handdator

Visa fullständig version : Har ni en "ingen reklam tack skylt" på dörren?

Yip_man
2006-09-26, 08:31
Vällde precis in ett hav av reklam hos mig. Därför undrar jag nu har ni satt upp en ingen reklam tack text på dörren eller bryr ni er inte/får så lite reklam att det inte gör nått?

King Grub
2006-09-26, 08:34
Nej, jag bryr mig inte. Jag får rätt mycket reklam, men så jobbigt är det inte att placera den i det runda arkivet.

mela
2006-09-26, 08:35
Nej. Men ska skaffa en "Inga räkningar, tack!" när jag flyttar hemifrån :D

Yip_man
2006-09-26, 08:38
Nej, jag bryr mig inte. Jag får rätt mycket reklam, men så jobbigt är det inte att placera den i det runda arkivet.

Själv har jag ett avsatt köksskåp till reklamet, eller rättare sagt ett halvt. (ett 50 skåp) Saken är den att man får tömma det jevla skåpet en gång i veckan för att knalla ner i soprummet. Sen all denna ica , malmborgs kunsum reklam.

Man skulle kanske sätta upp en lapp: "endast reklam från siba,expert,onoff,el-giganten,jme data,k-rauta"

mini
2006-09-26, 08:41
Jag tycker att det blir onödigt skräp som jag ändå bara måste förvara någonstans och sedan gå och lägga i återvinningen. Dessutom sparar man lite resurser inbillar jag mig. Någon liten tall får leva pga mig.

mela
2006-09-26, 08:43
Jag tycker att det blir onödigt skräp som jag ändå bara måste förvara någonstans och sedan gå och lägga i återvinningen. Dessutom sparar man lite resurser inbillar jag mig. Någon liten tall får leva pga mig.

Reklamen trycks ju fortfarande upp i X antal bilagor och slängs bara om du inte tar emot den.

Men om alla skulle sluta ta emot så skulle några tallar överleva. Wii

petersson
2006-09-26, 08:45
Nepp, vill faktiskt ha reklambladen från Ica Maxi och Konsum. Tycker reklam är rätt bra toaläsning :)

Skywalker
2006-09-26, 08:50
Nej. Men ska skaffa en "Inga räkningar, tack!" när jag flyttar hemifrån :D

Har provat den, men räkningarna kom iallla fall. Fattar inte varför den inte funkar när " Ingen reklam tack " funkar.

Ja jag har en, hatar reklam

Papi
2006-09-26, 08:54
Hatar reklam, i alla former. Har självklart en "ingen reklam" skylt. *grr27*

Dumleman
2006-09-26, 08:56
Jag är lite rädd för att brevbäraren ska slarva bort den viktiga posten om denne inte får stoppa in reklamen, jag vet inte riktigt hur de har organiserat det hela.

BigForre
2006-09-26, 08:57
Reklamen trycks ju fortfarande upp i X antal bilagor och slängs bara om du inte tar emot den.

Nä, det är klart att varje person som inte vill ta emot reklam till slut hjälper till att sänka hur många reklamblad som trycks upp. En viss koll på åtgång lär man ha, den är ju dock inte direkt.

mela
2006-09-26, 08:59
Har provat den, men räkningarna kom iallla fall. Fattar inte varför den inte funkar när " Ingen reklam tack " funkar.

Ja jag har en, hatar reklam

Va!? Fyyy va elakt.
Fast det är ju inte så bra om maninte får några räkningar. Kronofogden får massa arbete att göra då.

OggeP
2006-09-26, 09:12
Jag har en sådan skylt, skönt att slippa alla högar av reklam. :thumbup:

hasse36
2006-09-26, 09:18
Ja, jag har en sådan skylt. Där jag bor delas det ut kopiösa mängder av reklam. Jag skulle tro att det skiljer sig mellan olika områden. Det är inte lönt att bomba pensionärer med erbjudanden om MP3-spelare och platt-TV en gång i veckan.

För ett par år sedan prenumererade jag på en tidning som kom ut tre ggr i veckan samtidigt som jag saknade "Ingen reklam"-skylt. Efter 2 månader på landet var det inte lätt att ta sig in i lägenheten.

kelk
2006-09-26, 09:25
Nä, reklam är bra läsning!

Krokodil
2006-09-26, 09:26
Såg ni inte "100 höjdare" igår? Där var det en gubbe som sparat all reklam han fått under 16 år. Det var visst 30-40 papperskassar! *screwy*

hasse36
2006-09-26, 09:29
Nä, reklam är bra läsning!Det är synd om dig.

