Visa fullständig version : Behöver hjälp med en fråga om armarna?
Steffe1988
2006-09-25, 15:46
Hej.. Jag märkte idag när jag tränade armarna att min högra arm ligger före min vänstra arm alltså så menar jag att min höger orkar mer vikter och är lite större.. Så jag tänkte fråga om jag kan lösa det problemet igenom att jag kör ett set mer på vänster ett tag framöver?
Har inte så stor lust att min vänstra arm ska vara klenare än högra...
Skulle vara tacksam för ett svar...
Mvh Steffe
Hej.. Jag märkte idag när jag tränade armarna att min högra arm ligger före min vänstra arm alltså så menar jag att min höger orkar mer vikter och är lite större.. Så jag tänkte fråga om jag kan lösa det problemet igenom att jag kör ett set mer på vänster ett tag framöver?
Har inte så stor lust att min vänstra arm ska vara klenare än högra...
Skulle vara tacksam för ett svar...
Mvh Steffe
Jag skulle inte rekomendera det, styrketränigen brukar jämna ut sådant efter ett tag och sen är aldrig armarna exakt jämnstarka det brukar variera lite genom åren.
Tipset jag brukar ge är att börja köra en arm i taget med hantlar t.ex. Sedan börjar du med starkaste armen och kör till failure. Efter det kör du precis lika många med den svagare armen på samma vikt oavsett hur jobbigt det är. Förr eller senare kommer de båda vara lika starka.
Detta kör du helst i slutet av passet, då du kan börja med skivstångs curl etc. Detta är en smaksak dock, kan alltid vänta så kommer de vara lika starka. Precis som Piranha säger.
Steffe1988
2006-09-25, 15:56
Okej ska göra det tack så mycket för hjälpen :)
Det är kul att det finns så många schyssta personer här
Ha det bra
// Steffe
Pumpitup
2006-09-25, 16:36
Steffe vi tycker om dig också, det kommer vi alltid att göra :thumbup:
eandersson
2006-09-25, 21:20
Tipset jag brukar ge är att börja köra en arm i taget med hantlar t.ex. Sedan börjar du med starkaste armen och kör till failure. Efter det kör du precis lika många med den svagare armen på samma vikt oavsett hur jobbigt det är. Förr eller senare kommer de båda vara lika starka.
Detta kör du helst i slutet av passet, då du kan börja med skivstångs curl etc. Detta är en smaksak dock, kan alltid vänta så kommer de vara lika starka. Precis som Piranha säger.
Så då är det inte så smart att börja med den svagare armen och när den inte pallar mer så gör man inga fler reps? Dvs att man kör lika många reps med båda armarna bara det att man slutar när den klenaste armen inte orkar mer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.