Logga in

Visa fullständig version : Toalettspray

Nina L
2006-09-24, 08:25
Finns det nått som fungerar bättre än något annat? :confused:

Jay-Z
2006-09-24, 08:29
Omläggning av kostvanor?

petersson
2006-09-24, 08:41

Är det när man har diarré + gaser i magen?

Slartibartfast
2006-09-24, 09:26
Elda några tändstickor tycker jag funkar bäst.

Lellan
2006-09-24, 09:35
Vi har rätt mysig toa, när man gör nr 2 kan man tända doftljus (finns ju för 400 kr som luktar gudomligt, men på toa duger ikeas fint! :)) och läsa lite...

Doftljus får du ju både god lukt, tändsticka och mys i ett! Toans kinderägg.. *rolleyes*

Nina L
2006-09-24, 09:39
Omläggning av kostvanor?Du är dryg.

Doftljus lät som en bra idé, tycker jag.

Cilia
2006-09-24, 10:26
JAg använder inget.
Det luktar inte så länge.

men hur är det där dom gör mycket reklam för nu?
Den där man trycker en gång och så kommer det ut en dos.

Piranha
2006-09-24, 10:29
http://www.ltvastmanland.se/upload/Allmant_bildarkiv/Broschyrer/egenvard/nasblod.jpg

Vanligt ljus skulle jag säga, softljus i kombination kan bli riktigt vidrigt kan ja tänka mig.

grisbil3n
2006-09-24, 10:53
Sån där pyyschgrej som luktar gran bland annat. Mycket trevligt, kan även användas när folk i omgivning luktar använd toalett.

mela
2006-09-24, 10:54
Tändstickor som slarti sa är effektivast. Doftljus tillsammans med skitlukt är ingen höjdare. Lukten blir varm och blandas med typ.. rosdoft och nej..fyfan! *spy*

Lellan
2006-09-24, 12:39
Måste iaf försvara doftljusets heder.. testa så får ni se!

Toalettspray doftar ju, samma princip när det gäller doftljus + att man får tändstickan då.. Dessutom eldar man ju inte på som sjutton, ett tänt ljus i 5 minuter hinner bara dofta lite lätt och definitivt inte värma upp omgivande luft.. :)

Anledningen till att det står doftljus där är en kombination av massa saker. Utöver nr 2 så kan det vara mysigt när man "leker spa" å pysslar sig fin + att vi har spjälsängen i vårt sovrum (räkna ut resten själva).

Tända ljus är alltid mysigt, doftar de lite lätt (finns billiga på mataffärer - bläh va de kan stinka starkt) är det en bonus! :thumbup:

Osten80
2006-09-24, 12:40
Det ska lukta skit på toaletten efter att man har lassat.
Punkt.

Wennerberg
2006-09-24, 12:43
Skithuspray är ju bästa uppfinningen sedan hjulet

Skywalker
2006-09-24, 12:46
Det ska lukta skit på toaletten efter att man har lassat.
Punkt.

Hur gör du om du har en fin flicka i lägenheten?????

mela
2006-09-24, 12:48

Han visar hennes framtid tillsammans med honom.

Skywalker
2006-09-24, 12:49

One Touch Apple funkar kanon, luktar riktigt gott

Wennerberg
2006-09-24, 12:49
Underbart, underbart!

Fettecke
2006-09-24, 12:50
Tändstickor som slarti sa är effektivast. Doftljus tillsammans med skitlukt är ingen höjdare. Lukten blir varm och blandas med typ.. rosdoft och nej..fyfan! *spy*

rosdoft som rosdoft? :D

Analen kallas för rosen ibland

Skywalker
2006-09-24, 12:52

En framtid i gasmask

Jense
2006-09-24, 13:15
wunderbaum, kanske. går att applicera var som

annars är den där med pärondoft skitbra, hela lyan luktar hubba bubba orginal.. kankse för att jag satt den i hallen

Osten80
2006-09-24, 13:23

Jag umgås inte med fina flickor. :D

Sen behöver hon ju faktiskt inte rusa in på toan och sniffa och hulka precis när jag har tömt min tarm.
Den dagen det luktar skit i hela lägenheten efter en sittning ska jag med börja att fundera på att använda spray alternativt uppsöka farbror doktorn. :D

Osten80
2006-09-24, 13:24

Haha. :laugh:

Skywalker
2006-09-24, 13:41
Jag umgås inte med fina flickor. :D

Sen behöver hon ju faktiskt inte rusa in på toan och sniffa och hulka precis när jag har tömt min tarm.
Den dagen det luktar skit i hela lägenheten efter en sittning ska jag med börja att fundera på att använda spray alternativt uppsöka farbror doktorn. :D

Du kan ju alltid gå in och kontroll lukta innan hon ska gå in dit.

Osten80
2006-09-24, 13:54
Du kan ju alltid gå in och kontroll lukta innan hon ska gå in dit.

Varför skulle jag göra det?

Skywalker
2006-09-24, 14:44
Varför skulle jag göra det?

För att slippa förklar för polisen varför det ligger en död däka med grönt ansikte i ditt badrum.

Diana
2006-09-24, 14:48
Skulle vilja tipsa om(varna för) Wave - små glasprydnadsgrejjer man placerar på nån hylla i badrummet så de släpper ifrån sej lukt konstant. Hade en sån på jobbet och den osade från personaltoan ända ut i butiken. :D

Sätter sej gärna i kläderna dock, mindre kul... *spy*

Gillar du inte doften av svettig alkis -undvik den lila. :thumbup:

HajduMan
2006-09-24, 16:13
öppna fönstret, hur gott kan de vara att lukta blomma med gödsel doft ??

Wennerberg
2006-09-24, 16:53
Annars kan man skita i en brasa

Nina L
2006-09-24, 17:06
Nu har jag inhandlat ett st exklusivt doftljus som doftar gott utan att dofta blommor. Jag återkommer med en recension.

Yes
2006-09-24, 17:15
Du äter för lite protein! *slap*

Fettecke
2006-09-24, 17:27
Nu har jag inhandlat ett st exklusivt doftljus som doftar gott utan att dofta blommor. Jag återkommer med en recension.

Berätta också om du gjorde en touchdown... *popcorn*

Yes
2006-09-24, 17:32
Hon har varit borta i 25 minuter nu... hoppas hon mår bra, jag börjar bli lite orolig.

bear.flowertwig
2006-09-24, 18:07
Fattar inte grejen med att tända ett ljus. Det måste ju stå och brinna ett tag innan nån lukt försvinner. :Virro Enda rätta är ju spray på burk om man vill ha bort lukten hyfsat snabbt och effektivt.

Piranha
2006-09-24, 18:12
För att hårdtesta ljuset föreslår jag ni gör en mexikansk afton ikväll :thumbup:

Yes
2006-09-24, 18:14
Nu har hon varit borta i över en timme. Skall vi tolka det som att ljuset inte funkade? :D

Niclaaas
2006-09-24, 18:15
jag är ingen expert på ämnet men jag fick en flashback från barndomen, när jag var 13 och var på konfirmationsläger. skulle gå på toa men det var upptaget så jag väntade lite, efter ett tag kommer det ut en tjej och ser besvärad ut. jag går in iaf och känner att hon har "gjort nr 2" samt sprayat något i rummet för att dölja lukten... var nog en av de värre lukterna jag kännt *spy*

slutsats: skitlukt i kombination med lukta-gottspray = inte bra

Mashik
2006-09-24, 18:18
Elda några tändstickor tycker jag funkar bäst.

...men då skall man vara försiktig ifall man släpper en del gaser. *kaboom* :D

bear.flowertwig
2006-09-24, 18:20
jag är ingen expert på ämnet men jag fick en flashback från barndomen, när jag var 13 och var på konfirmationsläger. skulle gå på toa men det var upptaget så jag väntade lite, efter ett tag kommer det ut en tjej och ser besvärad ut. jag går in iaf och känner att hon har "gjort nr 2" samt sprayat något i rummet för att dölja lukten... var nog en av de värre lukterna jag kännt *spy*

slutsats: skitlukt i kombination med lukta-gottspray = inte bra

Vill påstå att det är STOR skillnad på spray och spray. Dessutom kanske hon använde nån vanlig parfym och det vet jag av erfarenhet att det funkar så där.

Niclaaas
2006-09-24, 18:21
Vill påstå att det är STOR skillnad på spray och spray. Dessutom kanske hon använde nån vanlig parfym och det vet jag av erfarenhet att det funkar så där.

som sagt, är ingen expert :D

Lellan
2006-09-24, 19:16
-> Nina

Nyfiken på vilken du tog? (här kan man snacka om att jag inte har något liv, men det behöver vi inte göra)

Hade "Ocean" Från Matthew Williamsson förut (först till resten av hemmet innan det förpassades till badrummet) men gillar Voluspa´s doftljus bättre. Hade ett som försvann i en flytt, ljusgult minns ej vad den hette men kör nu på Persimon någonting (kan gå och kika men har växt fast i stolen). Och ikea, en del av deras är verkligen urk (syntetiska å starka) men några fungerar bra (de hade en tuggummidoft typ stimorol förut men tröttnade fort på den).