Tricklev
2006-09-26, 09:34
Nä, det är klart att varje person som inte vill ta emot reklam till slut hjälper till att sänka hur många reklamblad som trycks upp. En viss koll på åtgång lär man ha, den är ju dock inte direkt.

Så har det iaf varit för mina bekanta som har arbetat med det, man fick rapportera in hur många som hade en "ingen reklam tack"- skylt så fick man mindre reklam nästa gång.

Tricklev
2006-09-26, 09:35
Såg ni inte "100 höjdare" igår? Där var det en gubbe som sparat all reklam han fått under 16 år. Det var visst 30-40 papperskassar! *screwy*

Toaläsning.*popcorn*

jwzrd
2006-09-26, 09:42
Om det gick att genomföra så skulle jag vilja ha en reklamprofil som avgjorde vilka utgivare som får ge mig reklam. Jag skiter t ex i reklam från ICA Maxi eftersom affären är dyr och ligger långt bort, vill inte ha Siba/On Off etc - bajs kan jag bygga själv. AGs däremot ligger bra till och är billiga. Givetvis går det inte att genomföra.

jwzrd
2006-09-26, 09:43

Nej det var 20 kassar typ. Och det är ingenting. Vi har nog fått 20 kassar under 2-3 år.

JJ
2006-09-26, 09:52
Nej det var 20 kassar typ. Och det är ingenting. Vi har nog fått 20 kassar under 2-3 år.

Precis, 20 kassar lät riktigt lite.

Noodles
2006-09-26, 09:57
Det roliga i 100 höjdare var när Fredrik W var besviken på hur lite reklam det var. :D

Har ingen skylt men funderar starkt på att sätta upp den. Vissa dagar går det knappt att komma in genom dörren pga all reklam. Jag gör åtminstone så gott jag kan och lägger den i pappersåtervinningen.

Angående 100 höjdare fattar jag inte varför han klagade på hur mycket skog som förstördes och sedan sparade på all reklam. Hade det inte varit bättre att återvinna den?

kelk
2006-09-26, 10:01
Det är synd om dig.

*cry* Inget slår reklam som toaläsning!:thumbup:

z_bumbi
2006-09-26, 10:12
Om det gick att genomföra så skulle jag vilja ha en reklamprofil som avgjorde vilka utgivare som får ge mig reklam. Jag skiter t ex i reklam från ICA Maxi eftersom affären är dyr och ligger långt bort, vill inte ha Siba/On Off etc - bajs kan jag bygga själv. AGs däremot ligger bra till och är billiga. Givetvis går det inte att genomföra.

Riktat reklam via nätet, anmäl intresse och få "hem" nyhetsbrev.

Att sen inte många företag har den tjänsten utan envisas med att köra massutskick är en annan fråga som tål att funderas på, särskilt de med miljöprofil borde fundera lite mer.

Langster
2006-09-26, 11:13

Man kollar faktiskt hur många hushåll som har "ej reklam"-skylt och anpassar upplagan efter det. (Att det sedan alltid trycks överex som slängs oavsett vad man trycker, är en annan sak).

Jag har ej reklam-lapp på min dörr, men den verkar inte funka så bra. Dels för att de som delar ut inte bryr sig och för att reklam numera i allt större utsräckning har blivit adresserad och delas ut med posten i det s.k svepet. Adresserad post måste delas ut och stoppas inte av att man har lappar på dörren/brevlådan.

Varje dag är den en HÖG med post på hallgolvet och jag är så jävla trött på det, det är högst 5% av allt jag får som är viktig, riktig post. Förutom reklam får jag de där jävla Metro och DN Bostad... När jag tänker byta bostad kollar jag själv vad som finns DÅ, inte varje jävla helg!

Kryss
2006-09-26, 11:18
Har en, får likfan massa reklam.
Vi har dessutom 2 ytterdörrar till lägenheten som sitter bredvid varandra och får då oftast dubbelt upp i reklam.

mathor
2006-09-26, 11:46
Brevbäraren ser inte min dörr när han kommer till brevlådan, därför har jag ingen sådan skylt på dörren.

Yankeee
2006-09-26, 13:51
Självklart. Vad ska jag med en massa onödigt skräp till?

