Visa fullständig version : Så typiskt...
gladiatorerna1
2006-09-25, 15:58
Jag köpte en ny mobilidag pga att min hade varit trasig i nästan 2 dagar (fuktskada). Innan dess hade jag gått till en affär där de lagar mobiler och till min stora besvikelse så "dödförklarade" han mobilen. Det lyste om mobilen men det hände inget när jag track på knapparna. Så jag åkte och köpte en ny mobil. Men när jag brutit förpakningen och allt så började min gamla mobil att fungera igen...
Hände ganska exakt samma sak med min mobil. Dränkt i öl.
Displayen lyste men inget mer.
När jag fått hem min nya mobil så funkade den gamla igen.
vad köpte du för någon då?
Sälj den nya, eller den gamla. :Virro
En telefon som har blivit fuktskadad börjar oftast fungera igen när den har torkat till. Vad som händer dock är att komponenterna i börjar så sakteligen att rosta, dvs om några veckor till några månader så slutar den fungera igen, och då är den verkligen död.
Dumleman
2006-09-25, 16:28
Sälj den nya, eller den gamla. :Virro
Jo men då lär ju den hon inte säljer sluta att fungera!
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:33
Hände ganska exakt samma sak med min mobil. Dränkt i öl.
Displayen lyste men inget mer.
När jag fått hem min nya mobil så funkade den gamla igen.
Oj, vad synd! Hur lång tid tog det innan den gamla funkade igen?Vad gjorde du med den nya då?
Anonym112
2006-09-25, 16:33
Min har också dött.
Slocknade bara. mobilsk hjärtattack
Beställt en ny men tar ett jädra tag o få den
Jo men då lär ju den hon inte säljer sluta att fungera!
Då är det inte hennes problem längre :D
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:34
vad köpte du för någon då?
En motorola med kamera. Den kostade dock endast 500 kr, men just nu har jag en stor ekonomisk kris. Så det är mycket pengar för mig.
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:36
En telefon som har blivit fuktskadad börjar oftast fungera igen när den har torkat till. Vad som händer dock är att komponenterna i börjar så sakteligen att rosta, dvs om några veckor till några månader så slutar den fungera igen, och då är den verkligen död.
Nej, vad hemskt! Är du säker på att det drabbar alla? Är verkligen glad nu när min mobil börjat fungera igen.
Nej, vad hemskt! Är du säker på att det drabbar alla? Är verkligen glad nu när min mobil börjat fungera igen.
Sälj den fort!
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:39
Sälj den fort!
Nej, jag tycker jätte mycket om den! :furious:
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:40
Jag borde sälja den nya. Funderar att göra det på Blocket. Vad tycker ni om det? Hur mycket kostar det?
Jag har en telefon som blidde blöt också, den lyser upp, alarm fungerar osv och vissa knappar verkar fungera men inte den man accepterar att slå på den med ;), någon som har tips på hur man kan återuppväcka den? Doppa den i destillerat vatten utan att ha batteriet anslutet o låta den torka?
Nej, jag tycker jätte mycket om den! :furious:
Kommer du tycka om den lika mycket när den inte fungerar.
Lämna tillbaka den nya på öppet köp o använd din gamla ;)
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:42
Föresten går det att lämna tillbaka den nya mobilen? Jag har bara ringt ett kort samtal med den. Jag vet att det kanske är en dum fråga. Men är det någon som har försökt någon gång?
Föresten går det att lämna tillbaka den nya mobilen? Jag har bara ringt ett kort samtal med den. Jag vet att det kanske är en dum fråga. Men är det någon som har försökt någon gång?
Vilket avtal gäller, vad står det i dina papper, kvitto eller dylikt?
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:43
Lämna tillbaka den nya på öppet köp o använd din gamla ;)
Går det att göra det trots att jag öppnat mobilen och satt på den?
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:44
Kommer du tycka om den lika mycket när den inte fungerar.
Den dagen och den sorgen...*cry*
Går det att göra det trots att jag öppnat mobilen och satt på den?
..
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:45
Öppet köp gäller bara när förpackningen är obruten. Jag frågade innan jag köpte den. Är det någon som har en bra ursäkt så att jag kan lämna tillbaka den ändå?
Jag köpte en mobil som jag packade upp och ringde samtal med.. Sen lämnade jag tillbaka den..
Dom sa att den skulle fugera med halebop(låst till telia) fast det gjorde inte den..
gladiatorerna1
2006-09-25, 16:51
Jag köpte en mobil som jag packade upp och ringde samtal med.. Sen lämnade jag tillbaka den..
Dom sa att den skulle fugera med halebop(låst till telia) fast det gjorde inte den..
Okej, vilken tur för dig.
Sälj den gamla mobilen fort som fan Glad2!
Sen njuter du av den nya, den nya mobilen är din nya vän! :)
gladiatorerna1
2006-09-25, 17:00
Sälj den gamla mobilen fort som fan Glad2!
Sen njuter du av den nya, den nya mobilen är din nya vän! :)
Ushh, jag vill inte ens tänka på den nya! Saknar min gamla! :)
Ushh, jag vill inte ens tänka på den nya! Saknar min gamla! :)
Men om du för över ALL information som du har på din gamla till den nya, blir inte den nya go då?
Tänk dig att det är den gamla, fast efter en makeover! :)
gladiatorerna1
2006-09-26, 09:32
Men om du för över ALL information som du har på din gamla till den nya, blir inte den nya go då?
Tänk dig att det är den gamla, fast efter en makeover! :)
Nej, absolut inte! Min gamla mobil är dessutom 100 ggr bättre. Den nya är värdelös...
Nej, absolut inte! Min gamla mobil är dessutom 100 ggr bättre. Den nya är värdelös...
Varför köpte du en värdelös telefon?
gladiatorerna1
2006-09-26, 11:13
Varför köpte du en värdelös telefon?
För att jag har ont om pengar just nu.
s_himself
2006-09-26, 12:13
går att köpa en gammal Nokia 3310 för typ 200 spänn. Är ju bra som tillfällig lösning. Annars en 5110:a det är väl en av världens bästa mobiler? Min var fan det!
gladiatorerna1
2006-09-26, 12:59
går att köpa en gammal Nokia 3310 för typ 200 spänn. Är ju bra som tillfällig lösning. Annars en 5110:a det är väl en av världens bästa mobiler? Min var fan det!
Det är redan för sent för att jag har ju redan köpt en ny. Föresten, var kan man köpa en nokia för 200 kr som du beskrev ovan?
Arf Pingvin
2006-09-26, 13:09
Då är det inte hennes problem längre :D
Bra etik och moral där lilla muf:are *slap*
s_himself
2006-09-26, 14:00
Det är redan för sent för att jag har ju redan köpt en ny. Föresten, var kan man köpa en nokia för 200 kr som du beskrev ovan?
på tradera.se eller blocket. Då är dom begagnade men fullt fungerande.. Det är ju dom äldre nokiatelefonerna. Dom går att ringa från och dom går att sms:a på. Mer behöver man fan inte. Spec. inte du som har en ekonomisk kris, då har du inte råd att surfa osv..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.