handdator

Visa fullständig version : Vill bara beklaga mig för någon, jag är feg...

stoney_king
2006-09-25, 17:47
Idag när jag träna så va det en snubbe som körde nått som liknade enkvarts knäböjar blandat med hyperextentions, så hade han stången typ här.. (se bild)

http://img129.imageshack.us/img129/7739/namnlst1kopieracf2.jpg (http://imageshack.us)

Alltså, mitt över skuldrorna... så inge bra ut...

Inte nog me det utan hans polare som såg ut att väga 60 kg skulle visa att han minsan också kunde.
Det va inte vackert... såg riktigt farligt ut...

Ska man säga till?

Eller är man bara en störig skitkorv då?

Destra
2006-09-25, 17:51
Du må vara feg men vilka paint skills. :thumbup:

Baan
2006-09-25, 17:52
Beror väl på hur illa det ser ut, bara fulböjar där folk kör grunt skiter jag i, skulle fan behöva påpeka för 20 pers varje gång jag är på gymmet, men ser ut som någon riskerar seriös skada så varför inte säga till.

Vad bästa sättet är vet jag inte, för vissa kan det funka skitbra med att du kör över dom och idiotförklarar dom, särskilt om du är stor och arg, annars kan det ju vara bättre med ett trevligare sätt där man undrar vad tanken med övningen är och så. Du får väl hitta själv vad som passar dig bättre.

Edit: Håller med Destra. Ren konst asså.

dynamo
2006-09-25, 17:54
Jag hade då inte tagit illa upp om du ödmjukt påtalat att du är rädd för jag skadar mig och att om jag vill skulle du kunna ge några tips för hälsosammare lyft, som tar bättre, i några set.

Jensa82
2006-09-25, 17:58
Hade nog sagt till om det såg helt galet ut. Men inte bara för att dom har stången långt ner eller går grunt.

Kwon
2006-09-25, 17:59
Edit: Håller med Destra. Ren konst asså.

haha Nordstrand

mangs
2006-09-25, 17:59
Av beskrivningen lät det lite som Good Mornings?

Tricklev
2006-09-25, 18:06

Tyckte jag också.

Baan
2006-09-25, 18:08
Map polaren som vägde bedömt 60kg är jag lite tveksam till att det var good mornings. Good mornings är reserverat för OL-fölk och wannabes.

Fartman
2006-09-25, 18:36
Jag hade gett blanka fan i deras utförande. Om dom nu inte hade kommit till mig och frågat vad jag tyckte om saken vill säga. Annars känns det som att det är en stor risk att dom inte bryr sig ändå.

Tricklev
2006-09-25, 18:38
Map polaren som vägde bedömt 60kg är jag lite tveksam till att det var good mornings. Good mornings är reserverat för OL-fölk och wannabes.

Good mornings var den första övningen jag körde när jag gick in i gymmet, så nog existerar det allt.

Dumleman
2006-09-25, 18:50
Jag tror deras reaktion hade varit helt beroende på hur stor/stark du själv är.

Baan
2006-09-25, 18:50
Good mornings var den första övningen jag körde när jag gick in i gymmet, så nog existerar det allt.

Du gjorde bara dåliga böj. Så är det.

Bronkitkorv
2006-09-25, 19:09
Om du inte är stor och stark som fan så skulle jag säga att du är en störig skitkorv... Om jag vore dom alltså, själv skulle jag aldrig bete mej så där knasigt.

mathor
2006-09-25, 19:16
Bryr mig inte om hur andra tränar. Det är deras sak.

aliquis
2006-09-25, 19:45
Jag tänkte också på good mornings, varför man skulle sträcka benen olika vet jag inte men annars så, kanske körde lite för tungt?

mangs
2006-09-25, 20:08
Jag tänkte också på good mornings, varför man skulle sträcka benen olika vet jag inte men annars så, kanske körde lite för tungt?

Var sade han det om benen?

mangemani
2006-09-25, 20:30
låt folk träna som dom vill.
dom lär sej tids nog när skadan är framme.
man lär sej utav sina misstag som man brukar säga.

stoney_king
2006-09-25, 21:22

Nej, det hade jag sett skillnad på...

Alltså så skiter jag i det....

Snafu
2006-09-25, 22:49
Jag minns en gång på gymmet. En kille i svettband och benskydd (!) stod i Smith-maskinen och typ hoppade upp och ner och typ pendlade med benen ungefär som när man åker skidor.

Jag tänkte nästan gå fram och fråga vad han höll på med. En vecka senare ser jag snubben på TV och är med i svenska skidlandslaget. Sen dess tänker jag mig för innan jag dissar någons övningar.

