra om inte han är med i samma lista!
Men ffs. Alla får vara med, det noteras om någon är licensierad eller inte - var nu inte så IPF-gubbig och styr med bögregler. Vanliga SL-regler utan de hårdaste reglerna om ojämn press osv osv. Alla får vara med. Inget krångel.
Om du skapar en barnliga så blir det ju ingen merit att vara med, det är ju bara andra nybörjare med. Alla fattar att alla vill spöa t ex A. Pahkamaa eftersom han har en stor mun, det kan man inte göra om inte han är med i samma lista!
Just poängen med serien är den riktar sig just emot grönjölingar på SL, meriterade får givetvis vara med även om poängbedömingen särskiljs ifrån icke licencerade.
Just poängen med serien är den riktar sig just emot grönjölingar på SL, meriterade får givetvis vara med även om poängbedömingen särskiljs ifrån icke licencerade.
Det tycker jag är rent presentationstekniska saker. Så länge allting vägs och mäts identiskt så kan vi dela upp det i två listor. Bara Plucke ärligt kan väga sina resultat mot någon licensierad lyftare så att han svart på vitt kan se att han tammetusan rockar och borde ställa upp.
Det tycker jag är rent presentationstekniska saker. Så länge allting vägs och mäts identiskt så kan vi dela upp det i två listor. Bara Plucke ärligt kan väga sina resultat mot någon licensierad lyftare så att han svart på vitt kan se att han tammetusan rockar och borde ställa upp.
Absolut bara det särskiljs.
Jag kan tänka mig det kan vara lite avskräckande som färrsking att gå in å köra emot 130 kg finsk pajsare mfl.
Synd är däremot att inte en enda tjej signat på *grr*
Absolut bara det särskiljs.
Jag kan tänka mig det kan vara lite avskräckande som färrsking att gå in å köra emot 130 kg finsk pajsare mfl.
Ja givetvis i bänken. Men i marklyft och böj lyftar han inte alls lika bra. En olicensierad och seriös tränad nisse har en chans att slå honom på fingrarna. Var nu inte så svensk, det är tävling! Folk vill tävla :)
130kg finsk sisu
2006-09-27, 15:31
Å fan! Tror nog jag spöar de flesta i mark otränad. I böj är det annan sak.
Huvudsaken är att jag bänkar myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy yyyyyyyyycket mer än dej JWzrD
Huvudsaken är att jag bänkar myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy yyyyyyyyycket mer än dej JWzrD
Hahahahahaha men .. men VAFFAN! Jag har myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket mindre penis än du har! SÅ de så!
Att slå Jwzrd i bänk är dock ingen merit, försök få han på rygg verbalt stället :thumbup:
Att slå Jwzrd i bänk är dock ingen merit, försök få han på rygg verbalt stället :thumbup:
Men ffs, du vet att det räcker med att säga: knula, snela?
130kg finsk sisu
2006-09-27, 15:48
jag säger bara: "JWzrd lägg dej ner på rygg så skall jag ge dej en kärleksstund som du sent glömmer" Sen tar jag fram farfars gamla hästpiska å misshandlar hans skinkor...
jag säger bara: "JWzrd lägg dej ner på rygg så skall jag ge dej en kärleksstund som du sent glömmer" Sen tar jag fram farfars gamla hästpiska å misshandlar hans skinkor...
Du är ju helt oerfaren!
Man kan inte piska jwzrd skinkor om han ligger på rygg.
Som svar till jwzrd, vill jag bara säja UP YOURS.
HAHAHHAHahahah! Du är rubbad :)
HAHAHHAHahahah! Du är rubbad :)
yppig, rubbad OCH oerfaren, en riktig meritlista skulle jag säja.
130kg finsk sisu
2006-09-27, 16:00
rubbad och oerfaren! Givetvis!*popcorn*
Men jag bänkar fortfarande mycket...:Virro
Fy fan vad eget skryt luktar, stinker som fan här!
