Visa fullständig version : Vilka tillskott tar ni? Vad kostar det?
Slartibartfast
2003-01-23, 17:15
Vilka tillskott tar ni, i vilka mängder och vad blir det att kosta i månaden?
EiseltUK
2003-01-23, 18:47
Originally posted by Slartibartfast
Vilka tillskott tar ni, i vilka mängder och vad blir det att kosta i månaden?
Kolla här så ser du lite av vilka märken som många använder (dock inte helt vetenskapligt). (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=7857) Finns även en undersökning på www.templet.nu.
De flesta använder rena proteinpulver, många använder olika kreatinprodukter, ganska många använder glutamin och därutöver så är det väldigt blandat. Jag skulle tippa på att de flesta köper kosttillskott för 500-1000 kr per månad.
Mvh
Henrik
En rent onödig fråga egentligen,,, men Henrik; Hur mycket protein (tillskott) konsumerar du/månad? Allt som allt..
Vänligen,,,
Petrus
EiseltUK
2003-01-24, 11:29
Originally posted by Tinner
En rent onödig fråga egentligen,,, men Henrik; Hur mycket protein (tillskott) konsumerar du/månad? Allt som allt..
Vänligen,,,
Petrus
Ja tränar ju inte annat än mina en timmes promenader nu så intaget av protein ligger på lite drygt 150 gram per dag (5 x 30 gram. Ungefär hälften från mat. Har inte någon enorm muskelmassa som jag måste bibehålla och dessutom så visar Ketostixen mörklila större delen av dygnet och ketoner sägs ju ha en proteinbesparande effekt. Sjävl då? 650 gram?
Mvh
Henrik
Originally posted by EiseltUK
Sjävl då? 650 gram?
Mvh
Henrik
Vill du verkligen veta det? :D
Minst 350gram/dag... Då jag måste erkänna att merparten kommer från pulver och mjölk. :D
(Smidigast och snabbast när man jobbar 3-skift och inte har så mycket tid över för att laga mat... Tyvärr. Men jag försöker bättra mig...
...dessutom så visar Ketostixen mörklila större delen av dygnet
You lost me...:confused: :D
Vänligen,,
Petrus
EiseltUK
2003-01-24, 11:43
Det är många som tycker att riktigt stora mängder protein funkar bättre... Det skulle nog vara svårt att äta allt protein från "vanlig" mat. :eating:
Mvh
Henrik
Eiselt, du hänvisade bara dit för att ditt märke ligger i topp!;)
Originally posted by Linnet
Hehe, tänkte skriva det jag med :)
Snapphanen
2003-01-25, 13:12
Hur mycket köper ni proteinpulver för i månaden då?
Jag köpte nyss och den burken börjar ju redan ta slut.. :(
tjänar man mycket på att beställa från internet?
vilket är det billigaste märket?
Originally posted by Linnet
det är väldigt väldigt många som använder eiselts produkter o knappast en ren tillfällighet att kolozzeums besökare också uppskattar dem
det är helt enkelt väldigt bra produkter till bra priser dessutom så känner folk till märket väl
mitt favvistillskott är glutamin, förutom det tar jag givetvis vanligt proteinpulver, på diet använder jag pyruvat oxå jag har desstom alltid glukosamin hemma utifall att det skulle börja knasa sig i lederna
EiseltUK
2003-01-26, 13:33
Generellt blir det billigare att beställa via internet eftersom det finns fler lågprismärken på nätet. Men om man kan köpa produkter av ett fabrikat som håller skäliga priser, t ex eiselt, så tror jag inte att man sparar speciellt mycket på att beställa via nätet såvida man inte är en storkonsument. Det finns många butiker, speciellt i Stockholm som håller riktigt låga priser som är betydligt lägre än "ordniarie" pris. Dessutom finns det butiker som har stämpelkort som ger 10 % och andra som kan ge bättre priser om man köper mer på en gång. Om man vill förhandla priser så är det bra att gå till mindre, fristående butiker, där man ofta finner ägaren själv bakom disken. Då kan man säkert komma bra överrens så att båda parter tjänar på det.
Mvh
Henrik
Originally posted by EiseltUK
Det är många som tycker att riktigt stora mängder protein funkar bättre... Det skulle nog vara svårt att äta allt protein från "vanlig" mat. :eating:
Mvh
Henrik
Jasså? jag har klarat mig utmärkt med vanlig mat som min proteinkälla. Visst har jag tagit en gainer efter träningar, men det är de dagar som jag tränar, och nej jag tränar inte 7 dagar i veckan. 268gram om dagen får jag i mig UNGEFÄR, kan skilja 10 gram upp eller ner. Det gäller att skaffa sig kunskap om kost, och hålla reda på den. Sedan kan kostprogram där man kan föra in olika maträtter, produkter, råvaror med mera och ange vad de innehåller efter näringstabeller vara en fördel.
EiseltUK
2003-01-26, 16:12
Jag räknar normalt bara högvärdigt protein. Det går givetvis att få i sig allt från vanligt mat, men jag tror inte att det blir vare sig billigare eller enklare.
Mvh
Henrik
Det intressanta md det här tycker jag är om det ger bättre resultat av att använda sig utav mat istället för pulver. Använder själv väldigt mycket pulver, dels för att det blir billigare och för att man nog är lite lat. Dock så får man lite dåligt samvete ibland när man äter lite för mycket pulver men jag tror inte att resultátet blir bättre av att äta riktig mat istället för protein i pulverform.
Finns det några undersökningar gjorda om det här?
Mvh/HC77
EiseltUK
2003-01-26, 19:27
Originally posted by HC77
Det intressanta md det här tycker jag är om det ger bättre resultat av att använda sig utav mat istället för pulver. Använder själv väldigt mycket pulver, dels för att det blir billigare och för att man nog är lite lat. Dock så får man lite dåligt samvete ibland när man äter lite för mycket pulver men jag tror inte att resultátet blir bättre av att äta riktig mat istället för protein i pulverform.
Finns det några undersökningar gjorda om det här?
Mvh/HC77
Troligen ger ett bra och högkvalitativt proteintillskott bättre biotillgänlgihet än merparten av den mat man äter, men det kanske är marinellt om man mäter i resultat. Det är dock vitkgit att poängtera att man behöver andra näringsämnen och att kosten ska utgöra grunden.
Mvh
Henrik
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.