Wennerberg
2006-09-26, 00:17
Jag minns en gång på gymmet. En kille i svettband och benskydd (!) stod i Smith-maskinen och typ hoppade upp och ner och typ pendlade med benen ungefär som när man åker skidor.

Jag tänkte nästan gå fram och fråga vad han höll på med. En vecka senare ser jag snubben på TV och är med i svenska skidlandslaget. Sen dess tänker jag mig för innan jag dissar någons övningar.
låter som utfall i smith

Deceiver85
2006-09-26, 00:42
Låt dem köra på tills de skadar sig. När de slutligen gör det kommer de förmodligen undra varför och se över sin teknik...

Pez
2006-09-26, 01:01
Låt dem köra på tills de skadar sig. När de slutligen gör det kommer de förmodligen undra varför och se över sin teknik...
Pishposh.. visst är det många som lallar runt och kör "fel" men i en del fall är det bara så att "observatören" helt enkelt inte har koll och står och fnissar åt nåt som kanske är väldigt effektiv grenspecifik träning alt. en bra men udda övning.

Många som tränar saknar självinsikt när det kommer till sin egen, ofta begränsade, kunskap i ämnet. Det är smärtsamt uppenbart ibland. Ödmjukhet ffs.

stoney_king
2006-09-26, 09:37
Pishposh.. visst är det många som lallar runt och kör "fel" men i en del fall är det bara så att "observatören" helt enkelt inte har koll och står och fnissar åt nåt som kanske är väldigt effektiv grenspecifik träning alt. en bra men udda övning.

Många som tränar saknar självinsikt när det kommer till sin egen, ofta begränsade, kunskap i ämnet. Det är smärtsamt uppenbart ibland. Ödmjukhet ffs.

Jag förstår vad du menar, nu vet jag inte om det va riktat mot mig men jag tog åt mig...

I detta fall spelar det ingen roll om man kan så lite/mycket jag kan eller om man varit bodybuilder i 20 år för att se att detdär inte är bra för nånting som tillhör kroppen.

Jag tycker det är synd att folk ska behöva skada sig innan nån säger till för då kan det vara för sent...

Snafu
2006-09-26, 10:09
låter som utfall i smith

Nja, han böjde alltså inte på benen. Han hade i stort sett raka ben men typ...studsade omkring på tårna samtidigt som han pendlade med benen. Det hela såg väldigt mystiskt ut.

petersson
2006-09-26, 10:24
På korpen i Gävle är det en som typ tränar golfsvingar i cabelkrossen :) Är det en vanlig övning för golfspelare som styrketränar?

Tricklev
2006-09-26, 10:34
På korpen i Gävle är det en som typ tränar golfsvingar i cabelkrossen :) Är det en vanlig övning för golfspelare som styrketränar?

Du är inte den enda som har sett det, så det måste väll finnas någon slags grund för att dom gör detta, antar jag.

petersson
2006-09-26, 10:35
Du är inte den enda som har sett det, så det måste väll finnas någon slags grund för att dom gör detta, antar jag.

Japp, kanske är en bra övning.

Deceiver85
2006-09-26, 12:59

Det är lugnt, jag var inte allvarlig ;) däremot tror jag inte att jag skulle gå fram ändå, men det har och göra med att jag lider av social fobi mot människor jag inte känner.

stahlberg
2006-09-27, 10:35
När man är på gymmet koncentrerar man sig helt och fullt på sin egen träning och har inte tid att korrigera andras misstag (då skulle träningspassen ta hela dagen).

De enda gånger jag kommenterar någons felaktiga utförande är när jag vänder mig till min adept och frågar : "Kan du se vad som är fel med detdär lyftet?". Oftast kan han det. Kan han det inte förklarar jag det. Jag försöker undvika att den tränande ska höra det, men hör han så är det inget jag bryr mig om. (Senast liknande hände var det en flicka som tränade - eller försökte träna - knäböjning. Troligen styrketränade hon för någon annan idrottsgren. Hon gjorde ett vanligt fel i knäböjning men PÅ ETT SÅ TYDLIGT SÄTT att jag inte kunde låta bli att säga : "Ser du? Ser du hur hon lyfter?", "Alltså, detdär borde FILMAS IN, så jag kunde använda det varje gång jag förklarar felet för någon"..och så förklarade jag felet, tyvärr råkade jag också demonstrera genom att upprepa felet själv, utan stång. En viss förvirrning tycktes uppstå för flickan och för hennes "medhavde" tränare. Men då hade vi redan börjat koncentrera oss på vår egen träning)