Föresten, jag fick ju han vebalt på rygg nu!!! Eller vad?
rubbad och oerfaren! Givetvis!*popcorn*
Men jag bänkar fortfarande mycket...:Virro
Fy fan vad eget skryt luktar, stinker som fan här!
Föresten, jag fick ju han vebalt på rygg nu!!! Eller vad?
Vilken 15åring slänger inte upp 305 internetkg efter tre veckor med stenhård benktrening?
130kg finsk sisu
2006-09-27, 16:03
Sant!:hbang:
JAg ar tränat seriöst i 3 veckor... Dvs supit...
Nitrometan
2006-09-27, 16:53
JAg ar tränat seriöst i 3 veckor... Dvs supit...
Seriös finsk träning bedrives med vodka...
stahlberg
2006-09-27, 17:55
Jag tyckte jag läste någonstans att Freddi ska vara domare. så kom ihåg att hålla er väl med honom (och lägga er verbalt om han så kräver)...
Kom igen, fler som vill köra! 26st olicenserade röstade i pollen om dom skulle tävla ifall man kunde köra RAW.
Tricklev
2006-09-27, 18:40
Kom igen, fler som vill köra! 26st olicenserade röstade i pollen om dom skulle tävla ifall man kunde köra RAW.
Jag är oerhört intresserad, men bristen på camera stoppar mig.
Jag är oerhört intresserad, men bristen på camera stoppar mig.
nänä, den enkla går jag inte på. Någon kompis har du väl med kamera som kan följa med på ett maxningspass?
Tricklev
2006-09-27, 18:44
nänä, den enkla går jag inte på. Någon kompis har du väl med kamera som kan följa med på ett maxningspass?
Har alltså ingen kompis som styrketränar, så det skulle nog mycket till för att kunna tvinga med någon till ett gymm för det.:(
Har alltså ingen kompis som styrketränar, så det skulle nog mycket till för att kunna tvinga med någon till ett gymm för det.:(
Jag har haft med stativ till vanliga kameran ibland, sen om jag måste snabbchecka något i ett lyft har jag bara satt fast mobilkameran med en kloss för bänken.
Synd är däremot att inte en enda tjej signat på *grr*
Jo, nu. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1812851&postcount=22)
Kaboffastar
2006-09-27, 20:04
Jag vet knappt vad RAW innebär. Educate me.
Tricklev
2006-09-27, 20:11
Utan utrustning.
Endast bälte är tillåtet i den här serien.
EDIT: Nu ångrar du att du köpte remmar va? Mohahha!
ArnoldOnLehmä
2006-09-27, 20:21
Blir det nån enbart bänk serie eller? Orkar inte filma böjen och marken, har inte tillräckligt många kompisar som kan passa och filma det:em:
Skit...
Skit...
Bara att träna upp greppet eller lära sig tumlås :)
Kaboffastar
2006-09-27, 20:32
Endast bälte är tillåtet i den här serien.
:D
Jag har fi**skinn i händerna som man säger.
+ att ja är lite klen kanske.
Jag brukar sätta fast mobilen mellan 2 skor, woho stativ, det är fasen inte svårt att filma lyften även om man är själv.
Bara att träna upp greppet eller lära sig tumlås :)
Har för små händer för tumlås. Får se hur greppstark jag hinner bli på en månad. :D
Jo, nu. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1812851&postcount=22)
Aaaaah gött mos Mini ! :thumbup:
Jag brukar sätta fast mobilen mellan 2 skor, woho stativ, det är fasen inte svårt att filma lyften även om man är själv.
Hmm, jag läste "Jag brukar sätta fast mobilen mellan skinkorna", fattade inte hur du lyckades filma lyftet
BUMP först bidraget är redan inne !!
Wennerberg
2006-10-11, 20:18
BUMP först bidraget är redan inne !!
När får vi andra beskåda dessa?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.