Yankeee
2006-09-26, 13:52
Varje dag är den en HÖG med post på hallgolvet och jag är så jävla trött på det, det är högst 5% av allt jag får som är viktig, riktig post. Förutom reklam får jag de där jävla Metro och DN Bostad... När jag tänker byta bostad kollar jag själv vad som finns DÅ, inte varje jävla helg!

Metro behöver du bara sätta upp en lapp på dörren att du inte vill ha. På DN-bostad står det telefonnummer och ett serienummer. Ring och avboka så får du inte den mer.

Langster
2006-09-26, 14:02
Metro behöver du bara sätta upp en lapp på dörren att du inte vill ha. På DN-bostad står det telefonnummer och ett serienummer. Ring och avboka så får du inte den mer.
Misstänkte att jag skulle få ett sånt svar. ;)
Ändå jävligt irriterande att jag får nåt jag inte har bett om.

Prankie
2006-09-26, 14:07
Jag är fattig så jag måste köpa reagrejer, då behöver man faktist reklam. Och det är hyffsat underhållning i toaletten samt man få en bild av vad allt kostar och prisskillnader mellan affärer.

Yankeee
2006-09-26, 14:17
Misstänkte att jag skulle få ett sånt svar. ;)
Ändå jävligt irriterande att jag får nåt jag inte har bett om.

Jag och alla andra som delar ut DN-bostad uppskattar iallafall att fler avbokar ;)

Pepparkakssmurfen
2006-09-26, 14:38
Ja,jag har en sån skylt på dörren pga man får massvis med reklam annars i onödan.

Srednq
2006-10-01, 17:17
hade en ett tag. men resultatet blev att det BARA kom räkningar. nu e den bortplockad och jag får nöjet att klaga över reklamen och så får jag springa tre trappor ner å tömma lådan ibland. extra cardio *flex*

Cloe
2006-10-01, 17:26
Jag satte en lapp där jag skrev "Massor med reklam tack!" Och ett stort hjärta runt ordet reklam. Bara för att det skulle vara roligt. Men då typ fick vi ingen reklam så den är borta nu.

Diana
2006-10-01, 17:44
Nepp skulle aldrig klara mej utan exakt och utförlig info om vilka affärer som har rabatt på vad. Mina matutgifter skulle skjuta i höjden med lidande kläd/pryl shopping som biverkning. :banned :D

Plus att rabattkuponger är fanimej det bästa världen skådat sen nåt fyllo uppfann den där bruna sörjan vi kallar choklad. *popcorn*

Melisen: Vänta tills du flyttar hemifrån... :D

Jag satte en lapp där jag skrev "Massor med reklam tack!" Och ett stort hjärta runt ordet reklam. Bara för att det skulle vara roligt. Men då typ fick vi ingen reklam så den är borta nu.
Hehe, nån brevbärare fick sej säkert ett mysigt morgonflin iaf.

Lellan
2006-10-01, 18:01
Älskar reklam! :D

Eller tja, den funktion den för tillfället fyller.. Sätter högen framför sonen när jag fixar lunch, där sitter han och pekar och bankar på bilderna, river lite (men man måste ju ha ett öga på honom så att han inte käkar upp den) och berättar högt vilka erbjudanden det är denna vecka.. :thumbup: (att jag inte fattar vilka erbjudanden det är beror på att han inte pratar ännu, men låter gör det!)

Nyhetens behag är kort, men brukar hinna laga lite lunch under den tiden iaf.

Gandalf
2006-10-01, 18:39
Man missar mycket om man väljer bort reklamen för är man en snål jävel så vill man ju veta var man kan köpa något billigt.

Kabuto
2006-10-01, 18:43
Man skulle kanske sätta upp en lapp: "endast reklam från siba,expert,onoff,el-giganten,jme data,k-rauta"

+1
Bara sån reklam jag tittar igenom också..

mangemani
2006-10-01, 18:50
nix,har ingen,men skön känsla iaf när man pular ner informationsblad i "ingen reklam tack" brevlådorna på jobbet och människorna öppnar sen dörren och ger en en "utskällning" om att man ej kan läsa osv och man sen visar vad det är för slags blad man stoppar in i deras brevlåda....dom blir för det mesta tyst och slår igen dörren:laugh:

grisbil3n
2006-10-01, 22:27
Japp, mamma fixade en åt mig.

Empe
2006-10-01, 22:48
Den enda post jag fått på hela året tror jag är två lönebrev och den skumma Lumpen-broschyren.