För den som undrar är detta inget stort intresse jag har, råkade ha lite tid att döda och erfarenheter på området... :em: Och det luktar inte rosenbajs hos oss.. ;)

Angel
2006-09-24, 19:21
ge mig tips på var man kan köpa fina doftljus nu lellan, gärna me bilder

Lellan
2006-09-24, 19:52
ge mig tips på var man kan köpa fina doftljus nu lellan, gärna me bilder

Doftljuset från MW fick jag i present (köpt i usa skulle jag gissa), Voluspa finns här: http://www.accessora.se/ (man får länka sånt va har jag för mig?)

zirak
2006-09-24, 19:53
För att hårdtesta ljuset föreslår jag ni gör en mexikansk afton ikväll :thumbup:

Och avlutar med en dirty sanches? :D

Osten80
2006-09-24, 19:53
För att slippa förklar för polisen varför det ligger en död däka med grönt ansikte i ditt badrum.

:D

MacLeod
2006-09-25, 00:37
Glades spray med citronlukt tar bort stanken förbannat bra.

Nina L
2006-09-25, 07:48
Doftljuset fick MVG. Jag vaknade i morse och fann det tänt. Naturligen förstod jag att min kära pojkvän hade haft anledning att tända det. Istället för den förväntade avgrundsstanken blandad med fuktig luft från duschen fanns en mycket diskret doft som tydligen bäst kan beskrivas som energizing. Jag sniffade noga och kunde inte känna ett spår av bajs i luften. Utmärkt!

Om nån vill härma så finns ljuset med matchande hållare på Duka.

Arne Persson
2006-09-25, 07:54

Varför vill du dölja din naturliga liljekonvalj/rosendoft?:D

grisbil3n
2006-09-25, 13:41
Men hur fan skiter ni människor? Lägger hälften i en hög på golvet? När jag har skitit så luktar det svagt av skit i 5 minuter sen är kusten klar.

kroy
2006-09-25, 13:51
Men hur fan skiter ni människor? Lägger hälften i en hög på golvet? När jag har skitit så luktar det svagt av skit i 5 minuter sen är kusten klar.

Beror väl mycket på vad man har för ventilation i badrummet, i gamla lägenheter känns det som att det inte funkar alls.

Piranha
2006-09-25, 15:07
< Klipp ut, klistra upp>

http://www.cromwell-intl.com/toilet/pictures/signage-arabic.jpg

MacLeod
2006-09-25, 15:13
< Klipp ut, klistra upp>

http://www.cromwell-intl.com/toilet/pictures/signage-arabic.jpg

Det sjuka är att det finns en hel del människor som faktiskt står på det sättet och skiter. Jag snackade med en tjej som jobbade som städare på arlanda för många år sen, hon bekräftade att det inte var en lek att städa upp efter folk som står upp på ringen o skiter.

Piranha
2006-09-25, 15:16
Det sjuka är att det finns en hel del människor som faktiskt står på det sättet och skiter. Jag snackade med en tjej som jobbade som städare på arlanda för många år sen, hon bekräftade att det inte var en lek att städa upp efter folk som står upp på ringen o skiter.

Indier svämmar över i IT branchen, jag har lite polare som sitter på GE Capital och Indianerna där dem står och skiter men väldigt varierande pricksäkerhet.

Vojne vojne.

Yes
2006-09-25, 15:21
Heh, så det är därför... Jag har sett resultatet flera gånger och alltid undrat hur folk lyckas bajsa på toaletten. Gör de så hemma också?

Verkar för övrigt som en farlig manöver. Måste vara lätt att halka till och ramla.

jakke
2006-09-25, 15:49
Heh, så det är därför... Jag har sett resultatet flera gånger och alltid undrat hur folk lyckas bajsa på toaletten. Gör de så hemma också?

Verkar för övrigt som en farlig manöver. Måste vara lätt att halka till och ramla.
Jo, i många länder har man ett hål i marken..

Angel
2006-09-25, 15:52
De bästa måste väl va sånt spray vi gick o sprayade på tanterna på hemmet, tog bort all illaluktade lukt. Går mycket snabbare än en dusch

jakke
2006-09-25, 15:54
De bästa måste väl va sånt spray vi gick o sprayade på tanterna på hemmet, tog bort all illaluktade lukt. Går mycket snabbare än en dusch
livskvallite...

Nina L
2006-09-25, 15:54
*asgarv*

Vad var det?

Angel
2006-09-25, 15:57
*asgarv*

Vad var det?

ash, vet ej va märket heter men de e samma som det e på de mesta man använder i vården. Men ja säger som ja alltid säger..."de finns nog på apoteket.."

Jakke: Oh ja