handdator

Visa fullständig version : Gå ner i vikt. :)

zink
2006-09-20, 21:58
Hej!

Är en kille på 15 år, är 167 cm~, väger ca 65 kg, vilket jag tycker är för mycket.

Jag har som mål att bli smal till våren/sommarn (gå ner ca 8-10 kg), och på sådan lång tid så är det väl ganska möjligt, eller hur?

Ska även börja träna med en kompis nu, träna mage 3 ggr/vecka, samt resten av kroppen.

Om vi säger att jag skippar godis, sötsaker, allt som har med det att göra, gymtränar 3 ggr / veckan, rör mig dagligen (gör jag redan, men ändå) och förlorar ca 300 kcal varje träningspass, alltså 900kcal i veckan.

Hur lång tid kommer det ta på ett ungefär, till jag blir nöjd? Eftersom jag ska börja träna så komer jag ju gå upp i vikt, men jag menar att jag vill gå ner ca 8 kg fett. Jag vet att det är olika från person till person, hur lång tid det tar innan man är nöjd, men jag skulle helt vilja veta på ett ungefär. 3 månader? 4 månader? Mer? :)

Mvh Anton

adis
2006-09-20, 23:02
"Nöjd" jag vet ju inte hur du vill se ut , men om någorlunda så räkna inte i månader räkna med år , så vida du inte använder några super piller :)

Lycka till

adis
2006-09-20, 23:03
Börja med att läsa den här grabben.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Bronkitkorv
2006-09-21, 12:32
900kcal i veckan är inte mycket att förlora. 1kg är 7000 kcal och resten är rena matten.

zink
2006-09-21, 15:38
900kcal i veckan är inte mycket att förlora. 1kg är 7000 kcal och resten är rena matten.

Jo, jag vet, men som sagt så rör jag på mig dagligen för det mesta, så jag kanske förlorar 1500-2000 i veckan. Har ingen brådska på att förlora vikt, utan jag tar det sakta men säkert, så det borde väl räcka? *rolleyes*

"Nöjd" jag vet ju inte hur du vill se ut , men om någorlunda så räkna inte i månader räkna med år , så vida du inte använder några super piller :)

Lycka till

Tackar, men ska man verkligen behöva räkna år för att gå ner ca 8 kg? Är inte det lite väl mycket? Hade tänkt att det kanske skulle kunna ta ca ett halvår att bli kvitt med fläsket. :)

sara_varberg
2006-09-21, 15:55
det är väl olika hur snabbt man förbränner men om du går ner ett halvt kilo i veckan så kan du ju klara det på c:a 4 månader

z_bumbi
2006-09-21, 16:17
Hej!

Är en kille på 15 år, är 167 cm~, väger ca 65 kg,

Börja med att fokusera på rätt saker, du är ung och växer fortfarande så att sikta in sig på ett kaloriunderskott när det inte är absolut nödvändigt är ingen hit, särskilt inte om du är intresserad av att styrketräna.

Styrketräna 2-3 gånger i veckan, konditionsträna 2-3 gånger och ät vettig mat regelbundet. När du har tränat ett tag så märker du vad som händer med kroppen och kan då möjligtvis ta ställning till om du verkligen behöver satsa på att tappa fett. Det kan lika gärna hända att du om ett eller två år är 1,90 lång och fortfarande väger 65 kg, då kommer du troligtvis att prioritera på ett annat sätt.

Aelrik
2006-09-21, 16:18
Jag skulle inte alls gå ner i vikt om jag var du.

Eftersom du är 15 år kommer du växa (längd- och muskelmässigt), vilket helt enkelt kräver överskott.

Styrketräna och skippa godis, visst, men satsa inte på att gå ner i vikt.
Din kropp kommer se annorlunda ut ändå. :cool: