handdator

Visa fullständig version : När man bara fastnar..

knazcandy
2006-09-21, 13:08
Har lyckats ta mig ner 8 kg på vågen. Är mäkta stolt, men har planerat att ta 4-5 kg till innan jag överväger att vara nöjd.

Men helt plötsligt har motivationen tagit slut.
Jag har fått ont i ryggen när jag gör vissa ryggövningar och ont i knäskålarna när jag sitter i maskin och kör lårpressen och även vid utfall. Dessutom har jag dragit på mig förkyldning och kände mig redan innan det orklös. Ursäkterna är fler än anledningarna att gå till gymmet. Fan, jag älskar att träna, det får mig att må så gott. Dessutom har jag tröttnat på att äta 7 mål om dagen, blir oftast runt 5 istället. Så jag antar att kcalintaget är lägre än vad jag är rekomenderad (1800 kcal) och därav slinker det ner onyttig skit för att jag förmodligen ligger för lågt. Jag är en allt- eller ingetperson. Antingen fullt ut eller inte alls, på gott och ont givetvis.

Vad gör ni vid sådana tillfällen? Pressar ni Er ändå, eller bör man ta en liten paus? Antar att jag är övertränad, men ska man hålla ut?:whipped:

L-Sami
2006-09-21, 15:16
Att pressa sig själv är bara onödigt när man känner att man borde egentligen vila. Om man känner sig övertränad, så är det ingen idé att träna.

Träna när man är övertränad leder bara till sämre prestationer samt kroppen och hjärnan stressas helt i onödan. Det kan i sin tur leda till att man tappar suget helt om det pågår under längre tid. Säger det från mina egna erfarenheter, så lyckades jag kasta bort en framgångsrik idrottskarriär.

muffe85
2006-09-21, 19:47
Vad spelar det för roll om du har normal kost nu i några veckor och SEDAN deffar bort det sista? lyssna på kroppen.